|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-01-03, 11:56 | #16 |
Ingen bra start på travåret. Följer nog "Upplopp" och kastar pil... Fyfan ATG.
|
|
2012-01-03, 11:59 | #17 |
Har just mailat medlemmarna i mitt lilla bolag att
vi spar kulorna till Åby nästa vecka i stället! |
|
2012-01-03, 13:48 | #18 |
Bara jag som tycker det ska bli ett välkommet avbrott med V75 i Finland? När Momarken har sin omgång på våren hör jag sällan någon som gnäller, och samma svårigheter gäller väl där? Skulle t o m vilja säga att det är svårare i Norge, då spö är förbjudet och hästarna som regel är något jämnare med svenskarna.
2012-01-03, 18:46 | #19 | |
Citat:
fast dom kör väl vartannat år var det inte Färjestad sist på det sk Unionstravet? Jag är gammal = dåligt minne, kanske var det tvärtom. Vill dock def minnas att % Svenska hästar var större än i det Finska eländet! Nix gynna Svenska små banor istället för att skicka V75 på Export!! Det finns många som vill arrangera! |
||
2012-01-03, 19:44 | #20 |
... detta ska ju bara vara en engångsföreteelse, det blir inga "finnkamper" likt unionskampen med norrbaggarna... detta ska väl vara för att knuffa igång finnarnas V75-lir... tror jag. Snart är allt som vanligt igen... jag kan nästan bli lika irriterad på allt för mkt resurser som läggs på saker som "VM i V75"... vart kommer dessa resurser/stålar ifrån? Stålar som på något sätt kommer från oss lirare säkert... ge tillbaka dessa på annat vis isf onödiga jippon, men det är vad jag tycker, vet att andra gillade "VM"-liret...
Och för er som inte gillar denna V7a... det finns ju V86 och hur många V65or som helst... och snart är det lördag igen... världens bästa lir är snart som vanligt igen! |
|
2012-01-03, 19:50 | #21 |
Sharpest
|
Problemet med finska är ju att ingen behärskar språket. Norska går att läsa och förstå. Men finska???
|
2012-01-03, 20:24 | #22 | |
Citat:
Angående bojkott; ja tack. Det här orkar jag fan inte med. Kanske blir något V/P-spel. |
||
2012-01-03, 23:14 | #23 |
|
|
2012-01-04, 01:13 | #24 |
|
|
2012-01-04, 06:15 | #25 | |
Citat:
framför allt med hälften av spelarna för lata att kolla upp finska lopparkivet som är gratis? då propotionerna blir lite anorlunda pga av olika prissummor/valutor i länderna kommer det ju även med ett par hästar man kan ta bort utan vidare? i slutändan är väl en V75 för hela norden dit vi vill komma? ha kvartsårs finaler i stockholm,helsingfors,oslo och köpenhamn med större prissummor omsättningen från 4 länder, ensam vinnare på det du! |
||
2012-01-04, 06:21 | #26 |
sen tycker jag iofs att ska hästarna starta på V75 ska dom ha resultatrad/stats att tillgå från atg.se eller travsport.se
sen undrar jag om finska och svenska kallblod har samma förutsättningar? |
|
2012-01-04, 09:35 | #27 |
...är ingen "kallis-kunnare" på ngt sätt, men att de har samma förutsättningar tror jag inte, tidigare sa man nästan att de "var en annan ras"??? Har det förändrats genom aveln tro??? Kommer ihåg typ Viesker som var "rätt bra"!!! Men vi har ju närmat oss norrmännen (tidvis förbi) mkt tack vare Järvsöfaks... men nu finns väl inga riktiga kanoner med... det är nog inte i det loppet en annan hitter "nå´n klar".... som sagt tidigare, det blir säkert en mindre insats i denna veckas spel... men nog är man där och kladdar ner några streck.
|
|
2012-01-04, 11:45 | #28 |
Ja det är svårt att låta bli,,Tycker inte det är fel att ha V75 utombys men ska det gå utbys så kan man väl ha bättre lopp,,än mer om det är dragplåster till finska liret,, norska o svenska "unions" är det bättre hästar sen kommer jag inte ihåg om förstapriset är detsamma..har för mig att det var bra prispeng i unionstravet,,
Jag är inne på att kallis vinns av 1a,,tror att Faksen Jr får svårt att runda alla nog för att ha kan det men många ivägen kollat på Boxer ser intr ut. Canaka BF ?? brukar det inte vara svårt med dubbla tillägg,, Jasper kanske inte är så "gammal" för detta gäng,Gillar Jasper möed |
|
2012-01-04, 17:10 | #29 | |
Citat:
Nix, det är ingen kul ide! Mmmh Inte roligare än en gemensam Nordiskt-lotto i alla fall. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+2) |
||
|