|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-11-14, 12:21 | #1 | ||
Statistik motsvarande TennisInsight
Hej,
Jag använder personligen, eller har fram tills nu rättare sagt, använt TennisInsight.com (TI) för matchstatistik i olika grad. Tidigare denna månad gjorde TI en större uppdatering som har kantats med problem och sedan igår kväll ligger sidan nere igen med texten "TennisInsight will be offline until further notice.". Om man tittar till deras Twitter ser man bl.a. följande uttalande: Citat:
Citat:
Hur som helst, nu till min funderingar. 1. Har ni några bra komplement till TennisInsight? Jag har främst intresserad av matchstatistik vad gäller serve- och returprocent per enstaka spelad boll. Gärna med möjlighet att filtrera på tidsperiod (t.ex. 12 månader tillbaka), underlag (t.ex. Grus) och Tour (t.ex. ATP/WTA eller Challenger)? 2. Har ni någon aning om hur TI har byggt upp och främst underhållit sin databas gällande matchstatistik? Det känns inte hållbart att de har uppdaterat det manuellt, men känns inte heller som att det går att utesluta då det låg en hel Community bakom detta arbete. 3. Känner ni till om man kan köpa motsvarande statistik i XML-format eller dylikt från någon källa? Jag har kollat på några andra liknande sidor men har ännu inte lyckats hitta den här statistiken samlad på ett bra sätt. Jag vore extremt tacksam om någon kan hjälpa mig i denna fråga. Stort tack på förhand! |
|||
2014-11-16, 20:12 | #2 |
Spelar du på enstaka poäng i matcherna?
Tennis Matchstat är en hyfsad sida men jag tror inte de har den statistik du söker. |
|
2014-11-17, 19:53 | #3 | |
Citat:
Sista utvägen får bli att knåpa ihop ett eget datalager för att sedan kunna vrida och vända på data som jag önskar. Skulle många vara intresserad av en tjänst likt TennisInsight så kommer jag eventuella göra en insats för att ta fram en publik tjänst framöver. |
||
2014-11-18, 02:57 | #4 |
Känner du till Oncourt? Kostar pengar men ska vara bra vad jag har hört.
|
|
2014-11-20, 09:29 | #5 |
Har någon testat oncourt? TennisInsight har ju stängt ned, fick du inte mailet där han skriver varför han stängde ned? :/ annars vet jag inga andra sidor än de två..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Pricehunter den 2014-11-20 klockan 09:36. |
|
2014-11-20, 13:31 | #6 | ||
Citat:
Citat:
Hur som helst lutar det mot att jag förr eller senare kommer lägga ner tid på att bygga upp en slimmad TI sida med renodlad fokus på minst lika bra statistik, men minus Community-biten. Jag meddelar er när jag har fått tid att realisera detta. Tack så länge för svaren! |
|||
2014-11-20, 14:38 | #7 | |
Citat:
Men hur som så är jag på det tåget om du kör igång med något liknande och jag betalar gärna för det med så som TI. Keep in touch
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2014-11-22, 00:02 | #8 |
Saknas verkligen en bra sajt för tennisstatistik, får du till en bra kan det nog bli gott om besökare.
|
|
2014-11-22, 11:42 | #9 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610Tennis 2015 Stats: 81 - 118 - 5 ROI: 103.27% Vinstprocent: 40.70% |
Gäller ju "bara" att hitta källor till informationen. Jag har själv OnCourt och deras databas är hur lätt som helst att hacka. Dessutom kan man skörda info från diverse sidor. Som sagt. Gäller bara att:
1. Hitta källorna 2. Skörda data (Parse, API etc) 3. Skapa ett attraktivt presentationslager Har själv varit inne på det flera gånger och kommit en bit på vägen men aldrig orkat ro det i hamn pfa tidsbrist. |
2014-12-16, 19:50 | #10 |
Kan meddela att TI kommer att vara up and running till 2015
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|