![]() |
vinnande på TT?
Hur stort sample size skulle ni säga behövs för att veta om man är vinnande på topptipset och powerplay?
Finns det någon bra formula för det? |
Kollar man i plånboken så brukar man få en hint. :)
Men med 70% i återbetalning och löpande odds kan ingen vara vinnande. Därmed inte sagt att ingen kan gå plus under en tid. |
Citat:
|
Då får väl du ge ett bättre svar till trådskaparen än vad jag lyckades åstadkomma. :)
|
Citat:
Det är väl i stort sett samma som att vara vinnande på v75 och v86? och det sägs ju kunna gå. |
Citat:
|
Citat:
|
|
Citat:
Referensen till travet haltar lite (häpp...) och blir som att jämföra guldägg med stenkulor då en klonk på V75 kan hålla dig flytande resten av livet (om du inte är allt för dyr i drift). |
Enda syftet med mitt första inlägg i tråden var att (på mitt sedvanliga smått burdusa vis) inte inge några falska förhoppningar.
Det är ytterst få som är vinnande spelare. Kommer vi till spelformerna som tråden handlade om är dom obefintliga. Det fåtal som tjänar mer på spel än vad samma nedlagda tid på lönearbete skulle ge har en sak gemensamt. Dom startar inte trådar som den här. |
Då får man vända på frågan. Hur stort sampelsize behöver man för att visa att man är förlorande :)
|
Citat:
Sen är det inte meningen att leva på spel utan bara veta om man är vinnande. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|