Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-15, 09:03   #601
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

WGP 2010

USA - Puerto Rico u 135,5p 1,85 @ Bet365 (7/10)

Snabb motivering:

Riktigt bra odds som jag ser det. USA är ett oerhört mycket bättre lag än Puerto Rico som enbart har Cruz av bra klass, medan USA har flera världsstjärnor och till denna helg kom också Tom Logan som är topp 5 i världen lätt, och blev vald till bäste spelare i OS 08. Puerto Rico fick stryk med 28 poäng av Italien som luftade flera reserver, USA slog Italiens bästa lag och bör vinna matchen med 3-0 i set som ger fler poäng, för att gå vidare.

Kan inte se Puerto Rico hota allvarligt här, och detta är ett bra spel. Jag hade satt linan runt 131-132 max.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 16:46   #602
Banned

Standard

WTA Cincinatti

Jag spelar följande:

Clijsters-Kanepi 2 4,50 @ Bet365 (4/10)
Kuznetsova-Radwanska 1 1,88 @ pinnacle (5/10)
Na Li-Azarenka 1 2,73 @ pinnacle (6/10)
Zheng-Dementieva 0-2 2,15 @ Expekt (4/10)
Pennetta-Wozniacki 2 2,20 @ NordicBet (4/10)

Motiv:

Na Li - Azarenka

Kinesiskan leder H2H med 2-0 i två tighta drabbningar. Na Li har väl inte övertygat något våldsamt den senaste tiden, men har likväl enorm kapacitet på hardcourt och var i semin i AO i år. Na Li är snabb och tar bollen tidigt, hon spelar ett våldsamt power-spel på små marginaler och när det stämmer är hon väldigt svårslagen. Azarenka spelar ungefär på samma sätt med styrkor i sitt snabba spel, rörelse och tunga backhand. Båda två har små svagheter i serven, då de snabbt kan bli brutna vid för många andraservar i ett game. Det här ser väldigt jämnt ut på förhand tycker jag och jag kan verkligen inte se kinesiskan som så kraftig underdog. Hade satt ett odds runt 2,20 själv.

Pennetta - Wozniacki

Hade förväntat mig se danskan som favorit här, men fick fel. Pennetta har spelat väldigt bra på sistone och blir favorit pga det, men det är lite ovanligt en spelare på #20 blir favorit före en spelare som är #2. Wozniacki är väl inte så bra som sin ranking säger såklart, men jag menar ändå hon är underskattad här, då hon är en stabilare spelare från linjen än Pennetta. Jag är svag för Pennetta och hon har både defensiva och offensiva kvalitéer, men saken är den att hon inte slår tillräckligt hårt för att inte danskan ska hänga med, och missar samtidigt mer än henne, varför jag tror hon kommer få stora bekymmer än en gång. Båda två är stora fighters och senast de möttes i French Open tidigare i år slutade matchen 67 76 62 till danskan, som gjorde Pennetta galen med sin fantastiska defensiv då. Wozniacki slog även Pennetta två gånger ifjol och leder 3-0 i H2H. De möttes under den amerikanska hc-säsongen även ifjol, i New Haven för ganska exakt ett år sedan med res 64 61 i dansk favör. Förväntar mig en tuff match som kan gå lite hur som helst, men även om Wozniacki inte imponerat det stora på sistone håller jag henne som knapp favorit spelbar ner mot 1,90, just pga fördelen i match-up och hennes mentala och fysiska styrka.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-19 klockan 17:02.
Gammal 2010-08-19, 17:09   #603
Banned

Standard

Clijsters - Kanepi

Belgiskan vann finalen i Cincinatti trots underläge 26 35 mot Sharapova, efter att ryskan tappat helt efter regnavbrottet. Clijsters har inte imponerat det stora i någon match egentligen den senaste tiden, så jag tror det bara är frågan om när hon ryker i den här turneringen. Hon spelade ganska medelmåttigt mot Mattek-Sands i 1a rundan och med samma spel här får hon svårt. Estniskan Kanepi står på andra sidan nätet och hon är en av de som slår absolut hårdast på touren, och har en fantastisk förstaserve. Kanepi har för övrigt rekordet i antal serveess i en match med 24 st mot Safarova i Linz för ett par år sedan. Kanepi har bra form nu och har imponerat i sina inledande matcher, så Clijsters bör tveklöst få slita här då estniskan har spelet för att vinna om inte belgiskan är helt på topp i defensiven.

