|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-09-16, 08:22 | #61 |
Tack Tino Kommer att följa dina spelförslag med spänning framöver. Ha det gött!!!
|
|
2010-09-16, 19:10 | #62 |
Då jag inväntar godkännande för en Speldagbok postar jag spelförslag i denna tråd tillsvidare.
Obs! Personer utan BRM och som inte tål stor varians undanbes att följa spelförslagen. |
|
2010-09-16, 19:13 | #63 |
SPELOMGÅNG 1 - GÄVLE - 16 SEPTEMBER 2010
FASTA ODDSMARKNADER Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker. DD-1 (Lopp 7) 5 TURBO VIKING - 20x (14.9x) @ Expekt 8 RED HOT DYNAMITE - 5x (4.8x) @ Bet365 DD-2 (Lopp 8) 3 MR WISEMAN - 20x (12.94x) @ Bet365 RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN) Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan. DD-1 (Lopp 7) 3 ALVENA PELE - 13.85x DD-2 (Lopp 8) 5 ONLY LAVEC - 19.8x 6 POLS WALLE - 15.47x Spreadsheet |
|
2010-09-16, 19:35 | #64 |
Du säger det själv, hög varians och bara 10 veckor testkört. Är det mycket jobb som är anledningen till att du inte kört 50-100 veckor bakåt eller är det för att datan inte finns tillgänglig längre?
Mellan raderna ser du kanske att jag är skeptisk mot hela idén. Jag tycker du verkar kunnig inom ditt område och så, men jag har ändå svårt att se att en programvara av den här typen ska kunna ge en långsiktig avkastning. Mest för att det finns så mycket att ta hänsyn till och annars känns det som att spelbolagen kommer sätta P för det på ett eller annat sätt. Skulle du vid någon av testkörningarna gå plus om du endast hade ATG-oddsen att spela på. |
|
2010-09-16, 20:14 | #65 | ||
Citat:
Citat:
Jag har indirekt gjort testkörningar med enbart ATG-oddsen (t.ex. lopp utanför V64/V65/V75) och det har gett följande resultat: Races included: 659 Units staked: 932 Units won: 881.45 Units result: -50.55 (ROI: 95%) Det är ganska naturligt att resultatet blir mycket bättre när fyra spelbolag istället för ett erbjuder odds och således tror jag starkt på detta då jag är selektiv med loppen jag spelar. Jag hävdar inte att en ROI på 200% kommer att upprätthållas, men snarare att detta ger möjlighet till en fortlöpande process att förfina rankingsalgoritmen för att nå en hyfsad återbetalning i det långa loppet. Tack för bra återkoppling i övrigt! |
|||
2010-09-16, 21:50 | #66 |
Kan tyvärr inte hjälpa dig med historiken, det blir nog svårt att fixa öht nu när jag tänker på saken. Glömde att tillägga förut att jag ändå tror att du är på rätt spår med att smala ner det till DD-lopp i och med att det finns fler/bättre odds där. Jag vet inte hur mycket du har viktat in distans och startmetod, men jag tror att du kan ha en bättre chans på en bra ROI om du smalar ner lite där, åtminstone borde variansen gå ner kan jag tycka.
Jag vet inte hur mycket data du sitter på, men en sak jag skulle vilja se är andelen andrahandare som vunnit i streckspelslopp där det finns en megafavorit och en klar andrahandare. |
|
2010-09-17, 07:44 | #67 | ||
Citat:
Citat:
Grattis till DD:n igår i övrigt! |
|||
2010-09-17, 12:27 | #68 | |
Citat:
|
||
2010-09-17, 12:35 | #69 |
Sharpest
|
Tino på TRAVSIDAN - V75-statistikanalys
Där säljer han travbibeln. I denna har du mycket statistik gällande startspårens betydelse, klasser osv osv. |
2010-09-17, 13:17 | #70 |
Eller hör med Johan på Storavinster.se, han har garanterat alla statistik du behöver.
|
|
2010-09-17, 17:39 | #71 | |
Citat:
|
||
2010-09-17, 17:40 | #72 |
|
|
2010-09-17, 17:40 | #73 |
Idag startar Speldagboken och i fortsättningen kommer alla spelförslag att postas där!
|
|
2010-09-18, 11:59 | #74 | ||||||
För att citera Johan @ Storavinster.se i artikeln "Vinna på Outsiders":
Citat:
NOTIS: Märkte i samband med detta att den tidigare körningen som benämndes som Lopp UTANFÖR V64+V65+V75 istället skall vara Samtliga lopp (dvs. både lopp innanför och utanför streckspelet) då jag vid körningen valde just alla lopp och inte bara lopp utanför streckspel. Tidigare testresultat (dvs. alla loppdistanser) Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Värt att notera är självfallet att vissa loppkategorier i kombination med distans har väldigt lite data, t.ex. "Enbart V64 på kort distans" som har 8st lopp och egentligen inte kan ge någon rättvis bild. Om vi däremot tittar på kategorin Samtliga lopp som har mest data att gå på ser vi att man går från en förlorande spelare (95% ROI) till en vinnande spelare (122% ROI) genom att enbart spela kortdistanslopp (<= 1680m). Om man enbart skulle spela på långdistanslopp (> 2140m) skulle man vara en rejäl förlorare (23%). Om man enbart spelar kombinationen V65 och DD och även är selektiv nog att enbart spela kort- eller långdistanslopp ökar man sin ROI från 185% till 223%, samt vinstprocent/bet från 8.74% till 10.71%. Jag vet att jag fortfarande har på tok för lite data att laborera med, men är rätt säker på att vi trots allt ändå kan verifiera att kortdistanslopp är mer skrällbenägna! Vad är era åsikter? |
|||||||
2010-09-23, 20:42 | #75 |
Intressant tråd tycker jag, även om jag inte är det minsta insatt eller intresserad av trav.
Kul med fler som bygger modeller och att följa hur det går. Har en kommentarer på ditt arbete hittills. Du har back-testat med data från 10 veckor bakåt. Jag antar att du har baserat/uppdaterat modellen utifrån dessa data? Då det finns en överhängade risk för data-mining i ett sådant förfarande så undrar jag hur du tacklar det problemet? (Data-mining kan sägas vara att man hittar mönster i tidigare data som egentligen är tillfälligheter och inte kan användas för att säga något om framtiden.) Edit: Hur är det med oddsen på de du spelar på? Höga odds och skrällar som går in kan, speciellt i kombination med data-mining, ge mycket missvisande resultat för modellen. |
|
|