Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-19, 22:30   #1

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Jackpot V75 Bergsåker 23/12

Rågade fält, men något ihåligt som vanligt när cirkusen drar norrut.

Efter en väldigt snabb titt känns femte och sjunde som riktiga getingbon.

Stig-Eriks vinnarskalle i andra borde få svårt att förlora, inte sett loppen än men tre raka från bakspår/tillägg bådar gott.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 09:36   #2

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Det är inte världens högsta klass direkt men säkert spelvänligt. Vid första anblicken fastnar jag inte för någon.
Får ingen feeling.
Inget bra tecken. Brukar betyda att man inte har några egna idee´r och lyssnar enbart på andra som har 5-6 rätt på 10000 rader.
Känns som att jag är chanslös från början denna gång.
Inte så ofta man sätter 7an iofs men det känns i alla fall bättre om man tror lite på det man lämnar in.
Veckan är ung och det kan ju ändras framåt torsdag när man ordentligt sätter tänderna i raden.Risken för wo är dock rätt stor i nuläget.
Däremot sviker jag nog mig själv och kliver in på v86 denna vecka. Ser ut att vara gratispengar på förhand.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 22:30   #3

the_puntings avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 286
Standard

Snön har just lagt sig här i Sundsvall, men än är det inte någon vargavinter. Temperaturer runt nollan och mycket snöslask för tillfället. Förra V65:an fick man till och med avbryta på grund av usel bana på Bergsåker. På fredag kväll kommer temperaturen enligt yr.no vara 0 grader celsius. Detta ger mig följande slutsatser:

- Lokala hästar som går jobb i vinterföre och snöfall borde vara gynnade (högst personlig teori, återstår att kolla upp)
- Hästar som oftast går barfota och går dåligt med skor borde vara missgynnade
- Stänkrädda hästar är missgynnade om temperaturen blir som den förutspådda
- Bakspåren är missgynnade om det blir snöslask
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 14:28   #4

the_puntings avatar

Standard

Uppdaterad väderprognos: 4 plusgrader väntas under fredagskvällen, detta ser ut att bli en kladdig historia.

EDIT: Okej, jag kanske ska gå igenom väglaget här i området lite mer ingående. För en tid sedan kom det rejält med underkylt regn och blötsnö vilket har lett till att det understa lagret är riktigt halt. Därefter kom den "riktiga" snön som liksom ligger ovanpå, och senast igår höll jag på att halka när jag skulle gå och köpa en andel i rikstravet.

Hur det ser ut specifikt på Bergsåkers travbana har jag ingen aning om. Just nu ser dock väderprognosen ut som att det blir kallt och fruset ända fram till middagstid på fredag och därefter plusgrader på kvällen, vilket skulle kunna ge både is och snömodd samtidigt. En del lokala tränare säger "broddar på" redan nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+3), Stekel (+5), KP (+5), AbbeAce (+3)

Senast redigerad av the_punting den 2011-12-21 klockan 14:50. Anledning: Komplettering
Gammal 2011-12-21, 17:39   #5

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Ska tydligen inte skriva ngt idag. tryckt fel 2 ggr och raderat det jag skivit.
menmen Till V75.
2an med Jorma blir min etta i detta lopp kanske utg
Spik i andra med Baronen
Tror vinnaren startar i första led Skrällen 3
Tror att Rigel Odin är jämnare kanske utg
Chansspiken blir nog Diamond sund
6e tror 5-7 streck skrällen 3
sista står först mellan 3,5,8
Mina tankar inuläget

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-22 klockan 14:11.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 23:21   #6

Stekels avatar

Standard

Börjar fila på ramen för sjuan, har man plockat bort någon som borde med kanske. Inte så bekväm med andra spiken men gillar inga andra riktigt. Funderar på att sätta utgångar på Diamond Sund och Staro Fantastic. Excallibur istället kanske, tar sig till spets och spårar runt om?

