Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-07, 20:55   #1

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

V75 Halmstad 11/2

Måste få igång tråden så det surrar lite..Åke tillbaka på V7 , alltid intressant.
Tycker det blir mer och mer intressant ju mer man tittar .

1. ser 3 Indigo Broline ut att bli streckfav när Åke sitter upp. Men jag tycker att det ser ut till att bli köra av, och bakhästarna kör fort de försöker sänka farten. Lite klurigt så i första blick, men bara tidig vecka.

2. Här såg man direkt att två i första led strävar efter tredje raka, efter uppehåll 1 Fayence och 4 Eklas Super Peach men även 5 Fracil har två raka men får nog svårt, någon i 1a led vinner? Två lås?

3. Bästa häst på dåligt spår 8 Juggle Face och står han på benen? men fart blir det annars..Hur snabbt startar Nahar? Spring Ray med sen lucka? 2-6 Hemmabana......

4. Lärlingslopp...Men gliiar Com Z,kör nog på kuskar som vanligt?

5. Stolopp inte mycket roligare,Kan inte förstå att en som g två ggr är fav såg direkt att skrällarna kommer från bakspår och hemmabana 13 Ditte Vingboons och 14 Amber Diablo

6. Här har jag en fav häst i 4 More Than Enough men får svårt.8 Echauffour får tipsnicken Många om budet..1-9.5-6 tidiga

7. Så även här tycker jag,,måmga om budet asså,..Admiral Sea har klart kuskminus så även 3 TMS om inte så mycket. Vermo ska bli intressant att se. Gigant Slugger står väl på tur. Global M med husse med sig. Skoj inte ett "givet "SPIK ,får se vilken "feelingen" hamnar på.

Kom igen med snacket, taggad tusan,

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-08 klockan 19:07.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 21:38   #2

Sharp$: 3850
Standard

1. Tror famous fayline har bra chans. Räknar med att det laddas utifrån, 7,8. Tror på hårt tempo och Famous fayline vinner relativt enkelt då tror jag!

2. Son of monthechristo med lopp i kroppen, klart intressant. Annars Fayence från spets?

3. Var lite besviken på nahar sist. Tror mycket på Spring Erom här, bra chans.

4. Com Z om barfota. Freude D.E annars!

5. Tror Operett Ribb har bra chans att plocka ner de på framvolten. På framvolten vill jag varna för Nicole kidman!

6. Ouch om han håller upp spets, vilket jag nog tror. Echaffour ser ut att bli bortglömd? Tror det är bästa hästen i loppet. Crowne överstreckad. Tyckte inte den imponera trots seger senast.

7. Väldigt öppet med många "favorit-hästar". Hoppas på tempo och då står det mellan Freeman t porter och Global Manhattan. Dålig koll på flemmings djur, men svårt att se den ska vara tillräckligt bra för att vinna i denna tuffa bronsdivisionen.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 21:44   #3

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Finns två klockrena spikar denna helg... Operett ribb fram och baklänges i femte, hon är bara bäst! I sista kan det bli lite hårdare i mål, dock tror jag att det är freeman T porters tur att vinna nu! Guld kan man låsa på nahar och spring erom tror jag... sjätte borde väl crowne har bra chans men som det känns nu så kanske jag dubblar med starke echaffour.. med 4 rader på dessa fyra lopp, så har man ju har råd med att heltäcka övriga 3 lopp om man bara sätter ngt litet krav i dom loppen!
Så tänker iaf jag såpass här tidigt i veckan!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 21:48   #4

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4124
Standard

i avdelning 5 så ser jag att du inte ens nämnt Operett Ribb som nu går ner i klass och springer åttor runt dom här motståndarna. Är nog veckans spik för mig iaf

Ouch är nog min förstahäst i avd6, oerhört stark upphämtning senast och hade nog vunnit utan galoppen.

Draget i första är nog Mr Shimmer som sällan gör ett dåligt lopp, lägg till ett kanonläge den här gången, och jag blir inte det minsta förvånad om den vinner
Jarmop är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 22:13   #5

NoobieClowns avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5042
Standard

Freeman T Porters lopp i Frankrike imponerade på mig, bör vända ut och in på dessa om den gör om den prestationen. Om hästen passade ypperligt på kolstubben eller ej får man kolla upp i veckan men å andra sidan så körs den nu av en 40m bättre kusk!

Ouch, Armani Trot och Breedlove känns som ett hyfsat lås i 6:e. Armani enbart om den slipper skor runt om men Breedlove kan nog vinna detta den tunga vägen. Ouch grym efter gunga men kanske det sitter i benen nu?

Rädd för att Calypso rinner undan från spets, satt fast med krafter kvar sist efter gunga och är startsnabb. Operett Ribb är i ruskig form men hinner den fram?

Luktar skräll i andra, ganska enkla favoriter som inte tål allt för mkt jobb själv.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 22:33   #6

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

I första avdelningen funderar jag på att spika Crowns Banker. För mig okänd kusk får mig att tvivla och eftersom en eventuell gardering känns hyfsat billig så får jag se hur jag gör. Isåfall glömmer jag inte Delvin Gold.

Tredje känns helstängt på de tre betrodda. Evenvuellt räcker det med Nahar men att något annat strödjur ska slå alla dessa tre som tillhör eliten ser jag som högst otroligt. Tre streck och lås!

Femte känns bombstängt på 1 & 12. Spets och bästa hästen kommer man extremt långt på i dessa stolopp.

I sjätte har jag feeling för Ouch och det kommer bli en spik. Flög på den redan förra helgen och nu är det dags för revansch. Ingen osäker häst egentligen och även ifall Ludde är opålitlig så är han offensiv. Vilket känns bra här när han har fog för det och receptet är spets och slut. Hoppas media fortsätter hypa Crowne, Breedlove och Echaffour. Då kommer spelvärdet bli riktigt fint och jag myser!

