|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-03-13, 10:43 | #1 |
Slut med 1,x,2
Nu skall jag enbart spela över,under.Har spelat 1x2 i en vecka.Och ö,u i en vecka.Ö,U har dragit in mest deg.Visserligen är det ju inte samma odds.Så det tar längre tid att komma upp i stora vinster.(har inte stor bankrulle)men jag går ju +,det är ju det som är meningen med att spela.
Så vi gnetar på. |
|
2010-03-13, 11:14 | #2 |
Sharpest
|
I början av min bettingkarriär hade jag samma tankar som dig. Men med mer erfarenhet i ryggen så lärde man sig undvika många 1x2 spel man annars skulle lägga.
Det handlar inte bara om 1x2 utan spel där du har 3 utfall istället för 2. Vilket är egentligen anledningen till att du gillar ö/u spel. |
2010-03-13, 11:23 | #3 |
Det spelar ingen roll hur många utfall det finns, det är lika svårt att vinna ändå. Bookies har större fördel på tvåvägsmarknaderna.
|
|
2010-03-13, 12:39 | #4 | |
Alltid tyckt att över/under är mer lotto på något sätt...
Som KP är inne på är det nog svårare att värdera sina 1x2 spel på bara statistik... Citat:
|
||
2010-03-13, 22:44 | #5 |
Jag har precis som du Blixten tröttnat mer och mer på 1X2, däremot är över/under lika mycket lotto imo.
Ett tipps är att spela mer asian handicap, då står du med två alternativ istället för tre. Håll noga koll så du spelar asian handicap (tvåvägshandikapp) och inte vanligt handikapp som är trevägs.