Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-19, 12:49   #31

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Enkel dubbel får stå för dig Stekel .
Jag tyckte den var svår. Dicey Spicey hade inte visat ngt i närheten av det den visade upp igår. Erik sa ju även efter loppet att han tyckte spelarna hade övervärderat hans chanser i loppet och att hon höjde sig rejält igår. Så som stor favorit på det den visat innan tyckte jag som Erik. Överspelad!
Men OJ så fin den var igår och grattis till vinsten Stekel .
Nej men en vinnare är en vinnare, har 6/10 sedan han kom till Stickan, tvåa smygdängd av Nectarine och tvåa bakom Jasper Lane är inget att säga något om. Mötte hingstar nu men det var riktigt ljummen klass med minus på flera av de på pappret värsta konkurrenterna. Spring Erom också en vinnare som mötte ett för hästen väldigt ljummet fält. Alla galopper och läget oddshöjande och "behövde" en felfri insats.

Men man kan ju inte vara rätt på allt, trodde ju Carlos varken skulle gå felfritt eller spetsa...tur han blev tokhet.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 13:28   #32

Sharp$: 1373
Standard

Spring Erom hyllade jag iofs och trodde ganska mycket på... Även om det blev utgång på 1 i det loppet. Varför vet jag inte ärligt talat . Risk för spets och bestämma typ. Men var helt övertygad om att 8 var bäst i fältet som jag också skrev.

Hävdar fortfarande att Dicey Spicey var en dålig favorit på förhand på det den visat innan. Men efter gårdagens insats måste jag säga att det var en bra favorit. Men det var EFTER loppet. Tom Erik var lite chockad över insatsen som sagt...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 13:46   #33

Standard

Nectarine vann i princip okörd mot Dicey Spicey (efter perfekt lucka visserligen) och Jasper Lane flööög förbi. D S var tom i mål båda gångerna och det var absolut INTE imponerande. Vet mycket väl hur loppen såg ut då jag spikade både Jasper och Nectarine mot D S i nämnda starter. För tre starter sen vann den ett jättebilligt stolopp och näst senast vann den visserligen mot True Advantage men det blev ett riktigt blufflopp i spets och T A var den klart bättre hästen i loppet.
Inte känns tex en sån häst som Nectarine i närheten av Opal Hall och Carlos Lightning för att nämna ett par av gårdagens motståndare bara. Dessutom var det ju dödensrisk och på det hon visat tidigare kändes det mycket långsökt att tro att hon skulle vinna gårdagens lopp trots lite tveksamheter på några av dom betrodda. Det var iaf min analys av favoriten innan loppet. I min bok är det en klassisk överspelad favorit på smickrande rad. I längden vinner man på att fälla sådana även om just den här höjde sig kraftigt bara på en start. Men alla tänker vi olika...
Gammal 2012-01-19, 15:28   #34

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
I längden vinner man på att fälla sådana även om just den här höjde sig kraftigt bara på en start. Men alla tänker vi olika...
Visst är det så men faktum (kanske ett olämpligt ordval i såna här sammanhang men ändå) kvarstår att komben mot andrahandaren i första var mycket spelvärd. Gäller ofta överlag på DD precis som att favorit-favorit nästan alltid saknar värde.

Trodde nästan lika mycket på Stickans andra Nero Capar inför loppet men han hamnade ju rejält på vingel tyvärr.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 15:59   #35

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Nectarine vann i princip okörd mot Dicey Spicey (efter perfekt lucka visserligen) och Jasper Lane flööög förbi. D S var tom i mål båda gångerna och det var absolut INTE imponerande. Vet mycket väl hur loppen såg ut då jag spikade både Jasper och Nectarine mot D S i nämnda starter. För tre starter sen vann den ett jättebilligt stolopp och näst senast vann den visserligen mot True Advantage men det blev ett riktigt blufflopp i spets och T A var den klart bättre hästen i loppet.
Inte känns tex en sån häst som Nectarine i närheten av Opal Hall och Carlos Lightning för att nämna ett par av gårdagens motståndare bara. Dessutom var det ju dödensrisk och på det hon visat tidigare kändes det mycket långsökt att tro att hon skulle vinna gårdagens lopp trots lite tveksamheter på några av dom betrodda. Det var iaf min analys av favoriten innan loppet. I min bok är det en klassisk överspelad favorit på smickrande rad. I längden vinner man på att fälla sådana även om just den här höjde sig kraftigt bara på en start. Men alla tänker vi olika...

Hej,

Med all respekt för att du är påläst och hade otur igår..

Din beskrivning av Dicey Spiceys lopp senast är dock helt felaktig enligt det lopp jag såg.
DS i kön från start, avancemang till dödens, pressade sig till spets 5-600 kvar för att sedan svara en mkt bra True Advantage hela vägen hem på för dagen fin tid. TA fick utan tvekan det bättre loppet av dem två.
TA imponerade i nästkommande lopp vilket även 3:an i nämnda lopp Ekets Patrik gjorde gången efter (dd-seger), han kunde dock inte alls hänga med TA och DS.

Innan detta lopp har jag helt delat din uppfattning av DS som en oftast överspelad favorit. Dock ändrade jag mig efter detta lopp och det visade sig igår inte heller vara någon engångsföreteelse. Sen var hon ännu mera förbättrad till starten igår med facit i hand.

MVH
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-19, 17:11   #36

Standard

Helt rätt Hilding. Min beskrivning var totalt fel. D S fick ett ganska tufft lopp som du skriver. Men mitt intryck av den starten var att Erik gjorde allt rätt och avancerade när tempot var som lägst och att true advantage blev lite tempotorsk och att segern kändes lite billig. Men visst kunde man ana en klar uppryckning redan i det loppet gentemot tidigare. Bra rättat Hilding!

Däremot tycker jag absolut inte att jag hade otur igår. Min spik i sista var ju totalt värdelös och chanslös och det var en dålig spik helt enkelt.
Gammal 2012-01-19, 17:20   #37

Standard

Köper ditt snack om att det fanns spelvärde på just DD med DS Stekel. Men nu tyckte ju jag personligen inte bara att den var överspelad. Jag trodde inte den skulle räcka till. Men DD är ju helt klart en annan grej gentemot V86 och V65. En överstreckad på V86 kan ju ge hyfsade odds eller till och med bra odds på DD-liret. Men nu var det ju V86 som var av mitt största intresse igår av förklarliga skäl...
Vet inte varför jag är så sur/engagerad över att DS vann igår när min spik ändå inte var med i matchen. Kändes snarare skönt att man spricker på en häst som man inte tror på. Hade känts mycket jobbigare om 1 eller 10 vunnit som jag gärna hade velat haft med.

Nej, nu ska jag sluta älta och sikta framåt! Det enda rätta.
Gammal 2012-01-19, 17:20   #38

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1990
Standard

Stämmer. Otur var det inte som var i vägen för Opal Hall

Jag blir inte klok på Hultmans hästar. Tur för honom han hans hästägare aldrig lämnar Ekerö..

Åby nästa. Ska läsa på DD nu..
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td