![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1043Konståkning Stats: 46 - 49 - 0 ROI: 105.74% Vinstprocent: 48.42% |
![]() Spread
Relativt ny på betting, och undrar vad Spread är. Vet vad det betyder men begriper inte hur Spread bets fungerar.
T.ex. Colorado Avalanche +1,5 @ 1,73 - Anaheim Ducks -1,5 @ 2,15 Uppskattar om någon kan förklara detta för mig, som om jag vore fem år gammal. ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Om du spelar ett lag +1.5 betyder det att de kan forlora med ett (1) mal och du vinner anda. Vinner Ducks med 3-2 lagger du pa +1.5 mal pa Colorado. Slutresultatet blir da alltsa Ducks 3 - Avalanche 3.5 (och du vinner). Spelar du Ducks -1.5 sa forlorar du eftersom slutresultatet blir Ducks 1.5 - Avalanche 2.
Spelar du +0.5 pa Avalanche (efter full tid/60 minuter) racker det att Avalanche tar sig till OT (overtid). Om de sedan forlorar i OT eller pa straffar vinner du anda. Spread ar vanligast i NFL och NBA (eller andra ligor i samma idrotter) men finns i princip i alla. Hoppas det inte blev for krangligt.
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Lagen börjar med +1,5 eller -1.5 mål.
+1.5 så vinner ditt spel om lage du spelat på vinner, spelar oavgjort eller förlorar med uddamålet. -1.5 så vinner dit spel om ditt lag du spelat på vinner med fler än 2 mål. Googla asian hcp. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
https://www.sharps.se/forums/cmps_ind...eid=spelskolan
Där har du lite annat nyttigt när du är ny. Lycka till med spelandet. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|