|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-05-21, 16:46 | #46 |
Fast det blir ju bara fråga om misstänkt rigg om man kan binda marknadsrörelserna till resultatet. Vad jag vet så var det ej onormal marknad i Sverigematchen ?
|
|
2014-06-01, 21:04 | #47 | |
Citat:
En Bettingamatör (synnerligen välfunnet användarnamn) förfasas över riggade matcher som sabbar hans insiderspel. När fan blev insiderhandel något hedervärt? Du spelar i samma liga som Riggarna! Detta är inte ett angeläget samhällsproblem. Mygel i sport- o spelbranschen? Verkligen? Trodde jag inte. Låt sporten ta hand om sin skit genom förbättrade regelverk och lite engagemang från bossarna. Pengar saknas inte. |
||
2014-06-01, 23:01 | #48 |
Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1626chaplins spel Stats: 125 - 85 - 7 ROI: 101.11% Vinstprocent: 59.52% |
Kanske inte berör just fix vad gäller Sverige, men intressant tråd. Tycker ni som inte har läst ´´the fix´´ skriven av Declan Hill bör göra det. Sporten är inte så ren som de flesta tror. Boken tar upp intressanta detaljer, om hur man har säkrat bevis osv...när ni läst den kommer ni inte fundera på om ett lag har skador/avstängningar inför en match, utan frågan ni kommer ställa er: undra om denna match är fixad eller inte?
|
2014-06-02, 00:23 | #49 | |
Citat:
Gällande mitt namn tog jag det för länge sedan. Amatör, kanske, om du nu definierar det som att ha möjligheten att inte gå till jobbet imorn då jag tjänar lika mkt på bettingen. Du tycker kriminell verksamhet ska hanteras internt av närmast berörda sport? Förväntar mig att du anser att familjefejder som leder till mord osv också ska klarar av internt? Du är inte vän av ordning direkt. |
||
2014-06-02, 15:19 | #50 |
Kan berätta om en intressant match i Montenegros fotbollsliga som jag följde i lördags. Matchen stod 3-0 med 7-8 minuter kvar. Inga utvisningar. Oddset på att det skulle bli över 3,5 mål till var 1,13 hos SBO. I samma stund som det blev 4-0 gick oddset på över 4,5 mål upp till 4,5 trots att det alltså förflutit ett fåtal sekunder mellan 3-0 och 4-0. det sjuka var inte att matchen var uppgjord till 4-0. det sjuka var att SBO visste om det.
|
|
2014-06-02, 19:31 | #51 | |
Citat:
Problemet är inte nytt och det är egentligen inte växande. Inom travet har det minskat kraftigt men finns det pengar så finns det människor som är beredda att ta genvägar för att korpa åt sig. Vad som möjligen är växande är möjligheten att spela på nobody cares-sport. Ger man sig in i den djungeln med "information som inga andra kan ta del av" och blir blåst har man bara fått smaka sin egen medicin. Ja, jag tycker korrupta domare och tävlande som myglar ska tas om hand av berörd sport. Särskilt tydliga och svåra fall bör polisanmälas. Sporten bör inte sopa skiten under mattan utan istället skärpa sitt eget kontroll- o regelverk. Stark analys av mitt ordningssinne. Mord och läggmatcher inom korpidrotten är helt jämförbara företeelser. Kan man få låna en femhundring till på lördag? |
||
2014-06-02, 23:06 | #52 |
|
|
2014-06-02, 23:15 | #53 | |
Citat:
|
||
2014-06-02, 23:33 | #54 | |
Vad fan är det här för något?
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2014-06-02, 23:46 | #55 |
Det blev inga odds på plats. Pengarna återbetalade.
Kul för dom som försöker plocka ut vinsten i morgon. Kundvård... Måste ju vara något/några ombud som försökt dopa omsättningen i butiken. Eller är det utlands-affe som hittat ytterligare spenar på kon?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-06-02, 23:52 | #56 |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Betalar man måntro en hel del värde för att försöka tvätta pengar? Men att tro det skulle gå onoterat förbi?
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
|
2014-06-03, 00:00 | #57 |
Blir ju inte mycket till tvätt då utbetalningen är exakt lika stor som insättningen.
Så det tror jag inget på, måste ha funnits andra syften med upplägget. Det var många år sedan som myndigheterna svalde skrynkliga totokvitton som alibi för skumraskaffärer. Speciellt om insatsen är identisk med utbetalningen gör man bäst i att inte säga något alls.
|
2014-06-03, 00:04 | #58 | |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Citat:
...och ingen chans att gå vinnande ur det för nomala spelare, skumt skumt
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Senast redigerad av boored den 2014-06-03 klockan 00:36. |
|
2014-06-03, 00:16 | #59 |
Platsspel inställt. Återbetalning till samtliga UTOM spelen under utredning. Dom som sitter på bongarna med nämnda spel har fått insatserna frusna under utredning!
|
|
2014-06-03, 00:29 | #60 |
Historiskt har väl dylika spel placerats av ombudet själv för att erhålla provisionen? Då ofta utan att fysiskt ens placera likvida medel i kassan. Trodde den tiden var förbi då ATG införde flygande inspektioner för att kontrollera kassan.
|
|
|