Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-13, 03:11   #1

Maxies avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 136

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bonushora på annan identitet.

Hej!

Nu har jag raidat en jävla massa bolag och gjort en rejäl hacka på det, närmare 10k under bara 2 veckors tid. Men nu blir bolagen färre och bonusarna sämre men jag vill inte sluta för det utan hade tänkt börja hora runt på mina polares identiteter. Jag har redan snackat med 3 st som är villiga att hjälpa mig för en liten provision.

Så nu till själva processen då. Till att börja med skapar jag ett MB-konto i kompisens namn, han får verifikationsbrevet och koden hemskickad som han sedan ger till mig så jag kan sätta upp kontot. Jag får all information som kan tänkas behövas, allt från personnummer till hans mammas namn. Efter det slänger jag över runt 15k från mitt MB-konto till polarens och nu borde jag var all-set. Jag köper ett kontatkort, sätter in det i en gammal lur som jag kan svara i om ev. ett bolag skulle få för sig att ringa.

Gällande IP-adress så använder jag min vanliga för att tradea på Betfair och sedan kör jag internetdelning från luren när jag ska lägga spelet på bolaget. Om jag inte har helt fel så är den dynamisk och det borde innebära att jag får en ny vid varje tillfälle. Här är det förstårligt om något bolag hör av sig men då är det som sagt jag som kommer svara och inga problem borde kunna uppstå.

Jag bonushorar runt bland alla bolag tills jag är klar för att sedan överföra vinsten till mitt MB-konto igen. Polaren får sin provision och vi båda gör en hacka.

Hur skulle detta kunna gå fel? Värsta scenariot jag kan komma på är om något bolag får för sig att spärra mitt konto när jag tvingas göra ett ev. uttag om jag lyckas omsätta bonusen. Men på vilka grunder då?

Jag är medveten om att vissa sidor vill ha ID-verifikation osv och det kommer jag också få av mina polare OM det krävs. Dem litar på mig och vad kan jag egentligen göra med en bild på ett ID? Inget.

Tack för mig!
Maxie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 10:37   #2

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Och kom ihåg detta. Vissa sidor godkänner ej MB/Neteller som överförings metod ifall du vill bli berättigad till en insättnings bonus utan tar accepterar bara banköverföring och betal/kreditkort.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 14:32   #3

Maxies avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Och kom ihåg detta. Vissa sidor godkänner ej MB/Neteller som överförings metod ifall du vill bli berättigad till en insättnings bonus utan tar accepterar bara banköverföring och betal/kreditkort.
Yes, det är jag fullt medveten om. Kollar alltid bonusvillkoren på avsedd sida innan jag gör en insättning oavsett om jag spelat på den innan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+7)
Gammal 2012-05-13, 15:19   #4

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Andra senariot som kan inträffa väl att det dynamiska ip:t redan använts av nån annan för just bonusen så då kan dom ju spärra kontot pga av det, har för mig att dom flesta just har det på sina erbjudanden.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 16:05   #5

HL333982s avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 1331

Standard

Detta har diskuterats förut här på forumet och det finns trådar på SBR om just detta. Moneybookers har i vissa fall informerat spelsajter om att det kan vara bonushoreri på gång. Sajterna har sedan låst kontona och Moneybookers likaså. Detta har hänt mig en gång och MB ville då att det låsta kontot skulle verifieras genom att min polare fick gå till ditt läns publicus notarius som veriferade dennes pass. Av förståeliga själ ställde min polare inte upp på detta och pengarna på det mb-kontot (och alla spelkonton kopplade till detta) var förlorade. Även mitt eget blev låst men det kunde jag senare låsa upp. MB låser också emellanåt konton och skickar ut ett formulär att fylla i med ett antal standardfrågor om de ser att man skickar pengar till en rad olika personer. "1. Känner du denne person? 2. Varför har du skickat pengar till denne? mm." Nyss nämnda gäller speciellt om de ser att en rad konton "bara" verifierats genom utskickat brev. Det är IP och MB som är de svåra delarna, resten är enkelt. Men som vanligt har de flesta problemen en lösning. Den får du dock lista ut själv.

Det du ska komma ihång när det gäller de flesta europeiska spelsajter (ej brittiska) är att du spelar helt på deras villkor. Vill de låsa ditt konto och konfiskera vinster kan de i princip göra det utan att ge någon som helst förklaring. Och du har ingenstans att vända dig. Räkna med att med jämna mellanrum förlora pengar pga låsta konton.

Senast redigerad av HL333982 den 2012-05-13 klockan 16:13.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 16:20   #6

Maxies avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Andra senariot som kan inträffa väl att det dynamiska ip:t redan använts av nån annan för just bonusen så då kan dom ju spärra kontot pga av det, har för mig att dom flesta just har det på sina erbjudanden.
Jag har kontaktat de flesta bolagen via deras live-chat (Bet365, Betsson, Unibet, Betsafe osv) och frågat angående detta. Det har varit grönt ljus hos alla förutom Bet365 som troligen skulle kunna komma att kontakta mig, enligt supporten.

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Detta har diskuterats förut här på forumet och det finns trådar på SBR om just detta. Moneybookers har i vissa fall informerat spelsajter om att det kan vara bonushoreri på gång. Sajterna har sedan låst kontona och Moneybookers likaså. Detta har hänt mig en gång och MB ville då att det låsta kontot skulle verifieras genom att min polare fick gå till ditt läns publicus notarius som veriferade dennes pass. Av förståeliga själ ställde min polare inte upp på detta och pengarna på det mb-kontot (och alla spelkonton kopplade till detta) var förlorade. MB låser också emellanåt konton och skickar ut ett formulär att fylla med ett antal frågor om de ser att man skickar pengar till en rad olika personer. "1. Känner du denne person? 2. Varför har du skickat pengar till denne? mm." Nyss nämnda gäller speciellt om de ser att en rad konton "bara" verifierats genom utskickat brev. Det är IP och MB som är de svåra delarna, resten är enkelt. Men som vanligt har de flesta problemen en lösning. Den får du dock lista ut själv.
Ok. Jag har gjort lite research angående det här med MB och att dem samarbetar med spelbolagen och det stämmer säkert till fullo men chansen att det skulle hända känns så liten att jag är villig att ta den risken. Jag kommer använda mig av en VPN när jag loggar in på kompisens MB-konto och kommer därmed inte dela IP med mitt vanliga konto.

Jag har bara tänkt göra en överföring mellan MB dvs allt i en stor klumpsumma per identitet. Kommer notera överföringen som "Lån" för att åtminstonde försöka vilseleda dem lite haha. Men om nu MB låser polarens konto när jag har alla pengar där är jag helt säker på att denne kommer göra allt i sin makt för att hjälpa mig.

