Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-16, 10:29   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V4 Mantorp 16/1


Ny vecka och nya tag. Lite analyser och kanske ett spelförslag ev. Hoppas det kan hjälpa någon iaf. Allra helst mig själv .

V4-1:
5-1

Efter lite taktikinfo var jag tvungen att byta tipsetta. Mitt första och egentligen givna scenario var att 1 Domino Eson skulle spetsa och ha riktigt god vinstchans. Visserligen vilat ett tag men ny regi nu (Michael Sauer) och allt låter bra därifrån. Men läste på travnet att Sauer inte är sugen på att köra i spets idag. Han vill köra i ryggar då han menar att hästen bara går i ryggar. Men det är ett lite väl magstarkt uttalande då hästen visat att den kan gå i spets i tufft tempo också. Men om han nu tänker släppa spets (vet man dock aldrig säkert, kuskarna ändrar sig ju ständigt tycker jag) är det ju vanskligt att ha den som tipsetta. Då tippar jag utan tvekan 5 M.T. Devil som är den häst Sauer borde släppa till enbart om han är lite påläst. 2-3-4 kan också öppna bra och viss risk finns för häx. Mitt scenario är dock att Sauer släpper till Lindblom efter en bit och sen borde det inte hända mycket. Antingen håller 5 undan eller så får 1 luckan och visslar förbi över upploppet. Nu var visserligen 5 usel sist. Sjuk visade det sig. Man kan aldrig veta säkert att formen är tillbaka men den känns fin i jobben och brukar i princip aldrig göra ett dåligt lopp. Tål även tuffa lopp och går från alla positioner så om form finns är den inte avsågad hur loppet än körs. Finns lite om och men här som ni hör så behöver inte vara fel att köra 1-5 utgång och fylla på bakom med i första hand 6 som är bra men tveksam form och blir lite överstreckad då den förmodligen får ett mycket sämre lopp än 1-5. Går den barfota runt om kan det dock vara värt att höja upp den lite extra. 10-3 och ev startsnabba 2 som är i ny regi nu (måste dock ha höjt sig en del för att räcka här) är skrälldugliga. Värmningar och sista taktikinfo får avgöra.


V4-2:
2-9-1-3

Efter strykningen av min tänkta spik 8 får vi lösa det här loppet på fyra hästar. Känns starkt. Fartmässigt är utan tvekan 2 Wingait Zazzi bäst. Dessutom startsnabb och spetsfavorit tillsammans med 1. Har gått fina tider på bra sätt mot, för klassen, bra motstånd. Intrycket i slutstriderna är dock inte helt bra. Känns lite ovillig att vinna helt enkelt. Kan ju ha fel och från spets och om den vill kämpa ända in i mål idag är det nog ingen som springer förbi den. Tyckte dock den var lite väl blöt om nosen senast trots dödens. Gick ganska långsamt men var ändå chanslös att svara 9 Tijuana som gick ett starkt sista halvvarv till vinst. 9 räknas absolut då den går hela vägen in i mål. 1 Leonas Yaffa läste jag på travtjänstens hemsida att dom dissar. På senaste intrycket kan jag förstå det. Spetsvann utan att övertyga. Men visat bra fart innan och distansen passar nog perfekt. Spets eller rygg ledaren (på 2) borde det bli och då vill inte jag sitta utan den. Skor på idag men jag tycker den löpt likvärdigt med skor så det känns inte som ett jätteminus. Får medhåll av tränaren på den punkten dessutom. Sista strecket får 3 Missile Nugget som rapporteras träna väldigt förbättrat. Är en ganska bra häst i grunden dessutom och det här kan bli loppets utropstecken. Får se om värmningarna skvallrar lite om hur den kan komma att gå i loppet. Inte alls omöjligt att jag höjer upp den rejält i ranken efter värmningarna. Intressant till 11% just nu. Resten borde inte räcka till. 2-3 känns klart roligast så här innan värmningarna som relativt lite streckade. Tänkvärt är att 1 är först i turordningen och den blir tyvärr rejält överstreckad då förmodligen. Alla som hade med 8 får in 1 i första hand.



