Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-13, 20:36   #16

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 276
Standard

Att 2-6 eller martingale eller vilket annat system fungerar utmärkt så länge man inte får en tillräckligt lång losing streak borde inte förvåna någon. Att man också tjänar mer ju mer man omsätter om man lägger +EV-spel känns ju också grundläggande.

Sedan måste ha en väldigt stor edge (och relativt låga odds) för att 2-6 systemet inte ska var dåligt (alternativ ha en investeringsteori som är vitt skild från gängse teori). Har man stor edge finns ingen nackdel med att istället höja betnivå.

Alla som tycker 2-6 verkar bra kan ju försöka förklara varför det skulle vara bra att variera bet med samma förväntade avkastning en faktor 12 för att man haft dåliga resultat på tidigare spel.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 20:52   #17
AWESOME

iCashs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Att 2-6 eller martingale eller vilket annat system fungerar utmärkt så länge man inte får en tillräckligt lång losing streak borde inte förvåna någon. Att man också tjänar mer ju mer man omsätter om man lägger +EV-spel känns ju också grundläggande.

Sedan måste ha en väldigt stor edge (och relativt låga odds) för att 2-6 systemet inte ska var dåligt (alternativ ha en investeringsteori som är vitt skild från gängse teori). Har man stor edge finns ingen nackdel med att istället höja betnivå.

Alla som tycker 2-6 verkar bra kan ju försöka förklara varför det skulle vara bra att variera bet med samma förväntade avkastning en faktor 12 för att man haft dåliga resultat på tidigare spel.
Precis, inget nytt under solen, däremot är låga odds inte ett måste men en gameplan är däremot det.
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 20:09   #18

wallezs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3983
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag har läst igenom hela pdf:en och har en fråga som faktiskt inte handlar om 2-6, hoppas det inte är för mycket OT bara..

Jag tycker Program #9 "Baseboll Underdog System" ser intressant ut och undrar helt enkelt om någon har erfarenhet av det?

Tycker det ser ganska förnuftigt ut och enligt författaren utgör systemet ca 60% av hans vinster årligen vilket säkert är bra
wallez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 20:57   #19

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wallez Visa inlägg
Jag har läst igenom hela pdf:en och har en fråga som faktiskt inte handlar om 2-6, hoppas det inte är för mycket OT bara..

Jag tycker Program #9 "Baseboll Underdog System" ser intressant ut och undrar helt enkelt om någon har erfarenhet av det?

Tycker det ser ganska förnuftigt ut och enligt författaren utgör systemet ca 60% av hans vinster årligen vilket säkert är bra
Skummade igenom den lite snabbt precis i samband med att du nämnde den och finner kapitlet intressant då jag själv funderat i liknande banor vid flera tillfällen, samt att detta inte är något chase system som övriga kapitel.

Titta t.ex. på hultas NHL underdog lir som gått strålande sedan start, givetvis mycket bättre än vad det kommer att gå i längden, men tror han är något bra på spåren!

Har flera teorier jag skulle vilja testa, däribland att "semi-blint" spela O/U där underdog är runt 2.20, med några trevliga filter (avg. odds hos bookies, väder, säsongsinledning vilket bidrar till högre varians pga. att det inte är söndercappat, mm.). Huvudsaken är att det skall vara ett hyfsat coinflip-läge, men där man får betalt mer än 2x pengarna. Oddset påverkas ju inte bara av sannolikhetsbedömningen bookmakers gör, utan vart marknaden styr den - som ofta kan vara fel ute, vilket är ytterligare ett argument för att man vill vara på sidan som betalar bättre om det i slutändan ändå hamnar om en närainpå coinflip situation.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 21:36   #20

G@boriks avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 291

MLB Underdog
Stats: 56 - 73 - 0
ROI: 102.09%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg

Har flera teorier jag skulle vilja testa, däribland att "semi-blint" spela O/U där underdog är runt 2.20, med några trevliga filter (avg. odds hos bookies, väder, säsongsinledning vilket bidrar till högre varians pga. att det inte är söndercappat, mm.). Huvudsaken är att det skall vara ett hyfsat coinflip-läge, men där man får betalt mer än 2x pengarna. Oddset påverkas ju inte bara av sannolikhetsbedömningen bookmakers gör, utan vart marknaden styr den - som ofta kan vara fel ute, vilket är ytterligare ett argument för att man vill vara på sidan som betalar bättre om det i slutändan ändå hamnar om en närainpå coinflip situation.
Mycket intressant Tino.
G@borik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 21:50   #21
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Spoiler:
Skummade igenom den lite snabbt precis i samband med att du nämnde den och finner kapitlet intressant då jag själv funderat i liknande banor vid flera tillfällen, samt att detta inte är något chase system som övriga kapitel.

Titta t.ex. på hultas NHL underdog lir som gått strålande sedan start, givetvis mycket bättre än vad det kommer att gå i längden, men tror han är något bra på spåren!

Citat:
Ursprungligen postat av G@borik Visa inlägg
Mycket intressant Tino.
https://www.sharps.se/spreadsheet/bto
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 22:02   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Intressant! Noterade att du har 120.74% ROI på odds <= 2.0x, och "bara" 105.41% ROI på odds > 2.0x, vilket emotsäger (om ändå vinst) min underdog-teori i föregående post utan hänsyn till vad för kriterier som har använts för att välja matcher.

Oavsett vad har du fint resultat trots den lilla datamängden, några frågor.

1. Hur har du väljt ut dina matcher då jag förmodar att det inte bara handlar om att välja underdog i O/U eftersom du kör odds både över och under 2.0x. Använt t.ex. Prematches eller Winabobatoo simulatorer eller dylikt och filtrerat? Utgått efter mål/liga snitt?

2. Hur kommer det sig att du enbart kört ÖVER och ej UNDER?

Har du hittat något mönster där du semi-blint spelar samtliga Bundesligamatcher o2.5?

Tack på förhand!
Gammal 2011-02-27, 22:39   #23
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Intressant! Noterade att du har 120.74% ROI på odds <= 2.0x, och "bara" 105.41% ROI på odds > 2.0x, vilket emotsäger (om ändå vinst) min underdog-teori i föregående post utan hänsyn till vad för kriterier som har använts för att välja matcher.

Oavsett vad har du fint resultat trots den lilla datamängden, några frågor.

1. Hur har du väljt ut dina matcher då jag förmodar att det inte bara handlar om att välja underdog i O/U eftersom du kör odds både över och under 2.0x. Använt t.ex. Prematches eller Winabobatoo simulatorer eller dylikt och filtrerat? Utgått efter mål/liga snitt?

2. Hur kommer det sig att du enbart kört ÖVER och ej UNDER?

Har du hittat något mönster där du semi-blint spelar samtliga Bundesligamatcher o2.5?

Tack på förhand!
1: Jag har blint spelat på odds som stängt +1.90 eller stått på 1.90 kort innan kick off, ingen hänsyn tagen till något annat. Ingen statistik, ingen form, inga laguppställningar. Inget.

2: Har inget bra svar, mest för att andelen U/O är 40/60% och jag tror att marknaden värderar överspelen fel, ofta blir det mål i matcher mellan jämna lag utan toppkvalitet.

3: Alla spel är helt i blindo, intressant är att merparten droppat på under och ofta tagit sig upp över 1.90 nära KO.
Gammal 2011-02-27, 23:14   #24

Standard

Citat:
1: Jag har blint spelat på odds som stängt +1.90 eller stått på 1.90 kort innan kick off, ingen hänsyn tagen till något annat. Ingen statistik, ingen form, inga laguppställningar. Inget.

2: Har inget bra svar, mest för att andelen U/O är 40/60% och jag tror att marknaden värderar överspelen fel, ofta blir det mål i matcher mellan jämna lag utan toppkvalitet.

3: Alla spel är helt i blindo, intressant är att merparten droppat på under och ofta tagit sig upp över 1.90 nära KO.
Intressant. Jag dubbelkollade precis mot samtliga matcher i Bundesliga denna säsong (förutom senaste omgångens matcher) och på dom 207 matcherna har det blivit över 2.5 mål i 60.4% av matcherna, vilket jag förmodar att du kollat mot innan i och med att du nämner att det går över linan i 60% av matcherna.

