|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-02-12, 14:19 | #1 |
13/2 V75 Solvalla (Finaler)
Har ni några tankar?
Själv tycker jag Harmonic Silvio i Guld verkar som kul drag. Varit lite "surr" på den i tre starter på raken från urusla lägen, bland annat snabb avslutning i Kalmar 9/1. Vinnarhålet eller ledningen nu? Sämst plats? |
|
2010-02-12, 14:36 | #2 |
Tveksam till segerviljan på harmonic, men till 7 % ska du ta med den!
Så här skriver Nurmos på sin hemsida om Harmonic Silvio: HARMONIC SILVIO - Jorma Kontio Har fin form och hade lite sparat i mål i senaste starten. Hästen har haft dåliga spår tre starter i rad på slutet men gått bra i skymundan. Nu har han äntligen ett perfekt läge och hästen är snabb ut. Han kommer att göra ett bra lopp härifrån och sedan får vi se hur långt det räcker. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Helstängt huvudlag Jag tycker att Regine d'Inverne imponerade otroligt mycket vid V75-vinsten på Bergsåker, det blir ett av mina singelstreck. |
|
2010-02-12, 15:05 | #3 |
Jag spikar nr 2 Bachelores Dream i första.
Urstark, tre raka. Får överta ledning. Vinner bara. Garderar stort i andra och femte. Stolopp - man kan aldrig lita på fruntimmer. Låser sjätte på nr 5 och 6. |
|
2010-02-12, 18:59 | #4 |
lopp 2 och 7 ser jämnast ut enligt mig, så blir nog att fläska på där,
guld går nog att lösa på 3 hästar avd 1 har ett par kapabla hästar även om jag tror på katjing speedy brodda kan vara ett drag i lärllingarnas ridghead cahore har varit näst intill överlägsen senaste loppen, men ludde är ett oros moment för mig |
|
2010-02-12, 19:34 | #5 | |
Sharpest
|
Angående Ridgehead Cahore så är det ju inte ludde som kör utan takter. Takter har aldrig kört den tidigare, enligt mig ett stort jävla minus. Eftersom ludde inte kör så kommer takter att antagligen få order att köra så de ryker och inte släppa. Därmed lär det bli körning mellan adielsson+takter. Ridgehead lär ligga i dödens ett bra tag. Blir det körning där framme så har vi ett riktigt bra tempo i loppet. Därmed kommer min idé fram, frillan filiokus på 5%!!!!!!!!!!!!! Jag kommer nog ha 4-5 hästar i det här loppet, tar jag bort någon så hamnar Takter under suddgummit. Dock är jag ute efter stålar och ingen 10000kronors utdelning. Finaler är dock alltid finaler och det svänger, antingen är det höga utdelningar eller så är det piss. Inget mittemellan nämligen. Så bygg era system kring det. Favoritkör eller ta ställning!
Avd 1, 2, 3 är nästan ALDRIG någon lägre än 7-8e rankad som vinner. Räcker oftast med 1-6e rankade här. Så spara på strecken där. Smäller det någonstans är det avd5 och där tänker jag måla upp. Kostsamt javisst men att 12 av 15 hästar är streckade under 10% är bara FEL! Dessutom skräller det var fjärde gång. Perfekt lopp att spela utgång på. Storavinster.se säger följande om avd4 Citat:
Prince L är bortkastade pengar, visserligen har den vunnit 4 av 5 med just adielsson men den här gången är det bortkastade pengar. Hur den streckas till 24% förstår jag inte. Den har fått stryk de två senaste loppen av nr10 nice and a star. Nr 10 är dessutom streckad 11%. Adielsson som icke favorit i första avdelningen är dessutom en flopp. Det vinner han aldrig. Det blir min såg iaf, Prince L bör vara streckad mellan 5-12% |
|
2010-02-13, 02:04 | #6 |
Några korta tankar, har tyvärr inte tid att sitta några timmar med
lopparkivet, vilket alltid belönar sig. Så det är taget ur mitt dåliga minne ;-) Lopp1: Känns väldigt öppet och lär hel täckas i mitt ABC-system, tidigare än strecken antyder rankar jag: 2,3,10,11 Lopp2: Att 3an är favorit verkar ju helt ok, men visst borde 13 vara klar 2a handare, bara 12% nu! Lopp3: Redan sagt 1 och lämnar inte den, 9 Airstrike varnas det alltid för, och 5% är lite, men läget är lurigt nu, antingen rygg på 2 alså långt bak i andraspår eller rygg 1an dvs 3 invändigt, svårt. Jag kryssar favon nr5 och nr11 som faktiskt riktigt glänste i sina nov/dec starter. Lopp4: 5an favorit, helt ok, men 2% på nr3, där finns värde, spets och minst plats? OK jag har kollat rätt lite på motståndet! Lopp5: Ännu ett stort ? för mig, nr12 4% är taget och mkt tidigt streck! Dålig koll på övriga, men Tony Wallin (mkt duktig) och Ulf Stenström (mkt duktig) är en kombination jag inte lämnar ostreckad!! Lopp6: Inget fel på strecken, men varning för nr2, 5an spetsar, 6an pressar, 2an smyger med (?). Lopp7: Paper Moon spik (nr1 res)! Okey ovan är skrivit under påverkan av några glas röd (Opal Spring), och med för lite på läsning, men dock inte utan kunskap ;-) Have fun och lycka till!! .. |
|
2010-02-13, 08:18 | #7 |
katjing och acclaim blir spikarna, så får det skrälla i dom andra loppen
|
|
2010-02-13, 10:10 | #8 |
KP Kan du inte lägga ut Storavinsters analys?
