Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-29, 11:47   #46

kjelles avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 31
Standard

Spela blockreducerat. 3 lopp med A och B hästar. 2 lopp med C och D hästar

Exempel V75 reducerat
Systemstorlek: 5 376 Reducerad storlek: 1 260 Reduceringsgrad: 76,6 %

ABCD-Villkor
1,2,3 A-Hästar
0,1,2 B-Hästar
1,2 C-Hästar
0,1 D-Hästar

Avd 1) 1

Avd 2) 1 2

Avd 3) 1A 2B 3B 4B 5B 6B

Avd 4) 1A 2B 3B 4B 5B 6B 7B

Avd 5) 1A 2B 3B 4B 5B 6B 7B 8B

Avd 6) 1C 2D 3D 4D

Avd 7) 1C 2D
kjelle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 12:12   #47

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 800
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjelle Visa inlägg
Spela blockreducerat. 3 lopp med A och B hästar. 2 lopp med C och D hästar

Exempel V75 reducerat
Systemstorlek: 5 376 Reducerad storlek: 1 260 Reduceringsgrad: 76,6 %

ABCD-Villkor
1,2,3 A-Hästar
0,1,2 B-Hästar
1,2 C-Hästar
0,1 D-Hästar

Avd 1) 1

Avd 2) 1 2

Avd 3) 1A 2B 3B 4B 5B 6B

Avd 4) 1A 2B 3B 4B 5B 6B 7B

Avd 5) 1A 2B 3B 4B 5B 6B 7B 8B

Avd 6) 1C 2D 3D 4D

Avd 7) 1C 2D
Dessa villkor är precis samma sak som du gjort ovan:
Minst 1 A-häst
Minst 1 C-häst

B- och D-hästarna gör ingen som helst skillnad för reduceringen i ditt fall.
Bara en liten input...
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 15:14   #48

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mammon Visa inlägg
Jag är ganska ny på Jokersystemet och känner att jag inte på långa vägar får ut det maximala av det. Jag känner att det är svårt att få till en bra reducering som ej blir för komplicerad att få in.

Jag har aldrig vunnit med hjälp utav Jokersystemet och jag har ändå kört med det i ett år! Vad gör jag för fel? Är det så att jag kanske skall pröva något annat verktyg som finns på marknaden? Men jag känner att det troligtvis inte är verktyget i sig som är problemet, utan hur jag använder det.

Här kan vi snacka om allt kring Jokersystemet. Självklart kan man även illustrera hur systemet fungerar med hjälp utav aktuella travlopp/riksspel men det primära är hur Jokersytemet fungerar när man använder det som bäst!

Jag brukar köra med två utgångar varav en minst måste vinna. Sedan brukar jag ha som krav att minst två B, samt minst en C-häst måste vinna. Allt beroende på storlek på system och vilket sorts riksspel det handlar om.

Hur reducerar ni andra?

Jag behöver hjälp och de 595 kronorna måste betala sig - tycker det är ganska dyrt även om det varar i ett år. Men det är klart, får jag in något djävla system någon gång så täcker ju det kostnaden, gott och väl!

Eller skall vi hålla tråden öppen för alla verktyg som finns på marknaden - kanske är sjystare sett ur konkurrenshänsyn? Om moderatorerna tycker så så är det bara att ändra rubriken till: "Hur maximera reduceringsverktygen för trav som finns på marknaden?", eller något sådant...

Blås på!
Hej Mammon,

Jag har hållit på med Joker i 15år nu. Och lämnar aldrig in ett rakt system. Min erfarenhet av joker är testa sig fram. Frågar du tio stycken får du säkert nio olika upplägg. Men det viktigaste är att du känner dig trygg i reduceringen. Om man sedan använder sig av Poäng, block, ABCD eller utgångar spelar ingen roll. Som jag brukar säga 90% reducering är 90%!!! Jag ligger mellan 88-95%. Jag har den filosofin att när idéerna sitter ta betalt. Hur menar jag. Så här är mitt grund tänk. Sedan har jag två varianter till för omgångarna är olika.

Använder Joker!!

