|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-06-29, 17:49 | #526 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756KirtapAlpina Stats: 210 - 741 - 32 ROI: 114.78% Vinstprocent: 22.08% |
Hej Lucky
Nu har jag lirat Lu imorgon mot Djoko till 6 ggr, trodde själv på max 5 ggr på honom. Han slog ändå ut en av turrens stora favoriter och då kan man nog slå ut Djoko oxå tror jag... eller Lagt spel ligger! |
2010-06-29, 18:45 | #527 |
Banned
|
Jag vet inte riktigt, Lu var verkligen en levande vägg mot Roddick men mot Djokovic kommer han få större motstånd i egen serve än mot amerikanen, som verkligen inte briljerade spelmässigt, utan lät Lu styra och ställa väldigt mycket. Djokovic har också servat riktigt bra hitills tycker jag, så Lu bör få svårt men allt är ju möjligt...
|
2010-06-29, 19:22 | #528 |
Banned
|
Ska iväg på semester imorgon, men postar ett sista spel i Wimbledon nu.
Vera Zvonareva - Tsvetana Pironkova 2 2,97 @ pinnacle (7/10) Jag spelade faktiskt Pironkova mot Zvonareva i Kremlin Cup i höstas på hc minns jag, och då vann bulgariskan förkrossande enkelt med 60 62 på Zvonarevas träningsbana i Moskva. Pironkovas spel i den matchen är en gåta i tennissammanhang än idag, hon kom till turneringen med ca 15 raka förluster på touren, men hade visserligen imponerat i kvalet och i 1a rundan mot Pavlychenkova, och var rankad drygt 150 i världen, och gick ut och fullständigt spelade ut dåvarande topp 10-spelaren Zvonareva, som dels jagade en plats i Masters och dels spelade på hemmaplan. Jag minns att Zvonareva i det andra setet spelade riktigt bra och öste på med tunga forehands men Pironkova svarade hela tiden med ännu hårdare och ännu bättre placerade slag över hela banan, om och om igen. Det är lite Pironkova i ett nötskal att antingen spela som ovan extremt bra eller extremt dåligt då hon är en våldsam flytspelare, men nu har hon presterat på absolut toppnivå i fem matcher på raken, och idag krossade hon en av de bästa grässpelaren genom alla tider Venus Williams i raka set med 62 63. Bulgariskan har inte tappat ett set på vägen, och verkar nästan helt omöjlig att bryta för dagen. Pironkova har potentialen att bli precis hur bra som helst, och hennes spelstil är fascinerande. Hon är aggresiv och slår riktigt hårt i grundslagen, men är samtidigt rena väggen i defensiven med riktigt bra snabbhet och i tillägg en väldigt hård förstaserve. Pironkovas absolut största styrka tycker jag dock är hennes förmåga att växla tempo i duellerna. Zvonareva bygger också sitt spel på samma strängar fast mer monotont, och den här matchen tror jag kommer bli stenhård där den som servar bäst kommer ha en klar fördel. Pironkova vann som sagt senast med 62 60 på hc i vintras, i deras enda möte hittills. Jag tycker det borde ge bulgariskan en fördel rent mentalt att ha med sig i bagaget här, och spelar hon lika bra som idag mot Venus Williams kan jag inte se annat än att hon har en riktigt bra vinstchans även på torsdag. Zvonareva har varit riktigt bra, och framförallt servat riktigt bra, mot Jankovic och Clijsters men båda två var skuggor av sin verkliga kapacitet. Menar Pironkova endast är knapp underdog här, och denna ser jag som spelbar ner till dryga 2,1-2,2 i odds. Tillägger också att jag tycker detta är en väldigt gynnsam match-up för Pironkova, som har en för dagen perfekt mix av defensivt/offensivt spel och kan sätta fart på bollen själv på ett annat sätt än Zvonareva, och även försvara sig utmärkt med sin backhand-slice. Zvonarevas spel är mycket mer förutsägbart och stelt på säkra, tunga grundslag och Pironkova kan få ryskan ur rytmen rejält om hon varierar spelet, framförallt med låga slicade backhands ner mot Zvonarevas backhand, precis som i deras senaste möte i vintras. Som ovan nämnt blir också serven en nyckelfaktor här, och Pironkova har en bättre och hårdare förstaserve än Zvonareva, gäller bara att hålla en bra procent på dem. Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-30 klockan 21:53. |
2010-06-29, 19:28 | #529 |
Banned
|
Bokföring över spelen hittills i Wimbledon finns som tidigare nämnt på denna sida: Spreadsheet.se - sportsbetting spreadsheet
|
2010-06-29, 19:45 | #530 |
Då tar vi det igen, Vill du gratulera/tacka för spel så ta det i PM eller i annan tråd.
