Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
@Hakan11241
Vad tycker du om nya tipsrader.se? Jag saknar funktionen att man kunde se vilken placering ens system hamnade på. Man behöver inte logga in längre heller (ingen nackdel i och för sig). Man får hoppas att den gamla finns kvar vid sidan om
Tycker att flera såna rättningssidor har gått åt fel håll. Min favorit var ju 1x2blocksystem försvann ju helt. Ev+ har blivit katastrof eftersom jag inte längre kan se mina tipsrader jag laddar upp, LR har klart blivit sämre och nu även tipsrader.se
Radsofts liverättning kräver att man använder deras tipsprogram vilket jag hatar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Tord den 2020-11-25 klockan 20:19.
Jag har aldrig lyckats få nya sidan att fungera, därför jag lägger upp på gamla.
Om du säger att den är igång så får jag testa på lördag.
Tycker den gamla fyller mina behov, men det hade varit roligt med lite mer drag i chatten. Kul när det står och väger på slutet.
Ikväll gjorde jag lite av en ¨Tord¨, konstruerade ett system som blev för dyrt att lämna in så jag fick skissa om till ett billigare.
La upp bägge för jämförelse.
Ser riskabelt ut just nu...
Jag har aldrig lyckats få nya sidan att fungera, därför jag lägger upp på gamla.
Om du säger att den är igång så får jag testa på lördag.
Tycker den gamla fyller mina behov, men det hade varit roligt med lite mer drag i chatten. Kul när det står och väger på slutet.
Ikväll gjorde jag lite av en ¨Tord¨, konstruerade ett system som blev för dyrt att lämna in så jag fick skissa om till ett billigare.
La upp bägge för jämförelse.
Ser riskabelt ut just nu...
Det problemet har dom fixat nu. Jag laddade upp mitt första system på nya sidan idag, men det finns en del som inte är 100%, t ex att knapparna som visar teckenfördelningen inte är mitt för det lag (halva knappen är mitt mellan två matcher)
Konstigt förresten att du och jag brukar missa samma matcher Man kanske skulle motspela spikarna du sätter, men då måste man ju veta vilken av spikarna man ska göra det också
Ganska bra system där alla U tecknen har 25% chans till 13 rätt om ena E-tipset sitter. BrakZen hjälpte mig att få systemet med att täcka 12:an vid 0 U
U 4-6 systemet gick ju bäst i alla fall för dig Systemet är inget blocksystem denna gång? du brukar ju skriva det annars
Senast redigerad av Tord den 2020-11-25 klockan 23:28.
400 k för gårdagens rad var mkt bra betalt tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Tord
UM 9-0 99 kr
Ett till lite underligt system jag hittade bland Tipsbladets system. men ganska billigt och bättre(jämnare) 13 chanser. U tecken 7 och 8 är nästan som spik
Jag tror att BrakZen eller Powerplay skulle kunna förbättra systemet
Underliga system dessa ja, med en sån övertro på egna U-raden.
Finns en hel del sådana här överoptimistiska system. 10 rätt på enkelraden krävs här för 13-chans. U 13-0 med 13-garanti vid 10 U-tips kostar 2288 kr.
Publicerar ett eget lite bättre alternativ istället. Enkelrader naturligtvis U 9-0-120 kr. En bantad version av UNA 9 "övre" delen. Raderna vid 5-Utips har kombinerats med 0-4-4. 30 st. Detta går säkert förbättra en del, men chanserna för 12-13 ligger lägre, utan att för den skull vara lät att nå. G-Tabellen är något "jobbig" men man har i alla fall 11-12 vid 4 U-tips av 9.
Finns en hel del sådana här överoptimistiska system. 10 rätt på enkelraden krävs här för 13-chans. U 13-0 med 13-garanti vid 10 U-tips kostar 2288 kr.
Publicerar ett eget lite bättre alternativ istället. Enkelrader naturligtvis U 9-0-120 kr. En bantad version av UNA 9 "övre" delen. Raderna vid 5-Utips har kombinerats med 0-4-4. 30 st. Detta går säkert förbättra en del, men chanserna för 12-13 ligger lägre, utan att för den skull vara lät att nå. G-Tabellen är något "jobbig" men man har i alla fall 11-12 vid 4 U-tips av 9.
Hittade ett system som du själv har gjort. U 9-0 96 kr
På sidan 91 finns det systemet. 13 rättaren är vid 6 U av 9 i 14,28%. Tror faktiskt att det systemet har större chans att få 13 rätt än 99 kr systemet
Senast redigerad av Tord den 2020-11-26 klockan 22:52.
UME 5-5 1296 kr
Har tydligen glömt bort att posta detta system. Jag får börja sätta A,B,C osv i filnamnet för att hålla isär systemen. Har 4st som heter UME 5-5 1296 kr.
Hittade inte systemet i Excel filen, om systemet redan finns så ber jag om ursäkt för dubbletter **Edit** fanns inte på någon sida
Alla U tecken har 25% chans till 13 rätt och 12 rättsgaranti om minst ena E-tipset sitter.
Jag tror att det var BrakZen som hjälpte mig med att få 12 garantin hela vägen på detta system
"UNA" är inte så tokigt - så länge man inte byter ut de halva mot helor. Dvs kör det som U0-9-30.