Dementieva - Zheng

Zakopalova stod emot riktigt bra mot Dementieva i det andra setet igår, men ryskan var väldigt solid mot slutet och gick segrande ur matchen med klara 62 64. Dementieva var skadad under sommaren och kom tillbaka i ganska rostig och ur slag i Stanford, och föll mot Sharapova där hon förvisso spelade ganska bra trots förlust. Tycker hon såg vassare ut igår mot tjeckiskan och hon missade väldigt lite vid bigpoints i gamen, vilket är typiskt ryskan som spelar kraftfullt från baslinjen. Zheng spelar på samma strängar, men inte alls med samma tyngd i spelet. Hon är stabil och rör sig väldigt snabbt men saknar power och serve. Dementieva har också en svaghet i serven, men från baslinjen bör hon tveklöst ha en stor fördel. Tror därför på en ganska klar seger för henne här.

Kuznetsova - Radwanska

Ryskan leder kraftigt i H2H och jag tycker det speglar klasskillnaden mellan dem ganska bra här. Visserligen gick deras senaste match, finalen i San Diego för ett par veckor sedan, i tre set där Kuznetsova vann med 6-3 i avgörande. Men Kuznetsova ledde också klart i det andra setet och hade mängder av matchbollar, men brände allt pga stor nervositet. Ryskan slog Pavlyuchenkova övertygande i 1a rundan och med rätt inställning här bör hennes tyngd och serve bli x-faktor här.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-19 klockan 17:30.
Gammal 2010-08-19, 17:27   #604
Banned

Standard

ATP Cincinatti

Söderling - Roddick 2 2,58 @ pinnacle (5/10)
Baghdatis - Berdych 1 3,41 @ pinnacle (3/10)
Fish - Gasquet 2,31 @ pinnacle (4/10)
Nalbandian - Djokovic 1 2,44 @ pinnacle (4/10)

Hinner dessvärre inte motivera dessa.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-19 klockan 17:33.
Gammal 2010-08-19, 23:36   #605
Banned

Standard

World Grand Prix volleyboll, damer

USA - Tyskland 1-1,5 set 2,0 @ NordicBet/Unibet (7/10)

Sitter inte det här spelet tippar jag nog inte mer på WGP i år. Klasskillnaden mellan de här lagen är STOR just nu och Tyskland ska bara inte ta två set på USA med laget amerikanskorna ställer upp med.

USA tog silver i OS 2008 och har kvar stommen från det laget i år och toppar med tre av världens största talanger just nu i Hooker, Akindrajevo och Hodge. De har kvar duktiga blockaren Bown, liberon Glass och en av världens bästa hitters i Tom Logan, som blev vald till MVP i OS.

USA dominerade matchen mot Tyskland senast men föll med 1-3 i set väldigt snöpligt. Sedan dess har USA:s yngre spelare höjt sig rejält och de är ruskigt starka i blocket. Men viktigast av allt var att Tom Logan anslöt till den andra veckan. Då slog de Italien som rankas som ett av världens absolut bästa lag med 3-1 i set, Thailand med 3-0 i set och Puerto Rico med 3-1 i set där de krossade sydamerikanskorna i sista tre seten. Nu har man ruskigt bra block och samtidigt en stabil poänggörare i Logan, och det här laget kommer bli väldigt svårslaget för alla lag. USA har nr 3,4,5,9 vad gäller bästa blockare i hela turneringen hitills och dominerar helt där. Bästa tyska blockare är Ssuschke på plats 14 och Schaus på plats 25.

