Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-10, 23:04   #16
imo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 455
Sharp$: 648
Standard

tack för förklaringen robin och dina spel såklart
dessutom halverar du förlusten om båda spelen på en dubbel går förlorad.

sammarfattar det hela med att det spelar inte så stor roll om man kör singlar eller dubblar.

säkra en trippel har jag gjort för sista gången iaf.. vaska en hundring kan jag sammafatta det med..

Senast redigerad av imo den 2011-07-10 klockan 23:07.
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 23:18   #17
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Exempel..

Odds 1: 1.250 (80% vinstchans)
Odds 2: 1.700 (59% vinstchans)

Dubbelodds: 2.125 (47% vinstchans)

Med andra ord har du en match som borde gå in 80% av gångerna, men får egentligen bara 47% chans att du får träff...

-Förstår inte riktigt syftet med det exemplet då det är exakt samma värde på båda alternativen och det kommer därmed ge lika mkt tillbaka i slutändan oavsett vilket man väljer.
Fördelen med singelalternativet ovan är ju att det kommer ge färre och mindre svängingar i kassan. Å andra sidan så kan parlays vara att rekommendera om man har en väldigt stor del levande spel och vill hålla nere downsiderisken.
Sen antar jag att det inte finns någon här inne som på allvar tror att två odds utan värde genererar ett värdeodds om man kletar ihop dem till en dubbel...
För den som vill läsa mer om ämnet kan jag rekommendera följande länk:

http://www.professionalgambler.com/parlays.html
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 23:27   #18
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Rent exempel nu
För att din roi på 110%+ ska stämma så säger vi enkelt att du spelar till 12 oddsare varje gång.
Du behöver vinna 1 kupong av 11 till 12x pengarna för att gå plus. Vilket är ungefär där din varians ligger säger vi. Det som händer om du börjar säkra en kupong som annars hade suttit är att du plötsligt måste sätta en till trippel för att gå plus på ditt spelsätt. Din säkring består nämligen utav dina vinstpengar.

Det du däremot kan göra om matcherna inte börjar samtidigt är att spela 1u på match1 till 2x pengarna. När den vunnit så kan du satsa allt som du fått från match1 på match2. Känner du att du är sugen på match3 lägger du alla pengar från match2 på trean. Det blir exakt samma sak som en dubbel/trippel med fördelen att du kan välja att plocka hem vinsten och börja om igen.
På det här sättet slipper du behöva säkra någon match senare i kupongen och du kan även spela till marknadshögst odds på alla matcherna.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 23:28   #19
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av imo Visa inlägg
jag kör en hel del dubblar och tripplar och har börjat gröna ut för att säkra upp och skulle vilja höra eran syn på det..

som idag hade jag häcken+ göteborg+ elfsborg 4,99 odds 400 kr
häcken vann göteborg vann och elfsborg ledde med 1-0 då la jag örebro x2 6,0 odds insats 100 kr på så sätt skulle jag ändå gå plus med 100 kr om elfsborg skulle kryssa eller torska.

vad är eran syn? hur gör ni i ett liknande läge?
Om Göteborg eller Häcken inte vunnit hade du spelat Örebro x2 då också vid 1-0 till Elfsborg?

Om inte, varför göra det nu?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 23:36   #20
imo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 455
Sharp$: 648
Standard

nej då hade min trippel redan varit förlorad
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 05:36   #21
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av imo Visa inlägg
nej då hade min trippel redan varit förlorad
Det var ju inte poängen..

Du ser värde i spelet under förutsättning att tidigare resultat gått din väg men inte annars. Låter det logiskt?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 22:33   #22
imo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 455
Sharp$: 648
Standard

yes jag fattar, men jag har ju redan sagt att jag gjorde fel som gröna ut så vi behöver inte ta upp den delen igen kanske
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td