Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-08, 09:55   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V86 Solvalla 8/2 JACKPOT


Tänkte starta igång en tråd inför kvällens jackpot!
Har precis börjat kika lite och har hittat två MYCKET starka singelstreck på pappret. Inga drag direkt. Men spikar behövs på V86. Får jaga skrällarna i övriga lopp. På pappret hittar jag i princip inget som talar emot spikarna.

V86-1: 1 Dear Jackie
Dear Jackie har hittat en skräddarsydd uppgift här. Gått jättebra och sett smällfin ut i sina tre senaste starter. Spetsar med högsta garanti och sen lär det inte hända mycket. Utan sjukdom är det så mycket spets och slut det kan bli. 2 Quantum Winner är väl enda vettiga motbudet men lär inte ta en längd på 1 vare sig från start eller till slut så finns absolut inget spelvärde i att dubbla med den då den dessutom är mycket streckad.


V86-3: 5 Admiral Newport
Hoppade senast men då var det voltstart. Autostart idag och allt talar för tidig spets och bestämma. Hästen lär knappast hitta ett mer lämpligt lopp på mycket länge (någonsin?) och även här känns det som sjukdom emot endast. Speciellt då värsta motbuden blivit lottade till bakspår. Tänker då främst på 10 och 12. Men att plocka ner en frisk Admiral Newport som med största sannolikhet fått bestämma i spets blir omöjligt.


Visserligen två favoriter men kan man inte fälla dom får man spika. Och när alla andra som garderat sitter och svär över att spikarna får fuska bort sina respektive lopp sitter vi och myser i soffan...
Även om det skulle bli körning har spikarna toppchans så i mitt tycke hittar man inte bättre spikar på förhand än dessa två. Sen att trav är trav är ju en annan femma. Men nu kan man ju inte spela trav utifrån oförutsedda händelser...

Senast redigerad av copiad den 2012-02-08 klockan 09:59.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 11:38   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2004
Standard

Håller med helt om spikarna!

Några "drag" i övriga lopp, för dom stora pengarna!

FOR LIFE (2)
LATEST NEWS (4)
BEEBOOP LADAY (6)
BINNI DREAMCATCHER (7)
HUNTERS LADY (8)

Go tur!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 12:28   #3
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 679
Sharp$: 5211
Standard

ja säkrare spikar än de 2 får man leta efter...

Dock är de andra 6 loppen rätt jämna.. om nu inte 2 Vector du Ling bara är överlägsen med ny skoning..... blir det bara 3-4st 5-15%are som vinner så går ju värdet upp så det är lönt att tippa.. =)

varför inte skrällkusken framför alla andra, Tony Wallin med kalle quivivra i avd 2 lr wingait waikiki i avd 6? (vilka jäkla namn)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 14:58   #4
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5770
Standard

Någon som vet var man kommer åt Spektras V86,V75 system.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 15:02   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Nurmos är ju för rolig, han tänker aldrig ge sig med sina konspirationsteorier om spårlottningen. Snacka om selektivt minne... "Tyvärr fick han återigen ett dåligt läge vilket han alltid har. Titta bara vilka spår som hästen har haft i de fyra senaste starterna. Och även innan dess har han ofta haft dåliga lägen. Som jag har sagt tidigare så måste det vara något som är fel i datasystemet."

Just Mellby Ultimatum är alldeles fantastiskt bortglömd i sjunde för övrigt. Riktigt ljummet lopp och spår 8 är ingen katastrof. Mellby, Binni Dreamcatcher och On The Dot känns som bästa garderingarna mot favoriten.


Går ut hårt med tre raka spikar idag, det finns inget emot i de första loppen och enda frågetecknet är väl fräschören på Vectorn.

Mitt system med utgångar på Global Octopus och Knifetown Lady samt minst en oddsare under 15%. Känner mig ovanligt nöjd med det här, men det kan nog bli lite småändringar. Kanske någon utgången på Knifetown till någon i fjärde...
1
2
5
2,3,4,6,8,9,11,12,13
Alla
1,3,8,9,12
3,4,5,6,8,9,10
2,4,8,9,10,11,13,14,15
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:06   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

För er som gillar eller spelar efter statistik kan jag bjuda på det här som jag precis knackade fram. Litet statistiskt underlag, bara 10 omgångar, men ändå. Själv köper jag ranken rakt av och reducerar på rankingpoängen 15-27

V86
Datum/Rank/Utd/Antal fav
30/11 5+3+1+4+3+2+9+9=36 jackpot 1
7/12 2+4+2+5+8+1+2+3=27 2 258 280 1
14/12 1+1+3+8+3+9+1+1=27 84 596 4
21/12 1+3+1+1+2+5+1+1=15 5 026 5
28/12 1+1+2+3+1+5+4+8=25 55 137 3
4/1 2+2+6+3+2+1+1+1=18 34 286 3
11/1 1+1+1+1+2+5+2+5=18 4 615 4
18/1 6+4+2+2+1+2+2+1=20 139 526 2
25/1 2+1+2+3+1+4+5+1=19 5 307 3
1/2 1+1+5+1+8+2+3+1=22 30 565 4

Rank 15-36 / Snitt 22,7
Antal fav 1-5 / Snitt 3,0
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-08 klockan 16:07.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:09   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Tänkte bjuda på mina analyser men åtta lopp är ju så otroligt mastigt så det får bli så kortfattat som möjligt .

