Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-12, 10:36   #106

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 167
Standard

Jag hade velat att det gick att vilkora 6 rätt.
lhffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 11:15   #107
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det går i Joket också genom att minskar vilkoret från 100 % säker vinst till ex. 10% säker vinst.
Men då har du gjort om systemet till ett lotteri där du får sju rätt en gång av tio när du har alla rätt och alla vilkor sitter.
Vem vill det?
Då kan man lika gärna ta en trisslott!
Det är två olika saker. Tar man bort ett valfritt antal procent av raderna kan man inte få sexrättsgaranti. Motsvarigheten till det du beskriver har jag i HPT valt att benämna "Ta slumpmässigt bort rader", vilket jag tycker är mer rättvisande för vad det handlar om...

Garantireducering garanterar en rad med 6 rätt om villkoren sitter, och antalet rader styrs av beräkningen av hur många av raderna man behöver behålla för att uppfylla den garantin.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 12:02   #108
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lhffan Visa inlägg
Då är det garantireducering som gäller, och det är nog bara HPT och, tror jag, RRR som har det (rätta mig gärna om jag har fel).

I praktiken är det samma sak som de gamla klassiska R-systemen på Stryktipset, vilket kanske förenklar för vissa ;-)
Gammal 2015-01-12, 12:12   #109

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8343

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
NEJ!

I Triss har alla lotter lika liten chans att gå in. Det gäller inte för ett travsystem där man med villkor sorterat fram rader som man anser har bättre chans att gå in än den utdelning man förväntas få.
Självklart, men jag vet inte vad som händer.
Min mall kan vara värdelös, vem vet vad jokern hittar på i just det här fallet.
Gammal 2015-01-12, 18:14   #110

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lhffan Visa inlägg
I så fall är nog det bästa att spela efter fasta mallar. Av det jag läst här verkar HPT ha sådana. Bra i så fall. Jokersystemet har det inte. Där finns ingen symmetri vid skapandet av s k garantisystem. Alldeles för klumpigt och slumpartat.

Som HPT skriver, kan du ta vilket stryktipssystem som helst (max 7 matcher förstås) och byta ut 1x2 mot ABC.

Exempel på garantisystem. Fyra lopp på 9 kuponger. Ger alltid minst tre rätt. Med övriga tre lopp rätt tippade så har du alltså sexrättsgaranti.

Kup 1: A...A...A...A. Enkelraden alltså.

Kup 2: A...B...B...C.

Kup 3: A...C...C...B. Här ser man symmetrin tydligt. Motsatta tecken.

Kup 4: B...A...B...B.

Kup 5: C...A...C...C.

Kup 6: B...C...A...C.

Kup 7: C...B...A...B.

Kup 8: B...B...C...A.

Kup 9: C...C...B...A.

Om detta system är bra eller dåligt kan man alltid diskutera. Det ger i alla fall full pott vid 4 A och i 25% av fallen vid 1 A. I alla andra fall täcker kupongerna "runtom" så att man alltid får minst tre rätt.

I just det här systemet finns det ingen värdeskillnad mellan B och C och därför bör det kanske användas när loppen ser riktigt svårrankade ut. Eller när man gapar efter mycket.

Finessen med systemet är just att det alltid ger sex rätt med övriga tre lopp rätt och att reduceringen är kraftig. En ram på 10x10x10x10 (=10 000) blir ett system på enkelraden+9x9x9 (730 rader).

9x9x9x9 (=6561) blir ett system på 1+8x8x8 (513 rader). Osv.

EDIT: Du får en ännu större reducering om du ställer upp stenhårda villkor. 7 rätt får du bara på "your Lucky Day",men 6 och 5 rätt hyggligt ofta. Om man dessutom kombinerar det med s k Blocksystem blir effekten ännu större.

T ex, man sätter ihop de tre första avdelningarna till Block 1. Minst 2 A måste vinna. De fyra sista avdelningarna bildar Block 2. Minst 3 A måste vinna där. Tillåtet att ha mer än 1 A.häst i loppen, men det blir ju dyrare. I Jokern kan man göra detta på ABCD-fliken eller på UTGÅNGAR.

Exempel på reducering från 10 miljoner rader till 8820. Kombination av STENHÅRDA VILLKOR och GARANTISYSTEM.

Det blir på 70 kuponger, så mycket vet jag. Däremot har jag det inte nedskrivet och jag har därför inte kontrollerat exakt hur garantin ser ut heller. Vill mest visa hur hårt man kan reducera och ändå ha en hygglig sexrättsgaranti. SEN KAN MAN JU FUNDERA ÖVER OM V75 NUMERA GER TILLRÄCKLIGT BRA PÅ SEX RÄTT för att det ska vara någon mening.

Villkor: exakt 4 A, 1-2 B och 1-2 C. 1 A-häst+2 B-hästar+ 7 C-hästar i varje lopp. 70 st 126-raders kuponger.

Om villkoren sitter har man 50% chans att sätta sjuan. Annars sex rätt. Faktum är att systemet har miljonpotential om man väljer ut några friska A-hästar. Borde vara sexrättsgaranti "runtom" när man är ett fel från att uppfylla villkoret. Men det har jag alltså inte kontrollerat.

