Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-22, 19:06   #16
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oHYRA Visa inlägg
Inte den bästa sporten men spelet kan nog bli spännande, känns som en öppen omgång.

Avd-1 lutar allt åt Elles W.Phedo.
Snabb ut och går nästan alltid med skor, vilket verkar kunna bli ett måste om väderleksrapporterna stämmer. Spets och slut.

Avd-2 är det väl bara 2 hästar på banan? Incredible Kemp & Baron Sundance.
Den senare verkar vara av "rätt sort" och från invändigt spår var valet självklart.

Avd-7 "Passopp" på 5 Brightman.
Bra kapacitet med bra skalle, galopp senast då den trycktes av från start (auto då). Måste dock passa på att påpeka att det är ett konstigt lopp, 3åringar över 2140 volt med dubbla tillägg.

För de med "mindre system" behöver det inte vara fel att chansa med tre spikar.
Njaa, Elles tror jag inte så mycket på, hade det varit stolopp så kanske. Ove A har ju bra flyt i körningen nu iofs sig men helvetes svårt att vinna på V75 när han väl kör.

Brightman behöver inte vara fel, tre raka efter comeback och såg fin ut inför senast. Väldigt svårbedömt lopp, man får räkna med påställt iom prissumman. Dubbla tilläggen är helt stekta men i övrigt får man ta och läsa på ordentligt om man vill gallra!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 20:16   #17
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

tack stekel Så menade jag,som kompleterande spik brukar bli en 2a,3e handare

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-22 klockan 20:18.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 21:16   #18
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Som Stekel skriver, så brukar vi spela 1/2. Ibland favoriter som man försöker välta, ibland 2 drag som man har lite feeling för men kanske inte förväntar sig att båda ska vinna. Har ibland oxå hänt att vi spelar 1/3 eller 2/3. Sen kan man ju självklart ha med båda utgångarna på båda lapparna, då får man ju dubbel eller trippel utdelning om dom vinner allihopa... T.o.m. min farsa som är med på vårt system har förstått fördelen med att spela med utgångshästar för att få ner kostnaden/ få med lite skrällar, så nog borde du få dina vänner att oxå förstå det.

Den matematike. Som Stekel la fram förklarar det på bra. Ska man spela för 2300 så om man ska ha 10*10 i dom två loppen så har man ju bara 46 rader kvar till övriga lopp, har man istället 2 utgångar så har man ju 230 rader kvar.

Man kan ju även ha 2 utgångshästar i något/båda loppen om det är så...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+5)
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 21:19   #19
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Men om vi oxå ska prata lite V75 på Bergsåker grabbar, så har jag fått höra från Umeå att Ove har sagt att han bara vinner med Elles W i första, så tvärtemot vad du skrev Stekel.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 21:20   #20
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Det börjar ta form,men baninfo och endel kusk/tränar intv saknas
Så här långt är mina tankar.
1. Tror mer o mer på ett två lås här 1-2
2. 2 Baron Sundance (Erik spikar själv)
3. Min första är 3 Vesuvio Ås och min utg men tar med 5.7 tvekar lite mellan 4an och 10
4.Här vill jag ha så många vi har råd till sju åtta st 5an är min första
5. Här gillar jag 7an DS men skoinf drar ner lite så tar med 3-5-12
6. Min andra utg 5 Nero Capar(Erik tror själv igen)men tar med 6-7-11 på andra lappen
7. Tror mest på 8 CD nära utg men spåret drar ner kan bli vingel,Har stor respekt för 3 SF
men tar med 5-7-9

Ja så är mina tankar än så länge vill gärna höra vad SS tycker och Tippsaren
Lycka till SL
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 21:47   #21
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Har samlat lite tankar efter en hård vecka på jobbet. I nuläget ser det ut som om jag går all in från början. Börjar nog med 3 spikar
Elles W Phedo
Baron Sundance
I Won`t dance.
Inget systemförslag klart men kommer ha med Troll Elden(4). Highway to hell(5). Notre crown(6) och made at Home(7).
Jagar storlax i helgen
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 23:03   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Men om vi oxå ska prata lite V75 på Bergsåker grabbar, så har jag fått höra från Umeå att Ove har sagt att han bara vinner med Elles W i första, så tvärtemot vad du skrev Stekel.
Ove är ju lite av en, jag ska inte säga skrävlare, men frispråkig kan vi väl säga. Bra så, det vore jävligt tråkigt om alla var som Kihlström men man får ju ta kommentarer från såna med den nypan, eller i vissa fall högen, salt de kräver.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 23:13   #23
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Campbell Ås måste vara överlägset mest streckvärd i första, raka försök och finalvinster i våras, tungt lopp senast höjer upp odds. Spår 9 inte alls dumt. Livi Destiny inte heller dum. Får bli en rak gardering där med 1,2,3,4,9,10,12. 1600a är historiskt sett en lopptyp där spelarna underskattar skrällrisken, ihop med att Ove A är en gubbe som kuskeliten har en måttlig respekt för och som kan surna till finns det en bra chans för överpace. Tur att det är några hästar som inte håller måttet med, annars hade man fått måla med stora rollern...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 23:30   #24
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Campbell Ås måste vara överlägset mest streckvärd i första, raka försök och finalvinster i våras, tungt lopp senast höjer upp odds. Spår 9 inte alls dumt. Livi Destiny inte heller dum. Får bli en rak gardering där med 1,2,3,4,9,10,12. 1600a är historiskt sett en lopptyp där spelarna underskattar skrällrisken, ihop med att Ove A är en gubbe som kuskeliten har en måttlig respekt för och som kan surna till finns det en bra chans för överpace. Tur att det är några hästar som inte håller måttet med, annars hade man fått måla med stora rollern...
I mitt anteckningsblock har det stått att Campbell Ås kommer att bli underskattad ända sedan i söndags, så du får medhåll från mig. Har klättrat fint i klasserna med mest intjänade kronor per start i det här gänget. Lägg till bra startryggar och att spår 9 över kort distans inte är så tokigt som de flesta tror (bra slagläge om överpace), så har man ett fint skrällbud.