Tyskland är inte bra alls. De kämpar och sliter, men är alldeles för beroende av Kozuch och det blir extremt förutsägbart. Utan henne har man bara ett gäng amatörer från dåliga Bundesliga, som inte är vana vid den här typen av motstånd och som väldigt sällan klarar av att avgöra på egen hand. USA har som nämnt hela världens bästa block just nu och när de vet var de ska gå, kommer Kozuch få väldigt svårt att angripa. USA stoppade Kozuch väldigt bra senast men hade problem att avgöra själv men nu när man har Logan i laget, som jag tycker är sjukt bra, bör det inte vara några problem.

En annan faktor är motivationen, Tyskland med 7p är iprincip utslaget med tre matcher kvar att spela. Italien och USA som ligger på plats 5/6 har 12p, och de sex främsta går vidare till final round. USA slåss nog med Holland om sista platsen vidare, men en seger här och avancemanget bör säkras i praktiken.

Jag spelar -1,5 set utan att tveka i alla fall. Mitt odds på spelet är 1,65-1,70. Dessa lagen möttes också för övrigt i Montreaux, en prestigefylld träningsturnering, i början på juni. USA vann med 3-1 i set då utan Bown, Hooker, Akindrayevo och Tom Logan, som alla är ordinarie nu. Tyskland spelade med nästan exakt samma lag.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-19 klockan 23:56.
Gammal 2010-08-19, 23:41   #606
Banned

Standard

Sänkt till 1,85 @ Expekt dessvärre.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-19 klockan 23:56.
Gammal 2010-08-20, 17:33   #607
Banned

Standard

WTA/ATP

Roddick - Djokovic 1 2,75 @ Betway (4/10)

Roddick servade fantastiskt bra igår mot Söderling, och var även ganska stabil från baslinjen. Djokovic hade stora bekymmer med Troicki men slog Nalbandian med 61 76(7) igår. Djokovic är stark och stabil från baslinjen, där han har få övermän i världen men serven är en liten akilleshäl.

Roddick kommer spela få stort stöd idag i Cincinatti inför hemmapubliken, och de väntas bli över 35 graders hetta till matchen. Djoker har alltid haft bekymmer med att spela i varmt klimat medan Roddick gillar det, och han slog Nadal i Miami, i rena bastun då. Amerikanen har en väldigt energisnål spelstil och vinner så mycket enkla bollar på serven att han orkar längre i hettan, mot tex serben som kommer få slita hårt för poängen. Menar därför det är bra värde på Roddick här, som också har vunnit deras tre senaste möten och Djoker har aldrig gillat spela mot big serves.

Clijsters - Zvonareva 2 3,40 @ Bwin (4/10)

Clijsters spelade inte mer än ok mot Kanepi, men vann ändå 62 61 pga en helt usel match av estniskan. Belgiskan slet hårt mot Mattek-Sands i 1a rundan där hon vann 64 i avgörande, och jag tycker absolut inte hon är i toppform för dagen.

Zvonareva är tillbaka mot formen igen efter en tids uppehåll efter Wimbledon. Ryskan var i finalen där efter att bla slagit ut Clijsters i kvartsfinalen där med 2-1 i set. Zvonareva har slagit Shvedova och Szavay enkelt hitills, men det ska hon också göra normalt.

Både Clijsters och Zvonareva spelar tung, solid baslinjetennis med mycket kontra-slag. I bästa slag missar Zvonareva verkligen ingenting, och det tror jag kan räcka långt här då belgiskan inte sett helt säker ut hitills. Båda två har dessutom bra förstaservar. Jag tror den här matchen blir väldigt jämn, och Zvonareva bör vinna 1/3 i alla fall som det ser ut just nu. Hcp rekommenderas också.
Gammal 2010-08-21, 00:06   #608
Banned

Standard

WTA Montreal

Bartoli - Azarenka 1 3,0 @ Bet365 (5/10)

Sparade den här och tänkte reka den om det gick bra på de första matcherna, och det gjorde det ju. Spelade själv till 3,17 @ pinnacle, men det bör oavsett finnas värde kvar här.

Bartoli har spelat otroligt övertygande hitills i turneringen, och hon spelar i världens näst största fransktalande stad i Montreal nu, och får väldigt fin stöttning från läktaren. Hon ses nästan som en hemmaspelare. Fransyskan har verkligen fått ordning på serven och öser in serveess för dagen. I hennes två första matcher har hon gjort 18 serveess på 13 game, vilket är helt vansinnigt. I hennes sju senaste matcher har hon gjort 45 vilket kan jämföras med Azarenkas 12.