Tack för input!
Gammal 2012-05-13, 16:23   #7

Maxies avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982
Det du ska komma ihång när det gäller de flesta europeiska spelsajter (ej brittiska) är att du spelar helt på deras villkor. Vill de låsa ditt konto och konfiskera vinster kan de i princip göra det utan att ge någon som helst förklaring. Och du har ingenstans att vända dig. Räkna med att med jämna mellanrum förlora pengar pga låsta konton.
Låst konto - självklart, det förstår jag. Men jag har all verifikation som kan tänkas behövas för att styrka att det är min polares identitet.
Gammal 2012-05-13, 16:27   #8

HL333982s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maxie Visa inlägg
Jag har kontaktat de flesta bolagen via deras live-chat (Bet365, Betsson, Unibet, Betsafe osv) och frågat angående detta. Det har varit grönt ljus hos alla förutom Bet365 som troligen skulle kunna komma att kontakta mig, enligt supporten.

Ok. Jag har gjort lite research angående det här med MB och att dem samarbetar med spelbolagen och det stämmer säkert till fullo men chansen att det skulle hända känns så liten att jag är villig att ta den risken. Jag kommer använda mig av en VPN när jag loggar in på kompisens MB-konto och kommer därmed inte dela IP med mitt vanliga konto.

Jag har bara tänkt göra en överföring mellan MB dvs allt i en stor klumpsumma per identitet. Kommer notera överföringen som "Lån" för att åtminstonde försöka vilseleda dem lite haha. Men om nu MB låser polarens konto när jag har alla pengar där är jag helt säker på att denne kommer göra allt i sin makt för att hjälpa mig.

Tack för input!
Jag menar inte att det skulle se konstigt ut att du har gjort flera små överföringar till en och samma person. Det som kommer se skumt ut är när du har överfört en liknande summa till flera olika personer. Det har inget med IP att göra. Notera även att det är bara hos MB som du får möjlighet att låsa upp kontot igen. När väl en spelsajt har stängt ditt konto pga bonushoreri kommer de inte låsa upp det igen. Dock får du tillbaka din insättning i 9 fall av 10
Gammal 2012-05-13, 16:28   #9

HL333982s avatar

Standard

Citat:
Låst konto - självklart, det förstår jag. Men jag har all verifikation som kan tänkas behövas för att styrka att det är min polares identitet.
Spelsajterna kommer inte bry sig. De gör som de vill. Misstänker de att du har bonushorat spelar det ingen roll om du kan styrka polarens identitet. De tar alla ev. vinster ändå.
Gammal 2012-05-13, 16:34   #10

Maxies avatar

Standard

Citat:
Jag menar inte att det skulle se konstigt ut att du har gjort flera små överföringar till en och samma person. Det som kommer se skumt ut är när du har överfört en liknande summa till flera olika personer. Det har inget med IP att göra. Notera även att det är bara hos MB som du får möjlighet att låsa upp kontot igen. När väl en spelsajt har stängt ditt konto pga bonushoreri kommer de inte låsa upp det igen. Dock får du tillbaka din insättning i 9 fall av 10
Japp, lär stöta på patrull där men jag kan inte i min vildaste fantasi se att det kommer gå så långt att MB låser mitt konto och tar mina pengar, det finns bara inte.

Citat:
Spelsajterna kommer inte bry sig. De gör som de vill. Misstänker de att du har bonushorat spelar det ingen roll om du kan styrka polarens identitet. De tar alla ev. vinster ändå.
Yupp, dem har ju den edgen. Men jag har en rätt saftig kassa på Betfair så kommer bara tradea högoddsare för att förlora så fort som möjligt. Siktar på att spela 1-2 match per bolag och inte behöva göra något uttag.
Gammal 2012-05-13, 16:39   #11

HL333982s avatar

Standard

Citat:
Japp, lär stöta på patrull där men jag kan inte i min vildaste fantasi se att det kommer gå så långt att MB låser mitt konto och tar mina pengar, det finns bara inte.

Yupp, dem har ju den edgen. Men jag har en rätt saftig kassa på Betfair så kommer bara tradea högoddsare för att förlora så fort som möjligt. Siktar på att spela 1-2 match per bolag och inte behöva göra något uttag.
Jag skulle göra tvärtom. Det är oftare som spelbolagen kör sina ID-kontroller när någon försöker ta ut mycket pengar. Om du torskar på Betfair flera ggr i rad och har spelat högoddsare så innebär ju det att när du väl måste ta ut på en spelsajt så kommer det vara mycket pengar. Men fan, det är bara jag. Lycka till nu
Gammal 2012-05-13, 16:42   #12

HL333982s avatar

Standard

Citat:
jag kan inte i min vildaste fantasi se att det kommer gå så långt att MB låser mitt konto och tar mina pengar, det finns bara inte.
Välkommen till spelbranschen MB kommer dock aldrig ta dina pengar. Bara låsa ditt konto. Men har de låst ditt MB-konto innebär det att du inte kan göra uttag från alla de sajter som du gjorde insättningar från det låsta kontot med.
Gammal 2012-05-13, 16:54   #13

Maxies avatar

Standard

Citat:
Jag skulle göra tvärtom. Det är oftare som spelbolagen kör sina ID-kontroller när någon försöker ta ut mycket pengar. Om du torskar på Betfair flera ggr i rad och har spelat högoddsare så innebär ju det att när du väl måste ta ut på en spelsajt så kommer det vara mycket pengar. Men fan, det är bara jag. Lycka till nu
Det krävs typ bara 2 högoddsare så har man omsatt hela bonusen och kan göra ett uttag. Men nu när jag tänker efter så hur ska dem kunna misstänka att jag bonushorar öht? Av vad jag har läst så samarbetar inte spelbolagen och Betfair. Vad ska få dem att misstänka att jag bonushorar på säg, 2 spel? Jag spekulerar bara nu, fyll gärna i!

Citat:
Välkommen till spelbranschen MB kommer dock aldrig ta dina pengar. Bara låsa ditt konto. Men har de låst ditt MB-konto innebär det att du inte kan göra uttag från alla de sajter som du gjorde insättningar från det låsta kontot med.
Fast om det blir låst och sedan upplåst igen då borde det vara grönt att ta ut, eller hur?

Senast redigerad av Maxie den 2012-05-13 klockan 16:55.
Gammal 2012-05-14, 01:09   #14

Mightys avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3055
Standard

Ett sätt att minska risken att MB låser kontot är ju att be din bulvan göra insättningen via sin bank/visakort efter fått stålarna från dig först. Blir ju lite mera jobb för din bulvan men du verkar ju ha hjälpsamma samarbetspartners.

Jag har två MB-konton, ett i tjejens namn, som blev låst i början, troligen pga jag via mitt MB skickat över stålar till hennes, fick då några frågor vad vi hade för relation till varandra, svarade och det låste upp efter någon dag. Det var några år sedan.
Maxie (+10)
Mighty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 15:18   #15

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 375
Standard

Citat:
Detta har diskuterats förut här på forumet och det finns trådar på SBR om just detta. Moneybookers har i vissa fall informerat spelsajter om att det kan vara bonushoreri på gång. Sajterna har sedan låst kontona och Moneybookers likaså. Detta har hänt mig en gång och MB ville då att det låsta kontot skulle verifieras genom att min polare fick gå till ditt läns publicus notarius som veriferade dennes pass. Av förståeliga själ ställde min polare inte upp på detta och pengarna på det mb-kontot (och alla spelkonton kopplade till detta) var förlorade. Även mitt eget blev låst men det kunde jag senare låsa upp. MB låser också emellanåt konton och skickar ut ett formulär att fylla i med ett antal standardfrågor om de ser att man skickar pengar till en rad olika personer. "1. Känner du denne person? 2. Varför har du skickat pengar till denne? mm." Nyss nämnda gäller speciellt om de ser att en rad konton "bara" verifierats genom utskickat brev. Det är IP och MB som är de svåra delarna, resten är enkelt. Men som vanligt har de flesta problemen en lösning. Den får du dock lista ut själv.

