|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-01-16, 10:51 | #1 |
V75 Bergsåker 21/1
Ser lite svårare ut än vanligt på pappret mot en vanlig norrlands-omgång. Funderar på att stå över då det inte är jackpot, men det beror lite på om kollektivet har samma tankar som jag. Efter första titten funderar jag så här:
V75-1 Face Facts gick tider som duger bra här redan som fyraåring och ser ut att ha utvecklats ytterligare sedan dess. Comeback som tvåa bakom Democrat och enkel resa till seger förra. Oddshöjande läge, överskattade konkurrenter (By Air, Armani Trot) och öppet lopp ger bra spikläge. Passa Such A Feeling som gjorde loppet för stallkamraten på Vermo senast. V75-2 Rejält garderingsläge i stoloppet (som vanligt). For My Life känns intressantast men strykning efter senaste starten är ett frågetecken. Kite Face tyckte jag var överstreckad i lördags. Nu vann hon efter smörresa och den här gången blir hon ännu mer betrodd, ska lösa sig bra för att hon ska kunna ta andra raka på V7. V75-3 Lite skrällfeeling i guld med få hästar, kort distans och relativt låg klass. Min loppanalys säger att Excalibur laddar men vis av förra starten släpper han till El Sueco som håller ut övriga i första sväng. Slut...? V75-4 Klass två är streckkrävande om man inte hittat hästen som sticker ut. 2,8,11 kan strykas direkt på stentufft kuskmotstånd och hästar som inte är överdrivet märkvärdiga. V75-5 Haga Kungen har 33% segrar, 58% plats på 42% galopper över 66 starter och det imponerar. Mer travsäker nu och står riktigt bra till på 20. Rino Dox är på gång också och dessa två borde räcka ganska långt. V75-6 Nantucket är riktigt nära att gå ur klassen nu, men det är dåligt med startraketer som utmanar Calvados Crane som då spårar runt om? V75-7 Gills Abbe, Jasper Lane och Västerbo World är på vippen att ramla ur klassen. Blir det vinterbana känns det mycket aktuellt att chansspika VW som inte förlorat många lopp på det underlaget, samtidigt som många av de andra är ovana.
2012-01-16, 11:17 | #2 |
Bra början...
Spelar ingen roll om det är jackpot eller inte - huvudsaken är att bli ensam. Du hinner knappast bränna 25 mille eller...?
Tack för att du sätter bollen i rullning. Kite Face igen! Den har jag haft som NG:are, men inte satte jag den som A-häst i lördags, och nu vägrar jag... |
|
2012-01-16, 12:10 | #3 |
Håller med jackpot eller inte, spelar ingen roll. V75 måste spelas ändå då det är 20 miljoner att vinna som ensam vinnare.
Spiken är redan islagen. El Sueco vinner från dödens om inte veke Excalibur släpper. I första tar Incredible Kemp ledningen och får kämpa för att hålla undan för vinnarhålets Smoking Hotrott. Such A Feeling tror jag mindre på då han lär hamna som bäst i tredje inner. I kallblodsloppet bör Rino Dox (toppform) runda det här gänget. Oppoppopp kan vara hästen som sticker ut kapacitetsmässigt men läget drar ner chanserna en aning. |
|
2012-01-16, 12:17 | #4 |
Sharpest
|
Ensam vinnare blir man aldrig på Bergsåker, det är fakta
Snarare låg utdelning och jackpot inför nästa vecka brukar det leda till. |
2012-01-16, 12:40 | #5 |
Stekel har redan satt "bollen i rullning"...bra! V75-Världens bästa spel... omsätter hela tiden mellan 80-över 100miljoner spänn i veckan... självklart ska vi vara med och slåss om detta, men visst känner man sig lite "utanför" då man läser norrlistan... man får köra mer på chans denna vecka....
