|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-06-25, 13:45 | #376 | |
Banned
|
Citat:
Jag spelade Mayer själv med en liten slant mot Fish, och är alltid intressant som klar underdog, då han tenderar spela riktigt bra utan press, framförallt i Grand-Slams, minns hans fina match mot Del Potro i Australian Open i vintras tex. Som klar favorit tycker jag han är mindre intressant, och tror nog Lu kan hota han rejält. Mayer har en väldigt bra defensiv och kontringsspel, och levde mycket på misstagen från Fish och Cilic sida, och att de inte servade på topp. Idag blir det en annan match. Överspelet ligger närmast för min del där. |
|
2010-06-25, 14:35 | #377 |
Banned
|
De Bakker vann med 6-0 6-3 6-2, så den satt fint. Petrova förlorar dock mot Henin, om inget mirakel inträffar. Petrova spelar långt under normal standard, och framförallt servar hon inte alls så bra som hon kan göra, och då är hennes chanser inte stora direkt.
|
2010-06-25, 15:57 | #378 |
Kulikova bröt....
|
|
2010-06-25, 16:11 | #379 |
Banned
|
Pironkova vann 64 20 ret. så den gick in, i alla fall hos pinnacle där jag rekade/spelade.
|
2010-06-25, 18:05 | #380 |
Banned
|
Groth slog Kerber med 63 75. Monfils och Lopez förlorade dock. 3 vinster och 4 förluster hitills till snittodds av 2,28 och +2u, inte mer än knappt godkänt, men vissa dagar vill det sig inte helt.
För statistik över mina spel här i Wimbledon. Adressen till mitt spread är: http://www.spreadsheet.se/wimbledon Spelen kommer läggas in där i samband med att de läggs in här på sidan. Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-25 klockan 18:15. |
2010-06-25, 19:01 | #381 |
Banned
|
Wimbledon, runda 3, lördag
Jeremy Chardy - David Ferrer 1 4,00 @ pinnacle (6/10) 28-årige Ferrer har inte nått längre än 3e omgången i Wimbledon sedan 2006, då han förlorade i 4e mot Hewitt. Ferrer hade ganska stora problem med Florent Serra men kunde reda ut det och vinna med 3-1 i set. Spanjoren är som många säkert redan vet, väldigt bollsäker och stark i defensiven med sitt otroligt fina fotarbete. Gräs är dock underlaget som passar honom allra sämst, då han är i avsaknad av en bra förstaserve och framförallt andraserven är ofta väldigt lätt att attackera. De snabbare underlaget gör det också svårare för Ferrer att försvara sig då bollen studsar flackare och snabbare. 23-årige Jeremy Chardy är en fruktansvärd talang, som älskar att spela på snabbare underlag. Fransmannen har ett ruskigt tryck i sin forehand som är en av de absolut hårdaste på touren och har dessutom en väldigt bra förstaserve. Chardy krossade Gimeno-Traver i 1a rundan utan att bli bruten en enda gång, och slog Lacko med 3-2 i set i den 2a rundan. Chardy blev bara bruten en gång i hela matchen dock, så hans spel i eget game imponerar stort. Chardy och Ferrer har mötts två gånger på snabbare underlag, med ställningen 1-1. Chardy vann i Johannesburg 2009 på hc med 2-1 i set, och Ferrer vann i Indian Wells 2009 på hc med 2-1 i set och 6-4 i avgörande. De har aldrig mötts på gräs innan, och det passar Chardy bättre än Ferrer kontra hardcourt som är långsammare. Chardy vann Wimbledon för juniorer 2005, och tog set av Roddick ifjolårets Wimbledon. Stämmer hans angreppsspel här är jag säker på att han har en bra chans att slå ut Ferrer, som jag inte tyckte imponerade mot Serra. |
2010-06-25, 19:06 | #382 |
Plus är plus.
Tack för att du lägger upp ett spread, kommer följas. |
|
2010-06-25, 19:41 | #383 |
Banned
|
Wimbledon, omg 3, lördag
Söderling - Bellucci 1 -2,5 set 1,80 @ sportingbet (7/10) Söderling har krossat Ginepri och Grannolers hitills i turneringen, och verkar säkrare från baslinjen än någonsin, med bibehållen tyngd och dessutom ruskigt stabil i servandet. Bellucci slet sig vidare mot Fischer och trivs normalt långt bättre på gruset, som han växte upp med i Brasilien. Bellucci har en ganska bra förstaserve, och ett bra klipp i sin forehand, men lite sämre backhand. Den riktiga timingen och rytmen saknas dock tycker jag, och det syns att han inte är van vid dessa snabba studsar. Inte särskillt konstigt heller, då han innan årets turnering bara spelat två gräsmatcher i sin karriär. Sportingbet sticker ut rejält här med 1,8 i odds, och flera andra bookies är ute med odds runt 1,5, som jag tycker är mer rimligt. Spelar Söderling som han gjort hitills med samma rytm och stabilitet, har jag svårt se brasilianaren ta ett set faktiskt. 1,7 finns förövrigt hos Expekt, som jag också tycker innehåller en del värde. Hade inte satt ett odds över 1,6 här i varje fall. Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-25 klockan 22:12. |
2010-06-25, 20:18 | #384 |
Finns det livescore till vollyn?
|
|
2010-06-25, 20:24 | #385 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 421Hi-diddly-ho Stats: 770 - 730 - 56 ROI: 110.07% Vinstprocent: 51.00% |
2010-06-25, 20:26 | #386 |
Tack Qirren!
|
|
2010-06-26, 00:07 | #388 |
Banned
|
Wozniacki - Pavlyuchenkova 2 3,70 @ Bwin (6/10)
18-åriga ryskan Pavlychenkova är en av de största talanger jag någonsin sett, och tillhör redan världstoppen på de snabbare underlagen, men väntar fortfarande på den stora framgången. Pavlyuchenkova har ett våldsamt power-spel från baslinjen, där hon satsar stenhårt på små marginaler, ett spel som är effektivare ju snabbare underlaget är. Ryskan krossade Benesova i 1a rundan och Vinci i den 2a med 61 76, och har varit väldigt svårstoppad i eget game framförallt. 19-åriga danskan Wozniacki är också hon en väldigt stor talang, som redan fått sitt genombrott. Woznaicki spelade väldigt bra i USA i mars/april, men skadade sig sedan i foten och hela grussäsongen präglades av dåligt spel och skadeproblem. Även i första matchen på gräset i år mot Rezai i förra veckan fick hon ge sig med 6-1 i avgörande set. Wozniacki är en sk. counterpunsher, som spelar väldigt defensivt på stora marginaler. Hennes spel passar normalt som sämst på gräset då bollen studsar snabbt och flackt, vilket gör det svårare att försvara sig. Förra året rök hon i 4e rundan mot tyskan Lisicki, som precis som Pavlychenkova har ett serve/power spel. Kontrasterna i spelstil är stora här, och det gynnar det helt klart ryskan, som ska ha en lämplig match-up på det här underlaget. Menar denna är spelbar helt ner till 3 blankt i alla fall. Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-26 klockan 06:34. |
2010-06-26, 00:30 | #389 |
Tack lucky! volleyn var inte långt bort.
nya tag imorn. |
|
2010-06-26, 01:45 | #390 | |
Citat:
Jag ryggade även din volleyboll rek, men valde även att köra hcp +1.5 på bulgarien till 2.25 så det blev ett litet plus i kassan till slut. |
||
|