|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-01-26, 05:42 | #61 | |
Citat:
|
||
2019-01-26, 11:01 | #62 | |
Citat:
Något tanke om varför/hur de håller på såhär? Någon som varit med om liknande? Ps. Dom ringde aldrig upp personen i fråga, det var jag som ringde dom. |
||
2019-01-26, 12:12 | #63 | |
Citat:
1. De fular sig och spärrar folk som spelar på ett visst sätt oavsett om de har bevis eller inte på missbruk relativt deras regler och låser upp om man hör av sig 2. De har bevis men tycker inte det är värt det att bråka p.g.a. risk för badwill 3. De håller på med "bevisprovokation" för att kunna sätta dit dig ordentligt (t.ex. att du ringer från det telefonnummer som du registrerat på ditt rätta konto). Någonstans så har du "lurat" dem på (2500+2500+1000)*60=360 000 kr. Teoretiskt skulle de väl både kunna polisanmäla dig för bedrägeri/oredligt förfarande eller liknande, alternativt stämma dig utifrån ert avtal. Oddsen på respektive alternativ har jag ingen aning om, eller om det finns andra skäl. |
||
2019-01-26, 13:40 | #64 | |
Citat:
Min gissning faller nog på 1 faktiskt. Angående 2. Tvek, bråka gör de absolut, mer än Någon annan, iallafall de i livechatten och på mail, totalt omöjliga där. Verkar skita i "badwill" eftersom de bara repeterar hänvisning till 12:1 Oavsett vad man skriver eller att man ska ta det vidare eller vad som. Värt att nämna är att det har hänt även på Nordicbet på några personer, dock är det några som jag har fått utbetalade utan problem, (som har spelat på återanvänd enhet), så det verkar väldigt märkligt isåfall om de betalar ut vissa och vissa inte, även fast Alla är återanvändande enheter, känns mer som 1. då. 3. Teoretiskt skulle de kunna det, ja, men när jag ringer så ringer jag från personens i fråga mobilnummer, eventuellt så använder jag simkortet jag använt till routern (kontantkort, nytt nr). Ser alltså inte hur de ska kunna spåra Något till mig om jag bara använder dessa metoder. Det är väl att dom känner igen min röst efter ett gäng gånger kanske, dock tvek med tanke på hur många samtal de tar emot, samt att man får ansträngd sig för att låta lite annorlunda varje gång. Annars är det bara att jag ber personen i fråga ringa själv och ge han en liten extra slant för det besväret, eller bara någon annan polare, vem som helst egentligen, enda de frågade var info om personen, inget om bets eller liknande. Mvh Senast redigerad av Memorize den 2019-01-26 klockan 13:48. |
||
2019-01-28, 14:25 | #65 |
En IT-snubbe jag snackade med om det här med enhet, han sa att det är omöjligt för bolagen att se vilken enhet som används. Det krävs att dem skulle behöva installera program på din dator för att komma åt det och att det skulle vara kriminellt. Någon som faktiskt åkt för det här med 1 enhet per person? Enligt honom och en annan jag snackat med så ska det i stort sett vara omöjligt för bolagen att se vilken enhet man använder om man bara kör den vanliga rensningen av historik i sin browser. Finns det sanning i det?
|
|
2019-01-28, 14:48 | #66 | |
Citat:
|
||
2019-01-28, 15:49 | #67 |
|
|
2019-01-28, 22:36 | #68 | |
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=9HeJOU269s8 |
||
2019-01-29, 19:40 | #69 | |
Citat:
Nordicbet/betsson/betsafe har konfiskerat vinsterna på flera konton senaste veckorna, och hänvisat just till 12:1, endast en bonus per hushåll adress Ip enhet osv. Det märkliga är att jag får ut uttag på vissa utan några som helst problem, och jag gör som sagt Exakt samma sak, det vill säga nytt simkort + rensar all historik. Gör att jag har delade tankar angående detta, om de på något sätt skulle se att samma enhet använts så skulle jag inte ha fått ut uttag på Någon identitet Alls, nu är det på cirka hälften det går, hälften inte. Något mer intressant var att på en person så fick jag ut uttaget på Betsafe+Betsson, men inte på Nordicbet. Några teorier? Hade de kunnat se att det är återanvändande enhet (Mac-adress via iesnare) t.ex, så hade de aldrig godkänt några uttag alls imo. Senast redigerad av Memorize den 2019-01-30 klockan 01:48. |
||
2019-02-01, 15:45 | #70 | |
Citat:
|
||
2019-02-01, 16:46 | #71 |
Tack för svar. Någon blekaste aning om varför jag får ut på vissa personer, & på vissa inte? (Samma enhet, gör samma rutin varje gång, samma sidor (Betsson etc).
|
|
2019-02-02, 15:47 | #72 |
Ser dom vilken enhet man loggar in på och från vilken internetuppkoppling? Tänkte att om personen registrerar sig i sitt eget hem och sen är jag inne på det kontot från min mobil på ett öppet Wi-Fi nätverk från olika ställen. Har ingen kunskap om att maskera konton från en och samma dator så det här tycker jag verkar bättre.
|
|
2019-02-11, 06:11 | #73 |
Hur löser man insättningarna nu för tiden om man kör i andra identiteter?
Förr var det ju neteller men de flesta bolagen tar väl inte neteller som godkänd insättning för bonusen? Plus de flesta bolagen kör väl bank id numera för att kunna regga sig. Senast redigerad av Niclas_a den 2019-02-11 klockan 06:12. |
|
2019-02-12, 23:57 | #74 |
Swishar över pengen till personen i fråga och ber hen sedan knappa på sitt mobila bank ID medans jag gör insättningarna med Trustly (banköverföring)
|
|
2019-02-13, 00:35 | #75 |
Fråga angående geolocation/IP: Även om jag t.ex. ändrar latitude/longitude i webbläsarens inställningar så jag får personens i fråga exakta hemadress, så syns fortfarande min IP location.
Några sätt att ändra/gömma den "diskret"? Så det inte blir en massa misstankar & liv i luckan från Betsson (Som t.ex. VPN). Är alltså ute efter en ny IP location utan att det syns att man "manipulerat" den så hiskeligt. Nytt simkort till varje identitet bidrar med ny IP, dock ej location, den är exakt samma på varje, så där klämmer skon. Proxy som funkar? Andra trix? Senast redigerad av Memorize den 2019-02-13 klockan 01:20. |
|
|