Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-12, 22:37   #1

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

V75 Bergsåker 18/2 (Uppsnack)

Startlistorna har kommit och jag ska börja plugga på rekordtidigt! Det här är mina första spontana tankar och ha överseende med ranken! Den kan naturligtvis komma att ändras kraftigt i takt med att informationsflödet ökar! Självklart hinner jag inte ens gå igenom lopparkivet så det här är mina spontana tankar efter en snabb första titt på startlistorna! Avdelning för avdelning!

V75 Bergsåker 18/2

Avd.1 - 1640a : 8 -10 - 9 - 3 - 2
Ny rank måndag: 8 - 2 - 10 - 9 - 3

8 Cayenne Käbb har toppform och jag misstänker att den kan komma till spets trots åttonde om Erik laddar. Det finns en hel del startsnabba innanför som är beredda att släppa om Erik kommer. Frågan är bara vad det kostar? 10 Stay The Night får en chans till men det är nästan så jag vill ranka 9 Rocky Race före? Vet inte riktigt vem av dom som jag anser är första utmanare till min tipsetta? 3 Domino Sund har i alla fall läget, det är bara frågetecken på dagsformen som gör att den såhär söndag kväll får stå tillbaka lite i tipsen. Men nog har Bergh tränat lite extra inför start på hemmaplan? Kan vara draget i loppet? Kapaciteten tvivlar jag inte på... 2 Rano är mitt sista bud i fem-hästars-rank strax före 1 Herr Ratzeputz som jag har ledsnat på. Rano borde ha en helt annan formkurva i antågande efter vila och snart sitter den där men det kanske är lite för tidigt i sådan här konkurrens att tala om vinst?

Edit: Har vid närmare eftertanke flyttat upp 2 Rano i ranken. Tror fortfarande att 8 Cayenne Käbb har goda spetsmöjligheter och därmed vinstchans trots hårdare klass! Dock inser jag att 2 Rano med lopp i kroppen och nytt sikte mot en fin vår har läget och därmed fördel jämfört med bakspåren. Var i ropet och uppmärksammad/tippad redan i förra V65/DD-starten. Har fina rikstotomeriter och är speedig. Förste utmanare efter att ha sovit på saken!

Avd.2 - 2140 v : 10 - 1 - 8 - 5 - 12

10 Västerbo Realkiss är ett spikbud och bank! Det här är en segerstaplare och riktig skjutare! Är nästan säker på tidigt avancemang, lugn spets och sen är det klart! Som tvåa sätter jag faktiskt 1 Orlando Gel som gick bra sist och hästen håller på att växa i sin stora kropp. Den är lite tung och valpig än så länge men den här tror jag kan släppa till och bli riktigt bra! Har fint läge på lördag också! Motbud om favoriten kommer bort! 8 Valnes Ali har gjort det bra i tre raka om än i enklare gäng men hästen har bevisat att den kan vinna från dom flesta positioner och lägen och Valnes Ali vet var mållinjen är placerad. Fint smygläge och kan slå till. 5 Illinois Rose gillar jag och den här har kapacitet men rankas ned pga läget. Spår fem i volt är inte kul för den här klunsen som inte är helt hundra i travet heller. Men om den går iväg blir det intressant! 12 Elit Sund är bortlottad men om klaff så...?

Avd.3 - 1640a : 6 - 11 - 9 - 2 - 1

6 Across The Bridge tror jag är toppad av Bergh inför den här helgen! Startsnabb och det kan mycket väl vara spets och slut om inte Lahtinen sätter käppar i hjulet! 11 Blue Star Cosmic har gått väldigt bra från liknande lägen och har verkligen ingen tur i spårlottningen. Förste utmanare! 9 Harpos Hitsville är härdad och ligger i andraspår direkt. Kan absolut vara med på fotot! Formen är bevisligen mycket bra! 2 Incredible Kemp är startsnabb och kanske svarar men brukar dock släppa spets till någon bra och gå på rulle! Kan gå! 1 Lönhults Leffe egentligen något kort i rocken men har toppform, läge och är startsnabb. Duger långt så!

Avd.4 - 1640 v : 9 - 11 - 8 - 10 - 4

9 Jenny R.G. är en vild chansning men är mycket fin nu och bara tuggar på! Färre och färre galopper numera! Positivt! 11 Fakse är såklart klassen i gänget men dubbla tillägg och lite för många andrapris i min smak gör att jag chansar med annan tipsetta... 8 Vingbo Stjärn är på gång och nu från samma start som min tipsetta! Kan mycket väl komma före Jenny R.G. och bara krossa dom från dödens! 10 Rino Dox ska bli intressant att se. Toppform och är med dom i mål! 4 Adrigo för närvarande bäst på start och gillar distansen? Eller kan Penning visa sig vara värd mitt femte streck i ranken?