Stekel skrev: V75-7 Gills Abbe, Jasper Lane och Västerbo World är på vippen att ramla ur klassen. Blir det vinterbana känns det mycket aktuellt att chansspika VW som inte förlorat många lopp på det underlaget, samtidigt som många av de andra är ovana. ... stämmer, men tänk då att Bajsåker inte alls har samma typ av "vinterbana" som Boden och ev andra norrbanor, där snackar vi nästan isbanor ibland, Bergsåker bjuder (som Bergharn brukar säga) på överraskningar ibland, hårt under med massor av löst grus ovanpå... då gäller att brodda rätt! Vi får kolla banstatus senare i veckan, som Stekel säger, hästar som är vana vid denna bana har plus. |
|
2012-01-16, 15:11 | #6 |
Helt rätt DrD! När jag tänker på saken är det väldigt ovanligt att Bergsåker har isbana, så vi kan nog avskriva VW i segerdiskussionerna för som jag ser det är han på en normal bana chanslös att slå alla sydhästar från det läget.
2012-01-16, 15:29 | #7 |
Noterar att Hultman sitter på 29 raka torsk, så det är väl bara att stryka By Air och Nantucket ur segerdiskussionerna då de lär bli relativt hårt betrodda...
2012-01-16, 16:34 | #8 |
Ingen vinterbana!! Just nu +3 grader, och till Lördan verkar det bli -5 å snö.
http://www.yr.no/sted/Sverige/Väster...idsvarsel.html |
|
2012-01-16, 18:27 | #9 | |
Citat:
Jag vet f-n inte hur man skall hantera deras hästar nu efter vilan, inte känns det som de skulle vara på topp direkt, men kör de upp dem till Sundsvall så...? By Air ute 7/12 galopp/auto oplacerad... därföre ute 20/8 oplacerad igen, galopp/auto och rapporterad... i juli/aug var det ju tre raka vinster... man får väl "läsa på" om formen. Nantucket känns ju j-vligt tidig i loppet, om form... men, det finns ju en massa (r) i raden! Hur får han fäste för speeden på Bergsåkers sliriga grusbana... eller har de skrapat rent så det blir stenhårt, knappast, deras försök att erbjuda sommarbana året runt kan få vilka resultat som helst! Hoppas nån här på forumet hittar nån bra info, eller så blir det att "spå i kaffesumpen" som nån var inne på.... Oj... ser att Buckley hittat nåt om "-5 och snö"... hur blir banan då... saltar de? sen snön... moddigt??? Underlaget blir nyckeln till denna omgång, hästar norr om Sundsvall är vana vid "riktig vinterbana" men söderöver är det helt andra banor... kan det vara hemmahästarna och hemmakuskarna/tränarna som har ovanligt mkt fördel? Senast redigerad av DrD den 2012-01-16 klockan 18:34. Anledning: stavfel |
||
2012-01-16, 18:53 | #10 |
Hittade nu en Hultman häst till... en 10-årig italienskägd på kort distans i Guldloppet, ser ut som om Fabrice Axe startat i Frankrike... är det nån som vet nåt????
|
|
2012-01-16, 19:40 | #11 |
Gillar när det är surr på linan tidigt i veckan. Sen är det Norrland (suck).
Men man försöker hitta feeling för någon,som inte är lätt,man har ju favve hästar men denna gäng möter de varandra Gills Abbe och Jasper Lane.. Men som jag ser det Spikar jag nog Jasper hade det varit kort hade jag spikat Abbe,bara en känsla. Till första avd. 1) Detta känns som att man får köra ett par ggr (i badet) Men vinnaren tror jag startar i första volt.....6-7 kanske 2) Här har jag fått lite Feeling för Kari/Björns 3 FOR MY LIFE utg? 3) El Sueco Två lopp i sig nu och bra spår,,Framobaklänges,, SPIK 4) Klass II ser öppet ut men jag gillar 3 Ragging Mack och 10 Oppoppopp men har ingen riktig feeling här, så man får väl strecka på. 5) Här är det svårt att inte ta ut en JO Persson häst ,han har ju 1/3 av startfältet men Rino Dox får tipsnicken men Haga Kungen och BW Gulliver ska med, även Järvsö Rune om någon gör bort sig. 6) Calvados Crane tycker jag osså bör ha bra chans även Beckman. Ett roligt drag tycker jag att Gin De Zeun kan vara Skrällen. Lutos Elan var tapper sist men får svårt nu. 7) Som jag sa tidigare lutar det åt Jasper Lane Spik alt utg. Annars är jag svag för min namne, Kan bli en rolig omg, men på torsdag ska man väl närma sig systemet. |
|
2012-01-17, 09:35 | #12 |
|
|
2012-01-17, 09:41 | #13 |
Intressant läsa AbbeAces tidiga tankar...