1,2,3,4,9,10,12
2
1,3,4,5,7,8,10
4,5,6,7,8,10,11,13,15
1,3,5,7,9,10,12,14
5
1,2,3,4,5,7,8,9

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2011-12-22, 11:31   #7

drakens avatar

Standard

Vet av erfarenhet att Bergsåker inte är min bana. Alltid usel att tippa Bergsåker så jag väljer att inte nämna någon häst. Större risk att man stjälper än hjälper så att säga.
Jag Kommer gå för hög utdelning. Kanske fel redan där.
Brukar bygga på Tungbaneinfo . Norrlandshästar från vinter,något tung eller tung bana.men det har inte funkat hittills. Skam den som ger sig. Tror inte utdelningen blir lika låg som igår i alla fall.
Lycka Till.
Gammal 2011-12-22, 13:08   #8

AbbeAces avatar

Standard

Jag kan bara hålla med dig draken,Bergsåker är svårt.
Jag skriver för att få hjälp med spik och roliga drag och se om man har samma tankar.
Därför gillar jag detta forum. Ja Sharps överhuvudtaget. Har fått för mig att SS är bra på norrlands banor,vet ej om detta stämmer men har för mig att de har många intervjuer med norrlands kuskar.

Vi är ett gäng som spelar för ca 800 kr i veckan på V75.
Jag undrar om det är lönt/fördel att tippa 2 bongar med utg eller man ska köra på en lapp
Vet inte riktigt hur redigeratsystem fungerar. Någon som kan hjålpa oss att förså skillnaden/fördel. Tack på förhand. Mvh AbbeAce

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-22 klockan 13:44.
Gammal 2011-12-22, 14:11   #9

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det börjar komma in en del stryckningar, vill luta mig på Baron Sundance till att börja med.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 15:02   #10

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Jag kan bara hålla med dig draken,Bergsåker är svårt.
Jag skriver för att få hjälp med spik och roliga drag och se om man har samma tankar.
Därför gillar jag detta forum. Ja Sharps överhuvudtaget. Har fått för mig att SS är bra på norrlands banor,vet ej om detta stämmer men har för mig att de har många intervjuer med norrlands kuskar.

Jag undrar om det är lönt/fördel att tippa 2 bongar med utg eller man ska köra på en lapp
Vet inte riktigt hur redigeratsystem fungerar. Någon som kan hjålpa oss att förså skillnaden/fördel. Tack på förhand. Mvh AbbeAce
Jag spelar nästa alltid med 2 Utgångshästar, dels för att hålla ner kostnaden och även för att man ibland är väldigt inne på någon häst men för feg för att spika, då är det perfekt. Är själv inte insatt i Reduceringsprogrammen, därför näjer jag mig med Utgångar. Tror nog man ska ha mkt tid om man ska sitta och ranka hästarna mer noga.
AbbeAce (+3), bokis29 (+3)
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 16:15   #11

the_puntings avatar

Standard

Citat:
Reducerade system är fantastiskt bra om man använder dem på rätt sätt. När man reducerar ett system sänker man kostnaden (och vinstchansen) genom att kräva att en eller flera saker ska inträffa. Exempelvis kan ett krav vara att minst en av tre utvalda favoriter (utgångshästar) ska vinna, annars får man inte sju rätt även om man i övrigt har prickat in alla hästar.

Poängen är att vinstchansen inte sjunker lika mycket som kostnaden gör vid ett sånt här ingrepp (givet att man gör en bra reducering som passar den aktuella omgången). Man får alltså enkelt förklarat mer vinstchans per satsad krona.

Är man nybörjare är det lätt att man reducerar bort sig (alltså att man lyckas sänka vinstchansen för mycket), men man lär sig snabbt.

Vi borde ha en tråd om bra/roliga/spelvärda reduceringar...
AbbeAce (+3)
Gammal 2011-12-22, 18:08   #12

Stekels avatar

Standard

@abbeace

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Börjar fila på ramen för sjuan, har man plockat bort någon som borde med kanske. Inte så bekväm med andra spiken men gillar inga andra riktigt. Funderar på att sätta utgångar på Diamond Sund och Staro Fantastic. Excallibur istället kanske, tar sig till spets och spårar runt om?

1,2,3,4,9,10,12
2
1,3,4,5,7,8,10
4,5,6,7,8,10,11,13,15
1,3,5,7,9,10,12,14
5
1,2,3,4,5,7,8,9
Den här systemramen är 28224r, med utgångarna DS och SF kommer det ner till 6615r

Lägger jag till att minst 1 och max 3 favoriter förutom spikarna måste vinna är vi nere i 2869r (då har jag inte räknat med att mina utgångar blir favoriter)

Lägger jag till att minst en häst streckad på 10% eller mindre ska vinna kommer det ner i ~2300r

Med dessa reduceringar försvinner de flesta rader som ger en utdelning på under 10k på V7.

Att spela med reducerade system gör att du får mer "nytta" av att spela V7 då du får färre sexor och femmor än med motsvarande matematiskt/"rakt" system.

Att spela reducerat med två utgångar är enkelt, det kan du göra utan programvara. Lägg bara två kuponger med en av utgångshästarna som spik på varje.

AbbeAce (+10), oHYRA (+1)
Gammal 2011-12-22, 18:38   #13

AbbeAces avatar

Standard

Citat:
@abbeace

Att spela reducerat med två utgångar är enkelt, det kan du göra utan programvara. Lägg bara två kuponger med en av utgångshästarna som spik på varje.
Jag vill gärna spela två kuponger med 1 eller 2 (samma)spik på båda lapparna
har jag 2 spik är den ena inte fav utan en som man fått feeling för. sen försöker jag att fälla en stor fav med utg. Men de jag tippar med ser ingen fördel med att tippa på 2 bongar. Så hur ska jag övertyga dom.Som nu sist hade vi en vinst på 1500 plus 800 då tyckte jag att det var bättre med 2 bongar när vi hade 2300kr att spela för.Och de menar att det är större chans att vinna om vi spela 1 bong(fler hästar). Det behöer bara vara ett streck det skiljer på sa jag och blir ner röstad. är det jag som är fel på det?
Gammal 2011-12-22, 18:44   #14

oHYRAs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 254
Standard

Inte den bästa sporten men spelet kan nog bli spännande, känns som en öppen omgång.

Avd-1 lutar allt åt Elles W.Phedo.
Snabb ut och går nästan alltid med skor, vilket verkar kunna bli ett måste om väderleksrapporterna stämmer. Spets och slut.

Avd-2 är det väl bara 2 hästar på banan? Incredible Kemp & Baron Sundance.
Den senare verkar vara av "rätt sort" och från invändigt spår var valet självklart.

Avd-7 "Passopp" på 5 Brightman.
Bra kapacitet med bra skalle, galopp senast då den trycktes av från start (auto då). Måste dock passa på att påpeka att det är ett konstigt lopp, 3åringar över 2140 volt med dubbla tillägg.

För de med "mindre system" behöver det inte vara fel att chansa med tre spikar.
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 19:28   #15

Stekels avatar

Standard

Citat:

Jag vill gärna spela två kuponger med 1 eller 2 (samma)spik på båda lapparna
har jag 2 spik är den ena inte fav utan en som man fått feeling för. sen försöker jag att fälla en stor fav med utg. Men de jag tippar med ser ingen fördel med att tippa på 2 bongar. Så hur ska jag övertyga dom.Som nu sist hade vi en vinst på 1500 plus 800 då tyckte jag att det var bättre med 2 bongar när vi hade 2300kr att spela för.Och de menar att det är större chans att vinna om vi spela 1 bong(fler hästar). Det behöer bara vara ett streck det skiljer på sa jag och blir ner röstad. är det jag som är fel på det?
Du säger något i stil med det här:

Här har vi två lopp där favoriten är stark, men bakom är det helt öppet. Det är väldigt sannolikt att en av favoriterna vinner, men det ska en del till att båda vinner. Tar vi 10 hästar i båda loppen kostar det Xkr, spelar vi däremot utgångar på favoriterna så får vi med skrällen (den som ger pengar) som kan komma att vinna en av loppen för en femtedel av kostnaden.

Du kan även visa ett räkneexempel på detta, om du uppskattar favoriternas chanser till 60% var är det 36% chans att båda vinner (0,6*0,6=0,36=36%). Att en av dem vinner blir 0,6*0,4+0,4*0,6=0,48=48% och att ingen vinner resterande 16%. Det är alltså större chans att en av favoriterna vinner än att båda gör det.

Det här räkneexemplet blev inte riktigt så tätt kopplat till diskussionen som jag ville ser jag nu, men det kanske hjälper.

AbbeAce (+5), bokis29 (+5)
Gammal 2011-12-22, 20:06   #16

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oHYRA Visa inlägg
Inte den bästa sporten men spelet kan nog bli spännande, känns som en öppen omgång.

Avd-1 lutar allt åt Elles W.Phedo.
Snabb ut och går nästan alltid med skor, vilket verkar kunna bli ett måste om väderleksrapporterna stämmer. Spets och slut.

Avd-2 är det väl bara 2 hästar på banan? Incredible Kemp & Baron Sundance.
Den senare verkar vara av "rätt sort" och från invändigt spår var valet självklart.

Avd-7 "Passopp" på 5 Brightman.
Bra kapacitet med bra skalle, galopp senast då den trycktes av från start (auto då). Måste dock passa på att påpeka att det är ett konstigt lopp, 3åringar över 2140 volt med dubbla tillägg.

För de med "mindre system" behöver det inte vara fel att chansa med tre spikar.
Njaa, Elles tror jag inte så mycket på, hade det varit stolopp så kanske. Ove A har ju bra flyt i körningen nu iofs sig men helvetes svårt att vinna på V75 när han väl kör.

Brightman behöver inte vara fel, tre raka efter comeback och såg fin ut inför senast. Väldigt svårbedömt lopp, man får räkna med påställt iom prissumman. Dubbla tilläggen är helt stekta men i övrigt får man ta och läsa på ordentligt om man vill gallra!

Gammal 2011-12-22, 21:16   #17

AbbeAces avatar

Standard

tack stekel Så menade jag,som kompleterande spik brukar bli en 2a,3e handare

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-12-22 klockan 21:18.
Gammal 2011-12-22, 22:16   #18

Standard

Som Stekel skriver, så brukar vi spela 1/2. Ibland favoriter som man försöker välta, ibland 2 drag som man har lite feeling för men kanske inte förväntar sig att båda ska vinna. Har ibland oxå hänt att vi spelar 1/3 eller 2/3. Sen kan man ju självklart ha med båda utgångarna på båda lapparna, då får man ju dubbel eller trippel utdelning om dom vinner allihopa... T.o.m. min farsa som är med på vårt system har förstått fördelen med att spela med utgångshästar för att få ner kostnaden/ få med lite skrällar, så nog borde du få dina vänner att oxå förstå det.

Den matematike. Som Stekel la fram förklarar det på bra. Ska man spela för 2300 så om man ska ha 10*10 i dom två loppen så har man ju bara 46 rader kvar till övriga lopp, har man istället 2 utgångar så har man ju 230 rader kvar.

Man kan ju även ha 2 utgångshästar i något/båda loppen om det är så...
AbbeAce (+5)
Gammal 2011-12-22, 22:19   #19

Standard

Men om vi oxå ska prata lite V75 på Bergsåker grabbar, så har jag fått höra från Umeå att Ove har sagt att han bara vinner med Elles W i första, så tvärtemot vad du skrev Stekel.
Gammal 2011-12-22, 22:20   #20

AbbeAces avatar

Standard

Det börjar ta form,men baninfo och endel kusk/tränar intv saknas
Så här långt är mina tankar.
1. Tror mer o mer på ett två lås här 1-2
2. 2 Baron Sundance (Erik spikar själv)
3. Min första är 3 Vesuvio Ås och min utg men tar med 5.7 tvekar lite mellan 4an och 10
4.Här vill jag ha så många vi har råd till sju åtta st 5an är min första
5. Här gillar jag 7an DS men skoinf drar ner lite så tar med 3-5-12
6. Min andra utg 5 Nero Capar(Erik tror själv igen)men tar med 6-7-11 på andra lappen
7. Tror mest på 8 CD nära utg men spåret drar ner kan bli vingel,Har stor respekt för 3 SF
men tar med 5-7-9

Ja så är mina tankar än så länge vill gärna höra vad SS tycker och Tippsaren
Lycka till SL
Gammal 2011-12-22, 22:47   #21

drakens avatar

Standard

Har samlat lite tankar efter en hård vecka på jobbet. I nuläget ser det ut som om jag går all in från början. Börjar nog med 3 spikar
Elles W Phedo
Baron Sundance
I Won`t dance.
Inget systemförslag klart men kommer ha med Troll Elden(4). Highway to hell(5). Notre crown(6) och made at Home(7).
Jagar storlax i helgen
Gammal 2011-12-23, 00:03   #22

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Men om vi oxå ska prata lite V75 på Bergsåker grabbar, så har jag fått höra från Umeå att Ove har sagt att han bara vinner med Elles W i första, så tvärtemot vad du skrev Stekel.
Ove är ju lite av en, jag ska inte säga skrävlare, men frispråkig kan vi väl säga. Bra så, det vore jävligt tråkigt om alla var som Kihlström men man får ju ta kommentarer från såna med den nypan, eller i vissa fall högen, salt de kräver.

Gammal 2011-12-23, 00:13   #23

Stekels avatar

Standard

Campbell Ås måste vara överlägset mest streckvärd i första, raka försök och finalvinster i våras, tungt lopp senast höjer upp odds. Spår 9 inte alls dumt. Livi Destiny inte heller dum. Får bli en rak gardering där med 1,2,3,4,9,10,12. 1600a är historiskt sett en lopptyp där spelarna underskattar skrällrisken, ihop med att Ove A är en gubbe som kuskeliten har en måttlig respekt för och som kan surna till finns det en bra chans för överpace. Tur att det är några hästar som inte håller måttet med, annars hade man fått måla med stora rollern...

Gammal 2011-12-23, 00:30   #24

the_puntings avatar

Standard

Citat:
Campbell Ås måste vara överlägset mest streckvärd i första, raka försök och finalvinster i våras, tungt lopp senast höjer upp odds. Spår 9 inte alls dumt. Livi Destiny inte heller dum. Får bli en rak gardering där med 1,2,3,4,9,10,12. 1600a är historiskt sett en lopptyp där spelarna underskattar skrällrisken, ihop med att Ove A är en gubbe som kuskeliten har en måttlig respekt för och som kan surna till finns det en bra chans för överpace. Tur att det är några hästar som inte håller måttet med, annars hade man fått måla med stora rollern...
I mitt anteckningsblock har det stått att Campbell Ås kommer att bli underskattad ända sedan i söndags, så du får medhåll från mig. Har klättrat fint i klasserna med mest intjänade kronor per start i det här gänget. Lägg till bra startryggar och att spår 9 över kort distans inte är så tokigt som de flesta tror (bra slagläge om överpace), så har man ett fint skrällbud.

Däremot gillar jag att gå kort i första avdelningen och sätta mig på tvären gentemot spelarkåren, eftersom många spelare brukar målar på ordentligt. Har inte bestämt mig för hur det blir ännu.

Men varför är Elling favorit i kallblodsloppet? Stallet baissar och han har spår 2 på tillägg. Borde inte Rigel Odin ha en bättre chans här?
Gammal 2011-12-23, 00:46   #25

Sharp$: 4085
Standard

Citat:
Ove är ju lite av en, jag ska inte säga skrävlare, men frispråkig kan vi väl säga. Bra så, det vore jävligt tråkigt om alla var som Kihlström men man får ju ta kommentarer från såna med den nypan, eller i vissa fall högen, salt de kräver.
Vilken häst var det Ove lovade att köra typ låg 11-tid med och för nått år sen? Och alla spikade, Och sen slutade med att han låste fast sig själv i rygg på ledaren? Var det Clear Sign? Erik i andra känns annars som bästa spiken. Tror inte att jag har sett Erik trycka grönt så snabbt innan på egen häst som han gjorde idag i vass eller kass.
Echo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 00:52   #26

oHYRAs avatar

Standard

Håller med the_puting om Elling, den springer ju mest och bromsar.
Förstår inte hur den kan vara favorit!

Kallblodsloppet ser svårt ut, många tänkbara vinnare.
Där penslar jag på och hoppas på en lågoddsare.
Rimaggan kan slå nog bräcka allihop, om felfri. Tror ingen av de andra i fältet har de fartresurserna. Perssons och Nordsjö Douglas på start kan nog stå emot länge.
Gammal 2011-12-23, 01:05   #27

the_puntings avatar

Standard

Okej, vill ni veta något om Robert Berghs deltagande hästar från självaste herr godsägaren så bör ni läsa dennes blogg: http://www.robertbergh.se/7967.roberts_blogg.html

Där finns även en del kritik om hur Bergsåker är den travbana i Sverige som alltid är i sämst kondition. Jag citerar:

Citat:
Senaste bloggen som bara var för 2 dagar sen, ruggig blogg form nu...så då handlade det om Bergsåkers travbanestatus d.v.s så dålig ofta och i fredags så blev det nådastöten när vi fick ställa in tävlingsdagen!!
2+ och duggregn blev för mycket för banan!!!
Dom hade saltat banan dagen före, fast ALLA i hela Svedala visste om vilket vädrer det skulle bli, men inte banpersonalen eller tror dom att man ska salta när det är +2 som kallast och regn och snöblandat???
Citat:
Det som är otroligt är att allt är likadant på Solvalla, man tänker när man är på Bergsåker att vi har sämsta banan men sen kommer man till Solvalla då tänker man, nej den här är sämre och sen tillbaka till Bergsåker och mycket riktigt så är den sämre...
Karln är inte direkt någon lysande författare rent språkligt, men djävlar vad jag kan garva åt den mannens haranger ibland!

EDIT: Vänta, en till blir det innan jag går och lägger mig:

Citat:
Sen har dom för dålig personal, tror inte dom hade jobbat kvar länge i varken Stigs eller min traktor...

Senast redigerad av the_punting den 2011-12-23 klockan 01:09.
Gammal 2011-12-23, 06:40   #28
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Echo Visa inlägg
Erik i andra känns annars som bästa spiken. Tror inte att jag har sett Erik trycka grönt så snabbt innan på egen häst som han gjorde idag i vass eller kass.
Haha såg klippet just nu och det är sant. På över ett års tid så är det här den snabbaste gången han tryckte grönt. Dessutom själv tog initiativ till det direkt.

För er som vill se, http://atgplay.se/ Vinnare V65 del 2.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 07:39   #29

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Kan konstatera att Stall Goop (låt gå att Björn har lånestyrningar) reser 110 mil på hala vintervägar för att delta med en häst i sista V7-loppet i 7 Hoboken. I Vitippa säger Olle Goop att hästen tränat bra på brodd och bör klara det fint i lopp samt att hästen bör kunna öppna raskt även från spår 5. Känns nästan som att det är urdefensive Pappa Olles sätt att lämna klartecken,hmmm... Gick ju riktigt bra efter galopp senast och lita på att det är rejält förberett här. Sugen på att spika mig ur denna myrstack som avd 7 är. Det som skrämmer lite är att Bergh har tre hästar i loppet men torskar man här så är det ju iaf uppesittarkväll med Bingolotto varvat med travet så hoppas vinna lite bacon eller bensin där i så fall

God jul på er alla på här inne,administrationen i synnerhet!
Stekel (+3), KP (+1)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 08:28   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Echo Visa inlägg
Vilken häst var det Ove lovade att köra typ låg 11-tid med och för nått år sen? Och alla spikade, Och sen slutade med att han låste fast sig själv i rygg på ledaren? Var det Clear Sign? Erik i andra känns annars som bästa spiken. Tror inte att jag har sett Erik trycka grönt så snabbt innan på egen häst som han gjorde idag i vass eller kass.
Ja visst var väl det Clear Sign på v75 Umåker. Har för mig att han va spelad till typ 15 för 10.

Men något att tänka på inför kvällen, är att Ove kör i ett ruskigt flyt just nu.
Gammal 2011-12-23, 08:58   #31

Standard

Citat:
Jo visst är det så, vissa skränar ju mer än andra. Men det facit som Ove visat på slutet så spikar nog jag ändå.
Gammal 2011-12-23, 09:21   #32
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Kan konstatera att Stall Goop (låt gå att Björn har lånestyrningar) reser 110 mil på hala vintervägar för att delta med en häst i sista V7-loppet i 7 Hoboken. I Vitippa säger Olle Goop att hästen tränat bra på brodd och bör klara det fint i lopp samt att hästen bör kunna öppna raskt även från spår 5. Känns nästan som att det är urdefensive Pappa Olles sätt att lämna klartecken,hmmm... Gick ju riktigt bra efter galopp senast och lita på att det är rejält förberett här. Sugen på att spika mig ur denna myrstack som avd 7 är. Det som skrämmer lite är att Bergh har tre hästar i loppet men torskar man här så är det ju iaf uppesittarkväll med Bingolotto varvat med travet så hoppas vinna lite bacon eller bensin där i så fall

God jul på er alla på här inne,administrationen i synnerhet!
Håller helt med Criba... Björn brukar ju inte åka "så långt upp" i norrV75orna, han brukar hellre åka över norskgränsen och plocka hem "lite lätta" pengar i deras V75a. Nu skit-väglag, kanske skit-bana, mitt i julstöket... det måste vara chans... och precis som du säger, Olles uttalande känns "nästan som klartecken"... men bara nästan, som brukligt då han uttalar sig om chanser.

God Jul på Er alla!
...och senare Gott Nytt Spel-År!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 10:26   #33

drakens avatar

Standard

Tyckte från början att omgången såg precis hur omöjlig ut som helst. Börjar mer och mer luta åt tvärtom. Snart inne på flerbong.
Är nog helt ute och cyklar idag.

Jorma ska tydligen gasa för spets i första så det är bäddat för åka av.
Får lämna in ett system till med garderat i första.
Gammal 2011-12-23, 10:36   #34
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
Okej, vill ni veta något om Robert Berghs deltagande hästar från självaste herr godsägaren så bör ni läsa dennes blogg: http://www.robertbergh.se/7967.roberts_blogg.html

Där finns även en del kritik om hur Bergsåker är den travbana i Sverige som alltid är i sämst kondition. Jag citerar:

Karln är inte direkt någon lysande författare rent språkligt, men djävlar vad jag kan garva åt den mannens haranger ibland!

EDIT: Vänta, en till blir det innan jag går och lägger mig:
Visst...! Bergharn e härlig... kolla gärna in detta videoklipp om V75chanserna... ca 15-18 min in i klippet... talar bl.a. om att "hoppas vi slipper någon "special-bana"...." han gillar inte Bajsåkers (och Vallas) banor som ibland är väldigt konstiga....

http://bergsaker.com/sport-och-spel/...ag/#page%2F105
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 11:26   #35

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Känns som om det blir låg utdelning på lördag. Där Nero Capar säkert får bestämma en bit och då ska han ju bara trilla undan inte mycket värre än senast. Sedan spikar jag också Hot Pot som troligen blir 50%are hästen har verkligen impat på mig och från detta spåret kanske man kan överta ledningen efter några 100 körda. Vettig chans. avd2. Baron Sundace kanske vinner men då finns risken för att det bara blir 100 lappar tll 7 rätt. Här trycker säkert Lahtinen Akseli av ordentligt med Incredeble kemp och kör väl i spets eller släpper!? Han har ju en vass slutspeed och det gäller att finnen är bra för det känns lite som upp till bevis här och som 82%are ska den fällas. No Way Laday kanske kan få loppet stark och speedig och formen på topp. 8%.
i avd3. Sitter troligen You bet honline i ledningen och görs inget så vinner man loppet, dock vill jag gärna ha med I wont to dance som har mött tuffare gäng och gjort det bra kan krossa allt på bergsåkers långa upplopp. I avd4 känns det väldigt öpppet!? kanske vinner kallblodskungen själv Persson Jan-Olov. I avd5 gillar jag For my life som är en riktig hårdig med fin skalle kommer säkerligen att favoriten en match! Nero Capar lunkar undan med mycket kräm kvar jag bläddrar vidare. i sista är det vidöppet och jag streckar på...

God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2011-12-23 klockan 11:27.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 11:59   #36

oHYRAs avatar

Standard

Banmästaren om kvällens bana

Bergsåker arrangerar ikväll en extra V75-omgång och ett av de stora samtalsämnena är banans beskaffenhet. Vi tog oss ett snack med Fredrik Söderholm som är ansvarig för banan:

- Just nu är banan väldigt hård. Väderprognoserna har varnat hela veckan om ett par plusgrader och regn idag, men just nu kl. 08.00 på fredag morgon är det – 9 grader. Vi har dessutom haft förhållandevis kallt hela veckan. Vi jobbar med banan under hela dagen, men troligtvis kommer banan bli av det hårdare slaget och skor och brodd är att rekommendera, åtminstone på bakskorna.
AbbeAce (+1)
Gammal 2011-12-23, 15:02   #37

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Jag tänkte sjöa idag! fyra spikar sen sätter jag det och kryssar v7... såklart!!!!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 15:26   #38

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Jag hittar tre bra spikar idag, som alla ska ha mycket bra chanser. Dessa är Elles W. Phedo, Baron Sundance och Diamond Sund. Sparlopp blir det förmodligen mellan Nero Capar och Le Dupole. Tredje loppet är helgarderat på fem streck och sen är det bara att ladda på i sista och i kallisloppet. Som alltid gäller att värmningar och sen information kan göra att jag ändrar upplägg, men så ser det ut några timmar före start.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 16:15   #39

drakens avatar

Standard

Ser ut bli halvtrist. Blev så här.
1
2
10
1,3,4,5,6,7,10
3,5,6,7,10,12,13,14,15
2,5,6,9,10,11
3,5,7,8,9,13
Utgång på Örjan lopp 5-6.
Tomten skicka in ett par till som jag är med på. Kommer senare om vinstchans
Gammal 2011-12-23, 16:19   #40

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Lägger förmodligen till More Feeling i sjätte.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 16:34   #41
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Tror ni alla spricker redan i första Där vinner nr 5.
Tjänstefel att skrota berg på sin hemmabana, men man ska tro på sina idéer.
Denna har lämnats in och jag delar den med några andra även.