Avd.5 - 2140 v : 12 - 15 - 3 - 9 - 10

Nu är det väl ändå dags för 12 Skårs Hanna? Har gått enormt bra en längre tid och bättre än såhär blir det inte? Halvljummet motstånd och springspår! En chansspik? 15 Dry Martini kan utmana om den kommer igenom från start! Kapaciteten är det inget fel på i det här gänget! 3 Debora Sund är utmanaren från startvolten! Den här är bra när den fungerar! 9 Zandra C. är en liten sork i toppform och har så haft en längre tid. Nu med Björn Goop upp och det innebär väl 20 meter? Kan absolut vara veckans bästa skrällbud! Pass upp! En smygare till 300 kvar och så Björns vänstersläggor på så ska ni få se en liten sork som går som en annan skållad gnagare! 10 Miamarie Ennoble har jag ingen känsla för men det går inte att blunda för att hästen är stabil på bra tider och är i toppform men någon vinnare är det inte... Men som sagt... Ska nog streckas även om den blir hårt anlitad för det här är inte det bästa lopp som har körts på V75 direkt!

Avd.6 - 2140a : 5 - 2 - 7 - 1 - 3

5 Vincent Du Ling galopperade bort alla chanser på V86 men då spikade jag! Hästen har mycket god kapacitet och tre lopp i kroppen (nåväl, två då...) efter vila. Kolla förra årets resultat mellan januari och mars så förstår ni att det är rätt årstid för den här hästen! Ett spikbud! Annars låser vi på två! 2 Ritano Freight har ett perfekt spår bakom bilen och numera är hästen något så märkligt som travsäker!? Diskningen i lördags glömmer vi! Absolut första motbudet och personligen är loppet låst på dessa två men min känsla skriker spik på Jorma! Stall Witasp vill nog ha ett ord med laget och stallet har ju en sagolik form! 7 Sandringham Hanover kan mycket väl kliva in i matchen om någon eller båda av mina två första gör bort sig... 1 Livi Destiny har toppform och läge precis som 3 Head Line som var bra på orten sist. Men jag streckar nog inte...

Avd.7 - 3140 v : 3 - 9 - 4 - 5 - 8

3 Quizmaster är nog Berghs bästa chans på lördag och den har toppform! Har sett smällfin ut på slutet och Bergh har hyllat i träning sedan den kom in i stallet. Fick äntligen vinna sist! Stark och rejäl och sunt vinstbud! 9 Natural Wonder är dock ingen lätt nöt att knäcka om den går felfritt. En tanks som går hela vägen in i mål. Allvarligt motbud! 4 Turbo Daylight är formtoppad och får Björn Goop i sulkyn. Alltid guld värt i ett sånt här lopp! Kan vara med om vilsamt löp! 5 Rumbleinthejungle är grymt kapabel och en seriös outsider om form! KAN vara påställt här! Skulle inte förvåna mig och med Erik i sulkyn kan skrällen vara ett faktum! Se upp! 8 Nose By Nose var grym från dödens på V4 sist! Egentligen för hårt men har nog aldrig sett den här kriga så som den gjorde sist. Toppform och smygläge och jag måste varna! Berghs övriga hästar? Kanske borde 15 Conrads Epilog bland dom fem men jag har inge feeling. Kanske ändrar sig under vecka....?

Mina första tankar! Fyll på gott folk! Imorgon är det ny vecka!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5), DrD (+5), scunnert (+3), akkes (+2), AbbeAce (+3)

Senast redigerad av doob den 2012-02-13 klockan 11:40. Anledning: Ändrad rank
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 23:31   #2

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Statistiknörden kan konstatera att det inte är någon bana det regnar favoriter på iallafall, så låt bli flerbongarna.