Tre övriga avdelningar känns riktigt öppna och kräver sina streck. Håller dock med ovan post om att freeman T Porter är intressant om han stannar där han är i streckprocenten.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:26   #7

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Har bara tittat på listorna i tre minuter och det ser alldeles särdeles okomplicerat och enkelt ut. Blir nästan misstänksam, har aldrig haft så klart för mig. Redan gjort systemet

3,4 Riktigt bra hästar på bra läge och sprint. Ev plocka med Mr Shimmer med.
1,2,3,4,5 Enkel klass, sprint och inget sticker ut speciellt. Strecka bästa lägena.
3,6,8 Helstängt på de tre överlägset bästa.
2 Läge, sprint, form, suverän tränare och kusk. Behöver man mera?
1,12 Repris från Calypso. Oddshöjande kusk på Operett.
1,3,8 Bästa hästarna, ska någon bort är det Crowne som vann pliktskyldigt sist.
Alla Sportslig godbit med idel klassiga hästar! Kan bli lite vad som helst.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:49   #8

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Håller med . ser väldigt enkelt ut. Kanske har vart lite för svåra omgångar på slutet så det är dags att plantera in en 5 rätts jackpot ,men det kan skrälla hej vilt också när det ser ut på det här viset men det känns avlägset. Går på multi och stora pengar.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 19:29   #9

AbbeAces avatar

Standard

Jag tackar verkligen för all info här surrar. Är mitt i en flytt och kylan har knäckt bilen så pengarna rullar snabbt nu. Så nu får jag luta mig mot er och läsa intervjuer eftersom jag inte har råd med Lopp arkivet denna vecka och kanske nästa.Sen är man rätt på det igen.
Men ni har mitt fulla förtroende
Känns som 12 Oprett blir Spiken för Calypso har jag ingen feeling för, men det hade jag ifs inte förra gången heller.
Låser på Uoch och Echauffuor
Utg Blir Fayence och Hanna Banker
Så långt var det, nu ska man fylla på bara.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-08 klockan 21:18.
Gammal 2012-02-09, 07:36   #10

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Ovan nämnda 9 Freeman T Porter lutar det åt att jag chansspikar på lördag. Slipper både stora och lilla tyskklanten nu när Jorma hoppar upp i jollen. Enorm skillnad och Jorma är av samma härliga virke som Åke Svanstedt, han vill vinna loppen. Ibland tom mer än vad tränarna/ägarna vill ochkan då elda på mer än avsett från stallet(erfarenhet från gamla hästägare). Vi såg i lördags hur det annars kan gå när kusken skiter i spelarna (Takters sömniga styrning av favoriten i avd 1. Örjan kör oxå på detta trista sätt). Nä, här ska Jorma verkligen ha en eloge för att han alltid 'går för det' och här är det extra intressant från bakspåret. Ser framförmig att han år redan mitt i nästsista kurvan och sedan reglerar hela fältet. Gjorde det bra i Frankrike som måltrea men diskades då för orent trav. Är väl egentligen bara Lönborgs duo 7 Lennart och 8 No Fear Elkjär (finalklar) emot som jag ser det, dock dåliga spår på dessa så även där plus på Jorma. 5 Vermo verkar ju först spännande men när man sedan ser att den har tvångsprissumma och därmed startar i fel klass så står jag över. 1 Ritano Freight har passive Örjan i sulkyn och kommer få plats i Solvallafinalen vid en andraplats här. Stinker invändigt chanslopp och en hedersam trudelutt till slut. Det som kan skrämma mig lite med 9:an är att även den hästen är finalklar för Solvalla om 2 veckor men räknar med att Jorma struntar i det och kör fram i tid ändå. Apropå finalklar så gäller det även 3 Tion Medon Sisu, 6Gigant Slugger och 11 Global Manhattan vilket borgar för lugnare resa även på dessa. 4 Admiral Sea är nu tränarkörd och är mindre intressant på det även om han är min spetsfavorit här och var mycket bra senast. Hoppas dock att Sjunnesson trycker av 7 Lennart så vi får lite fajt från början. Mycket babbel när jag ändå bara ska spika Jorma...
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 15:03   #11

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Mina tidiga tankar med 6-hästars-rank:

V75

1: 3-4-7-12-2-1

3 Indigo Broline får "husse" i jollen igen och det är ++! Då går hästarna från 700 kvar och ända in i mål! Åke är nog ivrig att ställa ordningen till rätta igen efter hans enorma stall-tapp under USA-resan. Relativt snabb ut och kommer bra till direkt. Bra chans! 4 Crowns Banker hade varit först i rank om det hade varit någon kusk att lita på. Jeppe Rask låter inte som en V75-vinnare att luta sig mot för när det är riksspel och så tight konkurrens så visar det sig vecka efter vecka att kusken är av stor betydelse! Toppform hur som helst och hästen är startsnabb! Ett ALLVARLIGT motbud! 7 Delvin Gold är loppets stora outsider och det verkar som att hästen blir kraftigt bortglömd! Det är väl spåret som gör att många räknar bort den. 1640 auto är önskedistans och lita på att Johnny lär ladda för att hitta bra position! Det tål Delvin och det kan till och med bli spets för att släppa eller slinka ner direkt i rygg ledaren! PASS UPP! Takter är mycket skicklig och lär lösa situationen, bara kör framåt! Inte backa, Johhny! 12 Famous Fayline är bortlottad men så pass bra att man inte kan räkna bort hästen! Vid överpace så är Famous med sin form och hårdhet aktuell! 2 Mr Shimmer är inte bra nog egentligen men har Uhrberg i sulkyn, form och framförallt läge vilket gör att om man garderar så ska ekipaget inte glömmas bort! 1 Capello Bob har också läge och form och ska med på en välgarderad kupong men här blir det nog tredje in som bäst tror jag men Örjan är ju helt rätt kusk att hitta ut därifrån!