V86-1: 1 Dear Jackie
Motivering enligt tidigare inlägg.

V86-2: B: 2-3-6-8-5 C: 1-11-7
2 har säkert fin chans här då den brukar prestera bra efter vila eftersom hästen är skör. Låter bra från tränarhåll dessutom. Men innan värmningarna får den bara vara en av flera. 3 satt fast senast med krafter kvar (pliktskyldigt skall sägas men intrycket var fint) i ny regi och Per låter uppåt. Vill köra mot spets och tror på bra chans. 6 tyckte jag var jättebra senast efter hårdkörning i princip hela loppet. Gillar den här kusen som alltid bjuder till och är ständigt underskattad. 8 jättebra häst i grunden. Rapporteras träna bra och given trots diffus form samt uselt startspår. 5 räknas på spets och släpp. Från rygg ledaren kan den skrälla. 1 gedigen häst som löper jämnt och bra. Gynnas kraftigt av innerspåret då det är en häst som inte ska göra något själv om den ska bjuda till över upploppet. Räknas bara på läget då jag tycker den är lite väl vek för att räcka mot dessa egentligen. 11 storrysare. Bra i grunden och såg finfin ut med rubbet sparat senast (i ett inte alltför märkvärdigt lopp). Känslan är uppåtform och till 1% är den värd en varning. 7 visade lite uppåtform senast även om 5-6 var före den i mål. Tokrysare speciellt om den kan gå barfota bak ikväll. Värmningarna lär avgöra en hel del här.

V86-3: 5 Admiral Newport
Motivering enligt tidigare inlägg. För er som är sugna på att fälla 5 måste jag bara nämna 12 som är en jättebra häst och streckad på helt löjliga 2%. Given andrahäst. Given tredjehäst är 10 som sett fin ut på slutet men kapacitetsmässigt håller jag 5-12 som klart före. Men iom startspåren spikar jag 5 trots att det finns otroligt spelvärde i 12. Men jag kör nog en liten rysarlapp vid sidan av med 12 på. He he. Speciellt intressant med gardering nu då man aviserar att köra i spets med 4. Det kan ju ställa till det för favoriten. Eller så är den bara bäst ändå... Lite att fundera på...

V86-4: B: 9-6-11-4-13-8 C: 3-2
Kan vara så enkelt att 9 är helt överlägsen här. FELFRI det vill säga. Ingen häst jag litar på och given att gardera. Men den såg jättefin ut i ny regi C-E Lindblom senast och går inte att tippa emot. Roligast i loppet tveklöst 6 som är riktigt vass när den får sina lopp. Utgångsläget nu borgar för det och skulle luckan komma från typ fjärde invändigt runt 400-500 m kvar lär den leverera en vass spurt. Rolig till 5% då kapaciteten finns. 11 visade väl lite uppåtform senast och en jättebra häst i grunden. 4 höll strongt senast men trots lång distans igen är risken att den är för entaktad för att hålla undan mot dessa hästar. Given men ändå lite överstreckad. 13 har "alla" gått och väntat på i sju år typ känns det som. Får som vanligt en chans till då 4% lockar mycket. Idag testar man förmodligen norskt huvudlag och slår det väl ut kanske den vill avgöra till slut. Kapacitet finns! 8 åker med som fegstreck på Örjan och hyfsad. Ändå ingen häst jag tagit till mig än. 2-3 skulle kunna skrälla men lite besviken på 2 senast och 3 ägnar sig helst åt galopper.

V86-5: 11-1-12-10-2 och resten
UUUUselt lopp. Usch. Orkar bara ranka mina fem första men alla ska med på lappen. Dock tänker jag nog köra med 11 som en liten utgång ev då det är enda hästen som impat lite iaf. Tyckte den såg jättefin ut senast med galopp i strid om segern efter fina sista 750 m. Vettig kusk och borde väl ändå bli överpace i ett sånt här lopp. Lärlings/ungdomslopp där alla tror på chans... 1 nämner jag också då jag gillar den lite. Även om 2 förmodligen övermannar den från start direkt. Räknas tidigt med klaff. 12 har också sett förbättrad ut två senaste och spurtat riktigt fint. Bortglömd.