Flyttat inlägg.. /MOD
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom." |
|
2010-06-29, 20:50 | #531 |
Efter att ha följt dessa 2 spelare idag, pironkova och zvonareva så kan man konstantera att man mer eller mindre fick matchen av sina motståndare, fruktansvärt många misstag från både clijsters och williams men den som imponerade mest var helt klart pironkova som har ett stabilt spel och bjuder på väldigt lite misstag, vilket man inte kan säga om zvonareva. Det lär bli en tight match där jag som du Lucky tror på en seger för pironkova. Hennes andra srev är lite klen men det har i princip alla damer.
Vad som hände med kanepi idag vet ingen?:P Fram till igår ansåg jag söderling vara favorit mot Nadal med efter matchen igår så börjar man undra. Men Nadal har problem mot hårdslående och jag tror och hoppas att söderling tar det. Inga tankar om den Lucky? Tacksam för svar |
|
2010-06-29, 21:01 | #532 |
Banned
|
Kanepi fick nervdaller och träffade aldrig rent i någon av sina chanser att vinna matchen dessvärre.
Min motivering på Pironkova har du ovan, har inte så mycket att göra med hur de spelade idag alls, utan mer att jag tycker bulgariskan har en väldigt gynnsam match-up på gräset helt enkelt. Bättre förstaserve, slår flackare och hårdare, behärskar slicade slag bättre, varierar sitt spel bättre, rör sig bättre och snabbare. Vad gäller stabiliteten så missar väl Pironkova nästan mer än Zvonareva egentligen, ryskan är känd för att missa väldigt lite i regel. Tror dock Pironkova kan få henne missa en del som sagt. Tror helt klart Söderling har en chans mot Nadal, men avstår spel på den matchen. Nadal är Nadal och pga sin mentala styrka tycker jag han är befogad favorit i alla fall. Wimbledon, imorgon, kl 14 Berdych - Federer 1 +5,5 game 1,83 @ pinnacle (6/10) + 1 5,50 @ Bwin (4/10) Federer vann enkelt mot österrikaren Melzer, som aldrig kom upp i normal nivå, och framförallt serven stämde uselt stundtals. Federer spelar med ett otroligt självförtroende på centercourten i Wimbledon, och han har bara förlorat en match i turneringen sedan 2002 men jag tycker han ser ut att vara sämre än någonsin i år. Ställs nu mot 24-årige tjecken Berdych, som har en ruskigt hård förstaserve i upp mot 230 km/h och även ett - när det stämmer - fantastiskt returspel. Berdych har ett ruskigt tryck i sin forehand framförallt, och har lärt sig lägga upp poängen mycket smartare än förr, vilket fört hans spel till en ny nivå. Dessa båda spelare möttes i Miami i vintras där Berdych vann med 2-1 i set och 7-6 i avgörande, i en match som svängde fram och tillbaka. Federer slog också Berdych i Australian Open med 3-2 i set 2008, där tjecken hade 2-0 i set. Berdych slog Federer i OS 2004 också, då tjecken bara var 18 år gammal. Förväntar mig en riktigt tuff och jämn match här, där nyckeln för Berdych är att få serven att stämma och satsa hårt på Federers andraservar, lyckas han med detta, menar jag han har en bra chans att ta detta. Tycker inte oddset bör vara över 5 i varje fall. Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-29 klockan 23:32. |
2010-06-30, 12:37 | #533 |
Banned
|
Söderling - Nadal 1 2,39 @ bwin (6/10) Hinner ingen längre motiv men jag menar söderling är en bättre grässpelare än nadal just nu, och får han serven att stämma kommer nadal få det tufft
Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-30 klockan 14:02. |
2010-06-30, 21:36 | #534 |
Banned
|
2/3 spel satt idag till 3,66 i snitt, vilket jag tycker är klart godkänt, även om spelet på Söderling i efterhand kanske var väl patriotiskt.