V4-3:
6-8-11-4-7-9

Tror en hel del spikar 6 Hamras Pirat som blev gruvligt bortkörd senast. En del verkar vara inne på spets och slut medan Christel troligtvis kör bakifrån då hennes känsla är att hästen tar i bättre då. Kan absolut vinna men ingen häst jag är kär i än. 8 Satchmo S.R.P. är i mitt tycke bästa hästen i loppet men varit sjuk sen senast och är inte vässad. Körs passivt men känns fin i jobben och gillar hans spurter. 11 Geting Sånna loppets roligaste streck till endast 5% just nu. Såg riktigt fin ut i värmningen senast med ny balans (samma igen är tanken). På intrycket senast och till den låga procenten är den given på min lapp. 4 Julius Hackstable har väl inte imponerat direkt. Dock var den helt ok när den spetsvann. Går klart bäst där och idag är det dags att testa i spets igen. Då det låter som att många vill köra passivt idag skulle det inte förvåna mig om den glöms bort i spets och rinner undan. Också given till 7%. 7-9 tas med också.



V4-4:
11 Zizou Limburgia

Trots en bedrövlig rad och dubbla tillägg känns 11 Zizou Limburgia som bästa spiken i omgången. Vilat och blivit åtgärdad. Känns jättebra i jobben. Ingen häst att lita på men känslan är att hästen kommer prestera idag och då ska den runda allt i god tid bara Lindblom kör i tid. Överlägsen fart i detta gäng.


Förslag:
V4-1: 1-5-6 (fegar med 6 då Stenströmer lät optimistisk)
V4-2: 1-2-3-9
V4-3: 4-6-7-8-9-11
V4-4: 11 Zizou Limburgia
72r x 2 = 144 kr

För dom som vill göra ett större kan det vara värt att ta med några till i första loppet. Får se vad värmningar och skoinfo ger nu. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Napoleon74 (+10)

Senast redigerad av copiad den 2012-01-16 klockan 10:40.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 10:35   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Behöver ju inte vara fel att gardera sista avd heller för den som hittat en bättre spik. 11 är ojämn och galopplysten. Går mest på feeling att den ska funka idag och då borde den vinna. Kanske kör ett extra system där jag går på idéerna och garderar i sista.

Senast redigerad av copiad den 2012-01-16 klockan 10:37.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 10:44   #3
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 76
Standard

Lysande ANALYSER som vanligt!
Napoleon74 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 10:46   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Tack. Men känns lite lurigt idag. Jag kommer hålla nere insatserna då jag inte hittar ngn spik jag kan lita fullt ut på. Gäller att spela smart om man vill gå plus i längden.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 10:48   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Hjärnan säger att jag inte borde spika 11 i sista. Ha ha. Feelingspikar ska man bara ha på V75 där det ändå är omöjligt. På V4 ska man kunna hitta en bra spik på ren kapacitet. Men idag får jag inte till det bara.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 10:50   #6
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 76
Standard

Tror jag spikar Tijuana i andra,ser ju bra ut med alla strykningar om den nu inte kan följa 2an i starten.
Napoleon74 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 11:12   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Körde mitt förslag men petade dit 10 i första också samt ett riktigt rysarsystem. Låga insatser idag som sagt.

Min rysarrad:
1: 1-5-6
2: 2-3
3: 11
4: 1-2-4-7-11-12-13
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 11:19   #8
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 76
Standard

Får hopps på min flerbong
1,5
9
7
2,7,11,13

eller min vanliga
1,2,5,6
2,9
4,6,7,8,11
2,11
Napoleon74 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 11:21   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Fint tvillingodds i förra loppet. Lite sur att jag missade att lira den. Scenariot var ganska givet.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 11:58   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Fy vad trist att 9 inte kunde hålla undan. Snacka om att gå in i väggen. Hade varit klart trevligare både på V4 och LD. Plussade på LD ändå men vunnit dubbelt upp med 9.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 12:00   #11
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 80
Sharp$: 76
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Fint tvillingodds i förra loppet. Lite sur att jag missade att lira den. Scenariot var ganska givet.
Håller med men missa det jag också...Plötsligt var det bara spelstopp...
Napoleon74 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 12:14   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Vilken usel insats av 11. USCH! Valde man fel spik idag. Trist värre.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 12:19   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Hjärnan hade rätt...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 12:29   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Synd att jag snålade med insatsen på V4 idag. Annars hade jag satt den. Som vanligt lätt att vara efterklok...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 13:44   #15
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Tack för fina V4 analyser

Du hade ju rätt att Singeln du valt inte var den säkraste, resten satt
__________________
Zen master says, "we'll see."
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td