|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-01-31, 19:28 | #1 |
Hur påverkar regn en fotbollsmatch?
Jag har funderat lite på hur man ska tänka på vädret när man bettar på fotboll. Regn gör ju att planen och bollen blir halare men jag kan inte säga att jag har märkt några tydliga tendenser på att resultaten skulle skilja sig gentemot torra dagar.
Någon som har en aning om hur det påverkar resultatet? Fler mål? Fler skrällar? Och snö får vi ju ibland se i Premier league. Hur påverkar det en match? |
|
2011-01-31, 20:10 | #2 |
Rent spontant kommer jag att tänka på att vår gamle pojklagstränare alltid sa att vi skulle skjuta mycket när det var blött i gräset. På så hög nivå som elitfotboll ligger på tror jag egentligen att det har väldigt liten betydelse för väntevärdet.
Det är väl i så fall en slumpfaktor då det är troligt att det blir fler oberäkneliga bollar eller fler skador, så jag skulle tro att det kan bidra lite till fördel för underdogen, men det är nog väldigt marginellt. Personligen skulle jag nog inte ta med det i beräkningen när jag rekar en match, dock rekar jag aldrig fotboll, så det säger kanske inte så mycket |
|
2011-01-31, 20:17 | #3 |
Mycket regn = mindre mål, svårspelat, jävligt
Lite regn = bara bra |
|
2011-01-31, 21:03 | #4 |
Som calahan skriver lite regn är bara bra för då rullar bollen bättre vilket ger snabbare spel och förhoppningsvis då fler målchanser,därför en del klubbar vattnar gräset om det inte regnat.
Om det regnar så mycket att reklamtavlorna flyter iväg och planen är ospelbar första 60min när man sitter på överspel är det inte cool,snygg miss i klippet också [ame]http://www.youtube.com/watch?v=RfcbxKMQ_5k&feature=related[/ame] |
|
2011-01-31, 21:19 | #5 |
När man spelar i de lägre divisionerna får man ofta inte lyxen att spela på en vattnad plan så jag ber alltid för ett lätt molnigt väder med duggregn
Strävt gräs är det värsta som finns. |
|
|