Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-22, 12:35   #16
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursey Visa inlägg
Normalt sätt är ju andra bettet/säkringen att likställa med ett nytt spel, så värde i det med som gäller om det skall tas, inte svårare än så.

Men går ju vrida på det rejält om vi snackar betfair-spel. T.ex Du värderar två olika tennismatcher på betfair till 50/50 men får 2.10 i odds på båda och slänger in en tusenlapp på varje. Precis innan matchstart noterar du att marknaden köpt din värdering och nu står båda matcherna 2.00/2.00.

Den kille som låter spelen gå här sätter ena liret och får tillbaks 2045 efter kommission på ena liret och torskar 1000 på andra. Med andra ord 2045 kvar på kontot

Den som istället hoppar av när marknaden och hans analys stämmer överens, grönar ut och får 47.5 kronor på varje sida i båda matcherna efter kommission , han har 2095 kronor på kontot.

Det där blir en enorm skillnad, bara på dessa två spelen har snubbe 2 dragit in mer i dubbla pengarna, trots att båda gjort samma analys, samma spel och matcherna utfallet enligt normalfördelningen.

Gör du sådär 2000 ggr i rad dock kommer bf dragandes med sin Premium Charge men,, det är nog inte aktuellt för de flesta.
Men det är trading och inte betting.

Antingen söker man att tjäna pengar på förändringar i matchbilder och värderingar eller så tar man ett pre game värde och låter det stå. Börjar man blanda ihop dessa tillvägagångssätt så är jag rätt säker på att än färre lyckas komma vinnande ur vadslagning i långa loppet än om du fokuserar på den ena.

Chansen är ju dessutom att kille 1 sätter bägge spelen och har dubbelt så mycket på kontot som kille 2, då lär han inte varit nöjd med att ha säkrat sin vinst. 2 spel kan inte göra en korrekt jämförelse mellan betting och trading. Men en sak är säker att om du börjar säkra dina spel så äter du på din roi om du inte dämpar dina förluster i samma utsträckning.

Helt onödigt att på och kladda när variansen ändå kommer jämna ut saker och ting, såvida du är vinnande i grunden.

Senast redigerad av RobinD den 2012-02-22 klockan 12:38.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 12:46   #17

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1247
Standard

Om du väljer att som i ovanstående fall kasta bort halva vinsten för att du prångt skall kategorisera dig som det ena eller det andra så tycker jag du gör ett misstag. Skillnaden mellan trading och betting är hårfin i de flesta fall ingen skillnad alls utan det handlar om att placera värdespel och marginalerna är nu så små att ett par % här och där gör enorm skillnad i slutet. Jag säger begränsa dig inte, men det är självfallet så att man skall välja de man behärskar men det skadar inte att utveckla sig för att pressa ut nån extra procent ur de värden man hittar.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:38   #18
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Om du väljer att som i ovanstående fall kasta bort halva vinsten för att du prångt skall kategorisera dig som det ena eller det andra så tycker jag du gör ett misstag. Skillnaden mellan trading och betting är hårfin i de flesta fall ingen skillnad alls utan det handlar om att placera värdespel och marginalerna är nu så små att ett par % här och där gör enorm skillnad i slutet. Jag säger begränsa dig inte, men det är självfallet så att man skall välja de man behärskar men det skadar inte att utveckla sig för att pressa ut nån extra procent ur de värden man hittar.
Med den logiken du för i ovan exempel så ska man ju bara säkra det förlorande spelet och låta det vinnande stå för att få ut maximalt. Tyvärr är det ju inte så enkelt att veta vad som vinner och inte vinner eller vad man eventuellt kastar bort och inte kastar bort.

Det enda du gör om du grönar ut vissa picks är att äta av vinsten såvida du inte på samma vis minskar dina förluster på andra picks.

Lika många gånger som ett värde förändras negativt under matchens gång kommer det finnas matcher där värdet förändras positivt. I lagsporter dessutom kan ju sådant svänga flera gånger under en match, vad gör du när du bedömmer att ditt lag med ursprungligt värde på 10% förlorar sin viktigaste anfallare efter 15 min. Ponera att du säkrar och minskar din vinst för att värdet förändrats, vad gör du då när motståndarna får rött kort och straff emot sig efter 30 minuter och ditt lag gör 1-0? Osäkrar du din säkring då?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 18:41   #19

Jinxs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 150
Standard

Det här tycker jag var en väldigt intressant diskussion. Jag bettar mest fotboll och tittar ofta på de matcher jag bettat på. Om t ex det laget jag satsat som vinnare har en uddamålsledning i slutet av matchen men matchbilden ger en känsla av att det inte ser helt stabilt ut i slutminuterna brukar jag offra en liten del av vinsten genom att satsa på kryss till odds som brukar bli höga under slutet av matchen. Sen kan jag dessutom se ett visst emotionellt värde i att slippa frustrationen över sena mål som sabbar ens spel (som du skrev i inledningen).

Om du har ett spreadsheet varför inte lägga in dina säkringar och skriva en text i infofältet typ "gardering" och sedan efter ett tag filtrera för att se om det varit en vinst- eller förlusthistoria? Eller tänker jag fel här?

Senast redigerad av Jinx den 2012-02-22 klockan 18:43.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 21:36   #20

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det bästa är ju givetvis att köpa ut sig eller till och med byta sida om man tycker att värde ligger på andra sidan, men man måste vara säker och kunna ta snabba beslut om det ska ske live. Huruvida man följer matcher eller inte är ju högst individuellt. Vad finns det att diskutera?

Senast redigerad av Donald den 2012-02-22 klockan 21:39. Anledning: Ändrade "värdet" till "värde" :)
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-23, 09:50   #21

Jinxs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Donald
Vad finns det att diskutera?
Har du läst trådskaparens fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av Strateg

Vad tycker ni och hur gör ni?
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-24, 17:23   #22

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg

Det enda du gör om du grönar ut vissa picks är att äta av vinsten såvida du inte på samma vis minskar dina förluster på andra picks.
Edit: Nej orkar inte dra diskussionen mer. Alla gör som de vill

Senast redigerad av Pursey den 2012-02-24 klockan 17:33.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-24, 19:00   #23

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Edit: Nej orkar inte dra diskussionen mer. Alla gör som de vill
Jo nu ska jag, försöka, sätta punkt.

Säkra är per definition en långsiktig kapitalförstörelse. EV minus, eller kalla det vad fan ni vill.

Får jag 2.20 på krona vid slantsingling så spelar jag givetvis = Värdespel.
Men om jag tidigare spelat klave till 2.10 är det inget värdespel längre utan ska definieras säkring. Ni hör ju själva hur djävla dumt det låter.

Finns det värde i objektet, oavsett vad som spelats tidigare, så är det ett värdespel. Punkt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3), boored (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td