|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-09-21, 15:33 | #16 | ||
Citat:
Citat:
Jag försökte vara hänsynsfull. Behövs det så förtydligar jag i PM |
|||
2011-09-21, 15:54 | #17 |
Void
|
|
2011-09-21, 16:02 | #18 | ||
Ja, vad är det du inte förstår? I den bokföring du eventuellt använder för att kunna säga "titta vilken bra ROI jag har" så blir det missvisande att ha med freebets. I den bokföringen du använder för "undrar hur mycket pengar jag har på det och det bolaget" blir det missvisande att inte ha med dem.
Sharps tillåter en att ha båda på samma ställe, du kan få alltså se båda resultaten i samma sheet och det skapas inget motsatsförhållande. Det du sa nedan stämmer ju därmed inte in på mitt exempel och det är det jag försöker få fram: Citat:
Citat:
2011-09-21, 18:06 | #19 | ||
Kausalitet:
Jag uttrycker min åsikt och motiverar den. Du väljer att tillsynes inte hålla med och kritisera mitt inlägg. Jag förklarar ytterligare min stånd punkt och uttrycker igen att det är en åsikt. Du väljer ännu en gång att kritisera min post och kalla min ytterligare förklaring meningslös alternativt missriktad. Jag känner inte för att bli trampad på och svarar. Notera att allt börjat med att jag enbart uttryckt min åsikt och du kritiserar mig. Samtidigt har jag inget större intresse av att diskutera med dig då jag inte tycker du kommer med några vettiga synpunkter på mina åsikter/påståenden. Gör det mig till att praktarsle so be it. Men har du något vettigt att invända mot mina två ursprungliga poster och framför saklig kritik och utvecklar ditt resonemang till mer än en rad så kan jag motivera mina åsikter ytterligare. Notera att jag i dessa poster enbart pratat i allmänna ordalag. Citat:
Citat:
Senast redigerad av nb79 den 2011-09-21 klockan 18:08. |
|||
2011-09-21, 18:59 | #20 | |
Citat:
Med "Jag försökte vara hänsynsfull" trodde jag du syftade på att du var så enormt mycket bättre och överlägsen och ville vara "hänsynsfull nog" att inte diskutera ner mig. Det var det jag reagerade på, för det var i så fall extremt nonchalant sagt, men jag inser att det kanske inte var så du menade...