2: 4-1-2-3-5-7

4 Eklas Super Peach är jättebra för klassen och har stabila 13-tider i sig. Vet också var mållinjen ligger och skallen är det inget fel på! Helt klart en vettig favorit! 1 Fayence kan öppna bra och har också toppform! Två raka vinster i ny regi! Likvärdig chans med min etta! 2 Unison var det skrik på V75 sist om! Får en chans till och sitter direkt bra till från spår 2. Kan öppna bra men är lite osäker av sig så jag är osäker på om Kolgjini verkligen laddar? 3 Devs D'Amerique håller ihop allt bättre och är i sitt livs form! Bra läge och hemmaplan och hästen är stabil på plats. Kan vinna! 5 Fracil kommer från två raka och firma Kihlström/Lähdekorpi kan dyka upp i striden från smaskigt läge. 7 Bubbling sänkte dom från dödens på Åby och har varit topp två senaste tre starterna. Läget försämrar chansen men helt klart streckvärd outsider på toppformen! Lär inte bli streckad på mer än 10-15%! PASS UPP!

3: 3-6-4-8-2-10

Här kan man nog låsa loppet på två om man inte spikar 3 Nahar som är det givna budet! Hästen kan öppna bättre än vad många tror och personligen tror jag att Lennartsson leder loppet från start till mål. Det är bara att hålla 6 Spring Erom utanför i starten så ska saken vara klar! Ingves lär nog göra ett allvarligt försök att komma före Nahar i starten och den senaste vinsten togs efter en mycket lång och tung spurt! Det är nog som sagt låst på två men om man väljer att strecka vidare så är 4 Clear Sign tidig! Har gått bra bakom bland annat Quarcio i guld efter comebacken! 8 Juggle Face sätter jag inte bättre än fyra i ranken på grund av läge och avsaknad av lopp! Backas nog direkt för att få lopp i kroppen (bara 18-jobb i kroppen och bortlottad, platschans säger "Ludde")men pass upp nästa gång...!

4: 3-5-1-2-10-4

3 Com Z. är GRYM när den fungerar. Mycket bra läge och spetschansen är god. Gjorde ett bra lopp i comebacken med skor på hovarna och OM det går att köra barfota på lördag så är det här en SPIK! 5 Freude D.E. har två raka som hårt betrodd efter vila. Okänslig för balans och har vunnit med skor i bägge starterna. Ett allvarligt motbud och kanske det här är spiken i loppet om Com Z. måste gå med skor?? Hästen kan till och med ta spets från Com Z.! Den är startsnabb! Om dessa två kör bort varandra så kan 1 Naga Morich slinka loss och speeda förbi från bra läge! Ett annat bud är 2 Hanna Banker som också är en segervan gäst från Westergårds framgångsrika stall! Dessa fyra verkar bli mest streckade men letar man storskräll ska man se upp med 10 Lönhults Anny som är speedig och kan profitera på ev. överpace! 4 Out Of Love har rutinerade Ingves i sulkyn och det är klart plus i det här lärlingsloppet. Dessutom har hästen fin form och lär inte knäppas av från start. Även den här blir aktuell vid överpace! Två bra kantbollar!

5: SPIK 12!

12 Operett Ribb är omgångens bästa spik! Klassblandning och med den här kan till och med Magnus Jakobsson vinna V75! Kör bara felfritt och fram och överta eller sitt lugn i dödens och krossa. Spelar ingen roll! Hästen är överlägsen! Tidig torsdag är Calypso Blue Chip favorit och Operett bara andrahandare vilket är obegripligt! Allt under 70% på Operett är en skänk från ovan och nu skiljer det mycket mellan hästarna i procent. Calypso sätter ju inte en fot rätt för tillfället så det är nog årets sämsta favorit och årets mest understreckade än så länge....

6: 1-3-8-4-10-5

1 Ouch håller förhoppningsvis spets och då är det slut! Var nära att knäppa Crowne med galopp sist! Mycket bra chans och ev. spikbud! Absolut utgång om man inte spelar rakt! 3 Crowne har toppform och kan absolut vinna men borde den inte ha avgjort enklare senast?? Dessutom är den här starten perfekt i tid mot det stora målet som är finalarna om 14 dagar. Lövgren verkar bara vilja underhålla formen tills dess och lär vara nöjd med en bra placering och en hel och inte tömd häst i den matchningen! 8 Echauffour har fin form och är rent kapacitetsmässigt en av dom bättre i loppet men hur stod det till med travet sist? Hästen är skör och det här är ingen häst som håller formen i flera månader i streck direkt. Distansen är optimal och rygg på Ouch smakar fågel men jag rankar ner den pga senaste intrycket. 4 More Than Enough vet jag inte så mycket om mer än att den höll bra från dödens på Åby och att den vann lätt på 14-tid senast. Har gott rykte men fjärdespår i volt och på svensk mark gör att jag inte ser hästen som mer än en outsider! 10% just nu och ligger den kvar där eller går ner under 10% så får den nog streck trots allt. 10 Armani Trot med Per Lennartsson kan kliva in i matchen om överpace. Men då måste den vara lika bra som i Finland. Den tränar normalt och man siktar på barfota runt om vid bra bana! 5 Yankee Flair är i nuläget understreckad på 5%!