Kan du ge något exempel på någon som råkat ut för låsta konton på MB med motiveringen bonushoreri? Länk till någon som beklagat sig på forum, eller något uttalande från MB att "det här får ni minsan inte göra!" ?

Jag har svårt att se vilka som missgynnas av bonushoreri öht då syftet är att förlora på spelbolaget, eller åtminstone gå med minimal vinst medan man omsätter bonuskraven för att minska risken för att skicka verifikationer på identitet vid uttag. I vissa fall kan spelbolag förlora på det visserligen, men mest troligt är att dem varken förlorar eller vinner på det. Deras överlevnad består ju från nöjesspelare, oavsett om bonushoreri pågår eller inte.

MB tjänar på att pengar flödar runt med tanke på avgifter osv, så jag förstår inte varför det ligger i deras intresse att meddela spelbolag då det medför mer administrativt jobb osv - såvida inte spelbolagen betalat MB för just detta syfte.

Sedan om MB nu skulle få för sig att spärra konton pga detta behöver de ju bevis, om deras spärrning ska hålla i längden genom rättegångar osv. Och då behöver de beställa ett hästjobb från Betfair personalen, och jag finner det otrovärdigt att Betfair skulle göra detta gratis.

Jag avfärdar inte det du skriver, men såvitt vi kan veta kan du lika gärna vara någon representant från något spelbolag (som fått för sig att det här systemet är skadligt) eller liknande.
Maxie (+20)

Senast redigerad av neonguy den 2012-05-19 klockan 15:19.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 16:57   #16

Maxies avatar

Standard

Liten update:

Har nu bonushorat mig igenom de fem lite större bolagen (Bet365, Betsson, Unibet, Nordicbet, Betsafe) på en kompis konton utan några som helst problem. Var tvungen att göra ett uttag på Betsson men dem krävde inte ens ID utan jag hade pengarna på MB 12h enare.
Gammal 2012-05-19, 19:42   #17

Standard

Citat:

Sry, läste ditt meddelande igen och det var tydligen du själv som hade drabbats av detta med MB.

Säker på att det MB som tog initiativet och inte spelbolagen?
I vilket skede var det de låste kontot, när du försökte göra uttag?
Några teorier varför just du och andra blev drabbade av kontroll?
Vad tjänar MB på detta?
Gammal 2012-05-19, 19:49   #18

Standard

En annan grej jag funderat på är om spelbolagen reagerar på om en användare loggar in på två olika IPn, det borde vara ok eller? (Jag tänkte t ex ifall man mot all förmodan skippar MB och låter polarn regga sig och göra insättningar hemmma hos sig och sen spelar jag på hans användare hemma hos mig.)

Scenariot där två eller fler användare använder samma IP vet vi ju att de inte gillar, men det är en annan sak.
Gammal 2012-05-21, 21:43   #19

Maxies avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av neonguy Visa inlägg
En annan grej jag funderat på är om spelbolagen reagerar på om en användare loggar in på två olika IPn, det borde vara ok eller? (Jag tänkte t ex ifall man mot all förmodan skippar MB och låter polarn regga sig och göra insättningar hemmma hos sig och sen spelar jag på hans användare hemma hos mig.)

Scenariot där två eller fler användare använder samma IP vet vi ju att de inte gillar, men det är en annan sak.
Ja, det ska vara lugnt. Det har jag gjort även när jag inte bonushorat och det har aldrig varit några problem. Känns rätt begränsat annars om man bara ska kunna logga in från en IP-adress.
Gammal 2012-07-29, 01:19   #20

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 34
Standard

Säg att man bonushorar i en annan persons namn, men som är av motsatt kön än en själv. Vad fan tar man sig till om spelbolagen ringer upp? Finns det nån male-female/female-male sound converter eller nåt? Och hjälper det ens, med tanke på eventuella frågor de kan ställa? Vad för frågor kan de tänkas ställa?

Det enda hållbara är väl att låta den riktiga personen svara, och så sitter man bredvid med samtalet i högtalarläge så man snabbt kan skriva vad han/hon ska säga ifall det kommer frågor som vilken match man bettade på senast.
Det sistnämnda alternativet är nog dock uteslutet, så kan jag skatta mig KNULLAD?
Vodd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 10:01   #21

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 580

Elitserien 2012/2013
Stats: 44 - 28 - 0
ROI: 123.13%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

De har väl ingen rätt att ifrågasätta din könsidentitet, vodd? Du som "hen" kan ju ta väldigt illa upp!

Senast redigerad av WhyNot den 2012-07-29 klockan 10:04.
WhyNot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 19:36   #22

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Hur går man bäst till väga om man vill sätta in (och ta ut eventuell vinst) utan att behöva skicka in identifikation till spelbolaget? (typ äldre släkting utan pass)

Är det grönt om kontoinnehavaren kör en klassisk banköverföring? Då borde man ju vara verifierad och redo för uttag utan strul, eller?

Eller är moneybookers/skrill bäst, är man verifierad via det?

Avgiften på ~2% är inget att tjaffsa om vid engångsinsättningar.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 04:42   #23

Maxies avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Hur går man bäst till väga om man vill sätta in (och ta ut eventuell vinst) utan att behöva skicka in identifikation till spelbolaget? (typ äldre släkting utan pass)

Är det grönt om kontoinnehavaren kör en klassisk banköverföring? Då borde man ju vara verifierad och redo för uttag utan strul, eller?

Eller är moneybookers/skrill bäst, är man verifierad via det?

Avgiften på ~2% är inget att tjaffsa om vid engångsinsättningar.
Alltså, det varierar. Jag har bara använt mig utav Moneybookers och då har de velat ha verifikation ibland. Betsafe t.ex. körde jag på 5 identieter. 2 av gångerna hamnade pengarna på fel sida men bara på ena kontot behövde jag verifiera mig.

Har hur som lagt ner det här nu. Lyckades skrapa ihop runt 40 lakan under 3 månaders tid så värt var det helt klart för den lilla mödan man la ner.
Gammal 2012-08-14, 10:24   #24

slapshot ishockey 13-14

Standard

Citat:
Alltså, det varierar. Jag har bara använt mig utav Moneybookers och då har de velat ha verifikation ibland. Betsafe t.ex. körde jag på 5 identieter. 2 av gångerna hamnade pengarna på fel sida men bara på ena kontot behövde jag verifiera mig.

Har hur som lagt ner det här nu. Lyckades skrapa ihop runt 40 lakan under 3 månaders tid så värt var det helt klart för den lilla mödan man la ner.

