![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() När vet jag om det är tur eller skicklighet?
Jag har sysselsatt mig med betting i 2-3 år nu, men det är först fram till början på förra veckan jag vart "seriös". De var då jag hittade sharp.se och förstod vad jag hade gjort för fel.
Innan bestod mina bets av att lägga dubblar och tripplar, för det mesta var det i matcher som sändes på tv, en s.k. tv-peng. Det gick ju som väntat ganska så kraftigt minus, som tur var så la jag inga stora pengar/bet så förlusterna vart inte så kraftiga. Det roliga var att jag inte insåg var felet var, jag och mina kompisar hade t.om. ett skämt om att det alltid spricker på en match. Inte ens då förstod jag/vi att det var singlar som gäller ![]() Men som tur var hittade jag den här sidan och har plöjt ner 30-40 timmar (på en vecka !!!) genom att läsa artiklar och inlägg på sharp, och nu går jag plus(hittills!?). Min strategi är att rygga, men inte blint. Utan jag går igenom statistiken på dom spelen jag väljer att rygga och tar då ett beslut om jag tycker att det känns som ett bra spel. Samt att jag har testat på det "ökända" 2-6 systemet. Jag har redan hunnit lägga 204 spel (hockey,fotboll, basket,bandy,innebandy)med en hitrate på 54.59% och ROI på 114.52%. Jag började med en BR på 400 kr och det gick bra i några dagar. Då ökade jag den till 2500kr för några dagar sen, och just nu ser det positivt ut. Mitt mål är att lägga in 20k när jag känner att det inte är en luckystreak jag har. Men då kommer själva frågan, när vet man att det inte är tur utan skicklighet att man går plus? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
![]()
Dina sheets ser fina ut men säger egentligen inte så mycket ÄN.
Ställ frågan igen när du lagt 1000 lir eller mer. Fan jag blir alldeles varm & välmående när jag ser vad denna sida gör med folks synsätt på betting. ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+1) Senast redigerad av Shell Peppe den 2011-03-03 klockan 12:09. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Har du endast bettat "seriost" i en vecka kan det vara vettigt att avvakta ett tag. Att svara pa din fraga ar svart eftersom du inte nodvandigtvis kommer upp i ett tillrackligt hogt antal spel inom ett ar ens.
Mitt tips ar att INTE lagga in mer pengar. Om du nu har 3-4K och du kan halla ett ROI pa over 110 sa kommer du komma upp tillrackligt snart. Och glom inte vettig MM. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Den här sidan är guld, håller på att hetsa mina kompisar att kolla in den och köra seriöst. Men dom gillar inte att nörda ner sig och lägga massa tid på dumma saker som att kanske tjäna pengar.
Men tusen lir känns bra som ett mål för att utvärdera om jag ska utöka min BR med 20k. Det är pengar jag har liggande in fonder som växt med 1.1% på 5 år vilket inte känns så lukrativt. Men 1.1+ är alltid mer än minus, därför vill jag känna mig säker (någorlunda). För 20k är fortfarande mycket för en csn torsk. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
maddmax//
Det svåra är ju att avvakta, speciellt när det går bra. Men det känns som att jag har ett vettigt MM lägger max 1-1.5 unit/spel som dock är lite halvt dynamisk. Förutom när jag kör 2-6 då blir man illa tvungen att lägga 10u för att klara vissa nivåer. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Jag skulle lagt in 20K nu och spelat oerhört konservativt. 100-200 per spel på bästa odds. Skaffa 25. Konton, trejda ut bonusar och se pengarna växa till det dubbla med enkla bonushorerier.
254 spel är inte statistiskt säkerställt, men det visar att du förstår grunderna och behärskar mm. Har svårt att se att du ska kraschlanda, men du känner ju dina begränsningar och disciplin bättre än jag. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]()
Sorry för kraftigt OT, men:
Såg att du har ryggat Pacman på Pelican (FT+OT), Pinnen @ 3.34 Ditt tagna odds är bara FT dock, även fast det står "Money Line" som kolumnrubrik. Pinnacle skriver ovanför: Citat:
Detta är jävligt lurigt och jag förstår inte varför de har rört till det så. Om jag har missuppfattat det hela så kan gärna nån rätta mig. ------------------ För övrigt, lycka till....! Jag håller också på och ryggar, är uppe i 1200 spel nu, och som Robin säger, ta det lugnt med insatserna, svängarna kan vara otroliga. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
tack för inputet, satt och tvekade lite över hur det kunde vara så högt och varför dom hade med x i ML, får hoppas på en 2:a då.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
Ha Ha jag ska nog chilla lite med större insätningar, efter den här tråden har mitt facit varit 2-12-0.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
Sharp$: 1178Who Is John Galt? Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
![]()
Ja, vänta med större insättningar. Inte framför allt för att du har gått 2-12-0, utan för att du inte accepterar att det är fullständigt normalt att gå 2-12-0.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1) |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|