V86-6: ???
Svårt lopp. Har inte tagit till mig 3 än. Lite mer får den allt visa innan jag köper den som storfavorit mot bra motstånd på valla. Den har sett jättefin ut men alla tre loppen har varit "skabbalopp". Upp till bevis. Himla surr om 10 senast. Var besviken på den då. Kördes passivt men såg inte ut att ha mängder sparade. Men enligt tränaren fanns krafter kvar då hästen är mer stark än snabb. Given. 12 är bästa hästen men inte detta lopp man siktat på. Ett led i matchningen bara. Hästen är dock alldeles för bra för att jag ska våga plocka bort den ändå. 8 var bättre än jag förväntade mig senast och där fick jag en riktig långnäsa. Känslan är att den är klart bäst i spets och hittar den dit igen så varför inte? Kan säkert vinna oavsett. Loppets absolut roligaste streck är 7 som jag gillar skarpt. 3%. Varit jättebra i nästan alla starter. Men inte senast då den var usel. Har inte hört något men måste varit sjukt eller något åt det hållet. Tränar fint nu igen efter ett litet uppehåll och kan öppna hyfsat. Jag tar med. 2 var jag inne på skule skrälla senast men var inte alls lika bra som i starten före. Sprinter? Får en chans till på perfekta utgångsläget och till härliga 7%. Barfota är ett stort plus, annars inte lika het. Vågar nog inte såga någon helt och det verkar bli ett dyrt system för mig om det fortsätter så här... Men några åker nog bort sen...

Ger upp genomgången nu. Ha ha. Mastigt med åtta lopp. 3 i avd 7 gillas och den ska med. 2-11 roliga i sista.

Streckprocenten lär ju inte stämma överens nu med det jag skrev då jag började för länge sen med detta. Nåväl. Hoppas ni hittar ngt nyttigt härifrån. Återkommer med mitt system sen och så får vi se om någon kan vinna lite deg ikväll.
Just nu är det bara 1 i första som känns helt klar. Admiralen kanske bara vinner trots dödens? Ändå ett orosmoment.

Lycka till alla! Vad har ni för drag? Gärna med någon motivering tack. Vad har jag missat?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CaptHowdy (+5)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:27   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Jimmi el Bombo i avd 7. Kan det vara draget? Bombar till spets och blir svårfångad är känslan. Trots avsaknad av lopp. Kastrerad nu och känns fin samt travar bättre. Om orken finns kan det vara spets och slut. Kommer fortrfarande ihåg det sjuka loppet den gjorde i somras mot kulltoppar där den vann på 13,8 2140a efter stenhårt tempo hela vägen. Det här är en utpräglad spetshäst.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:47   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 49
Sharp$: 313
Standard

Hur fan löser man avd. 6...
Crashmash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 18:22   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Oj vad kul. Käftsmäll direkt. Dear Jackie var sannerligen inte vass över upploppet. Overkligt uselt att förlora. Vinnartiden enkla 15,8 gör att det känns ännu mer uselt av Dear Jackie. Nu behöver jag inte lägga ut systemet ens då jag spikade 1 och bara körde V8.
Lycka till ni som är kvar. Själv ska jag grina lite nu och fundera över vad det var som hände??? Ångrar inte spiken ens i efterhand. Det här skulle 1 bara löst med formen den visat på slutet. Inte lätt att vara seriös med trav ibland... SUCK!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 18:23   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Skönt att höra att H-O grina också... Han lät lika uppgiven som jag känner mig. Ha ha.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 18:27   #12
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Stekel...kul att se din statistik!
Rank 15-36 / Snitt 22,7
Antal fav 1-5 / Snitt 3,0

Det som förvånar är ju det låga 15-talet på 8-lopp! Körde själv en tid detta under V75.. alltså ett lopp mindre och körde då gärna typ 18-> beroende på bedömd svårighetsgrad... du får gärna utvidga denna stat framöver! Hann inte lira idag, men kommer ändå följa din rank... önskar er all framgång ni här inne som lirar idag!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 18:39   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Stekel...kul att se din statistik!
Rank 15-36 / Snitt 22,7
Antal fav 1-5 / Snitt 3,0

Det som förvånar är ju det låga 15-talet på 8-lopp! Körde själv en tid detta under V75.. alltså ett lopp mindre och körde då gärna typ 18-> beroende på bedömd svårighetsgrad... du får gärna utvidga denna stat framöver! Hann inte lira idag, men kommer ändå följa din rank... önskar er all framgång ni här inne som lirar idag!
Ja och med två omgångar med 18 rankpoäng sticker ju faktiskt inte 15 ut så jättemycket heller. Har faktiskt tänkt grotta ner mig i statistik vad gäller de flesta spelformer framöver för att optimera mitt spelande. Loppanalys är ju det roligaste med travet, men jag är lite statistiknörd också och ska tillämpa historiska data lite mer framöver. Torrkörde en grej som gav en ROI på helt osannolika 378% över 315 spel idag, den ska bli spännande att prova! ?

För övrigt, hur många här var det som trodde V8 skulle komma för att stanna innan det drog igång? Inte många gissar jag, och ännu färre som trodde att utdelningarna skulle bli så pass låga som de varit.

Edit: Fel av mig, underlaget var inte 315 spel utan "bara" 69.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-08 klockan 19:47.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 19:49   #14
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Då åkte man men var med länge för 96r
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 19:53   #15
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Tusan så blev min 2a
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td