Tackar för svar!

Vilken verifikation har de krävt när du kört med moneybookers?
Gammal 2012-08-15, 07:48   #25

Maxies avatar

Standard

Citat:
Tackar för svar!

Vilken verifikation har de krävt när du kört med moneybookers?
ID, adress & insättningsmetod.
slapshot (+10)
Gammal 2012-08-15, 11:54   #26

slapshot ishockey 13-14

Standard

Citat:
ID, adress & insättningsmetod.
Då ska det inte vara några problems, körkort finns.

Värre om de tjatar om pass men det hoppas vi slippa!
Gammal 2012-08-15, 13:38   #27

HL333982s avatar

Standard

Citat:
Då ska det inte vara några problems, körkort finns.

Värre om de tjatar om pass men det hoppas vi slippa!
Det varierar ganska mycket. Spelbolagen kan ju enkelt se på spelmönstret om någon har bonushorat eftersom de personerna cashar ut så fort de omsatt bonusen. Då får man ibland skicka in först körkort/ID sen pass och sen ringa och telefonverifiera sig. Se till att de personer i vars namn du spelar kan ordna allt detta åt dig om det behövs annars går du på en mina förr eller senare.

De har ingen anledning att inte göra det så jobbigt som möjligt för dig.

Om du däremot spelar i någon annans namn på sajter utan bonus eller inte aktiverar din bonus så kommer de inte verifiera lika De har ingen anledning att inte göra det så jobbigt

Senast redigerad av HL333982 den 2012-08-15 klockan 13:45.
Gammal 2012-08-15, 15:59   #28

Maxies avatar

Standard

Citat:
Det varierar ganska mycket. Spelbolagen kan ju enkelt se på spelmönstret om någon har bonushorat eftersom de personerna cashar ut så fort de omsatt bonusen. Då får man ibland skicka in först körkort/ID sen pass och sen ringa och telefonverifiera sig. Se till att de personer i vars namn du spelar kan ordna allt detta åt dig om det behövs annars går du på en mina förr eller senare.

De har ingen anledning att inte göra det så jobbigt som möjligt för dig.

Om du däremot spelar i någon annans namn på sajter utan bonus eller inte aktiverar din bonus så kommer de inte verifiera lika De har ingen anledning att inte göra det så jobbigt
Hände då aldrig mig och jag borde ändå stämt bra in i det spelmönstret. Lirade max 4 matcher per sida och tog alltid ut direkt när kraven var uppfyllda. Var aldrig tvungen att genomgå den där proceduren.

Men du har ju haft knas med både spelbolagen och Moneybookers verkar det som, något som jag iallafall har uppfattat verkar vara rätt så sällsynt. Men du kanske har spelat på en hel drös fler identiteter än mig också?
Gammal 2012-08-15, 16:04   #29

HL333982s avatar

Standard

Citat:
Hände då aldrig mig och jag borde ändå stämt bra in i det spelmönstret. Lirade max 4 matcher per sida och tog alltid ut direkt när kraven var uppfyllda. Var aldrig tvungen att genomgå den där proceduren.

Men du har ju haft knas med både spelbolagen och Moneybookers verkar det som, något som jag iallafall har uppfattat verkar vara rätt så sällsynt. Men du kanske har spelat på en hel drös fler identiteter än mig också?
Har inte gjort det i syfte att enbart bonushora utan snarare att kunna betta helt vanligt, bonusarna är väl ett plus på de sajter man får dem. Jag menade inte att detta händer hela tiden, ursäkta om det jag sa uppfattades så. Jag menar att det är något som absolut kan hända och man måste vara beredd på det. Risken ökar ju helt klart fler ID's man spelar pga snarlika IP-adressen osv.
Gammal 2012-08-15, 16:48   #30

Maxies avatar

Standard

Citat:
Har inte gjort det i syfte att enbart bonushora utan snarare att kunna betta helt vanligt, bonusarna är väl ett plus på de sajter man får dem. Jag menade inte att detta händer hela tiden, ursäkta om det jag sa uppfattades så. Jag menar att det är något som absolut kan hända och man måste vara beredd på det. Risken ökar ju helt klart fler ID's man spelar pga snarlika IP-adressen osv.
Ja, du har helt rätt i att mycket kan hända om man har osis men om man är försiktig och gör allting noggrant minskar risken att man får den i tvåan.

Som exempel, inför varje ny identitet gick jag alltid in i live-chatten, spelade lite dum och körde på kortet att jag inte visste vad min IP var och ifall den var grön osv. Allt som oftast fick jag som svar att det var kollat och jag kunde ta bonusen från just den IP-adressen. Eftersom jag visste att identiteten aldrig hade använts på sidan och nu även IP'n så var jag egentligen aldrig oroad.

Det hände ett par ggr att de i supporten sa att IP'n redan hade använts och att jag inte kunde ta del av bonusen. Då startade jag om luren, hooka en ny IP-adress och ställde samma fråga i chatten fast med ett annat namn då.
Gammal 2012-09-02, 05:34   #31

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 34
Standard

Vilken är sidan där det är mest sannolikt att bli uppkollad i samband med ett bonushoreuttag på annan identitet? Är det Betsson kanske, de hade väl fått någon utmärkelse för bolaget med störst säkerhet?
Vodd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 00:10   #32

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vodd Visa inlägg
Vilken är sidan där det är mest sannolikt att bli uppkollad i samband med ett bonushoreuttag på annan identitet? Är det Betsson kanske, de hade väl fått någon utmärkelse för bolaget med störst säkerhet?
Betsson är det bolag som jag haft mest problem med, ja. Betsson och Betsafe stänger ned konton som ingen annan.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 12:01   #33
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Ställ en dator hos personen vars identitet man använder som man ansluter via för att spela så lär man ju iaf få korrekt och oanvänd ip.

Om dom nu ändå är med på det att nån tex kan ringa etc så lär ju inte det vara nåt större hinder heller.

Kan man ju skänka datorn och ge % på vinsterna som tack när man gått genom alla eu bolag
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 12:27   #34

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Ställ en dator hos personen vars identitet man använder som man ansluter via för att spela så lär man ju iaf få korrekt och oanvänd ip.

Om dom nu ändå är med på det att nån tex kan ringa etc så lär ju inte det vara nåt större hinder heller.

Kan man ju skänka datorn och ge % på vinsterna som tack när man gått genom alla eu bolag
Raspberry Pi
Snitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 12:32   #35
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snitch Visa inlägg
Raspberry Pi
whatever works, kan ju även ge dom en ny laptop och använde Pin hos nästa polare när du raidat alla eu-bookies
|
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 15:58   #36

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1169

Standard

Ska bonushora på en flickväns identitet.
tänkte skapa ett netteller/moneybokers i hennes namn, sätta in pengar via hennes konto, skapa konto på bolagen i hennes namn, hemma hos henne på hennes internet.
vattentät?

