|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-11-26, 20:01 | #1 |
Problem hos Skrill?
Jag några tusen kronor på Skrill som jag vill ta ut men av någon anledning går det inte och deras kundservice är inte särskilt bra.
För några dagar sedan fick jag ett e-mail från Skrill om att jag var tvungen att verifiera min identitet och address och då skickade jag dom dokumenten. Då när jag går till "Limits & verification" så står det att min identitet är verifierad men under "personal info" så kan man klicka på "Verify" under addressen så jag vet inte om addressen är verifierad. Under "Limits & verification" så är det också en stapel där det står Credit/debit card deposit ? Total SEK 9249.90 (EUR 1000.00) : SEK 238.48 remaining Jag har kollat lite men förstår inte direkt vad dom menar med det? Är det bara tillåtet att ta ut 238 kr till? Sedan också när jag försökte ta ut alla pengar jag hade där fick jag något med "failed transaction" och då försökte jag ta ut pengarna på ett kort som går ut i December. Är det någon som har varit i samma situation eller vet varför det inte går att ta ut pengarna jag har kvar på kontot? |
|
2014-11-26, 22:38 | #2 |
Låter som du behöver verifiera ditt konto. Skrill har usel support när man mailar, kan ta väldigt långt tid för dom att svara. Däremot om du ringer och snackar med dom så brukar problemet vara löst på ett par minuter.
|
|
2014-11-26, 23:34 | #3 |
Ok tack men vad mer måste man kunna verifiera för jag verkar ha fått min identitet verifierad och i samma mail som jag skickade mitt ID-kort så skickade jag även en bild på ett papper från banken. På andra sidor har det räckt med det för att få allt att funka.
|
|
2014-11-27, 00:19 | #4 |
Brukar vara ID och adressbevis, sen måste du ha verifierat ett bankkonto också har jag för mig om du vill göra uttag till det. Ring till dom och kolla vad som saknas
|
|
2014-11-27, 16:20 | #5 |
Kan kolla med Skrill sen men nu verkar det som min bank slutar att stödja Visa-kort så då har jag nu lagt till mitt Mastercard men då verkar det som att det inte att gå att ta ut dom pengarna från Skrill till det kortet. Ska det vara så?
Ska försöka ta ut dom pengarna genom att överföra dom till banken men vad ska man då skriva på "SWIFT" och "Bank sort code" och behöver man någon bankdosa och inloggningskort till det? Senast redigerad av Skottstolp den 2014-11-27 klockan 17:26. |
|
2014-11-27, 20:09 | #6 | |
Citat:
Angående kontakt med skrill så är det alltid telefon som är det bästa, då löser sig de mesta väldigt snabbt. Emailkontakt med dom är inte att rekommendera. |
||
2014-11-28, 00:06 | #7 |
Ok tack. Tror jag var vad jag ska skriva i dom två första fälten men i det sista så är det förmodligen mitt kontonummer. Ska man skriva dom nio siffrona jag har som kontonummer eller ska det in några fler siffor?
Har också pratat med Skrill men då sa dom att jag skulle ladda upp bilder på mitt ID trots att jag redan har gjort det och som det verkar så har jag också fått det verifierat då när jag går in Settings och Limits och verifications står det fortfarande "Your identity has been verified" , "Thank you for verifying your identity" men ändå sa dom att jag skulle ladda up bilder av mitt ID-kort. När man kontaktar dom går det att prata med dom på Svenska eller är det engelska som gäller då? Senast redigerad av Skottstolp den 2014-11-28 klockan 00:15. |
|
2014-11-28, 03:12 | #8 | |
Citat:
Om du pratat med skrill så har du ju svaret på din egna fråga? Engelska är det som gäller om du ringer dom. Inga mer siffror än ditt kontonummer. |
||
2014-11-28, 12:04 | #9 | |
Citat:
Adressen är verifierad om du har beställt verifiering och fått en nummerkod per post. Gör du verifiering så höjs din 90 dagars limit, Annars får du vänta tills du uppnåt limit igen. |
||
2014-11-29, 11:27 | #10 |
Jo, men tycker att det är lite förvirrande. Först får jag ett meddelande från Skrill där dom vill ha bild på ID och något papper från banken så då får dom det. Då när jag går in till limits & verifications så står det att min identitet är verifierad och den blev det ganska snabbt så då väntade jag några dagar men det gick ändå inte att ta ut pengar så jag skickade ett till meddelande till Skrill på bilder på ett papper för att verifiera addressen som dom bad om. Då blev det ingen skillnad och då ringer jag till dom. Där säger dom det jag redan vet, att mitt konto är avstängt från att skicka pengar eller vad det var och dom säger också att jag snart för ett e-mail som säger vad jag ska göra och då är det svaret på mailet jag skickade tidigare med papper om addressen och då säger dom att dom vill ha bilder på mitt ID igen för att häva avstängningen men av det jag kan se så verkar min identitet vara verifierad men jag skickar ändå bilder igen på mina ID kort och får se om det blir någon skillnad.
Gäller "limiten" på 1000 euro bara på kreditkort eller gäller det bankuttag också? |
|
2014-12-03, 15:41 | #11 |
Hur lång tid tar det att få identiteten verifierad hos Skrill? Då det verkar vara problemet, av det jag fick fram när jag pratade med dom så har det nu gått snart en vecka sedan jag skickade bilder på mitt ID genom deras hemsida men fortfarande går det inte att ta ut pengar.
|
|
2014-12-04, 19:41 | #12 | |
Citat:
Senast redigerad av nock den 2014-12-04 klockan 19:46. |
||
2014-12-04, 19:43 | #13 |
Behövs ingen kod hem på post, räcker man skickar in de begärda dokumenten dom begär för verifiering.
|
|
2014-12-04, 20:04 | #14 | |
Citat:
|
||
2014-12-04, 22:00 | #15 | |
Citat:
|
||
|