|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-20, 11:09 | #1 |
Stryktipsbolag med endast jackpotspel
Jag startar nästa vecka ett stryktipsbolag. 20 andelar, varav 15 redan är tecknade. 1000 kr per spelomgång och andel, förskott för fem spelomgångar=5000kr. Vi spelar ett singelsystem efter ett matematiskt beräknat EV+värde som min vän KTHmatematikern och tillika dataprogrammerare har sytt i hop.
Grunden är Betfairs odds omräknat till streckprocent, därefter läggs olika variabler till,, systemet som spelas är normalt ett singelradsystem, där varje rad har ett bestämt +EV värde. Vinster utbetalas efter fullföljd spelperiod. Vidare upplysningar får från undertecknad genom kontakt på forumets email. MVH Hatten |
|
2011-10-21, 21:00 | #2 |
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938Fotboll 11/12 Stats: 18 - 13 - 6 ROI: 133.62% Vinstprocent: 58.06% |
Yes. of course förutsätter detta att betfair oddsen ligger rätt till och stryktips procenten fel...
hmm... inget jag som spelare är dugg intresserad av. |
2011-10-22, 15:03 | #3 |
Banned
|
Systemtaktiken ni använder borde vara +EV i längden men volatiliteten kommer vara hög. Även med en systemstorlek på 20k rader kommer det antagligen bara bli en större vinst var 20-25:e speltillfälle.
Har själv testat att generera fiktiva system på 10k rader med liknande speltaktik under ca 1 års tid och då har det bara blivit en sexsiffrig vinst. Diagrammet nedan visar resultatet för alla omgångar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+1) |
2011-11-01, 02:01 | #4 |
givetvis blir variansen stor
då, men också vinsten som det ser ut när vi torrspelat!
Det är ju som alltid disciplin som är nyckeln,förutom då att ha ett ordenligt grundarbete gjort samt ett riktigt bra reducerat system som inte betalar för rader som har för hög varians och för låg EV+. Vi är nästan klara med syndikatet nu, och kommer att sjösätta nästa jackpotomgång. 20-30 andelar och 1000 per andel, 5000 i insats för fem spelomgångar. |
|
2011-11-01, 05:55 | #5 |
Sharpest
|
hatten1, vad för återbetalning/roi beräknar ni att ha med 20andelar á 1000kr*5 omg = omsättning på 100000kr?
|
2011-11-01, 08:54 | #6 |
Sätts pengarna in på ett låst konto?
5000 i förskott är rätt mycket pengar att bara betala ut om det inte finns någon typ av säkerhet. Hur gör ni m eventuella vinster, sätter ni även dom på ett låst konto av något slag? |
|
2011-11-01, 09:26 | #7 |
Räkna om oddssättning till streckprocent är välkänt, vet dock inte hur Betfair ligger till där men det skiljer väl inte så mkt, måste dock fråga då det är skrivet:
Grunden är Betfairs odds omräknat till streckprocent, därefter läggs olika variabler till,, systemet som spelas är normalt ett singelradsystem, där varje rad har ett bestämt +EV värde. Vari består dessa OLIKA VARIABLER ? |
|
2011-11-01, 12:29 | #8 | |
Sharpest
|
Citat:
Iom att man spelar reducerade system kan man inte utnyttja svenskaspels bolagsfunktion. Utan man måste spela allt från ett och samma konto. Dvs ekonomin och pengarna sker utanför svenskaspels vetskap. Det är banköverföring och en skriftlig kvittens på att man är med i angivet system man får. Denna kvittens har även laglig stöd utifall att. |
|
2011-11-01, 17:56 | #9 |
Svårigheterna med Svenska Spels andelsbolag är att man INTE kan stänga av varje medlemsrätt att spela med övrigas pengar i bolaget, man måste således se till att den som är systemansvarig sist av alla sätter in pengar för varje enskild omgång, samt att det då inte går att garantera antalet medlemmar i syndikatet, dvs hur stort systemet blir då varje medlem sätter in pengar för varje enskild spelomgång.
Dessutom är det ett antal andra problem, gällande egna rader, reduceringar, andelsförfarande osv som gör det ogörligt att använda för stora seriösa andelsbolag. Däremot för små syndikat på 4-5 polare så är det ju färre problem, förutom om man gör speciella system vill säga. Jag har tidigare spelat in flera miljoner med v75bolag och har sedan 2005 varit offentlig i SpelarSverige, och även om det skrivits mycket om mig, så har det aldrig någonsin skrivits att jag är oärlig eller ohederlig. Vilket det dessvärre skrivs t o m om hederliga människor på nätet. Oavsett så får dom som är med i mina Syndikat helt enkelt lita på mig, vilket sker i glädjande omfattning. I övrigt tänker jag faktiskt inte gå in i offentligt svaromål hur vårat reducerade system EXAKT är uppbyggt då det är en del av vår edge mot marknaden i stort. Jag vill heller inte skriva hur stor ROI vi ska beräkna på en omsättning på 100 000, då vi räknar på 1 miljon i omsättning, vilket är en vanligt antal utfall att beräkna statistik för matematiker. Utfallet där är så högt så det vågar jag faktiskt inte skriva, för att inte bli betraktad som skojare, utfallet är helt fantastiskt :-) MVH Hatten |
|
2011-11-01, 17:58 | #10 |
Madjedo, jag kan GARANTERA att Betfairs oddsättning har Väsentligt bättre utfall än Svenska Stryktipsspelares procentuella värdering av utfallets möjligheter.
|
|
2011-11-01, 18:23 | #11 |
Tack för svar, känns seriös.