Jag skriver ut hur de första kupongerna kan se ut, så kan hugade spekulanter fortsätta bygga ut systemet på egen hand. ALLA kuponger kommer att ha 4 A, 1 B, 1 C och 1 BC. ALLA möjliga fyrlingar av A kommer att förekomma två gånger. ALLA lopp kommer att ha B, C respektive BC exakt tio gånger. Det är viktigt att det finns en symmetri. Det är själva finessen med systemen och det som ger sexrättsgaranti "runtom".

Kup 1: A...A...A...A...B...C...BC

Kup 2: A...A...A...A...C...B...BC. Där har ni mönstret. Motsatta B och C, men samma BC.

Kup 3: A...A...A...B...A...BC...C

Kup 4: A...A...A...C...A...BC...B, osv, osv.

Fan, detta skulle man kunna köra på V75-Tillsammans när fil-spel tillåts där. Om det finns fasta mallar i programmet.

EDIT 2: Det verkar faktiskt lite bättre, 67% chans till sjuan om villkoren sitter. Lite väl mycket. Då kan man lika gärna fylla på till 100%.

Senast redigerad av overpace den 2015-01-12 klockan 20:27. Anledning: tillägg vid EDIT
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 19:42   #111

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Då är det garantireducering som gäller, och det är nog bara HPT och, tror jag, RRR som har det (rätta mig gärna om jag har fel).

I praktiken är det samma sak som de gamla klassiska R-systemen på Stryktipset, vilket kanske förenklar för vissa ;-)
HPT, har du fasta mallar i ditt program? På GARANTISYSTEM alltså.
Gammal 2015-01-12, 19:59   #112

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3282
Standard

Hej HPT eller någon annan.

Jag har börjat med 30dagars gratisprogramet(HPT). Jag skulle vilja veta någon länk som visar hur man gör. Har kollat den från hemsidan(youtube) men den visar bara den som
är onlineversionen. Där dom avslutar med (sen sparar du filen och lämnar in som vanligt)
Hallå jag är 53 bast o ingen datahacker, inget är som vanligt för mig. Är det bättre o börja med PRO versionen direkt eller ska jag träna på gratisversionen. Vad tjänar man på PRO versionen?
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 20:09   #113
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
HPT, har du fasta mallar i ditt program? På GARANTISYSTEM alltså.
Nej, du kan applicera garantireduceringen på valfritt system, reducerat eller matematiskt, jag vill inte att man ska vara låst till ett fåtal mallar.

Kör du en matematisk V4 med tre hästar i varje lopp kommer dock det klassiska 9-raderssystemet skapas.
Gammal 2015-01-12, 20:12   #114
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Hej HPT eller någon annan.

Jag har börjat med 30dagars gratisprogramet(HPT). Jag skulle vilja veta någon länk som visar hur man gör. Har kollat den från hemsidan(youtube) men den visar bara den som
är onlineversionen. Där dom avslutar med (sen sparar du filen och lämnar in som vanligt)
Hallå jag är 53 bast o ingen datahacker, inget är som vanligt för mig. Är det bättre o börja med PRO versionen direkt eller ska jag träna på gratisversionen. Vad tjänar man på PRO versionen?
Det finns en hel del videor på https://www.youtube.com/channel/UCDo...ZXZJFG-O6RjzjA

Gratisversionen är mest till för rättning och för att få en bild av hur det funkar. Om man spelar och lämnar in mycket behöver man PRO-versionen.
Gammal 2015-01-12, 21:15   #115

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6563

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Är det någon som kan förklara hur man praktiskt gör för att sätta faktor 10 på en häst?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 21:17   #116

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1539
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Är det någon som kan förklara hur man praktiskt gör för att sätta faktor 10 på en häst?
I vilket program?
Gammal 2015-01-12, 23:14   #117

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
I Joker går du bara in under fliken Faktor (ligger mellan Kuskar och Utdelning i min version). Klicka upp värdet 10 på valfri häst.
Gammal 2015-01-13, 10:41   #118

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Tittade lite på Pinracer och tyckte det såg lovande ut. Väldigt genomarbetad design, de har satsat hårt kan man säga.

...men visst har de bara kopierat Joker?
De har lagt till någon form av statistikmodell som uppskattar hästarnas chans att vinna, sen har de kopierat Jokersystemet rakt av fast i ett snyggt webbgränssnitt.

Är det någon mer som känner likadant?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 07:52   #119

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1539
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Tittade lite på Pinracer och tyckte det såg lovande ut. Väldigt genomarbetad design, de har satsat hårt kan man säga.

...men visst har de bara kopierat Joker?
De har lagt till någon form av statistikmodell som uppskattar hästarnas chans att vinna, sen har de kopierat Jokersystemet rakt av fast i ett snyggt webbgränssnitt.

Är det någon mer som känner likadant?
Dyrt och utan nytänkande.
Gammal 2015-01-17, 13:48   #120

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6563

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg