|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-09-07, 14:45 | #46 | |
Citat:
MEN de matcher jag har sett Tsonga spela efter att han vände 0-2 underläge i set till vinst i Wimbledon mot Federer så har han spelat med ett större självförtroende och 1.33 eller vad Federer står i är ju löjligt. Dock väldigt svårt att värdera Federers form efter utklassningen av Monaco. Jag trodde han skulle utklassa Monaco och rekade även det men nackdelen med så lätt motstånd i den matchen gör hans chanser idag mer svårbedömda. Om jag spelar på matchen sitter pengarna på Tsonga. Jag tror Djokovic tar den här matchen ganska lätt och under 29,5 känns relativt säkert. Djokovic mötte en riktigt svårhanterlig motståndare i Dolgopolov som inte gav han någon chans att komma i rytm men efter vinst i första sets tiebreak var det ingen större tvekan att det skulle bli 3-0. Tipsarevic har kommit såhär långt delvis på en ganska bekväm lottning. Gensse, Petszchner som är lite upp och ner, Berdych som var skadad och nu senast vinst över Ferrero som tog sig förbi en skadad Granollers i dennes senaste runda. Vinsten över Monfils ska man inte ta ifrån Ferrero men visst är det så att vissa spelstilar passar bättre mot vissa och sämre mot andra och jag tror en kontringsspelare inte passar Monfils speciellt bra. Tror vi får se något som liknar 6-4, 6-3, 6-2 till Djokovic här.
2011-09-07, 15:07 | #47 |
Stort tack för input Cobra.
Jag håller med dig. Man vet inte riktigt vart man har Federer. Jag såg matchen live mot Monaco och Monaco var ruskigt dålig. Man man pratade även väldigt mycket om att Federer har otroligt lätt för spelare likt Monaco som inte riktigt har något "vapen". Han får styra och ställa lite som han vill och då trivs han som bäst. Därför kan man inte lägga någon större vikt på den utklassningen då Monaco är alldeles för dålig för att ta fram Federers svagheter. Tsonga visar enormt självförtroende och han vet hur man slår Federer. |
|
2011-09-07, 18:26 | #48 |
Någon som vet om det verkar bli spel eller inte idag? Redan gått 1,5 timme utan något spel.
2011-09-07, 18:29 | #49 |
De håller på och värmer upp as we speak!
Muller ställer till det för rumpkliaren idag! Åtminstone ett set hoppas jag
2011-09-07, 18:32 | #50 |
|
|
2011-09-07, 18:44 | #51 |
3-0 Muller. Nadal har inte kommit igång än men det lär han väl göra?
edit: Muller att vinna fjärde gemet till 8.00 kan vara värt en tv-peng.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2011-09-07 klockan 18:45. |
|
2011-09-07, 18:49 | #52 |
Regnet kommer förstöra idag igen. De stoppar spelet nu.
|
|
2011-09-07, 18:52 | #53 |
Jäkla regn. Tråkigt för Muller som kom in helt rätt i matchen medans Nadal fortsätter leta efter sitt forna spel. Längden? Han har ju ingen längd på sina slag. Känns som att det är rätt så många spelare som kan ge honom en match nu för tiden.
Kan ju visserligen trada ut redan nu men jag har en känsla av att Nadal får ordentliga problem idag.
2011-09-07, 19:02 | #54 |
ser inte direkt ut som att det blir något spel närmaste timmarna när man ser planen just nu
2011-09-07, 19:14 | #55 | |
Citat:
|
||
2011-09-07, 21:02 | #56 |
Blir väl ännu en dag som regnar bort. De beräknar spel 21.30, men det ser ju inte lovande ut precis.
|
|
2011-09-07, 21:33 | #57 | |
Citat:
under 29 i Djokivic match funderar jag också på, Troicki Tipsarn och alla dom andra Serbiska spelarna har en enorm respekt för Djokovic och ingen av dom kan vinna mot honom känns det som och jag tror Tipsarn känner sig rätt slagen på förhand så efter ett jämnt första set kan det dra iväg i dom sista....... |
||
2011-09-08, 17:04 | #58 |
varför drar dem inte igång som planerat kl 17? regnar ju knappast vad man kan se men läktaren i nadal - muller matchen är nästan tom
edit: nu kommer spelarna in på banan
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2011-09-08 klockan 17:06. |
|
2011-09-08, 17:08 | #59 |
Någon som har en fungerande stream? Hittar ingen idag.
|
|
2011-09-08, 17:25 | #60 |
|