7: 9-3-4-11-8-1

9 Freeman T. Porter har toppform och felade bort en vinst (!?) för tre starter sedan och blev bestulen på ett tredjepris i Frankrike och Vincennes bakom bra hästar senast! Borde kanske ha vunnit näst senast men hur som helst har hästen toppform och trivs kanske bäst över lördagens distans. Allvarligt vinstbud och snart är det proppen ur för den här och då kan den komma att rada upp vinster! Klar andrahäst i mina ögon är 3 Tion Medon Sisu som fick ett vilsamt lopp i lördags men sköt till som en kanonkula när luckan kom 75 kvar och hann fram till vinst! Efter en liten downperiod är hästen på väg tillbaka till TOPPFORM och läget är tilltalande! I nuläget bara streckad på lite mindre än var femte kupong och det här kan vara veckans bästa CHANSSPIK! 4 Admiral Sea är tung och stabil runt 14-tider på distansen och hästen var spritsad inför SM. Hur det står till med formen nu är osäkert men stabiliteten gör att hästen är med på fotot! 11 Global Manhattan hade varit solklar etta i ranken om den inte hade tömts så enormt av Ingves senast! HUR har hästen tagit det loppet?? En inte allt för vild gissning är att man ger hästen en vilsam löpning den här gången för att inte knäcka hästen totalt och om det blir så som jag hoppas (för hästens bästa) så blir det en fin peng som tvåa-trea...? Kan absolut självklart vinna men rankas ner! 8 No Fear Elkär har toppform men också en final att tänka på. Här är hästen bortlottad och lär backas? Kan vara med om överpace men jag tror inte att streck är nödvändigt på lördag. 1 Ritano Freight återföll i galoppsynder sist men löste det ändå! Täta starter nu och dåligt spår gör att jag rankar ner! Kan öppna bättre än vad man tror men bäst öppnar den i volt. Härifrån blir det som bäst tredje in och då står jag över! 5 Vermo kan jag ingenting om mer än det jag ser i raden och det är en massa ettor! Jag måste läsa in mig på den innan jag sätter in den i ranken så det är ett stort ? kring den överhuvudtaget! Sista avdelningen kan komma att rankas om utifrån informationen gällande Vermo!

Det var mina tankar om omgången...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+5), korpo (+1), bokis29 (+5)

Senast redigerad av doob den 2012-02-09 klockan 15:26.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 15:42   #12

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7616
Standard

Tack för i mina ögon sett en saklig o bra genomgång av Lördagens V75. Sen är det upp till var o en att ha sina egna funderingar.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 17:52   #13

AbbeAces avatar

Standard

Suveränt Doob.
Tror du att det blir fri balans? Har för mig att banan brukar vara bra i Hd.
Mycket bra analys...Tack för det avgjorde mycket för mig
Vi brukar ju ha något lika tankar. Tack igen
doob (+5)

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-09 klockan 18:21.
Gammal 2012-02-09, 18:10   #14

doobs avatar

Standard

-6 grader och lätt vind säger prognosen.

TROR att det går att köra barfota, dom är duktiga med banan där nere. Vi får se...
Gammal 2012-02-09, 18:39   #15

AbbeAces avatar

Standard

Jaha då blev det så här på torsdagen.sen får man se om strykningar behövs fyllas på...
Tycker torsdags tankar brukar vara bäst,men väl bara som man tycker,

1) ALLA (3-4 utg)

2) 1-2-3-4-5-10

3) 3-6

4) 2-3-5

5) 12

6) 1

7) ALLA (3-9 utg)

Hinner inte titta på lördagens uppvärmningar så får kolla imorn om det har
blivit någon struken
Lite inne på att låsa i sista och isf ha utg i lärlingsloppet,,får se

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-09 klockan 20:15. Anledning: Fel
Gammal 2012-02-09, 20:56   #16

doobs avatar

Standard

Reflektion angående Stall Åke Svanstedt efter Åbys torsdagstävlingar...

Åkes frånvaro märks tydligt! Hästarna tycker jag presterar bättre med honom i sulkyn och dom får sina sedvanliga lopp. Resolut till spets eller laddas loss 700 kvar MEN...

Det är UPPENBART att stallet inte har toppform! Genomgående tröttnar hästarna betänkligt 200 kvar! Homer Kemp nyss till exempel. Kördes resolut till spets och fick hållas i lagom tempo. Handbroms 150 kvar och underkänt. Hästarna går inte som dom ska men jag får inte känslan av att dom är sjuka. Dom är bara inte i form och det syns att dom inte har blivit tränade som brukligt!

Var MYCKET försiktig med Åkes hästar på lördag! Jag tänker absolut inte anlita någon av dom som spik! Det är min absoluta rekomendation!
Gammal 2012-02-09, 22:09   #17

NoobieClowns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det är UPPENBART att stallet inte har toppform! Genomgående tröttnar hästarna betänkligt 200 kvar! Homer Kemp nyss till exempel. Kördes resolut till spets och fick hållas i lagom tempo. Handbroms 150 kvar och underkänt.
Det fattas helt klart en hel del till formen är på topp i Åkes stall. Men i fallet Homer Kemp fattades det bara lopp i kroppen och framför allt så gick den med skor vilket gör mkt på denna häst. Men håller med för om stallet varit i högform hade t.ex. Homer Kemp vunnit ändå.
Sandbanan är viktig för träningen i Åkes stall och när den blir använd för fullt igen kommer det göra stor skillnad på många utav hans hästar.

Åker brukar väl vara en slowstarter och gör väl medvetet att stallet inte har toppform i början av året, eller?
Gammal 2012-02-09, 23:50   #18

Stekels avatar

Standard

6/71 på Svanens stall i rikstotostarterna sedan 1/12-2011. Har inte den stora bilden men om jag skjuter halvt från höften så inbillar jag mig att den långsiktiga statistiken är högre men utan någon dramatisk skillnad. Samtidigt har de under 10k insprunget per start att jämföra med över 20k på årsbasis de senaste åren. Det är visserligen lågsäsong för stallet men det är väldigt stor skillnad. Åke påstår att sandbanan varit i bruk i 2-3 veckor nu, men det är alltjämt svårbedömt hur stort utslag det ger på den korta tiden.