1,2,4,5,9 res 6
2 res 8
5,6,7,10 res 4
1,2,4,5,7,10,11,14 res 3
1,3,5,6,7,8,10,12,13 res 14
5 res 6
1,3,7,8 res 2
Gammal 2011-12-23, 17:05   #42

oHYRAs avatar

Standard

Fick till ett system på 480 rader där jag spikar mina tidigare nämnda idéer.

Avd-1: 1 Elles W.Phedo
Avd-2: 2 Baron Sundance
Avd-3: 3,4,5,7,10
Avd-4: 1,2,3,4,5,6,7,10
Avd-5: 3,5,6,7,13,14
Avd-6: 5,6
Avd-7: 5 Brightman

Lycka till allihop!

Senast redigerad av oHYRA den 2011-12-23 klockan 17:07.
Gammal 2011-12-23, 18:06   #43

Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg

1,2,4,5,9 res 6
2 res 8
5,6,7,10 res 4
1,2,4,5,7,10,11,14 res 3
5 res 6
1,3,7,8 res 2
Håller med. Vågar absolut inte ta bort Bergh i första. Sen är ju ewp inte lika kul idag när alla skrikit ut den som denvar igårkväll.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 18:17   #44

Maijadonas avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Julstress!!! När är spelstopp?
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 18:55   #45

the_puntings avatar

Standard

Några få plusgrader här nu. Åtminstone isen ute på gatan är fortfarande hård. Nu vet ni det, lycka till!
Gammal 2011-12-23, 19:00   #46

Sharp$: 158

Standard

När är startar det?
Gammal 2011-12-23, 19:15   #47

Sharp$: 552
Standard

Sista försöket till lite julbonus:

1)1,2,3,9,10r4,5
2)2r9,6
3)3,4,5,7,10r9,11
4)3,5,14r6,4
5)1,3,5,7,12,13,14,15r8,9
6)5,6r2,10
7)7r2,8
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 19:42   #48

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Tog en harry idag

1> 2.3.9.10
2> 2
3> 5.7.8.10
4> 5.10
5> 7
6> 1.5.6
7> 3.8

God Jul
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 20:05   #49

drakens avatar

Standard

Någon som hänger med på en cykeltur
Gammal 2011-12-23, 21:59   #50

bokis29s avatar

Standard

Här gick det helt åt hell, vi pratade om de flesta kusarna men ett par var inte på tapeten'
bara till att gratulera till 13 000 000 hur det nu gick till
Gammal 2011-12-23, 22:09   #51

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 370
Standard

Det gick åt skogen här med, 2 rätt är inte mycket att hänga i granen God Jul & nya tag på måndag!!
Farjkarlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 22:27   #52

Standard

25K iaf
Gammal 2011-12-23, 22:36   #53

drakens avatar

Standard

Mycket troligt. Grattis
Gammal 2011-12-23, 22:36   #54

bokis29s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bemeer Visa inlägg
25K iaf
hur?
Gammal 2011-12-23, 22:47   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
hur?
Registrerat spel

Datum: 2011-12-23
Bana: Bergsåker
Spelform: V75 Harry Boy, omg. 58

Avd Ordinarie hästar
1 1, 6, 9, 11
2 2, 9
3 5, 10
4 1, 3, 4, 5, 10
5 7, 10, 14
6 2, 5, 6, 11
7 3, 8, 9

2 880 rader x 1 x 0,50 kr =
1 440,00 kr
Gammal 2011-12-24, 09:11   #56

bokis29s avatar

Standard

Snyggt
Gammal 2011-12-24, 09:52   #57
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg

1,2,4,5,9 res 6
2 res 8
5,6,7,10 res 4
1,2,4,5,7,10,11,14 res 3
5 res 6
1,3,7,8 res 2
5 rätt och nääästan pengarna tillbaka, bara nästan :(
Svara

td