|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-05-10, 14:05 | #76 | |
Citat:
På "kunskaps"aspekter i det hela. Alla typer av kunskap. Söker inga kompisar här. Då topic för tillfället verkade vara botar var min tanke att vi (?) teknikhatare får svårt, är förvisso själv programmeringskunnig och intresserad, då utvecklingen går i rasande fart och ökar. Trading ja, ibland förstår jag vad marknaden går på ibland inte, när det senare sker blir jag ändå ofta glad, utan att veta om jag egentligen hade fog för det. Kanske är det en guldgruva för den sportkunnige att marknaden älskar kvantitativ analys i sådan grad, vad vet jag, men igår gav jag utryck för min fasa inför botarnas intåg även utanför tradingsfären. (Tycker inte politikerna tar det hela på allvar.) Take care! |
||
2017-05-10, 14:27 | #77 | |
Citat:
Btw misstänker du scalpar, många säger de tradar när de scalpar, vad nu scalping egentligen innebär
2017-05-10, 14:35 | #78 | |
Citat:
Att trejda är, enligt min uppfattning, att du köper och säljer odds. Du kan ta långa eller korta (scalping) positioner. Likväl är det att trejda. |
||
2017-05-10, 22:55 | #79 | |
Citat:
Betta är att försöka hitta värdeodds enligt mig. på engelska forum skiljer de iaf på trading och sclaping Hittar du värdeodds är det kanon, gör plånboken fet som fan, det gör man dock genom kunskap om sporten och matchen inte genom att försöka hitta samband i grafer, vill man spå i teblad gör man det på eget bevåg. Men förstår att alla dessa gurus låter pålitliga med tanke på att folk fortfarande tror att börstraders är något annat än gamblers
Gambla inte med din plånbok -Matcha spelet Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-10 klockan 23:00. |
||
2017-05-11, 03:23 | #80 | ||
Citat:
En snabb sökning på google ger ganska bra beskrivningar av trading: - swing trading (långa positioner) - scalping (korta positioner). Att bara googla på scalping ger dig även det en hyfsad förklaring på Wikipedia. Citat:
Jag startade diskussionsgruppen på Skype för de som är intresserade av att lära sig mer. Om du har funderingar så är du, och såklart alla andra, välkommen att ställa dina frågor och funderingar där. Om inte annat så anser jag att samma sak gäller som i övriga delar av världen. Om en inte är nog påläst för att delta i en diskussion så bör en gå och ta reda på fakta. Annars sitter en ner, lyssnar och håller käften. Senast redigerad av runtomkring den 2017-05-11 klockan 03:25. |
|||
2017-05-11, 07:50 | #81 |
Offtopic, varför skriver du "en" istället för "man"? Det låter märkligt.
|
|
2017-05-11, 09:06 | #82 | |
Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 5416Calatans rekar Stats: 23 - 68 - 0 ROI: 107.35% Vinstprocent: 25.27% |
Citat:
Personligen tycker jag att det är härligt när någon vågar använda gamla ord och uttryck, det håller vårt språk rikt och vitalt. |
|
2017-05-11, 09:36 | #83 |
Kan bara hålla med, heller en än hen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bandyfan (+1) |
|
2017-05-11, 09:42 | #84 | |
Citat:
Jag har svårt att ta personen seriöst när denne använder sig av "en" istället för "man". Men det är självklart valfritt att skriva som en vill! |
||
2017-05-11, 10:11 | #85 | ||
Och sskssk brukar undra varför jag är så bitter och grinig... Den här trådens utveckling kan ju användas som ett exempel... Dock, eftersom jag har för mycket tid just nu så googlar jag lite och klipper in ett svar.