Sammanfattningsvis tycker jag nog att det är lite dumdristigt att välja bort Åkes tre mest betrodda på lördag (då räknar jag bort undantaget Global Manhattan som i nuläget är grovt överstreckad med tanke på senaste loppet, stenhårt motstånd och uselt spår). Com Z är ju inte streckvärd om han går med skor, men nu är det ju Halmstad som gäller så man får ju räkna med valfri balans. Håller dock med doob om att det är direkt fel att spika någon av Åkes hästar.

Var inne på att åtminstone anlita Crowns Banker i första som utgång. Det är en häftig häst som visserligen vann efter en smörresa senast i comebacken, men jag tror inte det var nödvändigt. Minns fortfarande med värme bronsloppet jag såg på plats i Årjäng 2010. Kusken är dock som tidigare nämnts ett ganska stort minus. Rask är blott 20 bast och har inte kört mer än runt 150 lopp i karriären vad jag kan se. Det ska nog mer till än en bra häst och hyfsat läge för att vinna silver i sverige med de förutsättningarna. Lutar nu mer åt att han är överstreckad trots allt. Kill your darlings är väl ett lämpligt ordspråk i sammanhanget...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2012-02-10, 00:05   #19

NoobieClowns avatar

Standard

Absolut fel att spika någon av hans om man inte har info som ingen annan har.
Japp, sandbanan har varit igång ett tag nu men det tar väl lite tid att jobba upp hästarna som han vill ha dom.
Lika lite som han vinner nu lika mkt kommer han vinna när formen sitter där. Men till dess är det bara att gå emot alla hans överspelade hästar.
Gammal 2012-02-10, 01:45   #20

Sharp$: 1961
Standard

Citat:
5 Vermo kan jag ingenting om mer än det jag ser i raden och det är en massa ettor! Jag måste läsa in mig på den innan jag sätter in den i ranken så det är ett stort ? kring den överhuvudtaget! Sista avdelningen kan komma att rankas om utifrån informationen gällande Vermo!

Det var mina tankar om omgången...
Intressant att Vermo rankades till samma volt som
Nahar och Orlando C i V75 mästaren Guld & Silver hästar!
Nu startar han i Brons! Har dock ingen pelj på kusen!
Men rimligtvis måste väl den som ranka handikappen till Mästaren,
haft lite pelj? (Eller inte Flemming strök ju :-) )
doob (+1)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 09:51   #21

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Intressant att Vermo rankades till samma volt som
Nahar och Orlando C i V75 mästaren Guld & Silver hästar!
Nu startar han i Brons! Har dock ingen pelj på kusen!
Men rimligtvis måste väl den som ranka handikappen till Mästaren,
haft lite pelj? (Eller inte Flemming strök ju :-) )
Propositionen var ju skriven så att mellanvolten hade hästar mellan 550-2000k på kontot. Kan verkligen inte fatta varför de öht anmälde en häst med 750k och tvångsprissumma till ett sånt lopp. Måste väl ha varit för att de så gärna ville vara med i ett stort lopp.

Han har visserligen 4/5 i Flemmings regi, men de är tagna i Danmark och jag tänker inte ens bemöda mig om att titta närmare på hästen för det är bara att glömma att en amerikanare med halva kontot i tvång ska vinna ett stenhårt bronsförsök! Inte ens steroidhästarna som radat upp segrarna där borta kommer hit och vinner i de högre divisionerna, och den här ser ut att ha varit en medelmåtta redan innan.

doob (+1)
Gammal 2012-02-10, 10:02   #22

AbbeAces avatar

Standard

Vem tar spets i 4e? Tror mycket på 5 Freude D.E...
Gammal 2012-02-10, 10:16   #23

doobs avatar

Standard

Travtjänstens uppsnack inför V75 skvallrar lite om hur dom tänker (spikar i andra t.ex.) och gällande Vermo så säger dom såhär!

"Flemming med ny betrodd häst i sista då Vermo är favorit just nu och vi förstår ingenting! Vi har sett honom som spik på andra håll men nu är det betydligt tuffare emot och han är inte startsnabb och har varit ifrån för halsbekymmer... Dessutom Ritano Freight som inte kan hålla spets som betrodd och ni förstår att vi jublar! Vi förstår faktiskt inte varför strecken sitter som dom gör just nu (hinner förstås ändras) - A-gruppen går inte av för hackor och där ingår spetshästen..."
Gammal 2012-02-10, 14:08   #24

Sharp$: 1368
Standard

Citat:
Travtjänstens uppsnack inför V75 skvallrar lite om hur dom tänker (spikar i andra t.ex.) och gällande Vermo så säger dom såhär!

"Flemming med ny betrodd häst i sista då Vermo är favorit just nu och vi förstår ingenting! Vi har sett honom som spik på andra håll men nu är det betydligt tuffare emot och han är inte startsnabb och har varit ifrån för halsbekymmer... Dessutom Ritano Freight som inte kan hålla spets som betrodd och ni förstår att vi jublar! Vi förstår faktiskt inte varför strecken sitter som dom gör just nu (hinner förstås ändras) - A-gruppen går inte av för hackor och där ingår spetshästen..."
freeman t porter och giant slugger som a hästar då?
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 14:13   #25

AbbeAces avatar

Standard

Tomas Uhrberg system..