Har redan rekat Pironkova som spelar imorgon, och tänkte inte reka något mer, särskillt då jag har dåligt med tid just nu. Blev dock oerhört imponerad av Berdych än en gång, och oddsen han ger mot Djokovic menar jag inbjuder rejält till spel. Så gör en rek på den matchen i god tid nu. Tomas Berdych - Novak Djokovic 1 2,05 @ Boylesports/NordicBet (7/10) Berdych spelade som de flesta redan vet, ruskigt bra då han slog ut Federer idag och framförallt hans spel i eget servegame är närmast kusligt effektivt. Djokovic slog ut Hewitt i 4e rundan och Lu enkelt i kvartsfinalen. Serben har fått en väldigt enkel lottning i jämförelse med de andra spelarna, och har vunnit relativt klart de senaste matcherna men samtidigt är jag tveksam till hans verkliga status som grässpelare. Gräs är normalt inte hans bästa underlag, och jag tycker fortfarande inte hans serve håller bästa klass. Ingen tvekan om att Berdych är den bästa servaren av dessa två, och han spelar dessutom mycket kraftfullare från baslinjen. Tjecken är inne i ett våldsamt flyt för dagen, och har knappt gjort en dålig match de senaste 3-4 månaderna. Håller tjeckens flyt i sig och han spelar i närheten av lika bra som mot Federer idag mot Djokovic på fredag, är jag ganska övertygad om att serben kommer väga för lätt. Han kommer få väldigt svårt att försvara sig mot Berdych flacka, tunga grundspel och serve och jag är ganska övertygad om att tjecken är den som kommer diktera den här matchen från start. Serbens serve är väldigt varierande och hans 200 km/h står sig slätt mot Berdych 225 km/h i max hastighet på 1a serven, och han kommer bli extremt beroende av sin förstaserve här för att inte komma i underläge i duellerna. Drabbas inte tjecken av nerver och spelar bort sig, vinner han tror jag och jag hade själv inte satt ett odds över 1,80 här. Djokovic leder 2-0 i inbördes, båda mötena på hc för över ett år sedan, men Berdych då och nu går rätt och slätt inte att jämföra. Han är väldigt förbättrad på de flesta plan sedan dess, och framförallt självförtroendet finns hos honom nu, vilket är så viktigt för en spelare av tjeckens spelartyp. Han har också mognat som människa, och blivit lugnare. Jag tror Djokovic får väldigt svårt här. Kommer som sagt vara inne väldigt begränsat den närmaste tiden, men ni klarar er nog http://www.spreadsheet.se/wimbledon Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-30 klockan 22:06. |
2010-06-30, 21:53 | #535 | |
Citat:
|
||
2010-06-30, 21:55 | #536 |
Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 87sl4mp4 ryggar vidare Stats: 136 - 193 - 9 ROI: 84.73% Vinstprocent: 41.00% |
Berdych @2.05 finns även hos Nordicbet, bet365 ger endast @1.8 just nu.
[Vill inte klottra ned tråden men kan finnas andra än mig som har konton endast på ett fåtal betting sidor.] |
2010-06-30, 21:56 | #537 |
|
|
2010-06-30, 22:07 | #538 |
Banned
|
Tycker allt över 1,80 är spelbart på Berdych, och tror oddsen kommer ligga där någonstans på tjecken vid matchstart på torsdag.
|
2010-06-30, 23:00 | #539 |
Brukar rygga men hoppas verkligen på Djokovic, den spelare jag gillar mest.
|
|
2010-07-01, 08:56 | #540 | |
Citat:
|
||
|