Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Har som mål framöver att föra över hela Tipslyktan 7 hit med samtliga system i SharpsGar-format. Snubblade dessutom över denna boken, som verkar vara från hösten 1993 från Tipstjänst:
SYSTEMBOK - VÄGLEDNING FÖR R- OCH U-SYSTEM
Omslaget säger "Vägledning, nyckelrader och garantier till 52 nya R och U-system.
Hur många av dessa som SvS fortfarande kör med idag är en bra fråga, kanske finns nåt gångbart, därav tanken att blåsa igenom även den boken och förhoppningsvis ha tid och ork att föra över allt i den också. Den här tråden är inte klar på långa vägar
Sen har jag lite egna småsystem som jag pysslat med utifrån några befintliga, de rader/garantier jag har på dessa system verkar inte ha postats här tidigare, så de kommer förmodligen också.
Många system i Tipslyktan 7 har ganska medioker garanti enligt mig, men ett par hyfsade system finns. Ett av dem är UM 5-2-90, som dock innehåller felskrivningar. Garantin stämde inte mot vad som står i boken. Jag korrigerade detta, samt tog bort de rader där samtliga U är rätt, tycker det är överskattat. Med några dubbletter borttagna är systemet istället på 81 rader.
Specialvariant 1: Tvåblocks-upplägg på U-delen.
Block 1 med U-tipsen i garantin ovan.
Block 2 med ytterligare 2 halva. Enligt mig mer spelvärda rader om man tror sig träffa 0-1 st. av 2 halva U-tips, istället för 1-2 st. Antingen tänker man på de 2 favoriternas tecken och kör 1-2 st, tänker på de minst troliga utfallen och sätter 0-1 då det blir samma sak, eller går emot de två favoriterna tuffare och spelar 1-2 st på de minst troliga utfallen. Det är nog en smaksak hur man föredrar att tänka här just med de 2 U halva i eget block.
UME 7-4-1215
EEUuuMMMM uu
Många system i Tipslyktan 7 har ganska medioker garanti enligt mig, men ett par hyfsade system finns. Ett av dem är UM 5-2-90, som dock innehåller felskrivningar. Garantin stämde inte mot vad som står i boken. Jag korrigerade detta, samt tog bort de rader där samtliga U är rätt, tycker det är överskattat. Med några dubbletter borttagna är systemet istället på 81 rader.
Kul med lite nya tankar och varianter, även om jag själv har svårt att "läsa" blocksystemsgarantier.
Angående UM 5-0-XX i Tipslyktan undrar jag om de inte försökte använda sig av 9 olika 4-0-9 men gjort fel någonstans. UM 5-2-81 blir nämligen bättre om man gör så.
Håller på att föra över alla system från Tipslyktan 7 till Sharpsgar-format, fick även den andra boken idag, det verkar vara garantier och enkelradsutskrift på alla de U och R system som Svenska Spel fortfarande använder idag. Jag tänkte det kunde vara kul att ha alla dessa med separat också i stora Sharps-mappen, så slår vi ihop allting med allt som användare lagt upp här, en NSAB mapp, en SvS mapp, Tipslyktan-mapp osv.
Boken innehåller utskrifter och garantier på samtliga. Verkar som 2 st R-system tagits bort från SvS sedan denna boken kom 1993, men såg att de fanns längre bak i tråden.
Sedan står även vem som gjort respektive system. De namn som figurerar i boken är:
Flemming Lund
Jens Christensen
Erik Madsen
Seppo Rankinen
Heikki Hämäläinen
Jan Svendsen
Christian Deibjerg
Christian Hansen
Finn B. Poulsen
Henrik T. Bruun
Bent Hagen Petersen
En hel hög gubbar bakom systemen på SvS med andra ord
Perfekt, då slipper jag föra över dem!
Vill du fortfarande ha dem i Excel så kan jag kika på det framöver vid tillfälle. Lite halvkörigt på jobbet sista veckorna innan semestern, får bli att spendera nån dag från semestern här och komma ikapp. Några dagar från sista veckan förra året blev det för att spara ner allt från trådens start!
Håller på att föra över alla system från Tipslyktan 7 till Sharpsgar-format, fick även den andra boken idag, det verkar vara garantier och enkelradsutskrift på alla de U och R system som Svenska Spel fortfarande använder idag. Jag tänkte det kunde vara kul att ha alla dessa med separat också i stora Sharps-mappen, så slår vi ihop allting med allt som användare lagt upp här, en NSAB mapp, en SvS mapp, Tipslyktan-mapp osv.