Kände också tidigt för Jasper Lane...men, fått en annan känsla som jag inte kan slå bort riktigt... frågan är: Kan Örjan vinna detta med nya dressen? Ja vet, inte relevant direkt kan tyckas, men ändå en känsla, har sett det förut, körsvenner som bytt dress, tappar körflytet direkt... märkligt, eller är det detta med att man tappar bort dem i loppen??? Hur som helst brukar Kihlens seger% ligga på 14-17% men det lilla som gått av 2012 säger 6%.... nja, jag garderar nog Örjan en tid framöver. |
|
2012-01-17, 09:51 | #14 |
Någon risk för riktig låg utdelning och Jackpot tror jag inte att det är. Tror inte att det blir så lätt. Men det kan ju bli det.
El Sueco och Rino Dox blir nog mångas spikräddare men annars blir det nog inte så stora favoriter. 1a Jag spikade armani Trot på Vermo och det var ju rätt. Kan vinna igen.1an känns lite farlig. 2a behöver gnuggas igenom. Berg kanske från innern. 3dje tycker jag borde stå mellan formhästarna El Sueco och You Bet Hornline men tycker inte någon av de är något att hålla i handen så jag bygger nog staket. Bara 8 hästar. 4e o 5e kommer nog också att streckas för skräll om man inte hittar någon chans spik till glädjeodds. 6e. Gillar Ekets Patrik men tar nog med calvados crane och Nantucket som med form knappast förlorar det här. 7e Dunkar vi in veckans spik. Stay the night. Hade med den på Vermo och hade vunnigt utan galopp tror jag och spöat Jasper då. Nu luktar det spets och jag tror ingen slår den därifrån. Senast redigerad av draken den 2012-01-17 klockan 10:06. Anledning: uteblivet inte och stavfel |
|
2012-01-17, 11:12 | #15 |
Om vinterbana på lördag kan Västerbo World spikas på allt.
Troligtvis blir det inte vinterbana och då kanske man inte ens behöver strecka hästen. Bästa kapaciteten i loppet har utan någon som helst tvekan Trustworthy Ås MEN bakspår med den här kusken kan allting bli fel. Dessutom, endast en av fem med chans har framspår, Stay The Night. |
|
2012-01-17, 13:09 | #16 | |
Citat:
2012-01-17, 18:28 | #17 |
I första blir jag mer o mer övertygad om att Armani Trott vinner detta i nuläge så får han ta över rollen som utg men kan bli ett spik,ska bara känna in den.
I sista blir mitt spik bara starkare tycker jag,detta motsånd är inget speciellt enl mig, men Örjan ska köra på vänt sen speedar han ner dom,Kan bara inte se något annat hädelseförlopp.näst sist tycker jag att Örjan kunnat köra tidigare för det är ingen som är inärheten av speeden på upploppet sen gng innan klagdes det på att innerspåret var lite tungt och blött men spurtar bra ändå.För mig given tipsetta och SPIK. |
|
2012-01-18, 09:09 | #18 |
Jag måste lämna in tidigt denna vecka så min rad kommer bli så här.