Bartoli är väldigt offensiv från baslinjen och slår riktigt hårt med både forehand och backhand med dubbla grepp. Azarenka har också ett tungt grundspel och spelar en snabb och ofta stabil tennis. Nackdelen hos vitryskan är väl serven som kan vara väl klen ibland, och här tror jag Bartoli kan angripa effektivt vid en bra dag.

De här spelarna möttes i Stanford för några veckor sedan, med vitryskan som vinnare med 2-1 i set. Bartoli hade 63 31 men vitryskan vände på steken, mest pga att Bartolis förstaserve inte gick in lika mycket som den gjorde i inledningen.

Får Bartoli sin serve att stämma och lyckas sätta press på Azarenkas servar med sina bländande returer, bör hennes chans för seger tveklöst vara god. Publiken kommer också vara på hennes sida, och det bör göra henne max motiverad här. Azarenka är riktigt bra men jag är som sagt övertygad om att Bartoli har spelet för att slå henne. Mitt odds på spelet är ca 2,50 för övrigt.
Gammal 2010-08-21, 13:02   #609
Banned

Standard

WTA Montreal

Kuznetsova - Wozniacki 1 2,0 @ pinnacle (7/10)

Wozniacki vann hemmaturneringen i Köpenhamn på carpet, och drog sedan vidare till Cincinatti där hon föll 46 16 mot Bartoli. Hon har slagit Schnyder 75 75, Pennetta 46 63 61 och Schiavone 63 62 här, där jag trots segrar över bra spelare inte riktigt övertygats av danskan, som fortfarande dödar väldigt lite bollar på egen hand, vilket ofta straffar sig mot de allra bästa.

Kuznetsova slog duktiga Pavlyuchenkova i 1a rundan 75 46 61, Bacsinsky 76 64, Radwanska 64 16 63 och kinesiskan Zheng i kvarten 61 63. Ryskan har inlett ett samarbete med Loïc Courteau i Spanien efter inrådan från goda vännen, gamla storspelaren Mauresmo, och hon ser framförallt mycket mer hungrig ut på banan nu än förr. Kuznetsova i form är hur bra som helst, med en fantastisk forehand och dödande förstaserve. Koncentrationen är väl enda problemet, då hon som mot Radwanska helt slappnade av i andra set för att sen leka hem det i avgörande.

Ryskan älskar att styra spelet med sin forehand, och mot både Radwanska i 3e och Zheng i kvarten var hon löjligt överlägsen när hon behövde vinna poängen. Wozniacki har ett bra försvar men nu möter hon en spelare med mycket större tyngd än Pennetta och Schiavone, och ryskan kan slå hål på henne vilken dag som helst.

Kuznetsova leder 2-1 i H2H på hc. Hon vann enkelt i Indian Wells 08 med 62 63, med 6-1 i avg. i Miami 09 men i US Open ifjol vann Wozniacki med 26 76 76, efter en otroligt dålig match av Kuznetsova efter 1a set då hon lekte med danskan.

Kuznetsova ska bara vinna den här matchen om hon spelar på över 60-70 % av sin förmåga ikväll, så denna bör vara spelbar ner mot 1,60 faktiskt.
Gammal 2010-08-21, 13:26   #610
Banned

Standard

WTA Montreal

Azarenka - Zvonareva 2-0 i set 2,60 @ Expekt (6/10)

Zvonareva slog ut en blek och halvskadad Clijsters igår, och även om ryskan spelade bra tycker jag inte det var så bländande som siffrorna såg ut. Zvonareva är väldigt solid i defensiven men kommer få bekymmer med Azarenka som spelar likadant fast snabbare och hårdare, och har högre procent på förstaserven i regel.

Azarenka var fantastisk i Stanford, och har spelat ruskigt bra hitills i Montreal också. Jag hade tro på att vitryskan skulle spara formtoppen till US Open, men det verkar som om hon är sugen på titeln här.

