|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-01-23, 23:23 | #76 | |
Citat:
|
||
2021-01-31, 16:25 | #77 |
SharpsGar 2.0.6
Versionen är finputsningar och felrättnigar. Bl a: Varnar programmet först när man försöker garantiberäkna fler än 13 matcher. Det går att räkna vanliga tabeller efter att man räknat "Tordtabeller" (tabeller med begränsningar). Brakzen mailade att han önskade en funktion för att "rätta" systemet mot sig själv. Tydligen användbart om man har ett antal små system med halvgarderade och vill veta vilka rader som det finns dubbelt av. Funktionen fanns redan "beärkna mot fil" eller "spara rader från tabell" men jag la till en enkel funktion som bara fungerar med enkelrader enl önskemål. Tryck CTRL+r i systemeditorn. Tabellerna 1-blocksystem blir lite snyggare, har inte gjort något åt hastigheten i beräkningarna ännu. Länk till programmet: https://www.mediafire.com/file/1rrjb...ar206.exe/file Programmets konfigurationsfil:https://www.mediafire.com/file/qvl6k...psGar.cfg/file Allt för denna gång, Bosse |
|
2021-02-01, 03:37 | #78 |
Verkar funka nu. Har dock bara testat en gång
|
|
2021-02-01, 04:33 | #79 |
Bug:
När man utökar systemet med garderingar och använder Beräkna med begränsningar Om systemet var 7-4 innan så är det fortfarande 7-4 överst i garantifönstret även om man lägger till t.ex en halv M gardering. Detta funkar som det ska om man använder Beräkna Senast redigerad av Tord den 2021-02-01 klockan 04:38. |
|
2021-02-26, 18:26 | #80 |
Inlämningsfiler av system
Hur blir det med program för att lämna in blocksystem gjorda med Sharpsgar?
Exempelvis har Leif Johansson spelförslag med blocksystem. Man kan ju låta wingar göra dessa system automatiskt genom att spara ut raderna från garantitabellen U 6-4-4000 (120 kuponger): Spoiler:
Garanti: Spoiler:
I det fallet är det ju 2 U-block uppdelade i Helgarderade och Halvgarderade så det systemet kanske fungerar. Men om man har 3 U-block eller 2 block med U-Hela vad gör man då? |
|
2021-02-27, 00:29 | #81 |
Jag körde allt i ett block med Leifs U 6-4 system (för mig blev det 175 kuponger) Raderna kopierade från Copema som han använder för att göra systemen
Spoiler:
Jag brukar radera blockinfon som ligger sist i wga filen så kan man användan SharpsGar filer i WinGar2SvS Man behöver inte den infon. För blocken kan man ju mata in manuellt om man bara ska beräkna om man redan har en fil. Dock måste man hålla reda på vilka tecken som tillhör i t.ex block 1 och så vidare själv I wga filen: Radera det rödmärkta i wga filen i nån texteditor och spara igen så funkar det i WinGar2SvS Spoiler:
Senast redigerad av Tord den 2021-02-27 klockan 01:08. |
|
2021-10-05, 22:58 | #82 | |
Citat:
|
||
2021-10-05, 23:15 | #83 | |
Citat:
Jag har en version som är packad med WinRAR. Testa den länken https://www.mediafire.com/file/o4mnn...v2.06.rar/file Litar du inte på program du laddar ner så kan du skicka upp filen till https://www.virustotal.com/gui/home/upload där de flesta virusscanners går genom filen Senast redigerad av Tord den 2021-10-05 klockan 23:24. |
||
2022-01-10, 20:26 | #84 | |
Citat:
Om jag kopierar och lägger in ett U 5-0-44 i block ett och ett U 0-5-12 i block två så skapas och garantiberäknas endast 44 rader, blocken multipliceras inte med varandra. Senast redigerad av hakan11241 den 2022-01-10 klockan 20:28. |
||
2022-01-10, 20:59 | #85 | |
Citat:
