Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-20, 13:42   #1

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

När är man nöjd?

Har ni andra en viss strategi för dagen angående när ni ska sluta betta under dagen vare sig det är upp eller medgång.

Mitt mål har alltid varit att försöka tjäna ihop ca 2,5% av kassan under dagen. Och det gör jag ganska så lätt men mitt största problem är när jag ska sluta för dagen. Ska man nöja sig när man når sitt mål för dagen eller ska man egentligen bara fortsätta så länge man hittar bra spel? Det funkade kanonbra fram till juluppehållet. Sedan hade jag en riktig kräftgång men nu är man på fötter igen.

Vad tycker ni? Ska man ha dag/vecko/månads mål och nöja sig när man uppnått dem eller ska man fortsätta?.

Fortsätter man under en streak så är det lätt att man överbettar vissa lir odisciplinerad som man är.
Gammal 2011-02-20, 13:57   #2
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

om du ökar din kassa med 75% i månaden tror jag nog du kan vara nöjd med tanke på att du ligger på runt 160tusen

inom 5-6 månader om du startade med 10k
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 14:03   #3

Sharp$: 220
Standard

Om man hittar bra spel varför ska man då inte fortsätta, tycker det är fel att sätta upp dag och vecko mål. Om man har ett dags mål och har gått minus på de spel man tänkt spela under dagen då kan man ju inte gärna fortsätta betta på spel man inte tänkt spela på annars bara för att försöka gå plus den dagen. Jag tror att man får försöka acceptera att vissa månader går man minus, det finns nog ingen som går plus varje månad men ett genomsnittlig vinst per månad över ett år kan man ju ha som mål.
BTrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 14:08   #4
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Jag menar och jag tror fler med mig att så länge du känner att du kan värdera chanserna i förhållande till oddset och hittar värde och kan fortsätta med dina vanliga bet så ska du så klart fortsätta. Det är enkelt att förstå för om du ligger plus så du är nöjd för dagen och så möter Man Utd ett sämre lag som Crawley i FA-cupen och så står United i 30 ggr pengarna men med samma förutsättningar som normalt, klart du ska spela då oavsett vad som hänt innan.

Men hittar du inget värde och bara har tveksamma spel kan du ju sluta för att inte chansa med ett extremt litet ev+ om ens något. Då mår du kanske bättre och du kommer fatta bättre beslut dagen efter.

Se det hela som ett enda långt marathon där du egentligen aldrig kommer i mål. Men på vägen måste du dricka likväl...
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 14:49   #5

bftraders avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1996

Standard

Det är bra att ha mål med sitt spelande, men inte dagsmål. Kan slutade i stora förluster om man redan ligger back och känner att man måste nå målet.
Det svåra med trading är att våga ta en ytterliggare position om man redan har -5000 på båda spelare. Inte kul att riskera ytterliggare pengar men ett bra odds är ett bra odds.
Svårt det där.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 15:29   #6

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Standard

Jag tror att det bra att man utgår från vad man vill ha ut av bettingen först och främst. Är det hobby betting som bara ska ta kål på tristessen och hoppas på lite pengar om det går eller ser man bettingen som en seriöst potentiell stadig inkomstkälla?

För mig är målet egentligen att kunna ta ut några tusenlappar i månaden när det är möjligt. Men för att nå det känner jag att jag måste åtminstone ett veckomål för att få det att funka.

Jag har märkt på mig själv att jag bettar som bäst när jag har något att sträva efter. Vilket är konstigt i och med att jag gör riktigt idiotiska drag när jag kanske startar dagen lite segt och försöker komma på rätt spår igen.Jag vet, det klassiska rookiemisstaget. tyvärr så är man fortfarande dödlig och inte en riktig sharp som inte stryper förlusterna tillräckligt snabbt under tradingen.

man har blivit bättre men man är inte riktigt där än.
Gammal 2011-02-20, 18:42   #7
AWESOME

iCashs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 1591
Standard

Prioritera syfte!
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 19:17   #8

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Är man ute efter långsiktigt spelade så är väl inte veckomål speciellt bra utan det blir mer ett måste. Är väl bara att köra på om det finns spelbara objekt och låta bli om det inte finns. Om man vill köra nåt liknande är det väl bättre att man utgår för att vinna x antal units per lagt spel, då har man ju i alla fall nåt att sträva efter.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 19:20   #9

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Är man ute efter långsiktigt spelade så är väl inte veckomål speciellt bra utan det blir mer ett måste. Är väl bara att köra på om det finns spelbara objekt och låta bli om det inte finns. Om man vill köra nåt liknande är det väl bättre att man utgår för att vinna x antal units per lagt spel, då har man ju i alla fall nåt att sträva efter.
Svårare än så är det inte. En obegriplig tråd det här.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td