|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-06, 20:18 | #1 |
Tennisdata
Med risk för att detta har varit uppe på tapeten tidigare, men jag gör ett försök.
Finns det någon databas/hemsida/register över: 1. I vilken ordning varje game har vunnits och inte bara setresultat? 2. Hur matchvinnarodds har sett ut inför varje gem? Stort tack på förhand! |
|
2011-03-06, 20:55 | #2 |
Det hade jag också varit intresserad av. Jag har gått med i tennisinsight nu och kan säga att det har gått bra med plus i tennisen sedan dess. Om det nu är av all extra statistik man fått vet jag inte, men bra är den. Kan vara en start för dig kanske?
2011-03-06, 21:38 | #3 | |
Citat:
Anledningen till att jag undrar är för att jag ofta tycker mig se en tendens att odds stiger för mycket när motspelaren bryter serve även om det inte matchavgörande, eller för den delen ens setavgörande även om det är en god bit på vägen om man bryter! Ett exempel från en tennismatch idag där matchvinnarodds på Spelare A låg på ca 2.2x respektive ca 1.8x innan matchstart. Minns ej det exakta förloppet, men var något i stil med att det stod 1-2 och Spelare B bröt till 1-3 och då steg odds på Spelare A till ca 3.5x. I mina ögon är detta en rejäl stigning i och med att matchen var på totalt 5 set och att inte ens första set var över. Orsaken till att jag efterfrågan datan är alltså för att se huruvida man semi-blint kan spela på spelaren som blir bruten under förutsättning något i stil med: - Hyfsat jämn match på förhand - Gärna 5 set - Brytning sker relativt tidigt i Set 1 Intresserad av att undersöka om oddsstigningen verkligen är motivierad, och om det inte är så att det ofta jämnar ut sig av bl.a. psykologiska skäl och skapar spelvärde. Jag kan inte påstå att jag är det minsta insatt i Tennis, men hör gärna synpunkter från övriga på forumet som jag vet är väldigt duktiga på Tennis och/eller trading i allmänhet. |
||
2011-03-06, 22:14 | #4 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Är det inte detta traders bygger sitt arbete på? Att just marknaden överreagerar?
|
2011-03-06, 22:20 | #5 |
tror inte att tennisinsight kommer ge dig vad du behöver men de är bra på prematch ratings om inget annat.
Men det du säger är jus det jag har gjort en del pengar på. fast det gäller att man tittar på matchen dock. Oftast som du säger blir oddsen ganska så omotiverade i tennis. Om man tradar på betfair som jag gör så finns det riktigt fina pengar att tjäna där. Safina dokic idag t.ex. var en guldgruva då man under turneringen sett Safina ha problem med klimatet i Malaysia medans Dokic har varit en slöstartare i varje match. matchbilden var inte i fas med oddsen kan man säga. Just när en spelare som idag Dokic då, förlorar första setet som en dog dessutom så sjunker oddset avsevärt på favoriten. Idag 1.20 och tom lägre. Där kan man för en "billig" peng trada bra summor vid t.ex servegame om spelaren generellt är en bra servare. Kan tillägga att Dokic vann till slut matchen dessutom
In an interstellar burst I am back to save the universe Senast redigerad av zimzelen den 2011-03-06 klockan 22:23. |
|
2011-03-06, 23:13 | #6 |
Jag tror inte det finns någon sådan info, tyvärr. Men du är inne på rätt spår, det är exakt så man ska trada.
Andra lägen i matcher du kan kolla efter är 0-30 och minibreak i tiebreak. Senast redigerad av bftrader den 2011-03-06 klockan 23:20. |
|
2011-03-06, 23:34 | #7 |
Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 434Bookmakern rekar europa Stats: 1 - 4 - 1 ROI: 51.25% Vinstprocent: 20.00% |
Tennis känns som en marknad där man kan göra en hel del pengar! Utbudet av matcher är enormt och man kan ha ett övetag på spelboken vad gäller information
|
2011-03-06, 23:42 | #8 |
Sharp$: 434Bookmakern rekar europa Stats: 1 - 4 - 1 ROI: 51.25% Vinstprocent: 20.00% |
Är betangels tennisprogramvara något vidare att använda btw?