Det som däremot är ännu intressantare är att om man spelat över 2.5 i samtliga Bundesligamatcher denna säsong hade man gått +17.58u (108.5% roi, 60.4% hit).

Selekterar jag ut matcher där linan för över är 1.9x eller högre (enligt Betbrain max-odds) blir resultatet +13.4u (120% roi, 59.7% hit).

Skulle vara intressant att jämföra dessa mot övriga större ligor, som t.ex. EPL, La Liga, Serie A mm. och se om man hittar ett liknande samband, vilket jag dock inte hinner göra ikväll hur roligt det än är, men det kanske du har undersökt redan?
Gammal 2011-02-27, 23:18   #25
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Intressant. Jag dubbelkollade precis mot samtliga matcher i Bundesliga denna säsong (förutom senaste omgångens matcher) och på dom 207 matcherna har det blivit över 2.5 mål i 60.4% av matcherna, vilket jag förmodar att du kollat mot innan i och med att du nämner att det går över linan i 60% av matcherna.

Det som däremot är ännu intressantare är att om man spelat över 2.5 i samtliga Bundesligamatcher denna säsong hade man gått +17.58u (108.5% roi, 60.4% hit).

Selekterar jag ut matcher där linan för över är 1.9x eller högre (enligt Betbrain max-odds) blir resultatet +13.4u (120% roi, 59.7% hit).

Skulle vara intressant att jämföra dessa mot övriga större ligor, som t.ex. EPL, La Liga, Serie A mm. och se om man hittar ett liknande samband, vilket jag dock inte hinner göra ikväll hur roligt det än är, men det kanske du har undersökt redan?
Nej jag har inte hunnit kolla det, har gjort massa home doggie back tests, men jag funderar på att leta liknande mönster.

OM man kan hitta mönster där public trycker oddsen så pass mycket åt fel håll att det blint går att profitera på andra sidan så skulle man ju spara en del tid.

Kanske bara är en våt dröm dock
Gammal 2011-02-27, 23:36   #26
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Nej jag har inte hunnit kolla det, har gjort massa home doggie back tests, men jag funderar på att leta liknande mönster.

OM man kan hitta mönster där public trycker oddsen så pass mycket åt fel håll att det blint går att profitera på andra sidan så skulle man ju spara en del tid.

Kanske bara är en våt dröm dock
Det känns som ett önsketänk... och frågan är när det skulle vara möjligt att hitta, oavsett marknad...
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-28, 08:25   #27
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Det känns som ett önsketänk... och frågan är när det skulle vara möjligt att hitta, oavsett marknad...
Boored har lyckats att hitta blindspel på home doggies i PL och jag har än då länge hittat 4 marknader till där blindspel på över 200 spel har bättre utfall än mina egna spel.
Gammal 2011-02-28, 09:06   #28

Zimonds avatar

Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Problemet är tvärtom. Det går att hitta på alla marknader. Även roulette.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-28, 10:24   #29
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Problemet är tvärtom. Det går att hitta på alla marknader. Även roulette.
Precis, jag är extremt skeptiskt till alla system som bara har odds som faktor. Snittoddsen för olika marknader flukterar ju väldigt mycket. Några här kanske minns Cyntax försök på NBA där han lyckades samla ihop över en miljon (om jag minns rätt) till sin spelfond som bara baserade sig på "OM hemma-laget har odds mellan 1,15-1,2 spela 1a osv..
Gammal 2011-02-28, 11:14   #30

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2250
Standard

Han hade något system där han backa klockan till lämplig tidpunkt för att få napp. Det kunde till exempel vara odds på hemmalaget mellan 2.20 och 2.45 som det hade lönat sig att spela dom senaste 147 matcherna. Då satt han igång och spelade objekt som befann sig inom intervallet vid tidpunkten för inloggning. Petitesser som att oddset redan dippat från 2.60 och kunde hamna på 2.15, alltså utanför intervallet, vid matchstart togs ingen hänsyn till.

Hur det gick? Ja vad tror ni.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td