|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-06-05, 14:13 | #16 | |||
Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 434Bookmakern rekar europa Stats: 1 - 4 - 1 ROI: 51.25% Vinstprocent: 20.00% |
Citat:
Citat:
Det bolaget jag har jobbat på har vi haft risk personal som sitter 24h och granskar kontot och beetende på olika spel. Citat:
Det här är olika från bolag till bolag men där jag jobbade så hade vi fast lön och en årlig bonus baserat på resultat. |
|||
2011-06-05, 15:52 | #17 |
Fungerar det så att spelbolagen egentligen inte är superintresserade av exakta odds utan det handlar mera om att oddsen ska spegla något som marknaden tror på för att på så vis balansera insatserna så att spelbolaget får sin vinst oavsett utfall? I annat fall kanske inte bolagen tänker på balansen utan litar på att deras odds är exakta och att de har ett positivt väntevärde och kommer alltid att stå på plus i slutändan även om inte varje match ger vinst? På vilket sätt jobbar spelbolagen?
Sen har jag inte riktigt fattat det här med "wig" och att "hedgea" som har nämnts tidigare. Det är ungefär vad jag precis varit inne på eller? Hur många är dessa asiatiska spelbolag som har makten och vad heter de? Dessa stora är oddsbörser gissar jag, man kan inte få in alls samma bets på en bookie? Sen styr väl inte asien riktigt allt heller väl? När det gäller US-sports är det USA man rättar sig efter och så vidare? |
|
2011-06-05, 16:50 | #18 | |
Citat:
Jämfört med för 10 år sen så är andra sidan betydligt närmare den våta drömmen än då. Men dom jobbar på den biten det kan jag lova. Bookisarna har blivit betydligt vassare på senare år, även om exakta odds är och förblir en utopi, och det är där utvecklingspotentialen finns. Spelarkollektivet som helhet har redan nått sitt maximum.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2011-06-06, 20:27 | #19 | |
Citat:
Och varför skulle inte spelarna kunna bli bättre för? |
||
2011-06-06, 21:11 | #20 | ||
Citat:
Citat:
Jag sa att dom spelarkollektivet nått sitt maximum och det är något helt annat. Själv är jag en bättre spelare i dag än för 10 år sen. Men vad hjälper det när andra sidan har sina marginaler och står för obefintligt med bjudningar. Jag tjänade mina pengar när jag var sämre än nu. Tack vare att motparterna var så pass mycket sämre än nu och bjöd frikostigt på felsatta odds. Exakt samma sak med pokern. Där är också gulddagarna över och att jag själv blivit bättre som spelare har jag ingen glädje av nu.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|||
2011-06-06, 21:56 | #21 |
Det är alltså inte Steven Hawking som listar alla oddsen? Där försvann min bild av hur det hela går till.
Skämt o sido, tack för informationen.
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom." |
|
2011-06-06, 23:49 | #22 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
|
|
2011-06-07, 01:15 | #23 | |
Citat:
Sen så har jag inte tillgång till så kallade nöjesbolag och då blir det inte lika uppenbart längre. Och även om jag hade det så skulle det inte vara värt besväret.
||
2011-06-08, 09:56 | #24 |
Om man har arbetat som bookmaker kan man då använda sig av sina skills som spelare också? Är steget från bookmaker till vinnande spelare litet?
|
|
2011-06-08, 10:53 | #25 | |
Citat:
Att bookmakers sadlat om till spelare har kanske hänt fast jag aldrig hört talas om det. Finns ju en anledning från första början att dom föredrog fast månadslön före det andra. Sen är min helt igenom subjektiva uppfattning att vassa spelare har en tendens att tappa stinget när dom väl hamnat på andra sidan skynket. Det blir ett helt annat tänk på verksamheten. Du vågar/får inte ta risker som du kanske gjorde som spelare. Ingen tackar dig och till slut ser du bara till boken som helhet och inser att månadslönen kommer oavsett hur rätt eller fel ute du var.
||
2011-06-14, 20:33 | #26 |
Jag har några frågor som jag hoppas få svar på.
Hur svårt är det att slå sig in i branschen? Söker bolagen folk aktivt eller sker rekryteringen internt i första hand? Antar att konkurrensen om jobben är benhård, eller hur är det nuförtiden? Väger, låt säga en mat.stat-examen, tungt hos de rekryteringsansvariga eller varierar det från bolag till bolag? Är det en edge mot ansökande utan någon examen eller kollar bolagen främst på meriter? Hur går egentligen en intervju och anställning till? Är, som du/ni kanske märker av frågornas natur, väldigt intresserad av att prova på branschen. Tack |
|
2011-06-15, 00:29 | #27 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Är det inte ett deprimerande yrke?
Skulle själv ha lite problem med att sitta och sno pengar av stackars speltorskar och veta att man lever på att vara delaktig i att förstöra människors liv. Jag är självklart ingen moralkärring och lirar själv poker men tycker inte att det är kul att se hur samma nick torskar en massa pengar helatiden. Jag skulle kunna tänka mig att jobba för ett bolag även om jag hellre försöker sno pengar från asen och hjälpa andra människor att slå dem. Men hoppas du förstår vad jag menar, kan tänka mig att jag personligen skulle ha mer harmoni i kroppen om jag jobbade som t ex läkare än på ett spelbolag. |
2011-06-15, 01:28 | #28 | |
Citat:
Pengar du snor åt dig från spelbolaget är medel som utan undantag kommer från förlorande spelare. Bolagen tar största kakbiten och vinnande spelare får en liten tugga på hörnet av kakan. Du får helt enkelt lära dig att stå ut med den vissheten.
||
2011-06-15, 01:32 | #29 | |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Citat:
|
|
2011-06-15, 01:35 | #30 | |
Citat:
Tyvarr ar vi beroende av varandra om tippet ska överleva :(
|