|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-23, 14:02 | #1 |
Jelena Dokic v Dinara Safina
Jelena Dokic v Dinara Safina @ 2.00
Vet ingenting om tennis men jag tycker att statistiken talar till fördel Dokic här. Safina står i 1,72 och min känsla här säger att Dokic har alla chanser att vinna. Dessa två damer har mötts 2 gånger tidigare och Safina har tagit hem båda (2-0 2003 och 2-1 2009). Senaste mötet för två år sen alltså. Dokic är rankad som 64:a och Safira som 91:a. Nämnas kan också att Dokic vann turneringen i Kuala Lumpur senast och Safina åkte ur i andra rundan. Spelstopp 00:30. Som jag skrev vet jag inte alls mycket om tennis så detta är alltså inte en rek. Se det mer som en fråga. Tennisgenier därute, vad säger ni om matchen? |
|
2011-03-23, 14:13 | #2 |
Detta är en match mellan två gamla top 10 spelare som gick ner sig ordentligt efter att ha tagit sig dit av olika anledningar. Varje år ser man periodvis glimtar av deras gamla spel men oftast i en enstaka match eller något set. Nu gick det hela vägen för Dokic i Kuala Lumpur tack vare att det var en turnering med ett digert motstånd från första början och andra större stjärnor än henne själv som underpresterad rejält eller helt enkelt inte brydde sig om turneringen från första början.
De största namnen på turneringen så som Schiavone ville inte ens spela den från första början då hon kände sig sliten och behövde vila inför USA. Dokic har spelat 2 kvalmatcher i denna turneringen och varit illa ute i båda matcherna. Ett kännetecken för Dokic i år har varit att hon är en slow starter. Möter hon en spelare som är lite mer jämn i sitt spel kommer hon att förlora. Nu är Safina likdan så att detta kan sluta hur som helst. Men jag tycker mig att Dokic spelar med lite mer självförtroende och jämnare än Safina idag som också blandar och ger ordentligt. Det väger mer åt Dokic men jag håller mig utanför denna som ett rakt spel. Däremot lär den bli högintressant att trada på när någon av dem gjort ett break.
gufimuse (+5) Senast redigerad av zimzelen den 2011-03-23 klockan 14:16. |
|
2011-03-23, 14:22 | #3 |
Tack så jättemycket för informationen. Jag avstår.
|
|
2011-03-23, 15:43 | #4 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610Tennis 2015 Stats: 81 - 118 - 5 ROI: 103.27% Vinstprocent: 40.70% |
Kan tillägga att informationen kring att Dokic är slow starter är alldeles korrekt. Hon förlorar ofta första set för att sedan vända och vinna. Med detta i åtanke så kan det vara läge att livespela Dokic om hon förlorar första set. Tror vi kan få högt odds eftersom hon redan pre match är underdog.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iceeman (+55) |
|