Måste jag även göra det med hennes dator och undvika bolag som jag har loggat in på mitt konto via wifi?
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 16:11   #37

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Koppla upp din mobil till datorn? Borde rimligtvis få ett annat ip?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 16:44   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Ska bonushora på en flickväns identitet.
tänkte skapa ett netteller/moneybokers i hennes namn, sätta in pengar via hennes konto, skapa konto på bolagen i hennes namn, hemma hos henne på hennes internet.
vattentät?

Måste jag även göra det med hennes dator och undvika bolag som jag har loggat in på mitt konto via wifi?
Kom ihåg att Betsafe, Betsson, Nordicbet ofta ringer sina kunder för verifikation innan de betalar ut något. De är extremt kinkiga och griniga. Även Betway och Betfair har ringt mig.

Därför är det svårt att hora via kvinnors identiteter, du kan inte själv sköta samtalet utan måste instruera henne.

Min erfarenhet är att de sällan ringer konton i manliga namn när det kommer till uttag, de ringer oftare kvinnor eftersom kvinnor som bettar är ovanligt och sticker ut.

Använd internetdelning via din smartphone, rensa all internethistorik/alla cookies efter att du kört.

Står din flickvän skriven på samma adress som du så kan de ta bort pengar som anses vara bonuspengar (och sådant du anses ha "tjänat" med bonuspengarna). Har inte hänt mig dock.
Gammal 2014-11-03, 21:30   #39
krm

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 54
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vodd Visa inlägg

Är det främst i samband med uttagen de kollar upp användaren eller var har ni för erfarenheter?
krm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 15:30   #40

Standard

Körde ett uttag på betsson via en kvinnas identitet. Slapp all form av kontroll när det var dags att ta ut bonus. Använde dock hennes kreditkort.
Gammal 2014-11-20, 20:15   #41

Namnams avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 117
Standard

Jag tänkte också testa detta med ny identitet för omgång 2 av bonushoreri. Störigt att så många bolag inte ger bonus med Skrill längre bara... Har motvilligt fått låna en polares ID mot 2000 spänn oavsett hur det gå för mig, men det är ganska begränsat när jag bara kan använda skrill och inget kreditkort (han är inte sugen på att ge mig hans uppgifter på kreditkortet). Har gjort som många andra här i tråden, skaffat eget Skrill-konto, tänkte föra över en klumpsumma till det kontot och använda som insättning hos bookies. Köpt ett kontantkort som ska bli "hans nummer". Egen dator med dynamiskt IP för hans konton. Det här med VPN känns overkill då, vad kan jag tjäna på det?
Namnam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-21, 16:14   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Namnam Visa inlägg
Jag tänkte också testa detta med ny identitet för omgång 2 av bonushoreri. Störigt att så många bolag inte ger bonus med Skrill längre bara... Har motvilligt fått låna en polares ID mot 2000 spänn oavsett hur det gå för mig, men det är ganska begränsat när jag bara kan använda skrill och inget kreditkort (han är inte sugen på att ge mig hans uppgifter på kreditkortet). Har gjort som många andra här i tråden, skaffat eget Skrill-konto, tänkte föra över en klumpsumma till det kontot och använda som insättning hos bookies. Köpt ett kontantkort som ska bli "hans nummer". Egen dator med dynamiskt IP för hans konton. Det här med VPN känns overkill då, vad kan jag tjäna på det?

1. Fotografera id i smyg nästa gång, alternativt en nära släktings.
2. Fotografera en räkning med adress, hela pappret, alla kanter ska synas osv.
3. Lär dig vilka siter som har det som standardförfarande(t.ex ladbrokes) och undvik dessa nästa gång du kör på en annans identitet.
3. Har aldrig någonsin blivit uppringd av ett spelbolag, men de brukar stå och dela ut gratis kontantkort så det är väl lika bra det.
4. Ut och räkna själv vad du kan tjäna på dina bonusar.
Men vanligtvis ska du omsätta din insats och bonus 4-6 gånger, alltså 8-12 tusen. Har du otur när du tradar du så kostar det drygt 8000*0.035 till 12*0.035 dvs 280-430 SEK för att låsa upp en 100% insättning upp till 1k med "normala" omsättningskrav. Annars kan du komma undan med 35 SEK, vilket är rätt bra.
Gammal 2014-11-25, 22:40   #43

Namnams avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 117
Standard

Jag har faktiskt legat på över 95% av utbetald bonus under första omgången, tack vare en del arbing. Och jodå, jag tror jag kommer kunna gå plus fast jag pröjsar honom 2000:-, men det är ju definitivt mer begränsat än om jag hade fått använda ett personligt kreditkort också! Är väl typ Unibet, Bet365, Betsson/Betsafe, Nordicbet och Superlenny som jag kommer på på rak arm som inte har begränsat sin bonus från att användas med Skrill...
Namnam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-25, 23:59   #44

Sharp$: 290
Standard

Om folk här vill ha möjlighet att bonushora på allvar så pma mig!

Ett krav är att ni vet hur man bonushorar på flertalet sidor tidigare! Inga nybörjare tack, utan endast ni som kan detta kan maila mig!

Vi kan ha nytta av varandra!

Mvh

Senast redigerad av Niclas_a den 2014-11-28 klockan 12:02.
Niclas_a är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-28, 00:37   #45

Standard

Mailen strular väldigt mkt!
Inte kunnat läsa några mail!

Skicka pm istället om ni försökt maila mig direkt till den mailen!

Mvh
Gammal 2014-11-28, 03:07   #46

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 870
Standard

Nattens bästa tips: De bästa e att sluta prata om de på ett öppet forum över nätet. Använd skype om ni vill hjälpa varann. Alt PM.
Migge (+1)
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-28, 12:03   #47

Standard

Väldigt sant..! Inget öppet hur ni gör osv. Godis att läsa för bolagen och Sedan ändra sina rutiner!
Migge (+1)
Gammal 2014-11-29, 19:47   #48

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 116
Standard

:kr
Danniman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-30, 16:57   #49

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 312
Standard

Hur löser ni ert bonustrejdande i annan persons identitet rent praktiskt? Får ni låna personens kredit-/bankkort och bankuppgifter eller gör hen insättningar och uttag åt er?
falconlordxxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-01, 23:41   #50

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1294
Standard

Det är rätt ovanligt att någon är beredd att ge en kortuppgifter.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 19:46   #51

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 762
Standard

Bonus

Någon som fortfarande är aktiv?
ffrusciante är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-19, 00:38   #52

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 31
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ffrusciante Visa inlägg
Någon som fortfarande är aktiv?
Ja, det kan man säga!