Thomas system
V75-1: 3 Indigo Broline. Res: 4-2.
V75-2: 1, 2, 4, 6, 10. Res: 8-5.
V75-3: 3, 6, 8, 12. Res: 4-8..
V75-4: 1, 2, 3, 4, 5, 10.Res: 9-8.
V75-5: 1 Calypso Blue C. Res: 5-12.
V75-6: 1, 3 4, 5, 8. Res: 12-10.
V75-7: 1, 4, 5, 7, 9, 11. Res: 3-6.
Systemet är på 3600 rader och det kostar 1800 kronor. Om man också singelstreckar nummer 9 Freeman T. Porter i avdelning 7 blir det systemet på 600 rader och kostar 300 kronor.
Gammal 2012-02-10, 15:23   #26

doobs avatar

Standard

Tjänsten spikar i alla fall Operett Ribb! Den bjöd dom på i mailet!
Gammal 2012-02-10, 15:45   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Propositionen var ju skriven så att mellanvolten hade hästar mellan 550-2000k på kontot. Kan verkligen inte fatta varför de öht anmälde en häst med 750k och tvångsprissumma till ett sånt lopp. Måste väl ha varit för att de så gärna ville vara med i ett stort lopp.

Han har visserligen 4/5 i Flemmings regi, men de är tagna i Danmark och jag tänker inte ens bemöda mig om att titta närmare på hästen för det är bara att glömma att en amerikanare med halva kontot i tvång ska vinna ett stenhårt bronsförsök! Inte ens steroidhästarna som radat upp segrarna där borta kommer hit och vinner i de högre divisionerna, och den här ser ut att ha varit en medelmåtta redan innan.
Fel av mig, hade för mig att V75-m var ett
handikapplopp utan hänsyn till pengarna!
Gammal 2012-02-10, 15:46   #28

AbbeAces avatar

Standard

ja jag såg det,men Uhrberg är väl på Halmstad så enögt är det säkert
Gammal 2012-02-10, 15:54   #29

doobs avatar

Standard

Raden är klar och till skillnad från min första genomgång så har det blivit några ändringar! Bland annat efter noggrann kontroll i lopparkiv så har jag kommit fram till att det rent speltekniskt är bäst att spika i andra! Då kom jag fram till att Lövgren är den som sitter i spets efter 500 meter och då det är hästen med bäst form och kapacitet så var valet enkelt!

Spik nummer två blir Ouch efter moget övervägande. Crowne siktar mot finalerna om 14 dagar och var alldeles för blek även om den vann sist. Då spetschansen är god för Ouch och värsta hotet i form av Flemmings i rygg direkt så var valet enkelt! Dessutom är jag väldigt osäker på om Flemmings verkligen ens går felfritt därifrån?

Operett Ribb skrek jag ut som veckans mest klara och i nuläget en speltekniskt helt korrekt spik men risken är att det blir veckans raket i strecklistan och kusken är ingen kille man känner sig trygg i att hålla i handen en lördag så dubblar jag med 7 Nicole Kidman med Johnny Takter! En segerstaplare som allt som oftast gör bra ifrån sig. Förra starten var den sjuk och nu ska den vara iordning igen! Kapabel häst i form från springspår med Takter kan vara lösningen om Magnus Jakobsson (som trots allt kommer med råg i ryggen sedan gårdagens dubbel) skulle få darr på handen! Operett Ribb har dessutom briljerat i veckans jobb så jag kan ha gjort något dumt här men det blir skönt rens på Takter 20 m före...

I sista har jag inte rankat eller nämnt en som jag borde ha gett uppmärksamhet! Minnet är så kort... 6 Gigant Slugger är ju SOLKLAR på min kupong! Så dumt att glömma den! Har radat upp fina prestationer och hästen är både startsnabb, lättplacerad och speedig! Sist hade den rygg på Global Manhattan och var till och med förbi innan Manhattan kontrade till målfotovinst! Stabil på 13-tider över distansen och bara streckad på löjliga 12% att jämföra med Manhattan som nu har bakspår och sämre läge och är streckad på 41%!

Mitt system blev såhär!

Registrerat spel

Datum: 2012-02-11
Bana: Halmstad
Spelform: V75, omg. 6

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 4, 5, 7, 12 (1, 9)
2 4 (1, 2)
3 1, 3, 4, 6, 12 (8, 9)
4 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10 (9, 12)
5 7, 12 (1, 5)
6 1 (8, 4)
7 3, 4, 6, 9, 11 (5, 1)

2 100 rader x 1 x 0,50 kr
=
1050,00 kr

Kvittonummer: EFC8 XXXX XXXX XXXX

Senast redigerad av doob den 2012-02-10 klockan 16:05.
Gammal 2012-02-10, 16:11   #30

doobs avatar

Standard

Flemming om Vermo saxat ur ATG´s nyhetsbrev

"Hur bra är snackhästen Vermo?

Flemming lämnar klara besked Han har presenterat ett nytt förvandlingsnummer i segerstaplaren Vermo. Inför V75-debuten lämnar Flemming Jensen klara besked om snackhästen. - Det är utan tvekan en blivande guldhäst. Men här tycker jag faktiskt inte att han har någon riktigt stor vinstchans, säger han. Varför inte det? Vermo har vunnit fem lopp på sex starter sedan han kom till Flemming Jensen. Han har avgjort den tunga vägen flera gånger och de två senaste loppen har han vunnit ifrån dödens. - I Danmark ser vi han som en riktigt bra häst. Han har löst uppgifterna bra men samtidigt inte mött den konkurrens som han möter nu, säger Flemming Jensen. - Han har inte fått något gratis i loppen och varit väldigt rejäl. Det är framförallt styrkemässigt som han har imponerat. Men jag vill gärna se att han även står sig i den här konkurrensen innan jag spänner bågen för högt. Fast på sikt är det ingen tvekan om att det är en blivande gulddivisionshäst. Det är i alla fall min uppfattning. ”Hade behövt en genomkörare” Vermo har inför det här loppet varit struken för en tilltänkt start i V75-Mästaren. - Han hade halsbekymmer och stod över ett par jobb. Det ser inte ut som att det ska fattas något för hästen har känts bra i de jobb han har gått efteråt. Men i den här hårda konkurrensen så brukar det märkas ändå. För att han skulle vara helt på topp hade han behövt en genomkörare i sig. Så jag är lite förvånande när jag ser att vissa tidningar har spikat honom. Vad vill du helst ha för löpningsförlopp? - Han är ganska okej ifrån start men har ingen chans att komma till ledningen. Jag hoppas på andra- eller tredje par utvändigt och hårt tempo. Det passar hästen bäst. Han har gått barfota runt om på slutet men skulle det bli skor bak så är det inget större minus. Men de sista uppgifterna jag har ifrån Halmstad så ska man till 90 procent kunna köra barfota runt om. Så blir balansen också ifall banan är fin, säger Flemming."
Gammal 2012-02-10, 16:12   #31