Får bli billigt då jag inte har tid att göra något riktigt. 1. alla 2. 14 3. alla 4. 9 5. 11 6. 1.2.7 7. 4. Enkelrad x50. 7.14.2.9.11.2.4 Notis. Kanske inte var så smart att lämna in innan man kollade Bergsåkers hemsida och tävlingsprogrammet..Broslätts Boy och Stay the Night som jag tyckte var skapliga spikar kommer att få rätt lågt spelvärde.. Senast redigerad av draken den 2012-01-18 klockan 09:28. Anledning: notis |
|
2012-01-18, 11:06 | #19 | |
Citat:
|
||
2012-01-18, 14:14 | #20 |
Jag har tittat igenom avd 2 och spelar nog utg 3.Pixel chic hade jag rankat in i A gruppen om Gunnel styrt,man ska väl inte klaga på Hanna med 40% seger även om det är bara 5 starter och 2 vinster och inte med Pixel, som jag tycker borde ha bra chans.Bästa kusk på tillägg är OA Lindquist ivarjefall mest rutin. Lurigt lopp
|
|
2012-01-19, 15:51 | #21 |
Hur är nu banan på lördag blir det skor eller broddar. Är det ingen på Sharps som är frän norrland?Mitt system bygger på barfota...får nog tänka om....
|
|
2012-01-19, 16:20 | #22 |
Avd 1 such a Feeling tror jag håller ut By Air men får en tryckare till av Incredible Kemp även om han inte kommer förbi så kommer det att kosta under 1,10 tempo första 500m. Armani Trott hamnar då i 2,3 ytter bakom By Air. Sen spurtar han förbi. jag är då mer rädd för en smyg körd Turbo Daylight Som har form och vass speed. Och var hamnar Face Facts från sitt spår men hur som helst tror jag inte han spurtar ner Armani TrottMen måste gå barfota,annars får man gardera. Andra analyser `?
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-01-19 klockan 16:21. |
|
2012-01-19, 18:00 | #23 |
System på g..Bygger på fri balans.
1) Jag börjar med Spik på ARMANI TROTT 2) Här spelar jag utg med 12 hästar. har inte riktigt bestämt mig men 3 F M L, 11 PIXEL CHICeller 14 ELLES W PHEDO blir utg .De jag lämnar utanför är 4-9-13 3) Jag tror jag låser på 2 EL SUECO och VESUVIO ÅS 4) Ny utg väntas här i form av 10 OPPOPPOPPsen fyller jag loppet intressant är den vansinnigt stora kuskförstärkning som 12 QUICK RAZZ med erik skulle kunnat vara utg på det, men tolftespår. 5) Ett nytt lås med 11 RINO DOX och B.W.GULLIVER 6) Här kan man slänga in så många man bara kan men jag får gå lite kort här. Tror mest på BECKMAN men kan CALVADOS CRANE hålla spets är mycket vunnet men det behöver inte fn. EKETS PATRIKoch LUTOS ELAN måste med. 7) Omg bästa SPIK tycker jag JASPER LANE Så ser det ut så här långt. Är det något ni kan tänkas bygga vidare på. Komentera gärna!! Man kan ha glömt något så tveka inte. System 1x1x2x12x2x4x1 system2 1x12x2x1x2x4x1 Tar kritik. Senast redigerad av AbbeAce den 2012-01-19 klockan 18:11. Anledning: system |
|
2012-01-19, 19:24 | #24 |
Ska du dubbla med en outsider i guld så kommer ju Conrad långt före Vesuvio, som varit en mittfältare ända sedan han kom till sverige. Skrapade ihop 10k/start ifjol på många starter och det säger ju allt egentligen.
Inne på att Calvados Crane spårar hela vägen i brons. Har 2,2,1,1 i sina rikstotostarter från framspår (om man räknar bort de två gånger han haft spår 8, dessa två var dessutom V7-finaler) och det är starka papper! Jag ser ingen som kan göra det surt för honom i spets från start den här gången heller, så han borde inte bli fälld av tokkörning. Oddshöjande med kusken som inte alls är dålig trots sin halvdana statistik, kör mycket skräp bara. Nu när Abbe och Stay The Night verkar bli hårt streckade känns det väldigt vettigt att singla Jasper ja!