En Spik
Två Utgångar (D)
3/4 lopp med (A)
Och sedan (B) och (C) hästar

Sen gör jag så här.
1-1 (A)
0-4 (B)
0-1 (C)
1-1 (D)
Eller
2-3 (A)
0-3 (B)
0-2 (C)
1-1 (D)
Eller
0-4 (A)
0-4 (B)
0-4 (C)
2-2 (D)

Så vad jag menar med ta betalt när idéerna sitter är det sista sättet. Sätter man spiken och båda sina utgångar (D) så har man alla andra hästar på sitt system. Jag lirar så här och tycker det är överlägset. Vill du reducera bort omgångar som ger mindre än 10.000:- som oftast ska tilläggas så lägg till en reducering med att minst 2-hästar under 20% ska vinna. Igår var utdelningen 14.000:- och tre stycken var under 20%!!!

Om det är något du funderar över hör av dig.

Mvh
Dreamis
Dreamis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 18:49   #49
Banned

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 78

Summa summarum
Stats: 15 - 20 - 1
ROI: 116.58%
Vinstprocent: 42.86%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dreamis Visa inlägg
Hej Mammon,

Jag har hållit på med Joker i 15år nu. Och lämnar aldrig in ett rakt system. Min erfarenhet av joker är testa sig fram. Frågar du tio stycken får du säkert nio olika upplägg. Men det viktigaste är att du känner dig trygg i reduceringen. Om man sedan använder sig av Poäng, block, ABCD eller utgångar spelar ingen roll. Som jag brukar säga 90% reducering är 90%!!! Jag ligger mellan 88-95%. Jag har den filosofin att när idéerna sitter ta betalt. Hur menar jag. Så här är mitt grund tänk. Sedan har jag två varianter till för omgångarna är olika.

Använder Joker!!

En Spik
Två Utgångar (D)
3/4 lopp med (A)
Och sedan (B) och (C) hästar

Sen gör jag så här.
1-1 (A)
0-4 (B)
0-1 (C)
1-1 (D)
Eller
2-3 (A)
0-3 (B)
0-2 (C)
1-1 (D)
Eller
0-4 (A)
0-4 (B)
0-4 (C)
2-2 (D)

Så vad jag menar med ta betalt när idéerna sitter är det sista sättet. Sätter man spiken och båda sina utgångar (D) så har man alla andra hästar på sitt system. Jag lirar så här och tycker det är överlägset. Vill du reducera bort omgångar som ger mindre än 10.000:- som oftast ska tilläggas så lägg till en reducering med att minst 2-hästar under 20% ska vinna. Igår var utdelningen 14.000:- och tre stycken var under 20%!!!

Om det är något du funderar över hör av dig.

Mvh
Dreamis

Tackar för inputen - skall verkligen kolla på detta förslag! Tackar ännu en gång! Kommer troligtvis behöva hjälp framöver så jag tar dig gärna på orden, framöver...
Mammon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 19:55   #50

Standard

Det känns som det blev lite otydligt i det andra eller. Naturligtvis ska det vara 2-3/4 beroende på hur många lopp med a-hästar man har

Eller
2-3/4 (A)
0-3 (B)
0-2 (C)
1-1 (D)

Mvh
Dreamis
Gammal 2012-01-29, 20:02   #51

Standard

Gårdagens resultat

//Dreamis
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Norrman90 (+1)

Senast redigerad av Dreamis den 2012-01-29 klockan 21:52.
Gammal 2012-01-29, 21:50   #52

Standard

Snart blir jag spärrad. Men jag kom på det här Mammo. Det kanske är lättare att se en bild på hur jag byggde mitt jokersystem igår. Tycker det är kul när trav lirare börjar använda joker. Och det kommer att ge dig vinster framöver jag lovar. Jag påstår inte att detta är det bästa. Men det fungerar för mig och jag är trygg i det här upplägget.

//Dreamis
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1)

Senast redigerad av Dreamis den 2012-01-29 klockan 21:56.
Gammal 2012-01-29, 23:25   #53
Banned

Summa summarum

Standard

Spoiler:
Citat:
Snart blir jag spärrad. Men jag kom på det här Mammo. Det kanske är lättare att se en bild på hur jag byggde mitt jokersystem igår. Tycker det är kul när trav lirare börjar använda joker. Och det kommer att ge dig vinster framöver jag lovar. Jag påstår inte att detta är det bästa. Men det fungerar för mig och jag är trygg i det här upplägget.