doobs avatar

Standard

OBS! OBS! OBS!

COM Z är struken!!!
Gammal 2012-02-10, 16:29   #32

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5775
Standard

Varför så tidig inlämning,bood?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 16:33   #33

Stekels avatar

Standard

Det skriker passivt upplägg om Echauffour: "var kanonbra när han vann på Åby och avslutade strålande. Då var det hård körning första varvet i täten vilket passade honom bra. Senast var han inte så dålig som det kanske såg ut i Malmö. Man får glömma det loppet och hästen har känts fin efteråt och håller bra form. Det som talar emot är voltstart och att han har galopperat de två gånger som jag har startat honom i voltstart. Spår åtta är bra för då får han inleda lugnt och jag hoppas att han går felfritt. Det är en bra häst för klassen och han behöver en genomkörare inför finalerna om två veckor. Kan han vara bland de tre, fyra främsta här han gjort det bra. Det blir däremot skor runt om den här gången och det är en nackdel. Jag tror dock att det här är en häst som kommer att klättra upp i klasserna."

Luktar skräll i det loppet med en Ludde-häst som gått i bott på V7 senaste starten som favorit. 9,10 är ganska bortglömda...

Gammal 2012-02-10, 17:35   #34

drakens avatar

Standard

Luddes med skor nu dessutom. Hovöm sist. Jorma upp på Freeman i sista låter som 100% galopp. Rätt lite surr om Admiralen som lätt höll undan Nahar senast. Första ser ut att gå med överljudsfart från början. Frontrunners långt ut på vingen. Famous gottar sig i kön. Harry min lilla krigare får givetvis ett streck. Tycker att det ser mycket svårare ut nu än i början av veckan.
Gammal 2012-02-10, 17:45   #35

Stekels avatar

Standard

Lite statistik för de som gillar sånt:

På 29 omgångar på Halmstad (1999-2010):

0 favoritbefriade omgångar
26/29 omgångar med minst 2 favoritvinster
12/29 omgångar med minst 2 favoritvinster
2/29 omgångar med minst 4 favoritvinster
1/29 omgångar med minst 5 favoritvinster

"Som vanligt" alltså verkar det bli 2-3 favoriter som infriar...

Gammal 2012-02-10, 18:54   #36

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Varför så tidig inlämning,bood?
Är det mig du menar? "bood"??

För att jag jobbar hela helgen och kan ej vänta till imorgon. Tyvärr.
Gammal 2012-02-10, 19:06   #37

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5775
Standard

Citat:
Är det mig du menar? "bood"??

För att jag jobbar hela helgen och kan ej vänta till imorgon. Tyvärr.
Ja tyvärr måste vi jobba ibland.
Vi får hoppas vi vinner miljoner en vacker dag.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 09:27   #38

Standard

Vore spännande att se 8 Simon Starlight i spets i 1:a avdelningen. Man aviserar iaf full laddning och han är ju en riktig bilföljare. Är i kalasform och vann senast bekvämt i spets. Vunnit 10 av 14 lopp i spets och har 14 segrar på kort distans. Kruxet är ju att han står sida vid sida med 7 Delvin Gold som oxå är väldigt snabb ut så kan bli knepigt att passera den. Vinklade vingen är i vart fall intressant just i detta lopp. Ser att hästen är sistarankad i många experttips och visst är det ett långskott men kan vara värt en markering om man ändå garderar om Sjunnesson skulle hitta till spets.
Gammal 2012-02-11, 11:10   #39

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37667
Standard

V75-1) Tycker att tre hästar står ut lite extra. Spikar själv Indigo Broline, en kapabel rackare som tycks kunna gå barfota idag. Crowns Banker är värst emot, då det är den troliga ledaren. Famous Fayline är tredje streck, men ska egentligen få svårt att ta ner de två nämnda, från 12:e på kort distans.

V75-2) Unison kanske bara är överlägsen här. Ludde kör för spets. Jag tycker det är lite svårt att sätta in de här hästarna mot varandra, och garderar på rejält. Tar 1,2,3,4,5,8,10 och 11 på systemet.

V75-3) Ska i det närmaste vara helgarderat med Nahar, Spring Erom och Juggle Face. Viss outsiderchans för Classic Grand Cru, men den står jag över.

V75-4) Lärlingslopp brukar vara öppna, men jag tror mig klara det här på tre streck: Naga Morich, kan ej hålla spets, Hanna Banker, står bra till och har Johan i jollen, samt Freuce D.E., trolig spetshäst i loppet och kanske bara vinner.

V75-5) Tvåhästarslopp. Många väljer att spika antingen Calypso Blue Chip eller Operett Ribb. Jag tar bägge. Braås Palema är inte så tokig för den som garderar vidare, men det förekommer galopprisk.