Boken innehåller utskrifter och garantier på samtliga. Verkar som 2 st R-system tagits bort från SvS sedan denna boken kom 1993, men såg att de fanns längre bak i tråden.
Sedan står även vem som gjort respektive system. De namn som figurerar i boken är:
Flemming Lund
Jens Christensen
Erik Madsen
Seppo Rankinen
Heikki Hämäläinen
Jan Svendsen
Christian Deibjerg
Christian Hansen
Finn B. Poulsen
Henrik T. Bruun
Bent Hagen Petersen
En hel hög gubbar bakom systemen på SvS med andra ord
Ni kommer väl ihåg interiktigtklok som påstod sig att jobba åt SvS
Alla systemen från SvS finns redan klara i länken han skrev. Kopiera och klistra in i WinGar. Det var ett system som var felskrivet annars är alla rött
Jag själv har inte barit speciellt aktive här då min syn är skit. Jag gillar fortfarande tips och system https://amazing-brattain-3bb56b.netlify.app/ dock funkar inte garantiberäknaren som den ska i Farefox pga ava en bugg i Firefox
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Tord den 2023-07-24 klockan 16:58.
Specialvariant 1: Tvåblocks-upplägg på U-delen.
Block 1 med U-tipsen i garantin ovan.
Block 2 med ytterligare 2 halva. Enligt mig mer spelvärda rader om man tror sig träffa 0-1 st. av 2 halva U-tips, istället för 1-2 st. Antingen tänker man på de 2 favoriternas tecken och kör 1-2 st, tänker på de minst troliga utfallen och sätter 0-1 då det blir samma sak, eller går emot de två favoriterna tuffare och spelar 1-2 st på de minst troliga utfallen. Det är nog en smaksak hur man föredrar att tänka här just med de 2 U halva i eget block.
UME 7-4-1215
EEUuuMMMM uu
Här är en viss (mkt liten) förbättrad UM 8-3-1120.
Det där med att använda 0-7-8 och 0-7-4 är en tanke men
då får man även problemet med 12-täckningen vid 4-Utips.
Än så länge är jag lat och använder 0-7-16 så att jag slipper tänka på det.
Behöver nog göra om detta från grunden för att nå fram känns det som.
Kanske är det inte det bästa att utgå från um 7-4-560.
Det måste bara gå att få till det där. Jag provade att utgå från Bosses fina UM 8-3-224 och plockade mha Sharpsgar ut rader från garantitabellen och får då följande garantitabell:
Bara 96 fall som inte täcks in vid 5 U-tips. Undrar om det är de 32 raderna som ger 3 tolvor som ställer till det (3*32=96)?
Om någon registrerar sig för programmet Helgardering så kanske systemet går att skapa i det.
UM 8-3-1120, tolva vid 4 & 5 U-tips med rader som bara läggs vid 4 U-tippade är ju förmodligen den typen av system som en dator borde kunna generera känns det som. Om inte annat skulle det vara intressant att se vilket radantalet blir i programmet, det kanske går att göra på färre rader?
Edit varianter som inte ger chans till 3 tolvor vid 5 U-tips verkar ge större "lucka" med 128 rader som inte täcks in.
Intressant BrakZen! Ett stort steg åt rätt håll. Endast 96 utfall kvar nu!
Om man med SharpsGar ser hur dessa 96 rader är fördelade ,och även de 32 raderna
så bör man kunna få en hel del hjälp av detta.
Tänkte precis kolla på detta men kunde inte hitta raderna nånstans?
.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av powerplay den 2023-08-07 klockan 21:36.
Intressant BrakZen! Ett stort steg åt rätt håll. Endast 96 utfall kvar nu!
Om man med SharpsGar ser hur dessa 96 rader är fördelade ,och även de 32 raderna
så bör man kunna få en hel del hjälp av detta.
Tänkte precis kolla på detta men kunde inte hitta raderna nånstans?
.
Jag lade inte upp raderna eftersom jag inte kände mig färdig men nu hinner jag inte mer och tar gärna hjälp.
Jag utgick från Bosses UM 8-3-224 och letade efter rader som täckte 12-rätt bra vid 3,4,5 U-tips. Ett tag hade jag 4 Sharpsgar igång och klippte/klistrade mellan. Någonstans klippte jag fel rader och nu återstår bara 192 av Bosses 224, de ligger först i systemet. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om jag nått i mål ifall hela Bosses system varit orört .
EDIT En bättre variant finns på nästa sida. Den här varianten kan slängas . UM 8-3-1120 med 96 raders lucka vid 5 U-tips: