Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-04, 15:18   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

V 75 VERMO (vi som lirar ändå;) )


Skapar denna för oss som ska lira och kan snacka om hästarna ist
Hoppas ingen tar illa upp....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+2)
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 16:19   #2
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag har spanat igenom pållarna lite grann.men kommer nog att chansa med mina spik och kanske faller på finska sisu,Där är någon som kan blanda sig i leken tycker jag

1. Här kan 4.C S Vinna vet iofs inte hur finske 2 är på kort, men luringen tycker jag att 9.Z H bla

2. I första blicken ser det ut som att många kan vinna tyckte 3 Mr E såg ok ut 9 K F måste med

3. Lite inne på att spika 6 M M utg annars värst emot 7 I W D Finska hoppet måste vara 10 Womanizer

4. Här är jag lite kluven men kan ske låsa på 1-15. Tyckte iofs att Boker såg rejäl ut. Får nog titta lite mer här, kan det skrälla?

5. Ser lurigt ut, dubbla tillägg brukar vara svårt,Här sräller det säkert!!! För att nämna någon 6 G K Kilen upp nu passas

6. Har en feeling för 4 ANIMAL TOMSON med BG Spik än så länge

7. Här är 3-4 st som kan vinna jag gillar JASPER LANE och spikar nog.

Ja så här tänker jag idag L T

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-01-05 klockan 21:48.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 22:11   #3
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Hörde Lähderkorpi säga i studion under V86-sändningen att...
2an El Mistress Eeva är startsnabb och skall köras i spets, typiskt finsk... tar man spets så släpper man inte, kör så länge lampan lyser... sista 500m går långsamast i loppet! Han har ju haft Celeber Sund i träning innan den kom till Salmela, och han sa att 2an räcker EJ mot Celeber... enl Kari.

Jag har ända sedan jag såg startlistan känt så, och även efter att ha kollat finskan i lopparkivet... SPIK på 4 Celeber Sund!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1), bokis29 (+2)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 00:18   #4
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Låter bra Tack DrD
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 04:02   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 580
Standard

Naimi


Omgångens jättefynd ser ut att bli 9 Naimi i sjätte. V75-rysare och dd-drag. Hon står bra inne på slantarna och har såväl form som kapacitet att krossa gänget framför. Då det finns stora frågetecken kring favoritduon på dubbla tillägg ser uppgiften mycket intressant ut. Sannolikt bästa märren 13 Canaka CB är knepig att resa med, varnar Veijo och 14 Annicka behöver få det serverat, samt saknar toppform. Hur är det med skallen på Naimi?, undrar säkert någon efter att ha tittat på resultatraden. Faktum är att senaste loppen visat en sjujädra form och inte alls några nedvikningstendenser. På Solvalla senast spurtade hon vasst till andraplatsen bakom stjärnämnet Dicey Sicey när hon fick fritt över upploppet. Från vinnarhålet käkade hon hjälm på nylige V75-vinnaren Ottey Coger (som då höll till klar seger med Celeber Sund utvändigt) och blev tvåa med mersmak på kalmarovalen loppet innan. För tre lopp sedan knäckte hon ledaren från dödens på Mantorp men fick ge sig för anfall bakifrån. Dessförinnan visade hon, trots att hon blev förbispurtad av smygrest, fina spetstakter efter att ha körts dit varvet kvar och hållit undan för storfavoriten, V75-bekante King Bonnson, som förgäves knetat i dödens. För den fega är Svenssons åtminstone given som tvillingutgång.
Berlinaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 08:46   #6
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Tror jag berörde Naimi i en tidigare (bojkott-)tråd och säger igen att det man är rädd för är segerprocenten på låga 7%... 43% plats talar sitt språk. Rysare kan man nog säga... 16 starter ifjol gav resultatet: 0-5-5... en platshäst om någon.

Sen är jag oklar med hur stor skillnad det är på att leda en startvolt i finland mot svensk voltstart... Classe är väl inte den kusk som kör så ofta "där över"...

Annicka känner jag har haft sin peak, nyttig och härlig märr då hon är som bäst, men... sen är det detta med Westholm, vinner allt för sällan för att jag skall ha råd att hålla på att kryssa...

... men självklart måste man kolla upp detta med att Canaka skall "vara knepig att resa med"... nu är det ju båt med risk för sjögång mm....
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 09:02   #7
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Bra att veta inför V75 på Vermo:

I Finland får en häst galoppera högst 20 meter under de sista 100 meterna.
I Finland voltar hästarna på ett annat sätt än i Sverige. Springspåren går längre ner i banan innan de vänder upp och får inte riktigt samma anloppssträcka som i Sverige.
Vermo är en 1 000-meters bana och upploppet mäter 180 meter.
Eventuell jackpot på lördag går i sin helhet vidare till Åby 14 januari.

TV-tider på lördag:
12.30-14.00 Lunchtravet Direkt, TV4 Sport
14.00-17.00 V75 Direkt, TV4 Sport
18.00-19.00 Vinnare V75, TV4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1), sacro (+1)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 16:49   #8
 
snakkes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 916
Standard

Bara jag som känner att det är dags nu för Landers Power i avd 5? Han har ju tävlat mot mycket tuffare hästar än det här och gjort bra ifrån sig. Jag hade hoppats att han skulle hamna under 10% men såg nu att Ralf Vadsmo har den som 2:a häst. Men men, där är mitt skrällbud för omgången. Jag var också inne på Naimi så hon kom med på mina fem streck jag har i det loppet.