Antal favoritvinster över 46 omgångar på Bergsåker 1999-2011
1 2,17%
2 26,09%
3 30,43%
4 15,22%
5 13,04%
6 0%
7 0%

Medelutdelning: 695k

Jag tänker nog att Rano är vinnaren i silver. Kolla in facitet, 16 raka på rikstoton(!) med 8 bland de tre och visserligen "bara" två vinster men två andraplatser i finaler är inte fy skam heller. Tror hästen kommer kunna hävda sig hyfsat i guld framöver och med två lopp i kroppen nu känns det som formen borde vara bra nog att städa av det här halvtrötta gänget. Öppet lopp i övrigt, men jag kommer gå emot de förmodat hårt spelade Cayenne Käbb (bra men ny i klassen) och Calvados Crane (utpräglad frontrunner och genomuselt spår.

Håller med om Across The Bridge, spets och slut. Bergh lär köra resolut i den här omgivningen och det är risk för viss körning, men jag tror han klarar sig hem trots 11-öppning på kort.

Ritano Freight sätter jag före Vincent, att han slapp gå i bott senast ser jag som ett stort plus. Sandringham lär bli överstreckad, visst stallform men Witasp är inte bra nog som kusk i min bok för att duga mot många av de bästa med bra hästar i samma lopp.

I sista känner jag som doob, Conrad sitter 20 meter för svårt till. Kanske om det blir två eller fler strykningar. Ser ihåligt ut och känns ganska stängt på 2,3,4,9.

Övriga lopp orkar jag inte ge mig in i just nu, men det är absolut så att Bergh har ett bra grepp om klass 2 med två hästar från fina lägen. Stallkörningen ska inte underskattas. Hans tre är helt klart bland de tre bättre i loppet också, så ett lås på dem (eller de två med framspår) känns inte helt dumt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
doob (+5), DrD (+5), scunnert (+3), bokis29 (+3), AbbeAce (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 09:25   #3
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Snyggt jobbat Stekel!
Fyll gärna på under veckan med dina statistik-tankar... streckpoäng (vad tror du om 18-42?), ABC-rank, tror du på det vanliga utfallet med 2-3 favoritvinster? Ser fram emot fortsättningen...

Självklart lika snyggt jobb av "doob" överst... nu är det bara att börja grotta i listorna!

Senast redigerad av DrD den 2012-02-13 klockan 09:32.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 10:19   #4

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7949
Standard

Det var ingen dålig upptakt på veckoanalyserna. Bergsåker är ofta en rätt konstig bana vintertid med skaplig utdelning ibland och en hel del stallkörning och Norrlandskusar i vinnarcirkeln. Har nästan alltid misslyckats på den banan. Har smällt in ett par 6or på 70 öres men det var innan V75:s tid så det är brutalt länge sedan jag gick mkt + på Bergsåker. Suger nog mest in lite idee`r från andra den här veckan och hoppas att ni har Fru Fortuna med er. Lycka till!
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 10:39   #5

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Doob, du är alltdå Luffaren på travpunkten
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 11:27   #6

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Doob, du är alltdå Luffaren på travpunkten
Japp! Det stämmer!
Gammal 2012-02-13, 11:46   #7

Standard

Intressant omgång på lördag, i alla fall säger första anblicken det...

Bästa spiken måste väl vara Quizmaster i sista. Får se om man tycker likadant på lördag.

Sen ett riktigt långskott som kan bli farlig.
Den som ploppade upp det är Little Rainbow, startat från usla lägen i de senaste starterna, mot bra hästar. Blir totalt bortglömd, kan vara ett riktigt skrällstreck till 2-3%. Ulf Eriksson har ju en liten vana att skrälla på på V75 ett par gånger varje år...
Gammal 2012-02-13, 12:05   #8

doobs avatar

Standard

Citat:
Intressant omgång på lördag, i alla fall säger första anblicken det...

Bästa spiken måste väl vara Quizmaster i sista. Får se om man tycker likadant på lördag.

Sen ett riktigt långskott som kan bli farlig.
Den som ploppade upp det är Little Rainbow, startat från usla lägen i de senaste starterna, mot bra hästar. Blir totalt bortglömd, kan vara ett riktigt skrällstreck till 2-3%. Ulf Eriksson har ju en liten vana att skrälla på på V75 ett par gånger varje år...
Håller med sheriffen78 utom på en punkt. Quizmaster är en god utgång men jag vidhåller att bästa spiken är Västerbo Realkiss! Den körs nog till, får överta och sen är den överlägsen! Kan sänka allt från dödens också! Kör bara i tid!
sheriffen78 (+2)
Gammal 2012-02-13, 12:20   #9