|
|
2010-02-13, 12:20 | #9 |
Säger då som många andra, stona kan vara så oberäkneliga (syntes ju t ex på Reg Dinverne som var överlägsen i V75 sist, men 100m efter i mål i senaste starten) så det är bara att chansspika någon eller helgardera.
Garderar tre första idag och kör fyra spikar. Avd 4 Night lie star: Borde ha minst 4 raka i raden och har sett jättestark ut i varenda start. Många bra emot här, men 25% streckad kompenserar för spik. Avd 5 Elvira E: Riktigt bra spurt till tvåa bakom omöjlige Carmen tooma näst senast. Övertygande när örjan dirigerade till säker seger från dödens senast och motiverad stor favorit. Nova Kebell och Klara på start ser jäkligt streckvärda ut om man garderar. Avd 6 Ridgehead Cahore: Tror kuskbytet är enbart positivt här. Minskad risk galopp än med Ludde och bör vara överlägsen trots värre motstånd än någonsin. Frillan Filiokus har knallform och har sprungit jämnt med de bästa i klassen fyra senaste trots halvtuffa resor, och var moraliskt segrare senaste starten. Bra värde på 8%! Avd 7 Omega Boko: Har aldrig gjort ett dåligt lopp i hela sitt liv och i en jämn silverfinal på 19% är det en chansspik med bra värde! Felfri och med hyfsat humant löp bör han vara med där framme och slåss om det. Lycka till alla! |
|
2010-02-13, 12:28 | #10 |
Jag börjar luta åt spik på Copper Beach i guld. Lär väl komma smärtfritt till ledningen o vem ska trycka upp tempot i dödens, Acclaim, tror inte det. Nä spik än så länge.
|
|
2010-02-13, 13:03 | #11 |
Sharpest
|
Mina spikar blev precis som storavinster.se's spikar
Regine dinverne samt copper beach Magen säger dock att goop kommer skrälla till med någon lågstreckad. Magen säger även att adielsson kommer med all sannolikhet vinna avd6 Magen säger att jag trots mina 6 hästar i sista spricka. Magen säger dessutom att en av mina 2 spikar kommer att svika. Magen säger att det kommer bli en utdelning på över 5.000.000kr Fan vad jag har ont i magen Trivio, tyvärr kan jag inte lägga ut deras material här då min kommer från en 2ahandare som jag lovat att inte sprida vidare. |
2010-02-13, 13:34 | #12 |
Stackars KP, akta magsåren du!
Över 5 milj måste vara ytterst sällsynt i finalerna väl? Gissar på 6-siffrigt. Men jag håller med om att det känns jäkligt ovisst på förhand ändå och ovanligt jämnt spelat över hela linjen. Nu la jag till Copper B som utgång på några kuponger så jag hoppas ni har rätt om löpförloppet där. |
|
2010-02-13, 13:44 | #13 |
Sharpest
|
Med tanke på att det har börjat ösa ner snö här så blev jag osäker på hur copper klarar av balansen.
Detsamma gäller övriga som aviserat barfota |
2010-02-13, 13:45 | #14 | |
Sharpest
|
Värmningar från guiden.se
Citat:
|
|
2010-02-13, 14:13 | #15 | |
Sharpest
|
Värmningar från Tipskungens väggtidning