|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-06-22, 23:07 | #241 |
uppskattas lucky, ser fram mot imorgon.
|
|
2010-06-23, 00:08 | #242 |
Banned
|
Jag spelar, än så länge:
Maria Kirilenko - Shenay Perry 2-0 2,10 @ Expekt (4/10) Vera Dushevina - Tsvetana Pironkova 2 3,0 @ Centrebet (6/10) Daniel Brands - Nikolay Davydenko 1 2,63 @ Ladbrokes (5/10) Fler spel kan komma senare. Observera att insats-tecknen inte är i % utan i mitt ansedda värde på spelen på en skala från 1-10. Jag tror helt klart Pironkova kan rubba Dushevina idag, med sin tunga serve är hon svår att bryta och har även vapen i sitt tunga grundspel med en fantastisk forehand på sitt bästa, vilket kan störa Dushevina i sitt servegame, då ryskans serve inte är den bästa. Dushevina är en typisk kontringsspelare med bra defensiv, Pironkova kommer säkerligen få diktera en hel del och stämmer angreppsspelet tror jag på god segerchans. Daniel Brands har mognat i år, och fått välbehövlig rutin från de stora matcherna. Han föll knappt mot Tsonga i French Open tidigare i år men gjorde ändå en kanonmatch. Brands har ett spel som passar utmärkt på gräset med en ruskigt hård förstaserve och bra tryck i forehanden. Brands trivs dåligt i långa dueller, och försöker avgöra så fort som möjligt, vilket passar på gräs. Davydenko har tvärtom en ganska tunn förstaserve och trivs i längre dueller, varför hans grässpel aldrig varit särskillt bra kontra hc/grus. Han har dessutom varit skadad nästan hela året. Kan Brands sköta sina offensiva kort här, tror jag han helt klart har en väldigt god chans att slå ut Davydenko. 23-åriga ryskan Maria Kirilenko är den bortglömda supertalangen som de senaste åren dragit till sig mer uppmärksamhet på sitt vackra utseende än tennisspelande. I år har hon dock tagit sitt spel till en ny nivå, och hon ser mer vältränad ut än någonsin med ett betydligt kraftfullare spel från baslinjen än förr. Kirilenko slog ut tuffa Voegele i första rundan, och nu får hon det enklare tror jag. Amerikanskan Perry trivs visserligen som bäst på de snabbare underlagen, men har slitit med skador hela året och är inte i toppform. Hon hade stora svårigheter med medelmåttiga Yakimova i 1a rundan, men lyckades till slut vinna. Perry är en aggresiv spelare, med bra förstaserve och tryck i grundslagen, men är väldigt ostabil och enformig i spelet. Kirilenko är långt mer komplett. Hon behärskar det tunga spelet från baslinjen, serven, dropshots, spin och är dessutom mycket bra fram på nät. Jag tror att hon kommer långt med att variera spelet idag, då ska Perry få slita rejält. Mitt odds på det raka setspelet hamnar i alla fall inte högre än 2, så 2,10 hos Expekt bör vara ett överodds. Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-23 klockan 06:30. |
2010-06-23, 00:55 | #245 |
|
|
2010-06-23, 01:55 | #246 |
ryggat!
|
|
2010-06-23, 08:27 | #247 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756KirtapAlpina Stats: 210 - 741 - 32 ROI: 114.78% Vinstprocent: 22.08% |
Hur det ut med Kiris skada? Drog hon inte sig ur förra vecka pga ngn skada? brands ryggas
|
2010-06-23, 08:42 | #248 |
Banned
|
Kirilenko hade ont i magen och bröt mot Flipkens i Holland för drygt 1,5 vecka sedan. Såg inte ut att störa henne mot Voegele tycker jag.
Vad som i så fall oroar mer, är att hon aldrig presterat särskillt bra på gräset tidigare år. Nu har hon som sagt tagit ett snäpp i utvecklingen på de andra underlagen, så finns bara timingen på gräset ska det inte vara några problem. Vinsten mot Voegele bekräftar väl en del, men har fortfarande en del kvar att bevisa. Mot Perry bör segerchansen oavsett vara väldigt god. Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-23 klockan 08:47. |
2010-06-23, 09:20 | #249 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
då kör vi LS.. hade redan ett litet bet inne på Pironkova sedan Comprendes on court prediction. Lassade inte 3/10 till.
|
2010-06-23, 10:01 | #250 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756KirtapAlpina Stats: 210 - 741 - 32 ROI: 114.78% Vinstprocent: 22.08% |
Fel. Pironkova ryggas, brands spelad sen innan..... direkt efter 5setare mot Andersson så bestämde jag mig för att spela mot Davy i nästa omg..... vi jobbar in bägge
|
2010-06-23, 12:07 | #251 |
Jag testar dessa! håller tummarna
|
|
2010-06-23, 12:29 | #252 |
Jag kan inte se hur Davy ska förlora dagens match. Speciellt inte efter den senaste pärsen. Han kommer bara nli starkare och starkare nu.
|
|
2010-06-23, 12:46 | #253 |
Banned
|
Jag spelar också dessa:
Kerber - Peer 1 3,21 @ pinnacle (4/10) Flipkens - Wickmayer 1 2,6 @ pinnacle (5/10) Den förstnämnda matchen blir en ren serve/power duell, där Peer är den mest erfarna av de två och också är klart högre rankad. Kerber har dock väldigt hög potential och den tyska leftien har en väldigt svårläst serve med mkt sidskruv, som kan ge Peer problem. Kerber trivs i tillägg riktigt bra på gräset, och slog Mirza väldigt enkelt i 1a rundan, vilket imponerar. Flipkens har spelat strålande på gräset hitills, och har även hon en spelstil som passar perfekt för underlaget. Belgiskan är riktigt bra i dubbel också, med en riktigt bra förstaserve och ett bra volleyspel. Hon är väldigt offensiv, precis som Wickmayer, och detta kommer bli en ren slagduell där den som missar minst troligen vinner. För Flipkens gäller de att serva riktigt bra och få belgiskan att springa i sidled mycket, då finns en bra segerchans. Davydenko kommer helt klart få det tufft. Han har aldrig varit särskillt bra på gräs, och är nu sämre än någonsin. Ryssen menade själv för ett par veckor sedan att han enbart kan spela på drygt 50-60 % av max för tillfället, och han är knappast så mycket bättre nu. Brands är en supertalang som kan slå vem som helst när hans spel stämmer på gräset, så han har verkligen en perfekt match-up här på förhand. Senast redigerad av Luckystrike den 2010-06-23 klockan 13:01. |
2010-06-23, 13:30 | #254 |
Ryggat det också
|
|
2010-06-23, 13:49 | #255 |
Ryggat flipkens, känns som ett bra spel till det oddset
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom." |
|
|