2012-01-19, 22:59 | #25 |
Ulf Ohlsson på hemmaplan sitter bakom dom två bästa spikarna !!! Svensken å Rino!
|
|
2012-01-20, 09:44 | #26 |
Letade lite norrlandstips gällande deras V75a på Bergsåker, svårt hitta ngt... Eklöf sover och har inte fått ut ngt än på banans egen hemsida... behöver hjälp i isbjörnsloppet...
Hittade detta, (for what it´s worth...?) V75-Storsystem Bergsåker 298:- per andel, 20 andelar per system 11 520 rader Lördag 21 januari Bergsåker Systemkonstruktör: Dajja V75 - 11 520 rader Res Avd. 1 1.2.5.6.7.8.10.12 11-4 Avd. 2 1.3.4.6.8.10.12.14.15 11-9 Avd. 3 2 El Sueco 8-7 Avd. 4 1.3.4.10.12 9-2 Avd. 5 2.3.5.6.8.11.13.14 15-10 Avd. 6 1.2.4.7 6-5 Avd. 7 4 Stay The Night 9-2 V75+DD Bergsåker 100:- per andel, 15 andelar per system Lördag 21 januari Systemkonstruktör: Speldirektör´n V75 - 2 520 rader Res Avd. 1 2, 6, 7, 9 5-8 Avd. 2 1, 3, 6, 7, 8, 11, 14 10-15 Avd. 3 2, 4, 7 1-8 Avd. 4 3 Raging Mack 10-2 Avd. 5 11 Rino Dox 14-6 Avd. 6 1, 2, 3, 4, 7, 11 5-9 Avd. 7 2, 3, 4, 9, 10 11-1 Dagens Dubbel DD-1 2, 7 DD-2 4, 9 Insats per kombination: 50:- |
|
2012-01-20, 10:21 | #27 |
Barfota runt om är helt uteslutet, hakar bak antagligen ett måste.
Calvados Crane har varit borta en månad och fått behandling. Samma upplägg inför senaste segern på V75 då han bombade runt på 11-tid, med skor...tror han vinner. El Sueco ska vara klar, går alltid med skor så han har inga problem med banan. Enda "hotet" är om Excallibur får för sig att svara, men kan han verkligen vara så korkad? Vek ju ned sig i spets senast, starten innan vann han bakifrån. Eftersom Such a Feeling och Armani Trot är mycket bättre barfota så har vi en svårlöst första avdelning. Strecka på, 7 och 12 roliga skrällbud. Avd 2, ston är ston, tikar är tikar, kvinnor är kvinnor. Allt kan hända. Avd 4 känns hopplöst. Isbjörnar i femte, går att stänga på 5,8,11 och 14, I sista loppet har jag en inre strid i min hjärna. ALLT talar ju för Jasper Lane, form, motståndet, kusk och bana (långt upplopp). Toppspurten han bjöd på i näst senaste starten gjorde han med skor på så det är inga problem. Men ändå så tar det emot att spika.....vet inte varför. |
|
2012-01-20, 11:30 | #28 | |
Citat:
Souch a feeling i första säger westholm att han kommer att tappa en del från start med! Och Armani måste gå med skor denna gång vilket verkar vara klart minus! Jag tror mkt på ajlexis daylight, då denna passar på alla underlag och har gått bra varje gång på slutet, passar dessutom på alla underlag! |
||
2012-01-20, 12:36 | #29 |
Bosse Eklöfs tips:
Det har varit flera otroligt svåra V75-omgångar de senaste veckorna och det ser fortsatt svårlöst ut till Bergsåkers tävlingar. Jag går på chans och singelstreckar hästar som inte ser ut att bli stora favoriter i nuläget. Elles W.Phedo tycker jag har bästa kapacitet i sitt lopp, B.W.Gulliver står mycket bra placerad nu och detsamma gäller Calvados Crane som kan leda sitt race hela vägen. Min uppsittning Stay The Night har absolut chans att vinna avd-7, allra helst om vi skulle komma till ledningen i ett tidigt skede. Han har nämligen aldrig förlorat i den positionen! V75: Avd-1: Alla 12. Avd-2: 14 Elles W. Phedo. Res 12-10 Avd-3: 1. 2. 3. 8. Res 7-4 Avd-4: 1. 3. 4. 8. 9. 12. Res 2-6 Avd-5: 8 B.W.Gulliver Res 11-12 Avd-6: 1 Calvados Crane. Res 2-7 Avd-7: 2. 4. 9. Res 3-10 |
|
2012-01-20, 14:38 | #30 |
Jag räknar då Stay The Night som grovt överstreckad i sista. Normalt sett hade jag trott på honom, men han gick rejält i botten senast och då vinner man inte gärna när man går ut och startar på V7 igen direkt. Visserligen har det gått två veckor men det känns som en stor osäkerhetsfaktor som direkt drar ner chanserna även om det är lite av ett skräplopp. Att det just är ett ihåligt lopp gynnar ju Jasper Lane också som varken bör hamna speciellt långt bak eller få trafikproblem, då de flesta vill slicka sarg och gå på så sent som möjligt. Bjudoddset 3,35 på Jasper finns på b365!