Däremot gillar jag att gå kort i första avdelningen och sätta mig på tvären gentemot spelarkåren, eftersom många spelare brukar målar på ordentligt. Har inte bestämt mig för hur det blir ännu.

Men varför är Elling favorit i kallblodsloppet? Stallet baissar och han har spår 2 på tillägg. Borde inte Rigel Odin ha en bättre chans här?
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 23:46   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 3982
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ove är ju lite av en, jag ska inte säga skrävlare, men frispråkig kan vi väl säga. Bra så, det vore jävligt tråkigt om alla var som Kihlström men man får ju ta kommentarer från såna med den nypan, eller i vissa fall högen, salt de kräver.
Vilken häst var det Ove lovade att köra typ låg 11-tid med och för nått år sen? Och alla spikade, Och sen slutade med att han låste fast sig själv i rygg på ledaren? Var det Clear Sign? Erik i andra känns annars som bästa spiken. Tror inte att jag har sett Erik trycka grönt så snabbt innan på egen häst som han gjorde idag i vass eller kass.
Echo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 23:52   #26
 
oHYRAs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 300
Sharp$: 201
Standard

Håller med the_puting om Elling, den springer ju mest och bromsar.
Förstår inte hur den kan vara favorit!

Kallblodsloppet ser svårt ut, många tänkbara vinnare.
Där penslar jag på och hoppas på en lågoddsare.
Rimaggan kan slå nog bräcka allihop, om felfri. Tror ingen av de andra i fältet har de fartresurserna. Perssons och Nordsjö Douglas på start kan nog stå emot länge.
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 00:05   #27
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Okej, vill ni veta något om Robert Berghs deltagande hästar från självaste herr godsägaren så bör ni läsa dennes blogg: http://www.robertbergh.se/7967.roberts_blogg.html

Där finns även en del kritik om hur Bergsåker är den travbana i Sverige som alltid är i sämst kondition. Jag citerar:

Citat:
Senaste bloggen som bara var för 2 dagar sen, ruggig blogg form nu...så då handlade det om Bergsåkers travbanestatus d.v.s så dålig ofta och i fredags så blev det nådastöten när vi fick ställa in tävlingsdagen!!
2+ och duggregn blev för mycket för banan!!!
Dom hade saltat banan dagen före, fast ALLA i hela Svedala visste om vilket vädrer det skulle bli, men inte banpersonalen eller tror dom att man ska salta när det är +2 som kallast och regn och snöblandat???
Citat:
Det som är otroligt är att allt är likadant på Solvalla, man tänker när man är på Bergsåker att vi har sämsta banan men sen kommer man till Solvalla då tänker man, nej den här är sämre och sen tillbaka till Bergsåker och mycket riktigt så är den sämre...
Karln är inte direkt någon lysande författare rent språkligt, men djävlar vad jag kan garva åt den mannens haranger ibland!

EDIT: Vänta, en till blir det innan jag går och lägger mig:

Citat:
Sen har dom för dålig personal, tror inte dom hade jobbat kvar länge i varken Stigs eller min traktor...

Senast redigerad av the_punting den 2011-12-23 klockan 00:09.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 05:40   #28
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Echo Visa inlägg
Erik i andra känns annars som bästa spiken. Tror inte att jag har sett Erik trycka grönt så snabbt innan på egen häst som han gjorde idag i vass eller kass.
Haha såg klippet just nu och det är sant. På över ett års tid så är det här den snabbaste gången han tryckte grönt. Dessutom själv tog initiativ till det direkt.

För er som vill se, http://atgplay.se/ Vinnare V65 del 2.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 06:39   #29
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 428
Sharp$: 551
Standard

Kan konstatera att Stall Goop (låt gå att Björn har lånestyrningar) reser 110 mil på hala vintervägar för att delta med en häst i sista V7-loppet i 7 Hoboken. I Vitippa säger Olle Goop att hästen tränat bra på brodd och bör klara det fint i lopp samt att hästen bör kunna öppna raskt även från spår 5. Känns nästan som att det är urdefensive Pappa Olles sätt att lämna klartecken,hmmm... Gick ju riktigt bra efter galopp senast och lita på att det är rejält förberett här. Sugen på att spika mig ur denna myrstack som avd 7 är. Det som skrämmer lite är att Bergh har tre hästar i loppet men torskar man här så är det ju iaf uppesittarkväll med Bingolotto varvat med travet så hoppas vinna lite bacon eller bensin där i så fall

God jul på er alla på här inne,administrationen i synnerhet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3), KP (+1)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 07:28   #30
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Echo Visa inlägg
Vilken häst var det Ove lovade att köra typ låg 11-tid med och för nått år sen? Och alla spikade, Och sen slutade med att han låste fast sig själv i rygg på ledaren? Var det Clear Sign? Erik i andra känns annars som bästa spiken. Tror inte att jag har sett Erik trycka grönt så snabbt innan på egen häst som han gjorde idag i vass eller kass.
Ja visst var väl det Clear Sign på v75 Umåker. Har för mig att han va spelad till typ 15 för 10.

Men något att tänka på inför kvällen, är att Ove kör i ett ruskigt flyt just nu.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td