Hur går det för dig?
Skotten84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 10:34   #53

Sharp$: 157
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av falconlordxxx Visa inlägg
Hur löser ni ert bonustrejdande i annan persons identitet rent praktiskt? Får ni låna personens kredit-/bankkort och bankuppgifter eller gör hen insättningar och uttag åt er?
Annars kan dom sätta in pengarna på en E-plånbok typ skrill eller liknande.
Då kan du få tillgång till deras pengar utan att dom lämnar ut deras bankkort osv.
Mastermind är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 18:44   #54

Sharp$: 69
Standard

Tror ni det är lugnt om man reggar på en oanvänd ip sen lägger själva spelen på typ mobilt nätverk?
Spelar det någon roll vilken ip man lägger själva spelen från?
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 18:50   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nomasporfavor Visa inlägg
Tror ni det är lugnt om man reggar på en oanvänd ip sen lägger själva spelen på typ mobilt nätverk?
Spelar det någon roll vilken ip man lägger själva spelen från?
Ja det spelar roll vilket IP du lägger spelen ifrån. Det syns givetvis, så varken regga eller använd ditt nya bonuskonto ö.h.t. med en IP-adress som redan är kopplad till ett spelkonto på samma site.
Gammal 2016-12-21, 18:55   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Ja det spelar roll vilket IP du lägger spelen ifrån. Det syns givetvis, så varken regga eller använd ditt nya bonuskonto ö.h.t. med en IP-adress som redan är kopplad till ett spelkonto på samma site.
Tusen tack
Gammal 2016-12-21, 21:15   #57

jaroitens avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3307

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mastermind Visa inlägg
Annars kan dom sätta in pengarna på en E-plånbok typ skrill eller liknande.
Då kan du få tillgång till deras pengar utan att dom lämnar ut deras bankkort osv.
Hur gör du för att plocka ut pengarna från Skrill sen då? Skickar du till ditt egna Skrill eller tar du ut från deras till deras egna bankkonto? Inte rädd för att frågor skall komma på varifrån du fått pengarna om du skickar från deras Skrill till ditt egna och sen tar ut till ditt egna bankkonto?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 22:11   #58

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 870
Standard

skicka pm till varann
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-22, 01:49   #59

Sharp$: 31
Standard

Vet ej om den här artikeln har lagts upp förut. Extremt viktigt när man kör bonustrading är att köra privatsurf, speciellt om mer än en person använder samma enhet, precis av den här anledning:

https://www.geegeez.co.uk/iesnare-ho...-own-computer/
Skotten84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-25, 22:07   #60

Reg.datum: okt 2018
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skotten84 Visa inlägg
Vet ej om den här artikeln har lagts upp förut. Extremt viktigt när man kör bonustrading är att köra privatsurf, speciellt om mer än en person använder samma enhet, precis av den här anledning:

https://www.geegeez.co.uk/iesnare-ho...-own-computer/
Återupptar denna tråd angående detta, blev för mycket liv i bonustrading tråden angående att bonushora på andra identiteter.

Kör på en mängd mobila bredband routers, har dock ett nytt sim kort med surf till varje person jag kör på så jag får en Helt ny IP. Tar bort Cookies + Cache samt har kollat så jag ej har IEsnare, verkar ha klarat mig från det.

Konfiskerad av just Betsafe nu sista veckorna på flera personer, någon som har en teori om varför eller råkat ut för samma? Finns det något nytt utomjordiskt system så de ser att det är samma dator som används, trots min rensning? Känns som jag borde vara helt safe, men tydligen inte?

Dock ringde jag Betsafe idag och förklarade det hela, han skulle föra det vidare, till skillnad från mupparna i live chatten som bara gång på gång på gång på gång hänvisar till 12:1 regeln (En bonus per adress osv yadayadayada) Mot kvällen fick jag mail om att dom granskat kontot noggrant och nu har jag tillbaks pengarna på kontot och kan göra uttag. Just detta får mig att misstänka att de inte haft ett skit på mig, att de inte sett att det är samma dator? För då skulle de aldrig ha fixat tillbaks pengarna åt mig som dom först konfiskerade? Bara förvirrad just nu.. Hit me up om ni har någon smart tanke angående hela grejen.
Mycket text MEN det är fredag för bövelen!
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 05:42   #61

Sharp$: 1281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Återupptar denna tråd angående detta, blev för mycket liv i bonustrading tråden angående att bonushora på andra identiteter.

Kör på en mängd mobila bredband routers, har dock ett nytt sim kort med surf till varje person jag kör på så jag får en Helt ny IP. Tar bort Cookies + Cache samt har kollat så jag ej har IEsnare, verkar ha klarat mig från det.

Konfiskerad av just Betsafe nu sista veckorna på flera personer, någon som har en teori om varför eller råkat ut för samma? Finns det något nytt utomjordiskt system så de ser att det är samma dator som används, trots min rensning? Känns som jag borde vara helt safe, men tydligen inte?

Dock ringde jag Betsafe idag och förklarade det hela, han skulle föra det vidare, till skillnad från mupparna i live chatten som bara gång på gång på gång på gång hänvisar till 12:1 regeln (En bonus per adress osv yadayadayada) Mot kvällen fick jag mail om att dom granskat kontot noggrant och nu har jag tillbaks pengarna på kontot och kan göra uttag. Just detta får mig att misstänka att de inte haft ett skit på mig, att de inte sett att det är samma dator? För då skulle de aldrig ha fixat tillbaks pengarna åt mig som dom först konfiskerade? Bara förvirrad just nu.. Hit me up om ni har någon smart tanke angående hela grejen.
Mycket text MEN det är fredag för bövelen!
Undrar hur många liknande fall dom haft på Betsafe just idag, där dom ringt upp personen i fråga och sen senare under kvällen mailat att dom granskat och släppt tillbaka pengarna för uttag
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 11:01   #62

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Undrar hur många liknande fall dom haft på Betsafe just idag, där dom ringt upp personen i fråga och sen senare under kvällen mailat att dom granskat och släppt tillbaka pengarna för uttag
Jadu säg det Jag tog bara en person just nu, ska ringa angående dom andra utspridda under nästa vecka.
Något tanke om varför/hur de håller på såhär? Någon som varit med om liknande?
Ps. Dom ringde aldrig upp personen i fråga, det var jag som ringde dom.
Gammal 2019-01-26, 12:12   #63

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Jadu säg det Jag tog bara en person just nu, ska ringa angående dom andra utspridda under nästa vecka.
Något tanke om varför/hur de håller på såhär? Någon som varit med om liknande?
Ps. Dom ringde aldrig upp personen i fråga, det var jag som ringde dom.
Finns väl några olika alternativ

1. De fular sig och spärrar folk som spelar på ett visst sätt oavsett om de har bevis eller inte på missbruk relativt deras regler och låser upp om man hör av sig
2. De har bevis men tycker inte det är värt det att bråka p.g.a. risk för badwill
3. De håller på med "bevisprovokation" för att kunna sätta dit dig ordentligt (t.ex. att du ringer från det telefonnummer som du registrerat på ditt rätta konto). Någonstans så har du "lurat" dem på (2500+2500+1000)*60=360 000 kr. Teoretiskt skulle de väl både kunna polisanmäla dig för bedrägeri/oredligt förfarande eller liknande, alternativt stämma dig utifrån ert avtal.

