![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Korrelationssystem, finns det?
Har funderat lite på om det finns någon kör med korrelationsbaserade system inom bettingen för att få t.ex. serier med minimal risk? Borde ju onekligen gå (med mycket statistiskt arbete) att hitta lir som har väldigt låg korrelation, historiskt sett, mellan varandra.
T.ex. borde det inte under gå att spela på kanske 10 utfall med historiskt sätt låg korrelation och på så sätt nå en förväntad positiv ROI med väldigt låg risk? Självklart måste man fortfarande hitta matcher med värde, men det borde väl ändå gå? Vad tror ni? Borde på så sätt gå att få en väldigt stabil ROI, utan massa down- & upswings. Kan inte sånt här så bra men är ändå intressant kan jag tycka. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
![]()
Jag tror inte du kan samla så mycket information som behövs, hade funderingen om att ifall man hade verkligen ALL kunskap om ett lag eller spelare så kunde man förutspå resultatet. Dock krävs det allt för mycket information för att det ens skall vara möjligt, det närmaste jag tror du kan komma som är överskådligt är trender och det är inte speciellt säkert ändå..
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Citat:
Alla förstår ju att om du t.ex. (dåligt exempel kommer nu, men men) lirar Detroit - Tingsryd 1a -4.5 AH och samtidigt ett annat bet med över 5.5 i mål så vore ju dessa betten i princip perfekt korrelaterade vilket skulle ge en oerhört stor risk. Borde inte dessa isf kunna delas in i två serier med andra bets som är korrelaterade mot dem. Jag vet inte riktigt hur det går till, men tänker så det knakar. Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-09-04 klockan 10:41. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Middles och surebets är exempel där du bettar på olika utfall på samma marknad. Går även att hitta kopplade bets i undermarknader. Kan ex. finnas värde i både u2.5 och 3-1 samtidigt.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875Hockey-VM 2013 Stats: 11 - 8 - 6 ROI: 113.31% Vinstprocent: 57.89% |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|