2012-01-20, 15:03 | #31 |
Kan bara hålla med Stekel, tror inte heller allt för mkt på Stayen i sista, känns som Jasper... om Bergsåker inte bjuder på så konstigt underlag att det fäller en massa kusar... sen undrar man om inte Goop kan reglera allt från spets med Gills Abbe...
Stekel, en fråga... du skriver att Stay The Night gick rejält i botten senast... var det vid Vermos V75a 7/1 (d3ag) Jag kommer f-n inte ihåg det loppet! Det verkar som han fått rätt tuffa lopp ute i spåren en tid nu... Vad tror DU om Gills Abbe... e man helt fel ute där...? som ev. gard på Jasper.... |
|
2012-01-20, 15:36 | #32 |
Läs på Bergsåkers hemsida om värste jämten och bilda uppfattning.Ute på favoritbana nu. Galloperade som stenklar på Vermo. Dock av trötthet så nog gick han i botten.Ska vara bättre nu än då. Tyckte att det var en kanonspik i början av veckan men spelvärdet kommer att bli uselt. Tror att han dödar Gills abbe men kan nog ta stryk av 9 el varför inte 10an som gick bra efter svensken sist som nu är megalampa i guld
|
|
2012-01-20, 17:45 | #33 |
Stay the night fram till dödens efter 500, jasper på i tredje 500 kvar och fick dra själv hela vägen. Knapp men säker seger över ledaren á la Örjan. Stayen höll bra i dödens men var trött och galopperade 100 kvar.
Abbe klar andrahäst för mig, men går barfota fram och det kan bli svårt imorrn. Är det nån med riktigt garderingsvärde i så är det Alandias karisma på 6%, riktigt bortglömd på läget. Lyckas han bli framdragen av Jasper så kan det vara godnatt för övriga. Plus även för honom att det nog inte blir någon jättekö att runda i tredjespår sista varvet.
2012-01-20, 18:22 | #34 |
nån pajas på tv4 text spika den. Roligt drag men knappast troligt
|
|
2012-01-20, 18:48 | #35 |
Försöker få nå´n ordning på sista avd... men var tvungen släppa taget en stund...
