Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-16, 10:15   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V4 Jägersro 16/2


Här kommer lite info och tankar inför omgången. Fyll gärna på med annat matnyttigt.

V4-1:
10-3

Här verkar en del vara inne på att 4 har bra chans från spets. Men där lär det vara upptaget. 3 tar spetsen här. Öppnat vesselsnabbt tidigare för att släppa ledningen. Men hästen känns bättre och bättre och idag är det tänkt att man ska köra i spets. Låter så från stallet iaf. Och över kort distans mot lämpligt motstånd räknar jag med att den körs där och hyfsad chans därifrån. Har fin fart och lär passa bra över dagens korta distans. Är dock inte helt säker på skallen än med 0 vinster på 10 starter. Dessutom kanske någon annan öppnar tufft mot 3 och med tanke på detta så rankar jag 10 etta. Men en smaksak vem man rankar först. 10 verkar vara en riktigt fin häst och med lopp i kroppen nu (bra direkt trots fjärdeplats bara) efter lång vila är formen i antågande. Bra startrygg dessutom. Vid högt tempo är den bara bäst tror jag. Om nu inte 3 tar i lite extra från spets. Då blir den svårslagen. Roligt och spelvärt lås på spets och bästa (?) hästen. Båda streckade runt 35% bara. Vid ytterligare gardering 4-6-2-1-7...



V4-2:
A: 4-9-7
B: 6-3-8-1-5-2-12

Ett lågklassigt lopp som känns svårt. Även om jag har feeling för att det räcker långt med A-hästarna. 12 borde kanske rankats som C-häst men loppet är som sagt ihåligt. 4 såg mycket förbättrad ut senast när den hängde på bra bakom två fina hästar via ett sista varv kring 14,2. Starka papper för dessa hästar. Men det var ju samtidigt en medhängartid så man ska väl inte dra alltför stora växlar av det. Dock är 4 spetsfavorit och i detta lopp borde den ha hygglig chans att hålla undan i. 9 är en bra häst som Lugauer var nöjd med i ett provlopp nyligen. Ingen toppform såklart efter vila men väl förberedd och Lugauer tror på vinstchans. Hästen har fart som räcker mot dessa. Rysaren är 7 som Ahlborg låter lite läskigt uppåt på till denna start. Bortkörd i comebacken och senast bröt den ut massor i sista sväng och tappade segern på det. Idag testar man helstängt huvudlag för att få hästen att springa rakare och det är full fart framåt som gäller. Låter intressant och hittar den spets kan det bli riktigt intressant. Kul bud som bortglömd till 12%. Bakom kan i princip alla vinna och det vettigaste är att köra utgång på dom hästar man tror mest på och fylla på med alla bakom.



V4-3:
1-3-4-7

Spelintressant lopp där storfavoriten kan hamna risigt till från start trots startsnabb. Inte fått någon intervju kring 1 än men misstänker att Thomas är riktigt sugen på att testa 1 i spets idag över kort distans. Hästen är riktigt startsnabb och kan bli svårfångad för övriga. Såg jättefin ut näst senast med full fart över mål på barfotabalans. Senast var det samma igen men såg tyvärr inte lika fin ut då utan det blev galopp både från start och till slut. Kanske berodde det på banan? Mycket kul drag till 8% hur som helst. 4 också ute efter spets och gillar hästen skarpt. Tror dock att den får nöja sig med rygg ledaren denna gång. Vill söka sig ner på innerspår hur som helst meddelar tränare Lönborg. Helstängt idag och kanske hittar den till spets ändå? Given men hästen är knepig och ställer till det för sig själv alldeles för ofta. Även 7 lär laddas från start och det kan bli en rejäl öppning här. 7 är bra men som favorit och med förväntat svar inifrån måste den garderas som favorit. Vid alldeles för hårt tempo (inte långsökt) lär 3 kliva in i matchen med sin tunga spurt över upploppet. Den har jag jagat ett tag och även om den vilat lite och tränats lugnare (tränaren tror att den kan behöva loppet i kroppen) kan den få loppet kört i halsen och det här är en häst jag gillar. Ynka 11% är härligt. 5 är en bra häst men innan den visat form vill jag inte betala för den. 6-8-11 kan också skrälla vid högt tempo. Men jag nöjer mig högst troligen med fyra streck varav 1-3 spelas på ld mot A-hästarna i ld1 i första hand.



V4-4:
???

Läskigt lopp som jag inte riktigt löst än. Känner skrällvibbar med massa frågetecken på en hel drös. 6-8-11-15 är dock givna och berättigade som favoriter. Men ska nog fylla på med en del hästar till. 6 gillas mycket men har varit knepig och hoppat bakom bilen förr. 8 startsnabb och spetsfavorit trots spåret. Kan hålla undan men inte sin bästa bit till slut. 11 är ingen hjälte i slutstriderna men mot dessa hästar kan den blåsa förbi allt vid hyfsad resa. 15 jättefin häst men tveksam form, galopplysten samt just spår 15. Som ni hör finns det små frågetecken kring alla och jag fläskar nog på så långt pluskan räcker. Även minusinfo på 1 som är betrodd. Skor på och långsam ut. Man ska köra för en peng. Men kan självklart vinna ändå om det löser sig. Kan nästan nämna alla här är känslan. 5-12-10-13 sistahästar iaf. Usch ja, vad jobbigt.



Ska man försöka sig på ett förslag får det se ut så här (innan värmningar och skoinfo):
1: 3-10
2: 4-7-9
3: 1-3-4-7
4: 6-8-11-15
96 r = 192 kr

Good Luck!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+5)

Senast redigerad av copiad den 2012-02-16 klockan 10:25.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 10:40   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Ganska liknadne tankar som mig.

