|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-10-22, 14:48 | #16 |
Livebetting på fotboll är underbart, tror att man måste ha en bra förståelse för spelet, taktiken och lära sig tyda spelet så att man vet när man ska lägga ett bet. Kan hålla med om att oddset på live inte alltid är det bästa men man kan göra pengar på det helt klart. Man har också en matchbild och man behöver inte visualisera den, vilket jag tycker är skönt.
|
|
2010-10-24, 20:34 | #17 | |
Citat:
Tycker du inte att man ofta hittar värden på TV-sända matcher? |
||
2010-10-24, 21:32 | #18 | |
Sharpest
|
Citat:
De man ska undvika speciellt är de matcher som sänds utav spelbolagen själva på sidan. Dessa har mycket högre omsättning än andra och därmed även mer utstuderade eftersom de lockar fler torskar. Jag brukar se mellan 0-2 matcher i veckan beroende på hur upptagen jag är med jobb etc. Något enstaka gång har det blivit 3 men då beror det på vädret. Tycker det är svårare att cappa större matcher, men det säger sig självt. Informationen jag har tillgång till är en bråkdel av bolagens information såvida jag inte blivit tipsad om något i en lokal liga. Nu i vinter kommer det bara bli bandybesök, dock lider jag av problem där och det är limiterade konton som limiteras av annat (tex RAS). Blir tuffare och tuffare för varje säsong. |
|
2010-10-24, 21:38 | #19 |
Upp till 2 matcher i veckan? Det var inte dåligt...
Med tanke på hur kunnig du verkar vara, KP, så måste jag säga att du hyser en kraftigt överdriven respekt för spelbolagens oddssättare. |
|
2010-10-24, 22:01 | #20 | |
Sharpest
|
Citat:
Grejen är att tvsända matcher inte följer oddsmallarna blint utan dessa justeras mycket oftare än icke tvsända matcher. I de senare fallen så använder de samma mall till allt och beroende på de siffror som kommer in genom rapportören så knappas nya odds fram. Väldigt sällan de har någon mänsklig som går in och kör över mallen. Däremot i de tvsända är de själva sina rapportörer, de justerar oftare än annars. Därför är även insatsnivåerna högre pga den lägre risk de tar. Har du sett Johannes Nilssons video om oddsmallar och hur man läser marknaden? http://braodds.com/movies/JohannesNi...dsakademin.flv Om inte gör det! Gäller er andra med. |
|
2010-10-24, 22:42 | #21 |
På matchodds brukar dom flesta bolag bara kika på Betfair/asien och sen dra av sin andel. Både lättjobbat och tryggt. Någon med annan erfarenhet?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-10-24, 23:15 | #22 |
|
|
|