Började titta lite på de andra (för vilken gång i ordningen...?) ser ngt konstigt (i min skalle iaf...) avd4 är nr4 mest streckad? Ska den verkligen vara det? Är det bara för det är Bergharn??? Han måste ju köra den då han äger... tror nog egentligen att 1an kan vara lika bra? Men känner mest för 3an om felfri i spets... och sen måste ju Goopen streckas bakom 10an... kusk-plus på 12an men jag kan inte hästen alls... nån här som vet "vad är det för något..." |
|
2012-01-20, 18:57 | #36 |
|
|
2012-01-20, 23:48 | #37 | |
Citat:
men finns det väl risk att spelvärdet sjunker? Eller inte? :-) |
||
2012-01-21, 07:55 | #38 | ||
Sharpest
|
Citat:
Citat:
|
||
2012-01-21, 08:34 | #39 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2012-01-21, 09:20 | #40 |
Ett litet nu på morgonen,,
10 14 1-2-3-7 1-3-8-9-10-12 8-11-12 9 2-4-6-9-10-11-12 Undrar om 10an kan vinna i första? Senast redigerad av AbbeAce den 2012-01-21 klockan 09:31. |
|
2012-01-21, 09:36 | #41 |
KP ang. Nybrink här ovan:
"Jag gillar hur han har olika system överallt. I aftonbladet ser hans system helt annorlunda ut." Visst, man kan få krupp på hur mannen delar ut spel-tips och regler hur man skall spela... bara för att i nästa andetag visa systemförslag som helt motsäger sina egna uttalanden... hur ska nån kunna veta vad han egentligen menar, jag själv kan inte bry mig mindre men synd att han skall stå och "vilseleda" de som väljer att titta på hans speltips i "TV4a morgonsoffa" och i alla tidningar och andra media där han dyker upp... han tjänar säkert en god slant på sina mediauppdrag. |
|
2012-01-21, 09:49 | #42 |
CC i sjätte. Spets och slut.. finns inget motstånd! Bara banka på alla lappar!
|
|
2012-01-21, 09:55 | #43 |
Gils Abbe troligen lika klar spets och slut i sista....varför krångla när man vet hur det går till
|
|
2012-01-21, 10:56 | #44 |
Svårt att hitta vettiga spikar idag, det finns oroväckande många minusfaktorer på favoriterna. Lätt att dissa dessa. Tycker tex att CC (inte Commander Crowe ) är klart överstreckad i brons. Har varit sjuk och inte startat på ett tag. Tror mer på Ekets Patrik som har dokumenterad form till skillnad från CC och Nantucket. El Sueco såg enligt många lite knackig ut senast och möter några bra, You Bet H. är ingen duvunge. Fabrice Axe med Örjan, fågel el. fisk?
|
|
2012-01-21, 13:03 | #45 |
Tja, var har BadAss tagit vägen? Han hade ju bra koll :((
Idag spikas Ekets Patrik i 6:e... Torbjörn väldigt uppåt på Rydéns Hedda i 2:a You Bet Hornline borde nog vinna Bergsåker/Bergh... Truly Devoted inte så betrodd som den borde vara? |
|
2012-01-21, 13:22 | #46 |
Man får hoppas att SS är på det idag, har samma idéer rakt av. Frågan är om ska skita i det då, lär ju bli minimal utdelning när hela travsverige tippar som en annan.
Nybrink kanske är en pajas ibland, men jag kan tycka han får oförtjänt mycket skit. Snacka om ouppskattat jobb! Sen kan man ju se alternativen. Solarieraffe och Malla....... |
|
2012-01-21, 13:49 | #47 |
idag kommer ULF & ERIK dominera Bergsåker =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10) |
|
2012-01-21, 14:15 | #48 |
Det blev ett system till slut, inte speciellt avancerat. Första V75 på länge som det blev matematiskt-
Lopp1: 1,2,5,6,10,12 Lopp2: 3,5,6,8,11,12,14 Lopp3: Spik 2 (El Sueco) Lopp4: 1,9,10,12 Lopp5: 8,11,12,14 Lopp6: Spik 1 (Calvados Crane) Lopp7: 2,4,9,10,12 Spelas bara i V7-potten BOL ni andra |
|
2012-01-21, 14:20 | #49 |
Gör ett försök:
1)1,4(barfota),10,11 res12,8 2)2,3,5,6,7,9,10,11,,12,12res15,8 3)1,2,4,6,7res8,3 4)1,10res3,4 5)12res11,8 6)1,2,7res4,11 7)2res4,10 Lycka till idag. Senast redigerad av criba den 2012-01-21 klockan 14:24. |
|
2012-01-21, 14:27 | #50 |
Nu kör vi!!