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Snyggt jobbat Stekel!
Fyll gärna på under veckan med dina statistik-tankar... streckpoäng (vad tror du om 18-42?), ABC-rank, tror du på det vanliga utfallet med 2-3 favoritvinster? Ser fram emot fortsättningen...
70% av omgångarna ligger mellan 14-23, sedan är det bara enstaka omgångar upp till 35. 18,19,21 är den vanligaste streckranken med 6,5,5 omgångar.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 13:09   #10
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
70% av omgångarna ligger mellan 14-23, sedan är det bara enstaka omgångar upp till 35. 18,19,21 är den vanligaste streckranken med 6,5,5 omgångar.
Oj, så lågt som 14... det är ju i snitt att den andrastreckade vinner alla sju loppen! Det kan ju inte ge några stålar alls... dessa omgångar brukar jag filtrera bort, men visst, några 1a streckade vinner väl (2-3st) sen gäller det att det händer ngt i några lopp men på Bergsåker brukar det väl inte bli så mkt "skrällar" som "förr i tiden"... ska kraftigt betänka dina värden denna vecka. Har tittat alldeles för lite för att få någon känsla än... annat än att det alltid är svårt för en annan på dessa breddgrader!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 14:11   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Håller med sheriffen78 utom på en punkt. Quizmaster är en god utgång men jag vidhåller att bästa spiken är Västerbo Realkiss! Den körs nog till, får överta och sen är den överlägsen! Kan sänka allt från dödens också! Kör bara i tid!
Västerbo Realkiss har jag för lite kunskap om såhär i huvudet direkt, måste studera den lite innan jag uttalar mig, men jag tycker andra känns öppet, men Realkiss kanske är en blivande klassklättrare?
Gammal 2012-02-13, 15:07   #12

Standard

Tänkte jag skulle testa ett "nytt grepp", se vilka hästar man anser att dom inte kan vinna. Har hittils börjat med avd 1 och kommit fram till att dessa borde bara utan chans

Avd1: 3 Domino Sund, 5 Lucky Gold, 6 Blue Canyon, 7 Magic Space, 10 Stay The Night & 12 Calvados Crane(de 2 sista på felaktiga lägen).

Vad tror ni? Kan det vara något att räkna bort hästar såhär? Vet att många gör det, brukar själv sällan göra detta håll, utom vissa kuskar som jag aldrig betalar för.
Gammal 2012-02-13, 15:43   #13

doobs avatar

Standard

Citat:
Tänkte jag skulle testa ett "nytt grepp", se vilka hästar man anser att dom inte kan vinna. Har hittils börjat med avd 1 och kommit fram till att dessa borde bara utan chans

Avd1: 3 Domino Sund, 5 Lucky Gold, 6 Blue Canyon, 7 Magic Space, 10 Stay The Night & 12 Calvados Crane(de 2 sista på felaktiga lägen).

Vad tror ni? Kan det vara något att räkna bort hästar såhär? Vet att många gör det, brukar själv sällan göra detta håll, utom vissa kuskar som jag aldrig betalar för.
Helt rätt jobbat! Så gör jag ofta! Börjar med att "stryka" dom jag anser chanslösa. Eller rättare sagt jag lämnar inte bort dom helt men väljer att inte fokusera på dom eller ens ranka dom förrän och om det behövs i dom lopp jag ska ta många. En beprövad taktik inom mycket! 80/20-regeln/principen! Dvs 20 procent av orsakerna står ofta för 80 procent av verkan! När jag tänker såhär så menar jag att det gäller att identifiera och lägga kraft på ungefär fem bästa i min rank i varje lopp. Identifiera och studera dom mer ingående för att just dom kommer att lägga grund för min "verkan"! Är jag flummig nu? När jag väl har lagt krut på dom jag har rankat högst i varje lopp så bör jag ha så mycket information och kunskap om dom att det underlättar i det mest väsentliga när det gäller att spela V75 (eller vilket streckspel som helst) nämligen att sortera ut rätt spik/spikar och/eller utgångar. Utan bra förutsättningar för spiken/spikarna så står vi oss slätt när raden summeras!

Sen gällande dina tankar om avdelning 1 så bör du nog tänka om en extra gång innan du helt förkastar Domino Sund!
Gammal 2012-02-13, 16:44   #14

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 244
Standard

Glöm inte Trusworthy Ås i första - väldigt lågt med bara 4%! Kan speeda ner vilket gäng som helst med rätt resa.
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 16:47   #15

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 244
Standard

Jag skulle aldrig spika Västerbo Realkiss när Orlando Gel startar från perfekt läge.
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td