Oddsen på respektive alternativ har jag ingen aning om, eller om det finns andra skäl.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 13:40   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Finns väl några olika alternativ

1. De fular sig och spärrar folk som spelar på ett visst sätt oavsett om de har bevis eller inte på missbruk relativt deras regler och låser upp om man hör av sig
2. De har bevis men tycker inte det är värt det att bråka p.g.a. risk för badwill
3. De håller på med "bevisprovokation" för att kunna sätta dit dig ordentligt (t.ex. att du ringer från det telefonnummer som du registrerat på ditt rätta konto). Någonstans så har du "lurat" dem på (2500+2500+1000)*60=360 000 kr. Teoretiskt skulle de väl både kunna polisanmäla dig för bedrägeri/oredligt förfarande eller liknande, alternativt stämma dig utifrån ert avtal.

Oddsen på respektive alternativ har jag ingen aning om, eller om det finns andra skäl.
Tack för svar.

Min gissning faller nog på 1 faktiskt.

Angående 2. Tvek, bråka gör de absolut, mer än Någon annan, iallafall de i livechatten och på mail, totalt omöjliga där. Verkar skita i "badwill" eftersom de bara repeterar hänvisning till 12:1 Oavsett vad man skriver eller att man ska ta det vidare eller vad som.
Värt att nämna är att det har hänt även på Nordicbet på några personer, dock är det några som jag har fått utbetalade utan problem, (som har spelat på återanvänd enhet), så det verkar väldigt märkligt isåfall om de betalar ut vissa och vissa inte, även fast Alla är återanvändande enheter, känns mer som 1. då.

3. Teoretiskt skulle de kunna det, ja, men när jag ringer så ringer jag från personens i fråga mobilnummer, eventuellt så använder jag simkortet jag använt till routern (kontantkort, nytt nr).
Ser alltså inte hur de ska kunna spåra Något till mig om jag bara använder dessa metoder.
Det är väl att dom känner igen min röst efter ett gäng gånger kanske, dock tvek med tanke på hur många samtal de tar emot, samt att man får ansträngd sig för att låta lite annorlunda varje gång. Annars är det bara att jag ber personen i fråga ringa själv och ge han en liten extra slant för det besväret, eller bara någon annan polare, vem som helst egentligen, enda de frågade var info om personen, inget om bets eller liknande.
Mvh

Senast redigerad av Memorize den 2019-01-26 klockan 13:48.
Gammal 2019-01-28, 14:25   #65

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 1353
Standard

En IT-snubbe jag snackade med om det här med enhet, han sa att det är omöjligt för bolagen att se vilken enhet som används. Det krävs att dem skulle behöva installera program på din dator för att komma åt det och att det skulle vara kriminellt. Någon som faktiskt åkt för det här med 1 enhet per person? Enligt honom och en annan jag snackat med så ska det i stort sett vara omöjligt för bolagen att se vilken enhet man använder om man bara kör den vanliga rensningen av historik i sin browser. Finns det sanning i det?
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 14:48   #66

Philjays avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3798

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
En IT-snubbe jag snackade med om det här med enhet, han sa att det är omöjligt för bolagen att se vilken enhet som används. Det krävs att dem skulle behöva installera program på din dator för att komma åt det och att det skulle vara kriminellt. Någon som faktiskt åkt för det här med 1 enhet per person? Enligt honom och en annan jag snackat med så ska det i stort sett vara omöjligt för bolagen att se vilken enhet man använder om man bara kör den vanliga rensningen av historik i sin browser. Finns det sanning i det?
Det är bara IP som kollas. Skaffa en exemeplvis telia-dongle, starta om dongeln för varje gång (så får du nytt ip), rensa datorn på cookies (behövs inte egentligen men bättre å vara säker) å sen är du "fräsch".
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 15:49   #67

Sharp$: 935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Det är bara IP som kollas.
Hehe nej.
vinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-28, 22:36   #68

Standard

Citat:
Iesnare/Mpsnare är väl det enda som kan göra så dom ser att det är samma enhet antar jag.
https://www.youtube.com/watch?v=9HeJOU269s8
Gammal 2019-01-29, 19:40   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Det är bara IP som kollas. Skaffa en exemeplvis telia-dongle, starta om dongeln för varje gång (så får du nytt ip), rensa datorn på cookies (behövs inte egentligen men bättre å vara säker) å sen är du "fräsch".
Har ett helt nytt sim kort inför varje ny person som jag laddar på med surf, jag rensar datorn på Cache+cookies och rubbet, exakt samma procedur varje gång innan jag skapar kontona osv. Även kollat efter iesnare/mpsnare och där är jag grön.

Nordicbet/betsson/betsafe har konfiskerat vinsterna på flera konton senaste veckorna, och hänvisat just till 12:1, endast en bonus per hushåll adress Ip enhet osv. Det märkliga är att jag får ut uttag på vissa utan några som helst problem, och jag gör som sagt Exakt samma sak, det vill säga nytt simkort + rensar all historik.
Gör att jag har delade tankar angående detta, om de på något sätt skulle se att samma enhet använts så skulle jag inte ha fått ut uttag på Någon identitet Alls, nu är det på cirka hälften det går, hälften inte. Något mer intressant var att på en person så fick jag ut uttaget på Betsafe+Betsson, men inte på Nordicbet. Några teorier? Hade de kunnat se att det är återanvändande enhet (Mac-adress via iesnare) t.ex, så hade de aldrig godkänt några uttag alls imo.

Senast redigerad av Memorize den 2019-01-30 klockan 01:48.
Gammal 2019-02-01, 15:45   #70

Sharp$: 471
Standard

Citat:
Har själv jobbat för ett par spelbolag och det var inga som helst problem för de som hade hand om sånt att se om samma enhet används från olika IP. Fråga mig inte hur, men sånt där upptäcktes gång på gång.
Burre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 16:46   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burre Visa inlägg
Har själv jobbat för ett par spelbolag och det var inga som helst problem för de som hade hand om sånt att se om samma enhet används från olika IP. Fråga mig inte hur, men sånt där upptäcktes gång på gång.
Tack för svar. Någon blekaste aning om varför jag får ut på vissa personer, & på vissa inte? (Samma enhet, gör samma rutin varje gång, samma sidor (Betsson etc).
Gammal 2019-02-02, 15:47   #72

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 1394
Standard

Ser dom vilken enhet man loggar in på och från vilken internetuppkoppling? Tänkte att om personen registrerar sig i sitt eget hem och sen är jag inne på det kontot från min mobil på ett öppet Wi-Fi nätverk från olika ställen. Har ingen kunskap om att maskera konton från en och samma dator så det här tycker jag verkar bättre.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-11, 06:11   #73

Standard

Hur löser man insättningarna nu för tiden om man kör i andra identiteter?
Förr var det ju neteller men de flesta bolagen tar väl inte neteller som godkänd insättning för bonusen?
Plus de flesta bolagen kör väl bank id numera för att kunna regga sig.

