![]() |
När ska man börja betta? (underlag)
Sett flera trådar om "nästan" samma sak, men ingen innehåller det jag letar efter.
För att utveckla rubriken, när har man tillräckligt med tillit på sina metoder för att börja satsa? Har pappersbettat 298 bets nu, med ett Z på 1.973 och ett binomial på 6.19% och plussat 29.88 fiktiva units med 1 unit flatbet. Saken är att jag har haft perioder när Z varit på nära 2.4 och binomial på under 2% och perioder där det sett sämre ut, så hur vet man vad som är missvisande och inte? Finns det fler test man kan göra? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Du får nog rannsaka dig själv gällande huruvida du kan hitta värdeodds i framtiden om du inte använder dig av statistiska metoder. Förutsättningar måste vara desamma. Varför skjuta skarpt direkt? Håll nere insatserna till en början om du är osäker eller inte villig att ta risken än. |
Citat:
|
Säg till om du börjar och skaffar sheet.. nyfiken på att följa !
|
Citat:
Bra resultat så här långt över ett lite sample, et värde som kraftigt avviker från normalfördelningen måste väl ändå vara en indikation på att man faktiskt har ett övertag? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vinstsumma samtliga spel / ([varianssumman för samtliga spel] ^ 0.5) = z-värde där variansen för ett bet är: (insats^2) * (odds-1) |
Citat:
|
Bumpar denna med en liten fråga som berör: Hur bör man räkna in push när man räknar binomialt och/eller andra metoder som använder sig av W/L ratio? Spreadsheet-scriptet som finns till Sharps här vet jag räknar in dessa i totalen, så om du har 150 vinster, 45 förluster och 5 pushar så räknar den på 200 som det totala antalet spel. Bör det inte vara mer korrekt att räkna enbart w/l och ta bort alla pushar? Tacksam för svar.
|
Citat:
|