"En är ett pronomen med lång historia. Det används som objektsform till pronomenet man: Är det meningen att det här ska ta kål på en? Men det förekommer, inte minst regionalt och dialektalt, även som subjektsform: En gör så gott en kan, som fotbollsspelaren Ralf Edström en gång lär ha sagt. Vi har det också i genitivformen ens: Det är var och ens ansvar" Citat:
Citat:
Från min sida är dock detta det sista inlägget här som inte berör själva huvudområdet. Senast redigerad av runtomkring den 2017-05-11 klockan 10:35. Anledning: Försökte använda en "smiley" i svaret. Blev sådär. |
|||
2017-05-11, 10:44 | #86 | |
Citat:
Det är en felaktig uppfattning. Jag gillar när folk är annorlunda och jag försöker att se det från andras perspektiv för att förstå. |
||
2017-05-11, 10:58 | #87 | |
Citat:
|
||
2017-05-11, 15:25 | #88 | |
Citat:
Nej tradinggurusarna säger explicit att man inte behöver veta NÅGONTING om sporterna utan bara om maaaarknaden. Alltså spå mönster i grafer. Det är pajaskonster. Liksom trading på börsen är pajaskonster Hittar man värdeodds gör man det utifrån kunskap om sporten INTE utifrån hur man som människa ser mönster som inte finns.. Jag bryr mig inte om du är gurufri, har Caan eller Webb som guru, trading som utgår ifrån att sitta läsa hur marknaden rör sig ochvsedan tro att man har sett möönster är trams. Om du sedan kallar det för trading eller scalping är likgiltigt. Kan redan nu lägga in att jag inte låter pengahoran inom mig involvera sig för fem öre, trasar isönder alla tankar dom härrör från önsketänkande på området och kollar objektivt på denna branschen. Som förövrigt är full av scammers. Bloggen jag gav förklarar läget exemplariskt Satt googlade citat om "sanningen" men kunde inte välja ett enskilt citat så länkar till googledökningen istället https://www.google.se/search?biw=128...k1.xQ6y29n_MkI
Gambla inte med din plånbok -Matcha spelet Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-11 klockan 15:45. |
||
2017-05-11, 16:09 | #89 | |
Citat:
I dag händer det i stort sett aldrig något oförutsatt pga att alla eventuella pengar som kommer in snabbt fångas upp av botar och hungriga traders som slåss om smulorna. Ska man göra pengar i dag så krävs en enorm kunskap och förståelse för och om sporten som "en" valt ut som sitt objekt. Det handlar mycket om att vänta och vänta till läget då "ens" kunskap och förnuft säger att priset har nått sin förmodade topp eller botten för stunden och då agera. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
runtomkring (+100) |
||
2017-05-11, 17:31 | #90 | |
Citat:
Eller diktator. Kom inte dragandes med den där gamla lagen, följde alla den satt alla och lyssnade tyst i ett hörn i tusen år. I den stora världen, alltså inte här i Sumpan, är det ju snarare tvärtom, de som vet säger inget och lämnar fältet fritt för subjektiva gissningar. ------------------ Över till topic, och det är inte riktat mot någon i den här tråden utan bara bra-att-veta-saker It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so. Mark Twain Tänkvärt för den som vill ge sig in i tradingbranschen, är det månne så att pilkastande apor har fördel mot majoriteten av aktörer(nu spelar förstås inte den relativa styrkan så stor roll i långa loppet om man inte har EV+ )? Personligen håller jag med matchingbetisover på tesen om att trading är gambling till stor del, klart där kan finnas ett fåtal som vet vad de sysslar med. Antar att många här läst "Fooled by randomness" och därmed fått "survivorship bias" förklarat för sig men det går bra med Wikis förklaring oxå, skillnaden är att Taleb i sin bok påpekar att de mest framgångsrika i regel är de som har minst koll. https://sv.wikipedia.org/wiki/Survivorship_bias Nåja, jag lyssnar gärna på en fortsatt diskussion (och hoppas att jag själv inte gått alltför långt utanför ämnet) men har personligen inga tradingambitioner, förutom att lägga ett spel och ibland sälja av i förtid då. Senast redigerad av ExtremtRik den 2017-05-11 klockan 17:34. |
||
|