Så här gör jag: 1. Läs in eller skriv in U 5-0-44. 2. Läs in U 0-5-12. Nu bör du få en fråga hur du vill hantera systemet. Välj "Multiplicera raderna med varandra. Utökar rad- och matchantal" Det kommer ge dig 72 strängar i editorn. U 5-0-44 som är 6 strängar * U 0-5-12. (6*12=72 strängar) Vilket i det här fallet innebär 528 rader. 3. Vid inläsning av systemet bör en programmet påminna dig om att kontrollera garderingar och blockindelning: 4. Kontrollera att du har 5 U-hela i Block 1 och 5 u-halva i Block 2. Nu bör garantin beräknas på och presenteras som "2-Blocks U-system": Återkoppla gärna hur det gick. Blir det tokigt kollar jag gärna närmre på det. Bortse gärna från satvfelet i dialogrutan "Kontrollera gardeingar. Jag sitter fortfarande i dag med samma bluetooth tangentbord som när SharpGar skrevs, det tappar kontakten och ger spännande stavfel. -Bosse PS. Hela långa tabellen som vid ett snabbt överslag i huvudet verkar stämma: Spoiler:
Senast redigerad av BosseEk den 2022-01-10 klockan 21:12. |
||
2022-01-10, 21:10 | #86 |
xxx
Senast redigerad av powerplay den 2022-01-10 klockan 21:11. |
|
2022-01-10, 23:19 | #87 |
Hej Bosse, och tack för snabbt svar.
Nu fungerade det. Jag hade blivit lite ringrostig eftersom det var ett tag sen jag var inne i programmet. Nu började jag testa runt igen när det går att lämna in de skapade filerna via Sharpsgar2. Tycker att dina program numera täcker alla mina behov. Jag har hela mitt systembibliotek skapat i Wingar-format och jag kan garantiberäkna och skapa blocksystem av mindre system. Det som jag inte gillar i Wingar 2.06 är filtret för teckenreducering. Som jag förstår så skapas en fil för varje teckenutfall, 5-5-3 får en fil och 4-6-3 en fil och så vidare. Dessa filer sparas sedan i samma mapp som programmet ligger i. Här skulle man önska sig en gemensam fil och även att man har möjlighet att döpa och spara den själv på lämplig plats. Jag brukar jobba med en mapp som jag döpt till ¨För inlämning¨ där jag lägger textfilerna till SvS. Alternativet är att du skapar en knapp i Sharpsgar2 för teckenreducering under knappen för utdelningsfiltret. M v h Håkan |
|
2022-01-11, 05:42 | #88 | |
Citat:
När det gäller teckenfördelningssystem minns jag bara att jag inte heller var nöjd med den där lösningen där filer sparas. Jag tror att jag gjorde en ny under garantiberäkningar där inga filer sparas men lät funktionen med att spara filer ligga kvar under verktyg. Det kan alltså finnas två sätt att beräkna TS/MT-system. Men helt ärligt vet jag inte att det är så till 100%. Bra idé med att spara systemen/inlämningsfiler i en separat mapp! Kanske borde SharpsGar2Svenskaspel få en egen cfg-fil där inställningar sparas? Eller om det går att knuffa in den infon i SharpsGar.cfg, får nog fundera på det och testa. Inte alls ett dumt förslag, tack Hakan! /Bosse |
||
2022-04-14, 17:40 | #89 |
Hejsan
Jag kan inte hämta filen...Acces denied Peter |
|
2022-08-05, 15:53 | #90 |
Om det finns planer på några fortsatta uppdateringar av SharpsGar har jag ett önskemål:
När man laddat in ett system och beräknat garantin, och trycker på Nytt system, så rensas ju antalet garderingar som är satta, samt tecknen i Systemeditorn. Går det att fixa så att programmet stänger ner garanti-tabellen automatiskt också? Ser det endast som nödvändigt att forska på ifall det finns planer på fler förbättringar, annars kan du skippa det Bosse |
|
|