Senast redigerad av Niclas_a den 2019-02-11 klockan 06:12.
Gammal 2019-02-12, 23:57   #74

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niclas_a Visa inlägg
Hur löser man insättningarna nu för tiden om man kör i andra identiteter?
Förr var det ju neteller men de flesta bolagen tar väl inte neteller som godkänd insättning för bonusen?
Plus de flesta bolagen kör väl bank id numera för att kunna regga sig.
Swishar över pengen till personen i fråga och ber hen sedan knappa på sitt mobila bank ID medans jag gör insättningarna med Trustly (banköverföring)
Gammal 2019-02-13, 00:35   #75

Standard

Fråga angående geolocation/IP: Även om jag t.ex. ändrar latitude/longitude i webbläsarens inställningar så jag får personens i fråga exakta hemadress, så syns fortfarande min IP location.
Några sätt att ändra/gömma den "diskret"? Så det inte blir en massa misstankar & liv i luckan från Betsson (Som t.ex. VPN). Är alltså ute efter en ny IP location utan att det syns att man "manipulerat" den så hiskeligt. Nytt simkort till varje identitet bidrar med ny IP, dock ej location, den är exakt samma på varje, så där klämmer skon.
Proxy som funkar?
Andra trix?

Senast redigerad av Memorize den 2019-02-13 klockan 01:20.
Gammal 2019-02-13, 15:48   #76

Reg.datum: okt 2017
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Fråga angående geolocation/IP: Även om jag t.ex. ändrar latitude/longitude i webbläsarens inställningar så jag får personens i fråga exakta hemadress, så syns fortfarande min IP location.
Några sätt att ändra/gömma den "diskret"? Så det inte blir en massa misstankar & liv i luckan från Betsson (Som t.ex. VPN). Är alltså ute efter en ny IP location utan att det syns att man "manipulerat" den så hiskeligt. Nytt simkort till varje identitet bidrar med ny IP, dock ej location, den är exakt samma på varje, så där klämmer skon.
Proxy som funkar?
Andra trix?
IP-adress på mobila bredband baseras på var leverantören har sin basstation. Byter du operatör på simkorten byts också din IP-location till den nya leverantörens basstation. Men IP-location har ingen som helst betydelse i förhållande till spelbolagens misstankar om lurigheter.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 16:36   #77

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bollen32 Visa inlägg
IP-adress på mobila bredband baseras på var leverantören har sin basstation. Byter du operatör på simkorten byts också din IP-location till den nya leverantörens basstation. Men IP-location har ingen som helst betydelse i förhållande till spelbolagens misstankar om lurigheter.
Jättetack för svar. Tänkte också att IP-locationen borde ha Noll betydelse, blev dock skeptisk då jag fick konfiskerade vinster i helgen, på ett konto där jag körde VMware med annat OS, annan webbläsare, andra inställningar, annat Allt jämfört med mitt tidigare "mönster". Enda jag kan tänka på här som kan kopplas ihop med en massa andra konton är som sagt IP locationen, då den visar samma. Känns Oerhört vrickat om dom ens kan tänka tanken att gå på det dock, hur många surfar inte på 3 lixom. Grubblat om det kan vara nåt annat jag tabbar mig med men kommer helt ärligt ej på nåt.

Senast redigerad av Memorize den 2019-02-14 klockan 17:05.
Gammal 2019-03-30, 12:35   #78

Reg.datum: sep 2018
Sharp$: 84
Standard

Citat:
Jättetack för svar. Tänkte också att IP-locationen borde ha Noll betydelse, blev dock skeptisk då jag fick konfiskerade vinster i helgen, på ett konto där jag körde VMware med annat OS, annan webbläsare, andra inställningar, annat Allt jämfört med mitt tidigare "mönster". Enda jag kan tänka på här som kan kopplas ihop med en massa andra konton är som sagt IP locationen, då den visar samma. Känns Oerhört vrickat om dom ens kan tänka tanken att gå på det dock, hur många surfar inte på 3 lixom. Grubblat om det kan vara nåt annat jag tabbar mig med men kommer helt ärligt ej på nåt.
Jag har ännu inte stött på några problem som jag skulle vilja beskriva som rejäla och som inte lösts mha chatt/mail, men har däremot funderat på vad som händer om man råkar få en IP-adress via 4G som redan använts av någon? Det måste väl ske någon gång?
Trolle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-09, 09:09   #79

Reg.datum: nov 2018
Sharp$: 123
Standard

Hej, någon som har fått ett uppdaterat svar från skatteverket kring bonustrading? Allt var ju grönt innan lagen som kom i januari, funderar på om den kan ha förändrat situationen? Även gällande att spela på vänner då
zolasbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-09, 15:06   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zolasbarn Visa inlägg
Hej, någon som har fått ett uppdaterat svar från skatteverket kring bonustrading? Allt var ju grönt innan lagen som kom i januari, funderar på om den kan ha förändrat situationen? Även gällande att spela på vänner då
Sålänge du håller dig till dom som har svensk licens så är det grönt. Om det är just skatt på vinster du syftar på såattsäga.
Gammal 2019-04-09, 15:46   #81

Standard

Citat:
Sålänge du håller dig till dom som har svensk licens så är det grönt. Om det är just skatt på vinster du syftar på såattsäga.
Okey nice! Har försökt fått tag på skatteverkets kontorsnissar i flera dagar, verkar i stort sett omöjligt.. inte ens ett bekräftelsemejl på att frågan är mottagen har de gett mig, men är la så i dessa deklarationstider kanske.
Gammal 2019-04-09, 16:21   #82

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zolasbarn Visa inlägg
Okey nice! Har försökt fått tag på skatteverkets kontorsnissar i flera dagar, verkar i stort sett omöjligt.. inte ens ett bekräftelsemejl på att frågan är mottagen har de gett mig, men är la så i dessa deklarationstider kanske.
Bolag i Sverige ska betala 18% skatt men för dig som spelare är vinster skattefria så vad är det som inte skulle vara grönt?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 15:38   #83

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 941
Standard

Om jag vore skattmas skulle jag resonera så här (gällande att spela för vänner):

Din vän spelar på en casino/bettingsite.
Du, som har erfarenhet inom området, hjälper honom att gå med vinst och får ersättning för det.
Denna ersättning måste rimligtvis ses som ersättning för utfört arbete och beskattas som inkomst av tjänst.

Men förhållandet har ju inget med licenssystemet att göra utan var exakt det samma förra året... skattade du då?

Senast redigerad av mirran2 den 2019-04-10 klockan 15:40.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 16:15   #84

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Om jag vore skattmas skulle jag resonera så här (gällande att spela för vänner):

Din vän spelar på en casino/bettingsite.
Du, som har erfarenhet inom området, hjälper honom att gå med vinst och får ersättning för det.
Denna ersättning måste rimligtvis ses som ersättning för utfört arbete och beskattas som inkomst av tjänst.

Men förhållandet har ju inget med licenssystemet att göra utan var exakt det samma förra året... skattade du då?
Så resonerade inte skattemasarna innan årskiftet, då gav det bonustradingen fullt grönt ljus, av någon dum anledning tyckte de ens vänner skulle skatta dock, antar det är för att pengarna vi spelar för är mina och inte deras. Så om det här med spellagen inte förändrat skattereglerna så är det grönt som vanligt
Gammal 2019-04-10, 19:18   #85

Standard

Finns det något scenario där det ens kommer fram till Skatteverket. Kan inte föreställa mig att det är något de ens tänker på.
Svara

td