|
2011-03-07, 07:49 | #9 |
Det finns ett databasprogram som heter Oncourt. Det innehåller 470.000 matcher med start ifrån år 1990.
http://www.oncourt.info licens kostar ca 400sek. Det finns även ett program för snooker ifrån samma leverantör https://www.sharps.se/forums/newreply...ote=1&p=111589 Saxat ifrån hemsidan The main functions of the program # Obtaining statistical data on any tennis player, the history of his games on courts with various surfaces, at the tournaments of various levels, his current position in the ranking list, the win and loss percentage in tie-breakers, finals, semi-finals, three and five-set matches, the players specialization, his ascendant and current biorhythms and lots of other information [Screenshot]; # Obtaining information on the results of any tennis tournament either as a table or as a tournament draw [Screenshot]; # Obtaining the comparative statistics and histories of the head-to-head matches of two players, including the scores and totals of certain matches and the total set and game scores of all their meetings [Screenshot]; # The full statistics for all basic matches (aces, double faults, 1st serve %, total points won, etc) [Screenshot]; # Obtaining statistical predictions for forthcoming matches [Screenshot]; # Odds movement both for upcoming and past matches in Pinnacle bookmaker [Screenshot]; # Point-by-point replay of most matches, like a real-time livescoring, but after match is completed [Screenshot]; # The possibility of exporting the data into Microsoft Excel keeping the original colors which allows the data to be saved in a file, converted into some other format or printed out or be e-mailed; # Daily on-line database updates make sure that you are always well informed with the results of the latest matches played and the important data for the analysis of the forthcoming matc
2011-03-07, 10:21 | #10 |
AWESOME
|
Såg nicko snacka om det prg't förra året, verkade vara fint för att finna udogs i wta.
Fungerar enbart för windows "#€%&%€#!
2011-03-07, 15:08 | #11 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076Sabermetrics-Test MLB Stats: 236 - 128 - 4 ROI: 109.75% Vinstprocent: 65.00% |
har du inte skaffat parallells än cash? inte för att jag startar XP särskilt ofta längre, men ibland kan det vara värt att göra det.. ska skriva om mitt baseballprogram i en weblösning istället inför årets säsong så jag slipper köra Windows..
2011-03-07, 17:41 | #12 |
Tack för alla svar!
Jag hittade att man kunde se hur matchen utvecklat sig på poäng-basis på Bet365 genom deras Målservice & Resultattjänst över Liveodds, däremot lär detta vara mer praktiskt med OnCourt. Däremot har jag inte lyckats se hur matchvinnarodds har påverkats efter varje gem, då det verkar som att OnCourt enbart har prematch odds. Jag kommer vid mån av tid att testköra efter följande enkla regler. Kriterier för urval av match - Livebetting är möjligt - Prematch matchvinnarodds på underdog är högst 2.50x Kriterier för placering av spel - Brytning sker senast i gem 6 i Set 1 - Placering av spel sker systematiskt på spelare som blev bruten Av praktiska skäl kommer jag efter placerat spel ej att följa matchen och försöka tredja och gröna ut. Nu skall jag bara hitta tiden som sagt.. när/om jag får tid lägger jag upp ett sheet där jag kör ett litet testsample. |
|
2011-03-07, 18:10 | #13 |
Det ska bli mycket intressant att följa!
2011-03-09, 15:16 | #14 | |
Citat:
|
|
2011-03-09, 15:26 | #15 |
Önskar dig lycka till men tror inte på några fantastiska resultat. Tycker att du ska lägga tid på att lära dig läsa marknaden istället.
|
|
2011-03-14, 10:24 | #16 |
http://www.oncourt.info
Även om det inte står på hemsidan så går det att ladda ner programmet och testa i 15dagar men man kan inte uppdatera databasen. Jag laddade ner igår och den databas som ingår uppdaterades 9 mars
2011-03-14, 12:43 | #17 |
Jag köpte faktiskt en 1-års licens till oncourt i förra veckan. Jag tycker det är ett bra program men jag saknar verkligen ett forum för oncourt där man kan diskutera olika filter och andra funktioner med andra.
2011-05-15, 22:48 | #18 |
Har inte direkt hunnit testa något av det jag nämnt tidigare i tråden, men har lirat en del tennis på sistone och tycker att som tidigare nämnt av andra att Tennis är en väldigt trade-vänlig sport.