Kan man hitta mer info om dina lyckade bolagsspel?
2011-11-01, 23:48 | #12 |
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938Fotboll 11/12 Stats: 18 - 13 - 6 ROI: 133.62% Vinstprocent: 58.06% |
Alltså ett bestämt +EV värde? På stryktipset?
Det här låter lite hokus pokus. Vet du ens om hur streckprocenten beräknas? Det behöver inte nödvändigtvis betyda att 83% streck på ettan betyder att svenska folket gett ettan 83% vinst chans... Samtidigt tror jag man kan spika en 83% utan problem och fortfarande gå +EV, lite annorlunda här än i odds. Alltså. Streckspel och oddsspel. Två olika spel. Skulle rekommendera din vän KTH matematikern att köra fiktiva system och se hur det går innan ni kör igång erat "experiment" på riktigt. Han kan säkert ringa svenskaspel/betfair och be om att få historiska streck/odds. Han kan säga att han ska "skriva uppsats". För övrigt anser jag svenskaspel vara ett så dåligt bolag gentemot spelare, fylld av bönder från gotland som inte vet ett dugg om spel och hycklar. Hitta +EV hos dem, jo minnsann, det är ingen lätt nöt att knäcka. ÄVEN OM MAN LYCKAS, SÅ ÄR DET SÅ PASS VOLATILT ATT MAN SKULLE BEHÖVA FLERA ÅR AV TRACK-RECKORD FÖR ATT KUNNA FASTSTÄLLA ATT DET HANDLAR OM SKICKLIGHET OCH INTE TUR. OCH INGET LIKNANDE TRACK-RECKORD HAR PRESENTERATS. ÄNDÅ PÅSTÅR TS SJÄLV ATT HAN HAR GOTT RYKTE? GOTT RYKTE? SKÄMTAR DU MED MIG? ÄR DET DU SOM BESTÄMMER DITT EGNA RYKTE!? |
2011-11-01, 23:56 | #13 | |
Citat:
Men så mycket kan jag säga att det finns ingen som helst grund i att påstå att "en miljon i omsättning är ett vanligt antal utfall att beräkna statistik för matematiker". Helt enkelt för att en miljon i omsättning inte är ett antal utfall. |
||
2011-11-02, 00:58 | #14 | ||
Sharpest
|
Citat:
Bestämd EV är den ju inte utan den är varierande beroende på utfall, sedan mellan vilka grupper de väljer att spela vet jag inte. Men man kan dela in raderna exempelvis ev 1.01-1.10 1.11-1.20 1.21-1.50 1.50-3.00 3.00-5.00 och välja att endast spela på utvalda grupper. Ju högre ev desto större är variansen. Du har så mycket "döda pengar" i stryktipset som påverkar streckfördelningen. Bl.a. är alla dessa flerveckorsspel som står för 10%+ av omsättningen. Det märker man på måndag när det redan finns 1milj i omsättning innan stryktipslapparna ens nått ombuden. 83% streck på ettan betyder att 83% utav alla rader som är inlämnade har ettan enkel. Så är omsättningen 10miljoner och det står 83% betyder det att 8.300.000 rader har ettan singel. Märk väl att jag skrev rader. Ett system på 512 rader räknas också som 512rader. På bomben kan man iaf se vad varje kombination kommer ge för utdelning i förväg genom en fil att ladda ned från svenskaspel som visar kombinationer/utdelning. Vet inte om detta finns för stryktipset men SVTTEXT lyckas iaf beräkna utdelningen på något sätt under matchernas gång så de bör nog finnas en fil någonstans (dold eller öppen) där det står i förväg vilken rad som ger vilken utdelning. Citat:
De spelar endast jackpotomgångar på stryktipset och ej alla omgångar. Nu vet jag inte hur ofta det blir jackpot men om man ska dra med en siffra så 12gånger per år? Dvs max 1x i månaden. Så en jump in and out är det inte som gäller. Utan man bör vara medveten om att detta sträcker sig i 4-5 år framåt (1milj omsatt) och man ska se det under ett långt perspektiv. Kanske även längre än så beroende på vilken utdelningsnivå de vill lägga sig på. Dock skrev TS i början att mer information fås genom mail, antagligen för att man inte vill gå ut med all info på ett öppet forum så vem som helst kan läsa. Hur som helst, lycka till ni som är med och spelar. |
||
2011-11-02, 01:09 | #15 |
Streckfördelning har diskuterats tidigare med trådskaparen i huvudrollen. Då gällde det hästar men kanske kan ge lite vägledning. Vet inte om man får länka så det får bli så här.
Spoiler:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|