|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-02-19, 10:03 | #1 |
Varför skriver inte ATG ut rätt spår i tidigare lopp?
Som rubriken lyder.
Varför skriver inte atg ut rätt spår från tidigare lopp? Ett ex är FORTALEZA ÅS som sprang från spår 14 igår (13 med strykningen) Kollar man hennes resultatrad så tilldelade atg honom spår 8, varför? Kollar loppet innan så startade hon även från spår 13 och vann de loppet till fina 24 gånger, då fick hon spår 7. Kolla bilderna så förstår ni vad jag menar. Jag tycker detta är vilseledande av atg. Hade dom skrivit ut spår 13 på FORTALEZA ÅS kanske man hade tagit med henne? Ett annat exempel är CONRADS EPILOG som startade från spår 15 igår, men kollar man på resultatraden idag står det spår 1. Varför skriver man inte bara ut rätt spår? Som det ser ut nu så kan man inte se om en häst startat från spår 13 och upp eftersom dom bara skriver ut, upp till spår 12. FORTALEZA ÅS Senast redigerad av fusbar den 2012-02-19 klockan 10:12. |
|
2012-02-19, 10:05 | #2 |
Hon hade väl spår 8 på 20m tillägg.
|
|
2012-02-19, 10:06 | #3 |
Sharpest
|
Ja det är en tolkningsfråga. Men du ser ju på distansen som är 2160 att det är 20m tillägg. Sedan har den då spår 8 på tillägg dvs innerspåret från andra volten på tillägg.
Har själv aldrig upplevt dessa problem men å andra sidan läser jag startlistan rätt edit: och strykningen påverkade inte hennes spår alls. Det var 6 som blev struken (enda springspårshästen). Därmed förflyttades inga hästar till andra spår. 1-2-3-4-5 7-8-9-10-11 12-13 14-15 Så såg starten ut. |
2012-02-19, 10:13 | #4 |
Varför inte bara skriva ut 13 så alla förstår. Det är ju överkurs med "innerspåret från andra volten på tillägg" iaf för mig.
|
|
2012-02-19, 10:19 | #5 | |
Sharpest
|
Citat:
Det är stor skillnad på prestationen om en häst har springspår eller innerspår eller rentav spår 5 i voltstart. Skriver man som du vill så missar du väsentlig information. Du vill enkelt få reda på vilket spår i volten den har. Inte vilket spår i startfältet den har. Det kan ha sina anledningar såsom galopprisk (spår 5 ökar galopprisken). Om en startsnabb häst haft springspår när den vunnit m.m. Skrivs spår 14 tappar du tillgång till alla denna information bara genom att läsa startlistan. Skillnad mellan spår 13 och 14 i det här fallet är att 13 har springspår på tillägg medan 14 står på bakre volten från tillägg. Sådan information missas med. Bara att lära sig läsa startlistan ordentligt och lära sig hur den är uppbyggd istället. Du har väldigt mycket information att utläsa från den. |
|
2012-02-19, 10:22 | #6 |
fusbar: Att skriva spår 13 på Fortaleza när hon har 8 på tillägg är betydligt mer missvisande tycker jag.
KP fick med allt jag inte orkade skriva Senast redigerad av Haltmathe den 2012-02-19 klockan 10:26. |
|
2012-02-19, 10:25 | #7 | |
Citat:
|
||
2012-02-19, 10:46 | #8 |
Hade jag faktiskt ingen aning om att man läste de så, har alltid gått på spåret i startlistan. Men jag får kika igenom detta ordentligt.
|
|
2012-02-19, 10:54 | #9 |
En annan märklig sak med ATG: gå in och titta på startlistan till dagens v65a. Ta avd 4 där 5 hästar är streckade på 1 %. MEN sorterar då inte efter antal streck utan efter startspår!!!! Dvs nr 15 hamnar längst ned i strecklistan trots att det är mer streck ¨på den än 12 och 14! Hur svårt kan det vara.
|
|
2012-02-19, 11:45 | #10 |
KP har rätt och att kolla distansen om hästen stått tillägg är något man ska se till att inte missa som spelare. Jag såg faktiskt i en lista häromdagen på ATG ett exempel där de inte skrivit ut rätt spår, utan skrivit startnumret på en tilläggshäst.
Som alltid är det först och främst uniform och konsekvens som gäller när det kommer till listor men det de visar nu, spår istället för startnummer är bättre då man slipper gå in och kolla vilket spår den hade på tillägget.