Mitt andels-system ser ut på följande:

4,2 res: 6,1
Alla
1,4,5,6,7,9
1,15 res: 8,12
5,6,12 res: 14,3
1,4,9,13,14
2 Felix Pro res: 9,4
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 22:51   #9
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Nu börjar det bli ett system men sen om det är givande får vi se.
men i nuläget så tänker jag sä här

1. Fegar lite och tar 3 hästar tror att 1an kan ta ledning och får 4 CS utv kan bli körning och då kan 2an få loppet

2. 7 streck känns ändå tunnt, ta vad ni har råd med.

3. Svårt att gå emot min ide tidigare men ju mer jag tittar så får det nog bli ett spik på 7 I W D. Varit inne på 6 MM. Men det är ju bara torsdag

4. Vill nog ha lås på 1-15 här nära spika 1 då den är startsnabb och 15 ska runda många

5. Också svårlöst känns som skräll lopp II här blir det många tror mest på 5-6 Jätte skräll kan det bli här så strecka

6. Eftersom Canaka BF kan ha svårt att dricka när hon reser även om det har blivit lite bättre känns det fel att spika och med dubbla tillägg. tar med 4-14 hade velat ha fler men slut på slantar

7. Spik Jag tror att 2an öppnarbra och ger Jasper Lane fritt spår och kan styra det utv ledaren om han vill men körs nog till spets så småningom.. I mina ögon omg bästa spik!!

Hoppas att ni kan hitta någon man glömt bort.... snart
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 02:54   #10
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Länk-sida för oss som letar info...

http://www.travsidan.se/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 03:02   #11
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Att tänka på:
Distanserna gör att det är NÄRA TILL FÖRSTA KURVAN då starten går... måste alltså vara svårt med spår långt ut på bilen...
Sen har väl finnarna ett voltsystem som gör att springspåren går längre ned i banan och inte får det långa anlopp de får i svenska systemet... blir inte dessa hängande eller backar ned i fältet...?
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 03:16   #12
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

...tanke....(?)

Undrar om man kan använda "Turordningen" denna vecka, mer än vanligt, som en hjälp i rankningen... jävligt svårt annars att sätta in de finska hästarnas gjorda starter på alla olika banor, man vet inget om motstånd, prispengar och annat...
Poäng tagna på de 5 senaste starterna bör väl kunna säga en del just denna vecka.

Vad tror ni?
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 08:57   #13
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Då är väl ändringarnas tid här då....
Vi har tidigare haft uppe att Veijos Canaka BF kanske reser dåligt och brukar dricka dåligt på resande hov... inget bra alls.
När man sen läser vad Heiskanen säger om 8 Lord Mirabelle (ny från Goop) i 1a avd blir man än mer betänksam... och kan väl då inte spika Canaka?

- 8 Lord Mirabelle gör debut i min regi. Det har strulat med honom, men på slutet har han
tränat hyggligt. Han har gått 1.17 i provlopp och är en bra häst, även om formen nog bara är 85 procent. Spår åtta över kort distans är inte optimalt, men det går inte att backa från det här läget och han är startsnabb. Han bör göra ett bra lopp och troligen blir det skor nu. Trots allt är han den av mina som jag tror mest på, säger Veijo Heiskanen.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 09:06   #14
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Detta kan vara intressant att läsa då det varit rätt mkt kritik gällande denna finska omgång av V75.

Lördagen 7 januari är det dags för den första svenska V75-omgången på finsk mark.
Skådeplatsen är den finska nationalarenan Vermo i Helsingfors.
En unik händelse enligt ATG som menar att det inte finns några planer på att köra ytterligare V75 i Finland enligt det här konceptet.- Det här görs för att ATG:s finska samarbetspartner Fintoto ska få en bra start när de nu tar över allt spel på hästar i Finland. Nästa år ska Finland spela V75 till Sverige vid minst sju tillfällen och den här lördagen markerar starten på samarbetet, säger Ilmari Halinen.
Fintoto tar från årsskiftet över spelen V75, V65 och V5 från Veikkaus - Finlands motsvarighet till Svenska Spel. Allt spel på hästar samlas nu alltså under ett paraply.

... Då vet vi, och ser att vi framöver får finska euro rakt in i vår spelpott, lite som då vi tar oljepengar från väst i unionskampen.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 11:13   #15
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Tycker att Lord Mirabelle står väldigt billigt inne och tycker att han borde vara med på bilden trots halvform och dåligt spår. Jag har haft den som ide`hela veckan.
Nu avslutade jag året helt uselt så formen är inte direkt på topp så det kan vara ett totalt värdelöst drag.
Ibland stämmer första tanken bättre än efter massa plugg och titta på andra så jag måste ha med den i alla fall men dubblar nog med celeber.
Finnen från 2an tror jag ingenting på men det är bara en känsla för jag har aldrig sett den. Kommer inte med på mitt system så den vinner väl med ett par hundra meter.
Låser på 4,8.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td