Tyvärr innehåller följande system 6 matematiska kuponger som försämrar det . Således inte garanterad 11:a vid 4 U-tips. Dock Vid 5,6 & 7 samt större chans till 12:a vid dessa. U9-0-116
Räkna ut procenten man vill använda i systemen
Exempel 1: Vid 7 hela
7 hela = 1/7 = 14,28%
7 hela = 2/7 = 28,57%
4 U = 280 rader. 280/7 = 40. 40/280 = 14/28%
4 U = 280 rader. 280/3 = 56. 56/280 = 20%
3 U = 560 rader. 560/7 = 80. 80/560 = 14,28%
3 U = 560 rader. 560/7 = 80. 80*2 = 160. 160/560 = 28,57%
-----------------------------------------------------
Exempel 2: Vid 8 hela
8 hela = 1/8 = 12,5%
8 hela = 2/8 = 25%
8 hela = 3/8 = 37,5%
4 U = 1120 rader. 1120/8 = 140. 140/1120 = 12,5%
4 U = 1120 rader. 1120/5 = 224. 224/1120 = 20%
-----------------------------------------------------
Exempel 3: Vid 9 hela
9 hela = 1/9 = 11,11%
9 hela = 2/9 = 22,22%
9 hela = 3/9 = 33,33%
4 U = 4032 rader. 4032/16 = 504. 504/4032 = 12,5%
4 U = 4032 rader. 4032/16 = 252. 252/4032 = 6,25%
4 U = 4032 rader. 4032/9 = 448. 448/4032 = 11,11%
Jag vet knappt inte vad jag håller på med. Frågar ni nåt så är det inte säkert jag kan svara
Funderade just på vad du försöker räkna ut
Antalet matcher i systemen har inte så mkt att göra med själva radantalet som lämpar sig för reducering, alltså den procentuella andelen.
3 - 7 - 11 matcher kan dock reduceras optimalt på samma sätt fast med olika procent. 1/3 - 1/5 - 1/7.
Precis som 4 - 8 - 12 matcher har optimal reducering fast bara en zon. Också 1/3 - 1/5 - 1/7.
Ett tydligt mönster alltså. Men som sagt, vet inte riktigt vad du är ute efter?
Funderade just på vad du försöker räkna ut
Antalet matcher i systemen har inte så mkt att göra med själva radantalet som lämpar sig för reducering, alltså den procentuella andelen.
3 - 7 - 11 matcher kan dock reduceras optimalt på samma sätt fast med olika procent. 1/3 - 1/5 - 1/7.
Precis som 4 - 8 - 12 matcher har optimal reducering fast bara en zon. Också 1/3 - 1/5 - 1/7.
Ett tydligt mönster alltså. Men som sagt, vet inte riktigt vad du är ute efter?
Bara gjorde hur många rader det går åt för att det ska bli t ex 12,5% på just det U tecknet (om man vill ha lite lägre 13 chanser)
Vart tog Dukisfar vägen? skrämde vi bort honom genom att klaga på systemen han lagt upp? Länkarna till systemen försvann också. Det var ju inte riktat mot honom personligen
Jag tyckte (och Powerplay) bara att en del system var för dåliga och ojämna 13 chanser. Sitter han hemma och svär "jävla svenskjävlar!" nu tro?
Jag sitter och installerar om Windows på en annan dator då den andra hade fest för ofta "Blue Screen Of Death" Nu fick jag nog!!!
Senast redigerad av Tord den 2020-11-30 klockan 12:11.
Tyckte jag behövde ett annat system för fem halvgarderade till det blocket idag och plitade ihop detta.
Har tidigare kört med R 0-5-8 och UNA 0-5-10
40% chans till 13 i troliga utfallen 1-4 U-tips rätt. Tror inte jag sett det här.
Nu är 5 matcher inte så många, men den egentliga tanken med system med utgångsrad måste väl vara att man skall kunna påverka sin vinstchans och därigenom minska slumpens inverkan.
Om man sprider chanserna på detta sätt då liknar det ju för mkt ett R-system.
Försvinner inte hela idén med U-system då.
Systemet som heter UNA5 har jag inte riktigt klart för mig hur det ser ut men där ligger nog chanserna mer centrerat.
Du verkar har kört en längre period med olika blockvarianter hakan11241, det kunde vara intressant att
veta vad som fungerat bäst för dig, eller vad du ev. dragit för slutsatser om detta?
För endast 10 rader får man ett kalkylerat system; dvs alla utfall vid 2 av 5 U-tips. eller 3 av 5 också 10 rader.
Är detta block för kupongens 5 svåraste eller 5 lättaste matcher. Eller kanske bara för de 5 som "blivit över". Sånt påverkar ju också valet av system.
Jag tror jag måste börja föra statistik över detta....
Alltså hur många rätt "svenska folkets" genomsnittsrad har på de 5 svåraste.
Och kanske även de 5 största favoriterna.
Senast redigerad av powerplay den 2020-12-03 klockan 03:13.
Vi diskuterade ju en del om halvgarderade på sidan 79. Tycker att det är lurigare att använda U-rad där, kör helst R-system i det blocket. Matcherna kan sluta hur som helst, har upplevt allt från 1-5 U-rätt.
Vad gäller min spelstrategi för blocktips så lägger jag in ett längre inlägg i Stryktipstråden så vi inte förargar någon här.
UME 5-5 1008 kr
Gjorde om Hakan11241 system till hela istället för halva med U + 3 halva R från finsk sida som har 12 rättsgaranti. samt 2 halva med E-tips. Systemet ger 13 rätt till 20% nu och minst 11 rätt som minimum om ena E tecknet sitter
Man kan tro du är tankeläsare Tord!
När jag funderat lite på Powerplays kommentarer så tror jag det är bättre att lägga några av de halvgarderade som E-tips och kanske ha kvar två som matematiska.
Till exempel så kan man då använda följande nyckel som också drar 12 rader:
Kod:
1 1 X
X 1 1
1 X 1
--------------
1X 1X 1X
1X 1X 1X
Ger ju en bra garanti, men som vanligt måste man ju ha gjort en korrekt matchvärdering