Jag registrerade alla (nästan) poängrörelser i kvällens match mellan Nadal - Djokovic för att hitta samband och försöka se när marknaden överreagerar/läge för att tredja. Samtliga odds är från Bet365. Nadal startodds: 1.44x Djokovic startodds: 2.75x Några intressanta situationer listade nedan som jag är mycket tacksam för synpunkter kring. 3-4 gem, 0*-15, odds på Nadal 1.61 när han tappar första poäng när han servar 3-4 gem, 15*-30, odds på Nadal 1.72 när han tappar poäng vid serve vid ställning 15-15 Om vi tittar på 15*-30 situationen har vi ett odds på 1.72 mot startodds 1.44, dvs. närmare 64% högre vinst i en situationen där Nadal i snitt skall vinna 70% av sina servepoäng och fortfarande rent statistiskt sett är favorit att vinna sin serve. Även om han lyckas torska gem, har han en chans att bryta tillbaka. Även om han torskar första set kan han vinna nästkommande två. Den tidigare situationen med 1.61 i odds har en vinst på 42% högre än vid odds 1.44 och är nästan intressantare med tanke på mindre risk att förlora eget serve-game. Jag har massvis med liknande situationer från enbart denna match, och det känns ju som att man kan sätta i system att hitta dessa situationer och betta utan tanke att trejda ut, bara med syfte att få ett mycket bättre startodds där den ökade risken inte är motiverad. En annan intressant aspekt som jag har noterat i dom flesta tennismatcherna man sett på senare tid händer det väldigt ofta att när brytning sker, kommer det ofta en till eller flera i rad direkt efteråt såvida brytning ej ledde till avslutat set. Exempel från kvällens match bara: Set 1: *3-4, Djoko bryter (första brytning i aktuellt set har skett, nu satsar man på brytning i nästa gem) 3-5*, Nadal bryter 4*-5, Djoko bryter till 4-6 och set avslutat Set 2: 0*-1, Djoko bryter (första brytning i aktuellt set har skett, nu satsar man på brytning i nästa gem) 0-2*, Nadal bryter tillbaka till 1-2 1*-2, Nadal håller serve (förlorat bet) I kvällens fall 3/4 vinster vid spel på brytning vid odds på ca 3.5-3.75x. Psykologiskt eller inbillar jag mig? Ser fram emot era synpunkter. Tack på förhand! |
|
2011-05-16, 17:12 | #19 | |
Citat:
Tack på förhand! |
||
2011-05-16, 18:29 | #20 | |
Citat:
Jag använder tennisinsight, det är helt klart värt pengarna. 3 månader för 150sek Mycket statistik, som uppdateras ofta. Användbart om man tradar. Såhär ser det ut |
||
2011-05-16, 20:14 | #21 | |
Citat:
En fråga som du kanske kan svara på: Går ju att "recappa" deras Match Previews, men vet du om det finns någon lista där man kan få en översikt över flera matcher på samma vis som du ser kommande? T.ex. alla matcher i en avslutad turnering där man ser minimum buy-in och current odds? Är sugen på att undersöka hur bra deras predictions är om du inte har erfarenhet av det också? Senast redigerad av tino den 2011-05-16 klockan 20:17. |
||
2011-05-16, 21:23 | #22 |
Tyvärr vet jag inget om det.
Kollar bara statsen. Service och Return Pts w% tycker jag är viktigast att ha koll på när man tradar. |
|
2011-05-22, 09:16 | #23 |
Se om www.fracsoft.com eller data.betfair.com har det du söker.
Du lär hitta att det finns överodds väldigt ofta. Dina exempel är nog ganska populära ingångar för boll-till-boll tradern. Exempel 15-15, vid 15-30 ger det fina vinst-ticks medan 30-15 ger mig en hanterlig förlust. Just där och då skiter många i hur stor chans Nadal har att vinna hela matchen. Lycka till! |
|
2011-05-22, 09:51 | #24 | |
Citat:
Jag har kikat igenom dessa tidigare men har inte hittat att det finns points-by-points odds då oddsen inte är märkta med någon poängställning alls. Det närmaste jag har kommit detta är Bet365 Resultatservice från Live-evenemang. Hur som helst, tack för feedback kring konkreta exempel |
||
|