|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-10-23, 19:37 | #16 |
Är uppe i 230 spel nu som jag bokfört och är +- men det är på uppåtgående. Har börjat att se hur ni "stora" grabbar spelar. Hur många spel tycker ni man skall spela för att kunna anse att man har tillräckligt mycket för att kunna analysera det hela, 300? Har en träffprocent på 54% nu vilket jag personligen inte är riktigt nöjd med. Har flatbettat mycket på slutet mest för att slippa värdera varje spel och nu insett att det inte växer något vidare. Tycker dock att det är svårt att värdera på ett bra sätt.
Intressant det där 2-6 systemet men det gäller ju att kunna ta en förlust svit när den kommer så det gäller att respektera BRM, som vanligt. Men som de säger så är det inte allt för ofta en svit med 6 förluster kommer. Det enda som känns som ett hinder är att det är svårt att spela för många spel förren man vet resultaten. I dagsläget kan man ju trycka iväg alldeles för många spel på en dag . Ska läsa igenom hela och se om man kan hitta på något spännande. Lycka till ikväll/natt med alla spel. |
|
2010-10-24, 16:21 | #17 |
Gjorde ett diagram med lite olika typer av bets. Grundinsatsen är 10 kr för samtliga, maxinsats 500 kr. Startrulle 500 kr, 4000 spel, ROI 110%. Siffrorna valdes (oddsen kommer från riktiga lopp) för att matcha ett års spelande på vinnare på trav för min del, startandes med liten rulle och ett vettigt förväntat ROI.
Betttyperna: Flat: 10 kr insats hela tiden Flat+inc: 10 kr + 10 kr per förlorat spel i rad på föregående matcher %: 2% av rullen %+min: 2% av rullen, eller 10 kr, det som är störst väljs %+inc: 2% av rullen, plus 0,2% av rullen för varje förlorat spel i föregående matcher Slutsats: Att mixtra med minimumbets eller linjärt ökande av betsen lönar sig knappt. Antingen spelar man flat eller % av rullen om man vill göra det enkelt för sig. |
|
2010-10-24, 18:14 | #18 |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1Tävlingsallsvenskan Stats: 30 - 31 - 5 ROI: 95.88% Vinstprocent: 49.00% |
Intressant, jag antar att det ser likadant ut om man spelar på annat än trav också?
|
2010-10-24, 18:26 | #19 |
Egentligen är ju spelet i sig inte intressant, utan oddset man får, hur ofta man vinner osv. Men jag råkar vara mest intresserad av trav för tillfället
|
|
2010-10-24, 19:07 | #20 | |
Citat:
När ska folk lära sig skilja på vinst och utbetalning?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2010-10-24, 19:24 | #21 |
Intressant, dock måste vi amatörer lära av den store Wagner som alltid klankar ner på oss. Tydligen har vi alltid fel, det vore väldigt bra om vi kunde få en lektion i hur man försörjer sig på att skilja på vinster och utbetalningar gärna med en matematisk formel. Det här forumet är till för att ge olika infallsvinklar och visst tål vi kritik att avfärda allt som trams tycker jag dock inte bidrar till att öka kunskapen hos deltagarna.
|
|
2010-10-24, 19:37 | #22 |
|
|
2010-10-24, 19:58 | #23 | |
Citat:
Utbetalning är då man vaknar upp med mer pengar på kontot än dagen innan. Vinst är då man år efter år går plus på sitt spel. Nöjd så?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+2) |
||
2010-10-24, 20:05 | #24 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Vinst är definerat av intäkter - kostnader, det du pratar om kan ju snarare likställas med resultat om vinsten enbart defineras av vad ditt RESULTAT slutar på vid bokslut. Tror att både du och alla andra förstod vad han menade och du som utger dig för att vara ett proffs borde snarare bidra med din kunskap här på forumet istället för såg teoretiska diskussioner.. Vart är dina rekar, tips, sheets etc? Skärpning. |
|
2010-10-24, 23:29 | #25 | |||
Citat:
Citat:
Citat:
Efter att mer eller mindre levt med spel dygnet runt i 25 år började kroppen säga i från. Dom bolag som accepterar några insatser som gör det värt att kliva upp ur sängen för anser jag vara minst lika kapabla som mig själv. Har dom senaste 10-15 åren gjort det lätt för mig och i princip bara spelat på stora utstick. Den möjligheten finns ju inte kvar längre och då krävs för mycket arbete för att börja jobba annorlunda. Inte säkert man räcker till ändå och känner ingen motivation till att ens försöka. Din serve.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+2) |
||||
2010-10-24, 23:35 | #26 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Du har skrivit likt detta inlägg vid flertalet tillfällen, att du levt på betting. Det är i min värld vad det innebär att vara proffs. Är inte ute efter att vinna diskussionen, men tillrättavisningen du gjorde var onödig. |
|
2010-10-24, 23:52 | #27 |
Sharpest
|
Loskrikon intressant graf där, som jag dock sett liknande resultat från tidigare.
Problemet som spelare har är att de inte lägger 1 spel i taget och inväntar resultat för att lägga spel igen. Därför vore det mer fair om du labbade med att lägga matta av spel på lets say 5 om dagen samtidigt. Vad ska % av kassan ligga på då för att få maximal utdelning? Bör man räkna med sina levande spel i sin BR? Hoppas du förstår vad jag menar. |
2010-10-24, 23:53 | #28 |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1Tävlingsallsvenskan Stats: 30 - 31 - 5 ROI: 95.88% Vinstprocent: 49.00% |
För att gå tillbaks till Krikons bild, hur baserar du %'en av rullen om du gör flera samtidigt? Kalkylerar ny % efter varje lagt bet? Och skulle en 2% flatbet strategi verkligen fungera så som i ditt chart? Jag får det inte att gå ihop riktigt, kan någon upplysa mig?
Edit: KP hann före |
2010-10-25, 00:18 | #29 | |
I detta fallet så kalkylerar den spel för spel ja. Men eftersom varje bet bara är 2% av rullen så spelar det troligtvis ingen större roll hurvida man gör det dag för dag eller ej (räknat på 10-11 spel om dagen som jag spelar).
Citat:
De siffrorna jag har är vad som passar bra för den variansen och de oddsen jag har. Max förluster i rad på de 4000 spelen är 16 så det är vad man kan förvänta sig att losa med de siffrorna. Jag testade att köra med 4% av rullen som insats men vid den långa förlustserien losar man för mycket (även om man inte gular) vilket gör att uppgången igen går för sakta eftersom man har mindre att satsa kvar. Årsresultatet blir därför sämre, på längre sikt kan det dock vara bättre. Man ska dock tänka på att jag har satt max 500 som insats och när rullen är stor nog så spelar det ingen roll vilken procent man har om 2% eller 4% eller vad man nu har av rullen är över 500, eftersom det ändå blir 500 i insats. |
||
|