Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-27, 23:59   #1

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 0
Standard

Nybörjare undrar om skatter

Hej,
Jag har följt betfair-odds ett tag, och låtsas-spelat på papper. Efter commission fees har jag haft "Return on Investment" på 106%. Inte otroligt bra, men ändå plus med hyfsade marginaler. Jag tänkte eventuellt börja dra igång på riktigt nu...

Frågor om skatt och deklaration

1. Vad jag har förstått så är betfair-vinster skattefria. (Registrerat i UK o Malta.) Stämmer detta?

2. Deklareras vinster? Jag har hört att skattefria inkomster inte ska deklareras - bullshit?

3. Kommer skatteverket kommentera att jag plockar ut, säg, 10k/mån från betfair till lönekontot? Hjälper banksekretessen på något sätt här? Jag kommer ha andra inkomster, och detta kommer bara vara en sidoinkomst som går till mat, kläder, besparingar.

4. Tror ni det finns någon risk för en retroaktiv skatt på vinster i stil med den som gäller för poker etc utanför EU?

Jag hoppas det finns några kunniga och vänliga här på forumet.

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få.

MVH
Temporary är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 00:04   #2

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

Om du är intresserad av en annan lekmans svar så gör jag ett försök.

1. Skattefritt inom EU, yes
2. Jo, det ska egentligen tas upp i deklarationen, men standard är väl att låta bli det...
3. Summor under 150k är bankerna inte skyldiga att anmäla till skatteverket... du lär gå under radarn, läsvärt: https://www.flashback.org/archive/in.../t-646627.html
4. Nej inte om du bara kör Betfair, som är inom EU

Mina two cents, men som sagt, lekmannasvar...
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 16:34   #3

Sharp$: 0
Standard

Nytt försök

Tack Olof.

Nu är det deklarationsdags.

Vad jag fattat ska man inte ta upp vinster ens som inkomst av kapital. Hur gör ni andra?

MVH
Temporary är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 01:51   #4

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1294
Standard

Är ni säkra på att spelvinster inom EU ska tas upp i deklarationen?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 10:18   #5
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Är ni säkra på att spelvinster inom EU ska tas upp i deklarationen?
Ska inte alla inkomster tas upp i deklarationen egentligen, oavsett om de beskattas eller ej?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:09   #6

Frikeers avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 64
Standard

Nu ska jag bara försäkra mig om att jag har fattat rätt!
Om jag vill göra ett uttag från Pinnacle kan jag ösa över pengar på MB. Härifrån trycker jag in det på Betfair varifrån jag kan göra uttag då dessa är registrerade i EU? Kanske ska man ta det säkra före det osäkra och omsätta pengarna några månader? Fast börjar de då inte luska i var de där extra kulorna kom ifrån?
Gammal 2010-10-22, 20:34   #7

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frikeer Visa inlägg
Nu ska jag bara försäkra mig om att jag har fattat rätt!
Om jag vill göra ett uttag från Pinnacle kan jag ösa över pengar på MB. Härifrån trycker jag in det på Betfair varifrån jag kan göra uttag då dessa är registrerade i EU? Kanske ska man ta det säkra före det osäkra och omsätta pengarna några månader? Fast börjar de då inte luska i var de där extra kulorna kom ifrån?
Om du sätter in pengar på Betfair via Moneybookers måste du även ta ut pengarna till Moneybookers.

Jag har gjort ett par uttag på 20-25000 från Pinnacle till mitt svenska bankkonto och inte stött på problem.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:58   #8

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Om du sätter in pengar på Betfair via Moneybookers måste du även ta ut pengarna till Moneybookers.

Jag har gjort ett par uttag på 20-25000 från Pinnacle till mitt svenska bankkonto och inte stött på problem.
Jag har tagit ut ungefär en vanlig Svenssonlön varje månad ifrån en amerikansk spelsite i ungefär 3 år och aldrig haft några problem(knock on wood). Dels så kollar väl de såna som är i riskgruppen(i brist på bättre ord just nu) som typ småföretagare och sånt, och sen måste summorna vara rätt höga Är du vanlig knegare så är nog risken väldigt liten...'

Skall lägga till att jag är utbildad ekonom och flera i min umgängeskrets också är det(känner bl.a. en som jobbat på skatteverket) och jag känner mig hyfsat säker. Det jag vill komma till är att vanligt folk knappast har något att oroa sig för...
Gammal 2010-10-23, 14:13   #9

Exaktes avatar

Sharp$: 307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Jag har tagit ut ungefär en vanlig Svenssonlön varje månad ifrån en amerikansk spelsite i ungefär 3 år och aldrig haft några problem(knock on wood). Dels så kollar väl de såna som är i riskgruppen(i brist på bättre ord just nu) som typ småföretagare och sånt, och sen måste summorna vara rätt höga Är du vanlig knegare så är nog risken väldigt liten...'

Skall lägga till att jag är utbildad ekonom och flera i min umgängeskrets också är det(känner bl.a. en som jobbat på skatteverket) och jag känner mig hyfsat säker. Det jag vill komma till är att vanligt folk knappast har något att oroa sig för...
Om man däremot inte jobbar alls utöver bettingen och således nolltaxerar så ligger man ju däremot i riskzonen skulle jag tro.
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 15:08   #10

Sharp$: 1780

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Funderar på att beställa ett moneybookers kort. Kan ta ut pengar via det kortet på vanliga bankomater världen över och det är direkt kopplat till ditt MB-account.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 10:27   #11

chanixs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 819

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
Funderar på att beställa ett moneybookers kort. Kan ta ut pengar via det kortet på vanliga bankomater världen över och det är direkt kopplat till ditt MB-account.
Har detta något att göra med skatten i sig? Kan man slippa skatter genom att göra så? Vad är annars poängen med att göra det du säger? Slippa avgifter på transaktioner från Moneybookers eller?
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 10:44   #12
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Ni som har ett Mastercard från Mopneybooker. Hur fungerar det med avgifter när man handlar, eller tar ut pengar på det?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 11:29   #13
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Ni som har ett Mastercard från Mopneybooker. Hur fungerar det med avgifter när man handlar, eller tar ut pengar på det?
http://www.moneybookers.com/ads/mast...what-it-costs/

Eller så blir du vip och slipper avgifterna.
http://moneybookers.com/vip/
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 11:41   #14
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Tack, det där hade jag ju faktiskt läst. Men en fråga kvarstår. Om jag har kontot i EUR som jag har och drar kortet i en svensk mataffär och handlar för 150 kr säger vi. Blir det då en riktig växelkurs mot vad som kommer dras från mitt konto då eller blir det någon extra växlingsavgift? Sen har jag sett i en del affärer att de tar en viss procentuell avgift med utländska kort. Detta kortet borde väl vara utländskt och då åker man på den avgiften eller hur funkar det där? Det var väl lite det jag egentligen undrade tror jag
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 20:28   #15
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Tack, det där hade jag ju faktiskt läst. Men en fråga kvarstår. Om jag har kontot i EUR som jag har och drar kortet i en svensk mataffär och handlar för 150 kr säger vi. Blir det då en riktig växelkurs mot vad som kommer dras från mitt konto då eller blir det någon extra växlingsavgift? Sen har jag sett i en del affärer att de tar en viss procentuell avgift med utländska kort. Detta kortet borde väl vara utländskt och då åker man på den avgiften eller hur funkar det där? Det var väl lite det jag egentligen undrade tror jag
Om pengarna kommer från icke-EU sajter är du korkad om du använder kortet på en mataffär i norden..

td