|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-09-16, 22:51 | #31 | |
Citat:
Fast det var ju inte så jag mena. Men eftersom systemet att boka favoriterna inte fungerade, gav rejäl förlust, till och med så är det väl bara att vända kavajen ut och in och spela dom tänkta lay-objekten.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2012-09-16, 22:57 | #32 |
Fast än har det ju inte (i tråden i alla fall) bevisats att bokning inte ger förlust - än mindre en rejäl sådan.
Hold your horses (höhö) Wagner, systemet är inte knäckt än. To solve the problem, you first have to realize that there is a problem |
|
2012-09-16, 23:19 | #33 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1) |
||
2012-09-17, 08:06 | #34 | |
Citat:
Det som avskräckte mig från hästkapplöpningen är de stora svängningarna i spelkassan och att oddsen svänger otroligt snabbt de sista 10 min innan starten. Vare sig man spelar eller bokar är som vi alla vet helt avgörande att man får ett odds med värde i, då ska man helst även ha en uppfattning om vad som är lägsta spelbara odds Allt det här tyckte jag var lite klurigt när oddsen kunde gå från 4 -> 2,5 och sedan upp igen på 5 min och jag var inte tillräckligt insatt för att förstå varför Jag tror säkert man kan gå med vinst både genom att spela och boka bara man har de rätta variablerna, en sån sak som att en häst kanske vinner två lopp irad på platta banor och sedan kommer till en hinderbana kan helt klart spela in.. |
||
2012-09-17, 09:04 | #35 |
Ytterligare en plusdag att rapportera om. Söndagen bjöd på 22 lopp. Favoriterna vann 7 av dessa och nettovinsten skrevs till 7.810 kr.
Totalt: 338-163 +29.747 kr Favoritsegrar hittills 32,5% efter 501 studerade lopp Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1) |
|
2012-09-17, 14:32 | #36 |
Jag fortsätter tjatet om detta system. Den som inte gillar det får helt enkelt läsa något annat. Har gått igenom de första åtta dagarna av augusti och har dämed fått ytterligare 340 lopp att lägga till statistiken. Under perioden 1-8 augusti blev det 231 vinster och 107 förluster och en nettovinst på 4.319 kr. Lägger vi till detta till septemberresultaten ovan så blir siffrorna 569 vinster och 270 förluster och en nettovinst på 34.066 kr.
Tänkte att jga skulle undersöka vintermånaderna nu för att se om det är någon skillnad beroende på årstid. Har fått för mig att det skräller mer på vinterhalvåret, men det kanske bara gäller för travet i Sverige? Fortsättning förjer. |
|
2012-09-17, 14:59 | #37 | |
Citat:
Allt för mycket avfärdas (och hyllas för den delen) genom antaganden och utan tillräckliga belägg. Verkar något för enkelt för att vara sant är det troligtvis det, men det är alltid skönt för hjärnan när man vet med säkerhet och framför allt förstår varför... Vad får du för snittodds btw? Jag tycks få strax över 3.20 (med många höga utstick), däremot vet jag inte hur pass sanningsenligt det är. Förstår att de är vanligt med oddsvängningar precis innan spelstopp och BF loggar väl antagligen oddset för samma sekund för just spelstopp... |
||
2012-09-17, 15:49 | #38 | |
Citat:
Det som är intressant är att när man har gått igenom så pass många lopp, så har det dykt upp idéer på andra spelsystem t ex platsspelet. Har noterat att favoriten väldigt ofta kommer på plats i ett hcp-lopp där det är 12 startande eller färre. Tänkte att jag skulle testa 2-6-systemet på att lägga sådana spel och se hur det faller ut. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+2) |
||
2012-09-17, 15:56 | #39 |
Vet inte om jag tänker fel nu men om var 3:e häst vinner så borde väl inte oddset få vara högre än 3 för att det ska funka. Annars dräneras kassan ordentligt om en 5 oddsare vinner. Å andra sidan en 1.8 oddsare vinner ganska ofta känns det som men jag har ingen statistik utan bara ett litet antagande i all välmening och då slår det inte lika hårt. Vore intressant att se om det går att få fram på något vis inom vilken ram man ska hålla sig oddsmässigt för att det ska funka som bäst
|
|
2012-09-17, 21:39 | #40 |
Eftersom jag vill göra en ordentlig genomgång så har jag nu även räknat fram snittoddset och det ligger på ca 3,5 på de loppen jag har kört.
Kommentarer och reaktioner på det? |
|
2012-09-17, 22:21 | #41 |
Banned
|
Är statistiken utan Betfairs provision? Om man i så fall räknar med 5% hamnar väl resultatet knappast på plus?
Har du även registrerat slutoddset på alla favoriter? Skulle tro att ROI:t kan skilja sig en hel del beroende på om det t ex är en storfavorit, så det skulle vara intressant att se värden för olika odds-intervall. För en storfavorit (<1,5) kanske många spelare tycker oddset blivit för lågt och chansar på en outsider istället. |
2012-09-18, 08:33 | #42 | |
Citat:
Hursomhelst så tycker jag det är intressant att följa dig och jag hoppas verkligen att du ska lyckas, antingen med detta systemet eller någon egen variant som t.ex. platsspel som du nämnde! Ang. vingerhalvåret har jag ett svagt minne av att det åtminstone kan bli större skrällar som vinner lopp då fler hästar faller i det dåliga vädret. Jag har faktsikt sett en 800+ oddsare som vann ett lopp där alla andra föll |
||
2012-09-18, 09:40 | #43 | |
Citat:
Kul med 800-oddsare. Du satte väl en tusing ;-) |
||
2012-09-18, 09:44 | #44 | |
Citat:
|
||
2012-09-18, 10:51 | #45 | |
Citat:
Dom tar 3 % (exempel) på alla "vinster" som hamnar på kontot. Gör du 1000 spel och förlorar 100 000 så har du ändå betalat en massa i provision till BF. Det är inget ovanligt att man betalar lika mycket i provision som sin egen nettovinst. Så om man under en period gnagt in 30 000 kr kanske BF tagit minst 15 000 i sammanlagd provision. Men å andra sidan är det av sekundär betydelse så länge som den egna börsen sväller.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Wagner den 2012-09-18 klockan 11:14. Anledning: Skrev "bruttovinst" i hastigheten |
||
|