Är inne på att spela utgång eller spika Conrad i 1:a. Tycker det är ganska billigt lopp för denna. Var som sagt riktigt bra senast trots bara 4:e plats. Spelar jag utgång så tar jag nog 2,3,4,6 som b-hästar, där Riddle D.K har 2 15tider från Danmark

V4-2 Låser jag på 1,4,9 Där jag räknar med 4 i ledning, 1:an i rygg förhoppningsvis och Conrad hittar 2-3:e ytter med 9an. Nöjd med dessa 3.

V4-3 är ett fint lopp, där jag länge var inne på att spika Paris Lavec. Nöjer mig nog med utgång där, då det kan bli tuff körning här, mot Conrad i 1:a. Streckar nog alla som B-hästar då jag bara hittat 10&12 som helt chanslösa, då dessa 2 streck kostar så lite är det fånigt att plocka bort dessa.

V4-4 och här hoppas vi på spets och slut för Fredrik Persson. Vågar han bara ladda, så tror jag han kan dirigera runt om. Inte så farliga motståndare och Persson brukar kunna hålla igång sina i spets.

A: 9 B 2,3,4,6
1,4,9
A: 4 B Alla
8(6-15)
15+33 rader. 2 system med dubbla utgångar.

Får se om man knopar ihop något med gardering i sista...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 10:44   #3
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Tjenare Copiad. Bra jobbat, men passa framför allt. RIDDLE D.K. som kommer från ett stall där dom gärna vässar upp sina hästar innan de kommer till sverige, detta är ingen statist här inte och från bricka två kan vi räkna med offensiv styrning. Låser själv på 2-3 (avd1)


i avd2 känns det öppet men draget heter Take a look som har gjort det bra en tid men fått tråkiga ryggar in mot upploppen. Är med i striden här. 3-5-9 räcker för min del...



i avd3. Tror jag mycket på mangold som har visat toppform hela vintern och troligen får man överta spets här efter några 100 körda. Ska vara vettig segerchans.



i avd4. Varnar jag lite för en tokskräll nämligen Avena god girl som är bättre än raden. Har skrivit en del om henne på min blogg.



avd1. 2-3
avd2. 3-5-9
avd3. 7 mangold
avd4. 1-2-5-6
= 48 kr

ibland är det lättare än man tror

lycka till....
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 10:46   #4
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 16
Standard

grymma analyser värt att beakta är att i v4-3 kör 4 Paris Lavec ock 10 Albin sign bort sina sista poäng det borgar för att det är iordningställt på bägge hästarna
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 10:50   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Tjenare Copiad. Bra jobbat, men passa framför allt. RIDDLE D.K. som kommer från ett stall där dom gärna vässar upp sina hästar innan de kommer till sverige, detta är ingen statist här inte och från bricka två kan vi räkna med offensiv styrning. Låser själv på 2-3 (avd1)


i avd2 känns det öppet men draget heter Take a look som har gjort det bra en tid men fått tråkiga ryggar in mot upploppen. Är med i striden här. 3-5-9 räcker för min del...



i avd3. Tror jag mycket på mangold som har visat toppform hela vintern och troligen får man överta spets här efter några 100 körda. Ska vara vettig segerchans.



i avd4. Varnar jag lite för en tokskräll nämligen Avena god girl som är bättre än raden. Har skrivit en del om henne på min blogg.



avd1. 2-3
avd2. 3-5-9
avd3. 7 mangold
avd4. 1-2-5-6
= 48 kr

ibland är det lättare än man tror

lycka till....
Avena good girl stod i 188 ggr senast den mötte picabo elin och en sekund efter. har jag missat ngt?
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 10:54   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Tokskräll kan 9 i avd 3 vara. Anmöld barfota runt om och inte alls så tokig. 2%!!!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 10:55   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Förvisso barfota fram nu igen på Avena good girl. Ska vara det isf. Men åker bara med om minst tio kusar för mig. Vilket det kan bli...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:06   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Testar ett stort rakt då det finns lite spelvärde idag:

1: 3-10
2: 4-7-9
3: 1-3-4-7-9
4: ALLA utom 10-12-13-14. (5 åkte med )

660 kr
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:12   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Vi gör ett försök, eller ja två blev det visst.

Krav: Mr Arkansas Rose/Paper Man
2,3,4,5,6,7,10
1,2,3,4,6,9
1,3,4,5,6,7,8,9,11,12
1,6,7,8,15

3,4,6,7
4
3,4,7,12
1,15
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:13   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Aj då. 3 inte körbar från start och nu är det jobbigt att inte ha med 4...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:16   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Aj aj aj. 4 höll på att sjabbla till det men redde ut det. 10 var riktigt bra men hamnade för långt bak. Allt kört direkt. SUCK! Blev helt fel analys tyvärr... 3 var märkligt tråkig efter fint lopp. Kan inte ha varit bra för dagen. Trist. Förstod direkt att 3 inte var som bäst när den inte kunde köras från start ens.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:20   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Jaha, b-häst i 1:a, så då har man bara 3 rader kvar... Conrads va bra men för långt fram. Spelar en Ld med Conrad nu istället, hoppas den kan hamna bättre på det.

9-Alla med lite olika insatser...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:40   #13
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3841
Standard

Fick igenom 3ggr vinnarspel på Paper Man efter bra värmning och provstart på bet365 Sjukt han fick köra 18 första 1500...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 11:51   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Lite snett på det idag. 1-3 inte alls märkvärdiga. Men 9 kom flygandes över upploppet med fin spurt. Favoritparad än så länge...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td