//Dreamis

Tackar så hemskt mycket, Dreamis - detta blir väldigt bra och översiktligt! Skall jag vara helt ärlig så var det inte mycket jag fattade vid en snabb överblick av det du först skrev...

Detta blir så mycket bättre!

Gammal 2012-01-29, 23:31   #54
Banned

Summa summarum

Standard

Spoiler:
Citat:

//Dreamis

Nej, info är bra - du hjälper ju till, suveränt! En sak fattar jag inte - har säkert fattat fel men du har bara två D-hästar på hela systemet och som krav att båda skall vinna, stämmer det? Blir det inte som två spikar då? Var tänker jag fel? Som jag läser det så sitter ju ingen av de 3 "blockens" krav, men som sagt, jag fattar säkert fel!

Senast redigerad av Mammon den 2012-01-29 klockan 23:35.
Gammal 2012-01-29, 23:40   #55

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Detta beror nästan alltid på att din e-postleverantör klassat det som skräppost, lite svårt för mi att göra något åt... Resterande fall beror på att personen i fråga skrivit in fel e-postadress och på något magiskt sätt tror att det ska komma fram ändå.

Men jag antar att det är lättare att gnälla på ett forum än att skicka iväg frågan till supportadressen, eller?

Det här är off topic, men jag valde att svara i tråden eftersom fler kan ha råkat ut för samma sak.

Jag HAR kontrollerat "skräpposten", jag HAR skrivit rätt adress och när det ändå inte kommer ja då bryr jag mig inte om att kontakta supportadressen heller! Inte värt den mödan!

Sorry!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 23:40   #56
Banned

Summa summarum

Standard

Citat:

Nej, info är bra - du hjälper ju till, suveränt! En sak fattar jag inte - har säkert fattat fel men du har bara två D-hästar på hela systemet och som krav att båda skall vinna, stämmer det? Blir det inte som två spikar då? Var tänker jag fel? Som jag läser det så sitter ju ingen av de 3 "blockens" krav, men som sagt, jag fattar säkert fel!

Läste genom ett av dina tidigare inlägg och ser där att om man får in spiken och de två utgångarna så får man in alla hästarna på systemet - hur kommer det sig? Och var/vilka krav sätter man för detta - det kanske blir så automatiskt med de krav som du förklarat för mig, eller?

Fan, detta var svårt för mig som är en humanist än sifferman!
Gammal 2012-01-30, 00:08   #57

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 800
Standard

Citat:
Läste genom ett av dina tidigare inlägg och ser där att om man får in spiken och de två utgångarna så får man in alla hästarna på systemet - hur kommer det sig? Och var/vilka krav sätter man för detta - det kanske blir så automatiskt med de krav som du förklarat för mig, eller?

Fan, detta var svårt för mig som är en humanist än sifferman!
I hans exempel - enligt sätt 3
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 00:34   #58
Banned

Summa summarum

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
I hans exempel - enligt sätt 3

Ja, just det. Alla krav i block 3 satt ju! Måste läst fel först - angående blocken så måste väl alla krav sitta i ett och samma block? Därför det står eller... Börjar fatta lite mer nu, är trög på detta med logiskt tänkande...
Gammal 2012-01-30, 00:44   #59
Banned

Summa summarum

Standard

Spoiler:
Citat:

//Dreamis

Hur förändrar jag kraven för att passa en V65,V87-omgång? Vilket eller vilka krav skall jag förändra, enligt dig?

Senast redigerad av Mammon den 2012-01-30 klockan 01:54.
Gammal 2012-01-30, 09:25   #60
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag HAR kontrollerat "skräpposten", jag HAR skrivit rätt adress och när det ändå inte kommer ja då bryr jag mig inte om att kontakta supportadressen heller! Inte värt den mödan!

Sorry!
Det var ju tråkigt. Jag skulle gärna vilja hitta eventuella problem, men om du inte ens vill PMa mig din E-postadress så jag kan felsöka är det ju tyvärr svårt att åtgärda nåt...

Jag är dock inte helt övertygad om att felet är på min sida. Det har fungerat utmärkt för ca 800 personer hittills.
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td