Registrerat spel Datum: 2012-01-21 Bana: Bergsåker Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (2) 2 3, 6, 8, 11, 12, 14 (15) 3 2, 4, 7 (1) 4 12 (4) 5 8, 11, 12 (14) 6 1 (9) 7 2, 3, 4, 9, 12 (10) 2 430 rader x 1 x 0,50 kr Kvittonummer: XXXX XXXX XXXX XXXX |
|
2012-01-21, 14:29 | #51 |
Till sist blev det så här.
1) 1-2-6-7-10-12 2) 14 3) 1-2-3-7 4) 1-3-9-10-12 5) 2-6-8-11-12-14 6) 1 7) 2-9-10 Lycka till alla |
|
2012-01-21, 14:30 | #52 |
Nu vinner väl Armani och Jasper
|
|
2012-01-21, 14:53 | #54 |
Helt underbart!
Alla säger låg utdelning, naturligtvis så smäller det direkt i de 2 första. Jobbar vi in Cribas system nu'ra |
|
2012-01-21, 15:16 | #55 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6789Smirnoff Ice Stats: 1059 - 1080 - 44 ROI: 98.87% Vinstprocent: 49.51% |
Aw Pixel Chic...
2012-01-21, 15:22 | #56 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6789Smirnoff Ice Stats: 1059 - 1080 - 44 ROI: 98.87% Vinstprocent: 49.51% |
El Sucko
Nu kommer B-Boy att ta allt bara för att jag inte spelar. Fått nog
2012-01-21, 16:17 | #57 |
Alla som vill vinna lax spelar 1-2 på dubbeln idag . Lägger 10000 på den.
|
|
2012-01-21, 16:32 | #58 |
du borde |
|
2012-01-21, 16:51 | #59 |
|
|
2012-01-21, 16:52 | #60 |
|
|
2012-01-21, 16:54 | #61 |
|
|
2012-01-21, 16:57 | #62 |
Bara att gratta den som tog ut den. Tyckte förra veckans såg lättare ut efter än denna , om man nu kan säga så...
|
|
2012-01-21, 16:59 | #63 |
fanns ju två helt klara QR ocg CC de spikade nog dessa
|
|
2012-01-21, 17:06 | #64 |
Sharpest
|
1x4x4x1x3x2x3 såg min rank ut på den rätta raden. Men satte den inte iaf. Bommade på 2 spikar. Har nog skrivit 50 tiltmeddelanden till min kontaktlista i telefonboken hittills. Riktigt sur är jag men samtidigt lättad att jag bommade spiken i sista trots att 6 rätt hade nog gett bra betalt ändå, (spikade nr4 i avd7).
|
2012-01-21, 17:08 | #65 |
bara spela nr 1 i sista loppet det kallas rätning! uffe jobba!!!!!!!!
|
|
2012-01-21, 17:31 | #66 | |
Citat:
Sen är det ju alltid så. 5 min efter sista loppet ringer en polare som jag "alltid" snackar ihop mig med, men inte idag. han spikade 11 i första och hade persos i guld på 2. har ni hört såna storys förr? F.Ö. mycket pengar som delats ut sista veckan_ 56+mille V75 14 mille Lotto1 133 mille supervinsten 21 mille v75 Och inget till mig, avgå Juholt....... Sedär, han gjorde just det. Kanske lotto i kväll då Edit: Satte DD och har sverige i handbollen så allt är ju inte mörker, tack o lov.... Edit2: Man kan ju bara skratta åt eländet, 10-20 i 2H Senast redigerad av Lillis den 2012-01-21 klockan 17:39. |
||
2012-01-22, 10:12 | #67 | |
Citat:
Hur ofta sättar man två spikar men ändå bara fyra rätt??? Snett ute på garderingarna igår men bara ta nya tag! |
||
2012-01-22, 10:20 | #68 |
Sharpest
|
doob nästa gång får du bestämma spikarna och jag övriga
|
|