Vitryskan krossade Bondarenko 61 61, Kirilenko 64 61, Na Li 63 63 och Bartoli 62 76, där hon räddade 4 setbollar i tiebreaket mot fransyskan. Men Bartoli är oavsett i kanonslag just nu, så att hon hade bekymmer med henne säger inte så mycket för det var väntat. I Stanford slog hon bla Sharapova 64 61 och Stosur 62 63.

Jag såg dessa spela mot varandra i Dubai på hc och Azarenka lekte hem matchen då med 61 63, och hennes form är bara bättre nu. Problemet för Zvonareva är att hon i Azarenka möter sin egen spegelbild sett till spelstil fast bättre, så jag förväntar mig ännu en enkel seger här vid rätt motivation hos vitryskan.

Raka setspelet är också att rekommendera före det raka vinstspelet då Azarenka vunnit ca 85 % av sina matcher med 2-0 i set sedan 2007. I sina 24 senaste vinster är 23 med 2-0 i set. Eftersom oddsen på raka är 1,5 drygt just nu på vitryskan, blir 2,60 på 2-0 ett autospel för mig.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-21 klockan 13:37.
Gammal 2010-08-21, 14:47   #611
Banned

Standard

2,50 @ Bet365 högst just nu. Expekt sänkte oddset nyss till 2,35. Pinnacle har 2,44.
Gammal 2010-08-22, 13:32   #612
Banned

Standard

WTA New Haven

Pavlyuchenkova - Oudin 2-0 i set 1,80 @ Bet365 (6/10)

Pavlyuchenkova har imponerat oerhört på mig den senaste tiden, och framförallt i matchen mot Sharapova där hon föll 46 64 26, spelade hon ruskigt bra och servade närmast magiskt i första set framförallt.

Ryskan vann titeln i Istanbul och slog sedan spelare som Hantuchova, Dementieva, Wickmayer och Peer i Cincinatti. Nastja har som nämnt en väldigt vass förstaserve och spelar även ett brutalt angreppsspel från baslinjen med mycket tyngd. Har även en vass andraserve med mycket spin. När hennes spel stämmer, är hon väldigt svår att få grepp om.

Oudin är helt under isen just nu. Hon blev krossad av Azarenka i Stanford 36 16, Stosur med 46 46, Vesnina med 26 36 och av Mattek Sands med 16 46 i Montreal senast. Mot Vesnina hade amerikanskan EXTREMT usla 29 % (8 av 28) på 1a serven! Mot Mattek Sands var hon inte mycket bättre, och vann endast 22 % i amerikanskans servegame.

Nastja har en klart mycket bättre serve, och hon slår mycket hårdare. Jag tror hon kommer attackera Oudins mediokra andraservar rejält, och då kommer amerikanskan få slita hårt om ryskans spel stämmer. Oudin gillar längre dueller och att få kontra in poäng, men jag tror knappast Nastja tillåter henne till det ikväll, utan hon lär gå på knock direkt.

Kan också nämna att Oudin har förlorat 10 av sina 11 senaste matcher mot topp 100 spelare på touren med 2-0 i set, hon har bara tagit set av tre spelare på touren sedan 15april faktiskt, och det mot spelare nr 51, 142 och 160 på rankingen. Nastja är nr 22 just nu för övrigt.

6u spelas på rysk seger i raka set till 1,80. Jag hade inte satt oddset över 1,60 själv här.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-22 klockan 13:37.
Gammal 2010-08-22, 21:18   #613

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 539
Standard

edit by mod

§3.1 Länka till egen sida med vinstintresse är förbjudet

Senast redigerad av janne321 den 2010-08-22 klockan 21:32.
janne321 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 22:02   #614

umebons avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 971
Standard

Om man anmält sig och inte fått någon bekräftelse så är man inte med utgår jag ifrån. Ska man återanmäla sig då? Är väldigt intresserad att få vara med.

Tack på förhand
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-22, 22:04   #615

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 539
Standard

Du behöver inte anmäla dig igen, då står du redan så högt upp som möjligt i kön.
janne321 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td