V75-6) Dagens kanske intressantaste lopp, med många fina hästar. Ouch är startsnabb och var mycket duktig efter gunga senast, Crowne är en bra häst, men såg inte som bäst ut sist; vann pga. alla galopper, vilket var tur för mig som spikat. More Than Enough är en stark sak, galopprisk på spåret. Echauffour är också stark och ute på rätt distans. Kusken ligger lågt, men det bryr jag mig inte om. Armani Trot är gynnad av att gå utan dojor och Breedlove är duktig, men står illa till. Dessa åker med på systemet.

V75-7) Måste ha en spik till och det finns tre hästar att välja på i sista loppet som singelstreck. Vid gardering kan man ha några till. Valet föll på Admiral Sea. Förhoppningen är att han tar ledningen och håller runt om. Freeman T. Porter är kapabel, likaså Global Manhattan.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 11:41   #40

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3017
Standard

3-4-7-10-12
1-2-3-4-6-7-10
3
5
1-5-7-12
4-12
3-4-6-9-11

Lycka till!

Senast redigerad av heddan den 2012-02-11 klockan 12:24.
heddan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 12:29   #41

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1497
Standard

Som sagt sonof montechristo i v75-2, känns intressant. körning där framme sen kommer bak-hästarna. va inne lite på beverly boko men sonof känns mer intressant.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 13:03   #42

Stekels avatar

Standard

Ta en närmare titt på Golden Hit efter regibyte ni som inte gjort det!

Annars håller jag med om att Montechristo är mycket intressant. Helmålar loppet efter lite betänketid.

Gammal 2012-02-11, 13:32   #43

Standard

Systemet en 45 min innan inlämning

3,9,4,12
Alla, A nr 2
Spik Juggle F
5,1,2
12,15
Många , A nr 12
Alla, A nr 11

Reduceras med poäng och krav en A.
Kostnad: dryga 2000:-
Gammal 2012-02-11, 13:35   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ta en närmare titt på Golden Hit efter regibyte ni som inte gjort det!

Annars håller jag med om att Montechristo är mycket intressant. Helmålar loppet efter lite betänketid.
Jo speciellt loppet på Åby 17/12 när allt gick emot Niclas westerholm. Hade inte förlorat det loppet utan dubbla störningar. Värmde lysande senast oxå. Lägg därtill att vasse Åke hoppar upp idag bakom en vinklad vinge och strecket känns gjutet. Väntar nu bara på balansinfo då man talat om skor i vissa intervjuer. hoppas dock att man passar på att rycka skorna på den fina banan.
Gammal 2012-02-11, 13:44   #45

dreamfishs avatar

Sharp$: 203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Jo speciellt loppet på Åby 17/12 när allt gick emot Niclas westerholm. Hade inte förlorat det loppet utan dubbla störningar. Värmde lysande senast oxå. Lägg därtill att vasse Åke hoppar upp idag bakom en vinklad vinge och strecket känns gjutet. Väntar nu bara på balansinfo då man talat om skor i vissa intervjuer. hoppas dock att man passar på att rycka skorna på den fina banan.
Enligt spelarservice så har Goldenhit sletna bakhovar och går med skor bak.
criba (+1)
dreamfish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 13:50   #46

Standard

Echauffour är nu anmäld barfota runt om trots att det hetat att han skulle gå med skor i veckans intervjuer. Får höra vad Fleming säger i segerintervjun nu om sina chanser, intressant.

Så fick det bli:

1) 1,3,7
2) utgång1,2 B3,4,5,8,10,11,12
3) 6
4) 1,2,4,5,7,8,10,12
5) utgång 12 b1,2,3,5,6,8,11,15
6) 8,12
7) 9

Senast redigerad av criba den 2012-02-11 klockan 14:23. Anledning: komplettering
Gammal 2012-02-11, 14:01   #47

Gasellens avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1871
Standard

Hi guys! Här är min "häxbrygd" baserad på snacket här uppblandat med mestadels travronden. Senaste tidens spel har inte gått lysande, kanske ett offentliggörande gör susen. Annars citerar jag Per Elofsson "bara att byta ihop och komma igen"...

1: 1,2,3,4,10,12
2: 1,2,4,6,10
3: 3 Nahar
4: 2 Hanna Banker
5: 1,12
6: 1,3,6,9,10,12
7: 3,4,6,7,9

Reducerat enl. ABC-modellen.Fetmarkerad=A-häst.

Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 14:31   #48

doobs avatar

Standard

HELVETE!!!! GOD NATT DIREKT! FY FAN!!!
Gammal 2012-02-11, 14:34   #49

Stekels avatar

Standard

Jävlar vilken hedershäst han är Harry, 11/22 platser på rikstoton nu och bara nollat två gånger! Kikade på den här statistiken precis före, men hade redan lagt spel i loppet tyvärr. Stod i 4,50 hos bookie.

Gammal 2012-02-11, 15:05   #50

drakens avatar

Standard

harry Hey är min absoluta favoritspel häst. Lira lite plats men god natt på V 75. Lite väl vågat att spika. Tyckte att jag fick feeling för seger.
Gammal 2012-02-11, 15:22   #51

doobs avatar

Standard

Bahhhhhhhhh!!!

Borde ha följt mina första tankar i min analys på sidan 1 men nu sitter man här med en fadd smak i munnen och har enbart chans på sex femmor. Fy fan vad missnöjd jag är...
Gammal 2012-02-12, 10:52   #52
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Själv rök man i avd 1 och avd 2! :(
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-12, 14:54   #53

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Agnetas på Ica Kvantum i Landskrona hennes 10*120kr`s 3 spik, 5an i fjärde 1an i femte och 1 i sjätte, elva hästar i sista, 5900 per andel ger lite payback
min kompis "Tre säkra" är nära men åker i sista han har 5an och 9an

Senast redigerad av bokis29 den 2012-02-12 klockan 14:55.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td